Το 2023 σκοτώθηκαν στη Γερμανία 129 άτομα σε σιδηροδρομικά δυστυχήματα σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Αρχή Σιδηροδρόμων. Το στοιχείο αυτό αποκτά άλλη διάσταση μετά τον πρόσφατο εκτροχιασμό τρένου στο κρατίδιο της Βάδης - Βυρτεμβέργης, όπου σκοτώθηκαν ο οδηγός, ένας μαθητευόμενος εργαζόμενος και ένας επιβάτης, ενώ τραυματίστηκαν δεκάδες άλλοι. Πραγματική αιτία φαίνεται πως είναι η πλημμελής συντήρηση του δικτύου από τους Γερμανικούς Σιδηροδρόμους, για την οποία άλλωστε υπάρχουν πολλές καταγγελίες ειδικά τα τελευταία χρόνια. Για παράδειγμα, όπως έγραψε χτες ο «Ριζοσπάστης», το 2024 σημειώθηκαν στο γερμανικό σιδηροδρομικό δίκτυο 4.900 «διαταραχές που σχετίζονται με τη βλάστηση», ανάμεσά τους και περιστατικά που προκλήθηκαν από πεσμένα δέντρα και κλαδιά στις γραμμές. Από το 2019, ο αριθμός αυτών των συμβάντων έχει αυξηθεί κατά περίπου 500 κάθε χρόνο. Τέτοιες καταγγελίες υπάρχουν και για το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας μας, ειδικά στη Β. Ελλάδα, με μηχανοδηγούς και επιβάτες να καταγράφουν το πέρασμα του τρένου μέσα από ...ζούγκλες και ακαθάριστες γραμμές, όπου δεν ξέρεις τι θα συναντήσεις στην επόμενη στροφή, ειδικά αν έχει προηγηθεί κακοκαιρία στην περιοχή. Οπως φαίνεται, όμως, στο πλαίσιο της πολιτικής «κόστους - οφέλους» που καθορίζει τη λειτουργία όλων των σιδηροδρομικών οργανισμών στην ΕΕ και στον υπόλοιπο κόσμο, ακόμα και το ...κλάδεμα συγκαταλέγεται στα «απαγορευμένα» έργα.