Ολο και περισσότερα προβλήματα σκιάζουν τις, ήδη, τεταμένες ισραηλινο-παλαιστινιακές σχέσεις. Στο επίκεντρο της αντιπαράθεσης, αυτή τη φορά, η κατασκευή ενός νέου μεγάλου αυτοκινητόδρομου, που αποφασίστηκε από την ειδική κοινοβουλευτική επιτροπή της Κνεσέτ. Την ίδια στιγμή, οξύνεται η ένταση με αφορμή την παράταση της καθυστέρησης της αποχώρησης του ισραηλινού στρατού από τη Δυτική Οχθη, καθώς, παρά τις συνομιλίες, Ισραηλινοί και Παλαιστίνιοι συνεχίζουν να διαφωνούν στους χάρτες της αποχώρησης.
Την κατασκευή ενός μεγάλου αυτοκινητοδρόμου με «στόχο να συνδέονται οι βόρειες και οι νότιες περιοχές της Δυτικής Οχθης με την Ιερουσαλήμ και να αποφεύγεται η καθημερινή ταλαιπωρία της υπερβολικής κίνησης» αποφάσισε η αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή του Ισραήλ. Για να κατασκευαστεί ο αυτοκινητόδρομος θα πρέπει να απαλλοτριωθούν αρκετά στρέμματα από την αραβική ανατολική Ιερουσαλήμ και να γκρεμιστούν σπίτια Παλαιστινίων. Παράλληλα, ο νέος αυτοκινητόδρομος θα εξυπηρετεί και τους μεγαλύτερους εβραϊκούς οικισμούς καθώς θα συνδέονται, μέσω αυτού, με τη δυτική Ιερουσαλήμ.
Η είδηση της κατασκευής της νέας οδικής αρτηρίας προκάλεσε αλυσιδωτές αντιδράσεις στην παλαιστινιακή πλευρά. Ο εκπρόσωπος της ΟΑΠ στην Ιερουσαλήμ, Φαϊσάλ Χουσεϊνί, κατηγόρησε την ισραηλινή κυβέρνηση ότι προχωρεί σε μονομερείς αποφάσεις σχετικά με την Ιερή Πόλη, σε αντίθεση με τις, ήδη, υπάρχουσες συμφωνίες. Ο Παλαιστίνιος αξιωματούχος υπογράμμισε ότι με τον τρόπο αυτό δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για αύξηση της Ιερουσαλήμ από το 1,2% στο 10% του εδάφους της Δυτικής Οχθης, προκειμένου να δημιουργηθούν τετελεσμένα γεγονότα και να μη δοθούν στους Παλαιστινίους τα εδάφη που τους αναλογούν, ενώ παράλληλα εγκλωβίζεται ανάμεσα σε ισραηλινά εδάφη η συνοικία Αμπού Ντις, της ανατολικής Ιερουσαλήμ, την οποία η Παλαιστινιακή Αρχή προορίζει για πρωτεύουσα του ανεξάρτητου παλαιστινιακού κράτους.