Σάββατο 25 Μάη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 39
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Σε τρεις ομίλους 56 υπόγεια γκαράζ με απευθείας ανάθεση!

Σοβαρή καταγγελία για το όργιο αδιαφανών και «φωτογραφικών» διαγωνισμών από το Σύνδεσμο Ανωνύμων Τεχνικών Εταιριών

Την προσπάθεια της κυβέρνησης για απευθείας ανάθεση σε τρεις μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους του τεράστιου «πακέτου» της κατασκευής 56 σταθμών αυτοκινήτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, που έχει εξαγγείλει, μέσω «φωτογραφικών» και αδιαφανών διαγωνισμών, καταγγέλλει ο Σύνδεσμος Ανωνύμων Τεχνικών Εταιριών (ΣΑΤΕ), με επιστολή που απέστειλε στον υφυπουργό ΠΕΧΩΔΕ Γ. Τσακλίδη.

Ως αφορμή για την καταγγελία του ο ΣΑΤΕ επικαλείται την προκήρυξη του διαγωνισμού της Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Εργων Κτιριακών (ΕΥΔΕΚ) του ΥΠΕΧΩΔΕ για δύο από αυτά τα υπόγεια γκαράζ στο Μητροπολιτικό Κέντρο Θεσσαλονίκης, εκτιμώμενης συνολικής δαπάνης 15 εκατ. ευρώ.

Οπως επισημαίνει η Διακήρυξη, επιγράφεται «Διακήρυξη Προεπιλογής», αλλά ουσιαστικά πρόκειται για απευθείας ανάθεση, παραβιάζοντας την ελληνική και κοινοτική νομοθεσία, που επιτρέπει τέτοιου είδους αναθέσεις μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις. Παράλληλα, περιέχει διάφορους όρους για τη συμμετοχή τεχνικών εταιριών στο διαγωνισμό, όπως συνολικό ετήσιο κύκλο εργασιών δεκαπλάσιο της εκτιμώμενης δαπάνης (δηλαδή 150 εκατ. ευρώ) και συνολική καθαρή θέση της εταιρίας στο διπλάσιο της εκτιμώμενης αξίας (30 εκατ. ευρώ), οι οποίοι στερούνται κάθε λογικής, ενώ «φωτογραφίζουν» μόνο τρεις ελληνικούς ομίλους, αποκλείοντας όλες τις υπόλοιπες τεχνικές εταιρίες!

«Κατά πρόχειρες εκτιμήσεις - τονίζεται στην επιστολή του ΣΑΤΕ - δικαίωμα συμμετοχής στον ανωτέρω διαγωνισμό, βάσει των προαναφερθέντων όρων της Διακήρυξης, έχουν μόνο τρεις όμιλοι. Με δεδομένο δε ότι οι προκηρυχθέντες δύο σταθμοί αυτοκινήτων αποτελούν τους πρώτους από μια σειρά 56 συνολικά εξαγγελθέντων στην Αθήνα και Θεσσαλονίκη, είναι εύλογο να υποτεθεί ότι αν οι προαναφερθέντες όροι περιληφθούν στις διακηρύξεις και των υπολοίπων σταθμών, τότε το σύνολο του σημαντικότατου αυτού κατασκευαστικού προγράμματος θα ανατεθεί απευθείας στους τρεις αυτούς ομίλους. Το δε τελικό αποτέλεσμα αυτών των διαγωνισμών, εφόσον πραγματοποιηθούν κατά τον προδιαγραφόμενο τρόπο, θα είναι η δημιουργία ολιγοπωλιακών ή και μονοπωλιακών καταστάσεων στην αγορά της κατασκευής και εκμετάλλευσης σταθμών αυτοκινήτων».

Με ακόμη πιο βασική συνέπεια - θα προσθέταμε εμείς - να πληρώνουν υπέρογκα τέλη πάρκινγκ οι οδηγοί...


Κορυφή σελίδας
Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