«Η υπόθεση με την άρνηση έκδοσης εισιτηρίου σε πολίτη αφρικανικής καταγωγής και η καταγγελία για "ειδικά δρομολόγια" της ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, της εταιρείας που έχει ως σύνθημα το "Ταξιδεύεις σαν άνθρωπος" δεν είναι "μεμονωμένο περιστατικό", ούτε "παρεξήγηση". Ο ρατσισμός είναι εργαλείο για να διαιρείται η εργατική τάξη. Γι' αυτό και η απάντηση είναι ενιαία: Καμία διάκριση, καμία ανοχή στον ρατσισμό».
Τα παραπάνω αναφέρει μεταξύ άλλων η «Δημοκρατική Αγωνιστική Συνεργασία» στην Ομοσπονδία Μεταφορών (ΟΣΜΕ) για το ρατσιστικό δρομολόγιο της «ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης».
Επικαλούμενη στοιχεία που βγήκαν στη δημοσιότητα όπως π.χ. ότι υπήρξε «συνεννόηση με την αστυνομία» την οποία η ΕΛ.ΑΣ. διέψευσε, αλλά και πως υπάρχει εσωτερικό έγγραφο της «ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης» προς τους εκδότες εισιτηρίων που τους αναθέτει ρόλο «ντετέκτιβ» με ανακριτικές αρμοδιότητες και τους ζητά να καλλιεργούν «μύτη» για την εντόπιση δυσοσμίας, απειλώντας μάλιστα με ποινές, αναδεικνύει ότι αυτή η πρακτική είναι απολύτως καταδικαστέα, αλλά ταυτόχρονα δεν είναι απρόσμενη.
«Δεν μας εκπλήσσει ότι η συγκεκριμένη εταιρεία στρέφεται ακόμα και ενάντια στους ίδιους της τους εργαζόμενους, επιχειρώντας να επιβάλει απαράδεκτες ρατσιστικές εντολές, στο όνομα της "προστασίας του εμπορεύματός" της - δηλαδή των κερδών της - αρνούμενη τη μετακίνηση σε ανθρώπους», σημειώνει.
Θυμίζει ότι η ίδια εταιρεία πριν λίγο καιρό απέλυσε μέλη του ΔΣ του νεοσύστατου σωματείου εργαζομένων της, επειδή τόλμησαν να οργανωθούν απέναντι σε μεσαιωνικές εργασιακές πρακτικές. Εστησε «αντισωματείο» για να χτυπήσει τη φωνή των εργαζομένων. Και τονίζει πως «αυτοί που σήμερα εφαρμόζουν ρατσιστικούς αποκλεισμούς είναι οι ίδιοι που χθες πολέμησαν τα συνδικάτα. Για το κέρδος δεν διστάζουν μπροστά σε τίποτα: Ούτε στη διάσπαση των εργαζομένων, ούτε στη φίμωση της συλλογικής οργάνωσης, ούτε στον ρατσισμό».
Αναφέρεται ακόμα στο «σκάνδαλο» της νέας σύμβασης χρυσώματος της «ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης» από την κυβέρνηση της ΝΔ. «Με τη νέα σύμβαση παραχώρησης γραμμών της αστικής συγκοινωνίας που υπέγραψε ο ΟΣΕΘ στις 10/4/2025 - με ισχύ έως 31/12/2025 - το οχηματοχιλιόμετρο αποζημιώνεται πλέον με 2,014 ευρώ αντί για 1,72 ευρώ που ίσχυε στις προηγούμενες συμβάσεις. Δηλαδή, 17,1% αύξηση χωρίς καμία αιτιολόγηση και μάλιστα χωρίς τη ρήτρα μείωσης της τιμής σε περίπτωση πτώσης του κόστους καυσίμου.
Ετσι, τα ΚΤΕΛ τσέπωσαν επιπλέον πάνω από 4 εκατομμύρια ευρώ, φτάνοντας συνολικά τα 30 εκατομμύρια από τον Απρίλιο έως τον Δεκέμβριο. Την ίδια ώρα, οι μισθοί των εργαζομένων δεν αυξήθηκαν κατά 17,1%, ούτε μειώθηκε η τιμή του εισιτηρίου κατά το ίδιο ποσοστό! Για τους επιχειρηματικούς ομίλους διευκολύνσεις και παροχές, για το επιβατικό κοινό και τους εργαζόμενους ταλαιπωρία, ακρίβεια και φτώχεια».
Αναδεικνύει επίσης τις ευθύνες των κυβερνήσεων και των αρμόδιων φορέων που ενώ γνωρίζουν, προκειμένου να εξυπηρετηθεί η περαιτέρω ιδιωτικοποίηση της αστικής συγκοινωνίας, των μεταφορών συνολικά και η κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων, εμφανίζουν επιλεκτική «απώλεια ακοής».
Η ΔΑΣ στην ΟΣΜΕ απαιτεί:
Καλεί τους εργαζόμενους στον κλάδο να υψώσουν ανάστημα. Να οργανωθούν πιο δυναμικά στα σωματεία, να παλέψουν για τις δικές τους ανάγκες, για κοινωνικές υπηρεσίες, για μεταφορές που θα υπηρετούν τον λαό και όχι τα κέρδη των λίγων.