Ανακοίνωση της «Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών» για διατάξεις του σχεδίου νόμου του υπουργείου Παιδείας | Συνάντηση της Ομοσπονδίας Γονέων Αττικής με εκπροσώπους του υπουργείου Παιδείας
Στις διατάξεις του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας - το οποίο μέχρι χτες ήταν στη διαβούλευση - που αφορούν την πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια εκπαίδευση και την ειδική αγωγή, αναφέρεται με ανακοίνωσή της η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών».
Οπως σημειώνει, «στο νομοσχέδιο είναι διάχυτη η λογική της εξοικονόμησης πόρων, του κόστους -οφέλους, που ντύνεται πάντα με τον μανδύα επιστημονικοφανών απόψεων που αλλάζουν ανά καιρούς, κατά πως συμφέρει την εφαρμογή της εκάστοτε πολιτικής του ΥΠΑΙΘΑ. Ο μόνιμα "ριγμένος" είναι οι πραγματικές ανάγκες των μαθητών για ουσιαστική στήριξη και μόρφωση, αλλά και η δυνατότητα των εκπαιδευτικών και του ΕΕΠ-ΕΒΠ να δουλεύουν σε ένα σχολείο που παλεύει να υποστηρίξει τις σύνθετες εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών εν έτει 2025. Πάντοτε στο όνομα της "συμπερίληψης" υπονομεύεται η βασική παιδαγωγική - επιστημονική ανάγκη, κάθε μαθητής να βρίσκεται στο εκπαιδευτικό, ευρύτερα παιδαγωγικό, πλαίσιο, που έχει ανάγκη, ώστε να στηρίζεται ολόπλευρα».
Η ΑΣΕ αναφέρεται, μεταξύ άλλων, στα θέματα ειδικής αγωγής και επισημαίνει ότι με τις ρυθμίσεις που φέρνει το σχέδιο νόμου:
-- «Αδυνατίζει στην πράξη η εξατομικευμένη στήριξη του μαθητή από εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής (παράλληλη στήριξη)», καθώς ορίζεται ρητά πως ένας εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης θα είναι υπεύθυνος για τη στήριξη όλων των παιδιών με σχετική έγκριση, μέσα στην τάξη.
-- «Κλείνει και η τελευταία χαραμάδα μείωσης του μέγιστου αριθμού παιδιών στην τάξη, αν υπάρχουν παιδιά με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Συγκεκριμένα, ορίζεται πως δεν θα γίνεται καμία μείωση του μέγιστου αριθμού, αν στο σχολείο υπάρχει Τμήμα Ενταξης ή στο τμήμα, εκπαιδευτικός παράλληλης».
-- «Στο νομοσχέδιο προωθείται η αλλαγή της αποστολής και λειτουργίας του Τμήματος Ενταξης (ΤΕ) ως διακριτής δομής εντός του σχολείου, ενώ διατηρούνται και απαράδεκτοι κόφτες, ειδικά στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση».
-- «Το υπουργείο αποφασίζει με το ένα χέρι να "δώσει" οργανικές θέσεις σε μέλη ΕΕΠ και με το άλλο να τις στερήσει από εκπαιδευτικούς».
-- «Καλούν τους σχολικούς νοσηλευτές να γίνουν "λάστιχο" ανάμεσα σε συστεγαζόμενα σχολεία ή/και όμορα σχολεία τα οποία βρίσκονται εντός ακτίνας πεντακοσίων (500) μέτρων από τη σχολική μονάδα τοποθέτησης τους». «Το υπουργείο επιχειρεί να περιορίσει τις προσλήψεις σχολικών νοσηλευτών σε βάρος της κάλυψης σοβαρών αναγκών που αφορούν ζητήματα υγείας των μαθητών, θέτοντας άμεσα τις ζωές μαθητών σε κίνδυνο!», τονίζει.
«Εδώ και τώρα, η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘΑ να αποσύρουν τις αντιεκπαιδευτικές διατάξεις και να ικανοποιήσουν τα διαχρονικά αιτήματα του κλάδου για ολόπλευρη ουσιαστική επιστημονική και παιδαγωγική στήριξη του εκπαιδευτικού έργου», επισημαίνει.
Παράλληλα, αντιπροσωπεία της Ομοσπονδίας Γονέων Περιφέρειας Αττικής συναντήθηκε πρόσφατα με τον γραμματέα Ειδικής Αγωγής κ. Μπουσδούνη, προκειμένου να θέσει το σοβαρό ζήτημα που υπάρχει με την απαράδεκτη εγκύκλιο του υπουργείου, που υποχρεώνει τις οικογένειες να επιλέξουν αν θα αιτηθούν σχολικό νοσηλευτή ή εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης για το παιδί τους. Μία επιλογή που είναι αντιεπιστημονική, καθώς η κάθε ειδικότητα καλύπτει τελείως διαφορετικές ανάγκες του παιδιού.
Σύμφωνα με την ενημέρωση της Ομοσπονδίας, «ο Γραμματέας Ειδικής Αγωγής δήλωσε αναρμόδιος δηλώνοντας ότι είναι θέμα πολιτικής απόφασης του υπουργείου. Βέβαια, δήλωσε ότι στόχος του υπουργείου είναι να αποκτήσει μια μεγαλύτερη "σταθερότητα" η στήριξη της ειδικής αγωγής, καλύπτοντας αυτήν την ανάγκη των παιδιών μέσω των τμημάτων ένταξης. Μάλιστα, ανέφερε ότι ο θεσμός του τμήματος ένταξης και του εκπαιδευτικού παράλληλης στήριξης είναι διαστρεβλωμένος αφού, κατά την άποψη του υπουργείου, ο εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης δεν μπορεί να έχει αναφορά μόνο σε ένα παιδί γιατί είναι "αντιπαιδαγωγικό", αλλά και ο εκπαιδευτικός τμήματος ένταξης πρέπει να λειτουργεί μέσα στην τάξη και όχι μόνο σε ξεχωριστό τμήμα ένταξης».
Στη συνέχεια η αντιπροσωπεία της Ομοσπονδίας είχε συνάντηση με τον συνεργάτη του γραμματέα του υπουργείου Παιδείας, κ. Παπακωνσταντίνου. «Από την πλευρά του διατυπώθηκε η υπεράσπιση της παραπάνω διάταξης λέγοντας ότι "το κράτος δεν μπορεί να προβαίνει σε διπλές χορηγίες (!!!), οι οποίες είναι πρόβλημα, ότι πρέπει να υπάρχει μια προτεραιοποίηση στην κάλυψη των αναγκών και ότι οι γονείς παιδιών που χρήζουν και των δύο ειδικοτήτων μπορούν να καλυφθούν από διπλανά σχολεία". Απαντούν στους φορολογούμενους γονείς σαν να είμαστε επαίτες και μας κάνει εξυπηρέτηση η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας!», σχολιάζει η Ομοσπονδία.
«Δυστυχώς το νέο νομοσχέδιο που ήρθε για διαβούλευση επιβεβαίωσε τους φόβους μας ότι η "λύση" που θα προκρίνει το υπουργείο είναι ένας τεράστιος κόφτης τόσο στους εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης όσο και στους σχολικούς νοσηλευτές, πάντα σε βάρος των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ή/και αναπηρίες», σημειώνει η Ομοσπονδία Γονέων Αττικής και δηλώνει: «Επιστρέφεται ως απαράδεκτο το νομοσχέδιο και η εγκύκλιος που θυσιάζει τις ανάγκες των παιδιών μας, για να εξυπηρετηθούν οι δημοσιονομικοί στόχοι, κόφτες των μορφωτικών τους δικαιωμάτων».