Ο Μ. Συντυχάκης μετέφερε στην αίθουσα της Ολομέλειας το αποφασιστικό μήνυμα που στέλνουν μέσα από πολύμορφες κινητοποιήσεις, συλλογικά και οργανωμένα, αρχαιολόγοι και ο λαός της Κρήτης, απαιτώντας να ανακληθεί η απόφαση για την εγκατάσταση ραντάρ στον λόφο, η οποία εγκυμονεί τον κίνδυνο της καταστροφής του μνημείου, και «να μη θυσιαστεί το μνημείο στον βωμό των συμφερόντων των μονοπωλιακών ομίλων που θα εκμεταλλεύονται το νέο αεροδρόμιο».
Πρόσθεσε ότι καταγγέλλουν «την ατεκμηρίωτη επιστημονικά θέση ότι ο λόφος Παπούρα είναι η μόνη τεχνικά εφικτή λύση για την ασφαλή λειτουργία του αεροδρομίου», καθώς και ότι η προμελέτη του υπουργείου Υποδομών περιορίστηκε μόνο στις δύο από τις κορυφές που ήταν απαλλοτριωμένες, ώστε να μην υπάρξουν αλλαγές στον σχεδιασμό των ομίλων. Στηλίτευσε δε το γεγονός ότι δεν εξετάστηκε ποτέ εναλλακτική λύση, ενώ «επιστήμονες και φορείς τονίζουν ότι είναι αποπροσανατολιστικά και αστήρικτα τα περί διασφάλισης της επισκεψιμότητας του μνημείου με την τοποθέτηση ραντάρ».
Απαντώντας στην Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Ν. Ταχιάος ισχυρίστηκε ότι το έργο έχει μελετηθεί στο σύνολό του και ότι από τις 200 θέσεις που μελετήθηκαν για την εγκατάσταση του ραντάρ επελέγησαν οι καταλληλότερες. Είχε μάλιστα το θράσος να ξεστομίσει ειρωνείες περί συνέπειας «στην αντίληψη του ΚΚΕ να τα συνδέει όλα με το ΝΑΤΟ και τις πολεμικές συρράξεις», και ότι δήθεν το ΚΚΕ προσπαθεί να ανταγωνιστεί άλλους «φωνασκούντες» απέναντι στο εν λόγω ζήτημα.
Στην ανάγκη του άλλωστε να υπερασπιστεί μέχρι τέλους την εγκατάσταση ραντάρ στον λόφο, έφτασε στο σημείο να πει ότι η ανασκαφή και η ανακάλυψη του μοναδικού αρχαιολογικού ευρήματος ήταν αποτέλεσμα της ταπείνωσής του προκειμένου να επεκταθεί ο αεροδιάδρομος.
Ακόμα πιο προκλητικός παρουσιάστηκε στη δευτερολογία του, λέγοντας ότι το ΚΚΕ δεν είναι καλά πληροφορημένο σχετικά με όλα όσα έχουν συμβεί αναφορικά με το συγκεκριμένο ζήτημα και προσπαθώντας να επιβεβαιώσει πως όλα είναι «καλώς καμωμένα», πως «δεν υπήρχε κανένα έλλειμμα στον τρόπο που αντιμετωπίστηκε το ζήτημα» της μελέτης. Συμπλήρωσε ότι στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) «έγινε πλήρης παρουσίαση» και «εξαντλήθηκαν όλα τα δυνατά ενδεχόμενα», ωστόσο - πρόσθεσε - «υπήρξε και μια παραφιλολογία», που πάλι με ειρωνείες κατηγόρησε το ΚΚΕ ότι την αναπαράγει.
