Διαμαρτυρία σήμερα στην Περιφέρεια Αττικής
Σύμφωνα με την Ομοσπονδία Γονέων Αττικής, που συγκέντρωσε μια πρώτη ενδεικτική εικόνα, το άνοιγμα των σχολείων έγινε με «πάνω από 100 άγονα δρομολόγια στην Ανατολική Αττική, 13 στη Δυτική Αττική, 7 στα Μουσικά Σχολεία Παλλήνης - Αλίμου - Ιλίου, 2 στο Καλλιτεχνικό Σχολείο Κερατσινίου, 1 άγονο δρομολόγιο 10 μαθητών του 1ου Ειδικού Νηπιαγωγείου Πειραιά, 1 άγονο δρομολόγιο του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου - Λυκείου Αγίας Παρασκευής, 2 άγονα δρομολόγια στο 2ο Πρότυπο Γυμνάσιο Αθηνών». Το πρόβλημα - καταγράφει η Ομοσπονδία - παρουσιάζεται ιδιαίτερα οξυμένο στον δήμο Σαρωνικού, όπου αφορά 300 μαθητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ενώ στέκεται ιδιαίτερα στο ζήτημα της μεταφοράς των μαθητών Ειδικών Σχολείων.
«Η δημιουργία Ενιαίου Δημόσιου Φορέα Μεταφοράς Μαθητών εξοπλισμένου με τον αναγκαίο στόλο οχημάτων, στελεχωμένου με επαγγελματίες οδηγούς - συνοδηγούς, καθώς και με τους απαραίτητους τεχνικούς - μηχανικούς, προκειμένου να διεκπεραιώνει ολοκληρωμένα και με ασφάλεια κάθε είδους μεταφορά μαθητών, τόσο των δικαιούχων μεταφοράς που φοιτούν στα υπερτοπικά σχολεία όσο και οποιαδήποτε άλλη μεταφορά μαθητών στο πλαίσιο των σχολικών δράσεων, αποτελεί τη μοναδική λύση», τονίζει το ΔΣ της Ομοσπονδίας Γονέων Αττικής.
«Κάθε χρόνο σε όλη την Ελλάδα η έλλειψη δεκάδων δρομολογίων (λόγω άγονων γραμμών) αναγκάζει τους γονείς να μεταφέρουν τα παιδιά τους με δικά τους μέσα και έξοδα, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις, μην αντέχοντας το οικονομικό βάρος και μην έχοντας άλλη λύση μεταφοράς, τα παιδιά αναγκάζονται να εγκαταλείψουν τις σπουδές τους αλλάζοντας στο σχολείο της γειτονιάς τους», σημειώνει σχετικά η Πανελλήνια Ενωση Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων και προσθέτει: «Φέτος το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα οξυμένο και στην Αττική, όπου έχουμε 6 Μουσικά και 4 Καλλιτεχνικά Σχολεία, καθώς στα περισσότερα από αυτά, όπως Παλλήνη, Αλιμος, Αθήνα, Ιλιον, έχουν προκύψει άγονοι διαγωνισμοί, με αποτέλεσμα εκατοντάδες μαθητές να μένουν χωρίς μεταφορά εφόσον έχουν καθυστερήσει. Αν προσθέσουμε σε όλα αυτά τον απαράδεκτο περιορισμό στις χιλιομετρικές αποστάσεις που ισχύουν στα Καλλιτεχνικά Σχολεία, το πρόβλημα γιγαντώνεται».