Στη συνέχεια, επαναλαμβάνοντας διθυραμβικού τύπου δηλώσεις - στις οποίες και αρέσκεται - ο υφυπουργός του «η Θεσσαλονίκη με το Μετρό μπαίνει στην εποχή του "ουάου"» ανακοίνωσε πως το αποτέλεσμα στο Ηράκλειο Κρήτης «θα είναι ένα εξαιρετικό και, κυρίως, ασφαλές αεροδρόμιο». Βέβαια, όλοι θυμούνται επιβάτες στη Θεσσαλονίκη να κάνουν ...πεζοπορία στη σήραγγα του Μετρό μετά από ακινητοποίηση του συρμού, από τις πρώτες κιόλας μέρες λειτουργίας του...
Στη δική του δευτερολογία ο Μ. Συντυχάκης τόνισε ότι η κυβέρνηση επιμένει, παρά τις αντιδράσεις, στην εγκατάσταση του ραντάρ του νέου αεροδρομίου στον χώρο, όπου βρίσκεται «ένα από τα μεγαλύτερα ευρήματα της χρονιάς», επισημαίνοντας τον κίνδυνο να προκληθεί ανεπανόρθωτη βλάβη στο μνημείο και στον περιβάλλοντα χώρο.
Υπενθύμισε ότι από την πρώτη στιγμή το ΚΚΕ πήρε θέση, αναδεικνύοντας πως δεν πρόκειται για έργο υποδομής, που θα ανταποκρίνεται στις λαϊκές ανάγκες για ασφάλεια, σύγχρονες και φτηνές μεταφορές - αντίθετα, ανταποκρίνεται στα συμφέροντα των επιχειρηματικών ομίλων και στην ανάγκη τους για κερδοφορία.
Συμπλήρωσε ότι το αεροδρόμιο στο Καστέλλι δεν είναι απλά στρατιωτικό αεροδρόμιο, αλλά ΝΑΤΟικό, με ό,τι αυτό σημαίνει για την περιοχή, κάτι που επιβεβαιώνουν και οι ανησυχίες των κατοίκων, των φορέων και της Τοπικής Διοίκησης.
Αναφερόμενος στην απαράδεκτη έκθεση του ΚΑΣ, υπογράμμισε πως «δεν υπάρχει μεγαλύτερο ψέμα» από την αναφορά ότι η «προμελέτη για εγκατάσταση ραντάρ του νέου αεροδρομίου είναι η μόνη τεχνικά εφικτή για την ολοκλήρωση και ασφαλή λειτουργία του», καθώς επιστήμονες διαφόρων ειδικοτήτων, όπως και οι τεχνικές εκθέσεις που υποδεικνύουν τουλάχιστον άλλες 11 κατάλληλες κορυφές, τεκμηριώνουν το αντίθετο. Στηλίτευσε επίσης το γεγονός ότι δεν υπήρξε καμία εισήγηση και δεν υποβλήθηκε καμία μελέτη στη συνεδρίαση του ΚΑΣ για την προστασία, τη συντήρηση και την ανάδειξη του λόφου.
Ειδική αναφορά έκανε και στη «μελέτη σκοπιμότητας», τη σύντομη τεχνική έκθεση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας όπου σημειωνόταν ότι ο λόφος Παπούρα είναι «η βέλτιστη λύση, αλλά όχι η μοναδική», ενώ συμπλήρωσε πως ήταν ιδιαίτερα αποκαλυπτικό το γεγονός ότι όλες οι εναλλακτικές θέσεις απορρίφθηκαν πριν περίπου έναν χρόνο, δείχνοντας πως η απόφαση έχει ληφθεί εδώ και καιρό.
«Ο σχεδιασμός που έχετε κάνει και οι όποιες αποφάσεις έχουν παρθεί είναι "φωτογραφικές", για να μπουν τα ραντάρ στον συγκεκριμένο λόφο και να εξυπηρετήσουν επιχειρηματικά συμφέροντα», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ξεκαθάρισε, τέλος, ότι η συνύπαρξη του μνημείου με το ραντάρ είναι απαγορευτική και ακυρώνει το σχέδιο προστασίας. «Η ανάπτυξη που επικαλείστε οι κυβερνήσεις είναι των λίγων και όχι των πολλών», επεσήμανε.