Είναι καθαρό ότι ένοχη για το προδιαγεγραμμένο έγκλημα είναι η πορεία της "απελευθέρωσης" των σιδηροδρόμων από την ΕΕ και τις κυβερνήσεις, της κατάτμησης και της παράδοσής τους στους ομίλους. Είπατε στην ομιλία σας ότι "θα πρέπει να μειωθεί κι άλλο το κόστος". Μα ακριβώς ένοχη για τέτοια εγκλήματα είναι η υποχρηματοδότηση και η τεράστια έλλειψη μόνιμου προσωπικού με βάση την πολιτική περί κόστους - οφέλους, που καταδικάζει τον σιδηρόδρομο να είναι "γυμνός" από το σύστημα ασφαλείας ΕΤCS (Ευρωπαϊκό Σύστημα Ελέγχου Αμαξοστοιχιών) και από το ERTMS (Ευρωπαϊκό Σύστημα Διαχείρισης Σιδηροδρομικής Κυκλοφορίας) τόσο στην Ελλάδα όσο και στην υπόλοιπη ΕΕ. Γιατί για τα συστήματα ασφαλείας ισχύει ότι μόλις στο 18% του ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού δικτύου υπάρχει κάλυψη από το ERTMS και μόλις και μετά βίας σε 4 κράτη - μέλη ξεπερνά το 30% η κάλυψη με το ETCS. Γιατί, όπως κι εσείς ομολογήσατε εδώ, αυτά είναι δαπανηρά. Γι' αυτό έχουν αυξηθεί κατά 18% οι θάνατοι στις ράγες τον τελευταίο χρόνο καταγραφής τους.
Με βάση τα παραπάνω, πώς τοποθετήστε για τις τεράστιες ευθύνες τόσο του ERA όσο και της ΡΑΣ, που μεταξύ άλλων έδωσαν άδεια κυκλοφορίας σε αμαξοστοιχίες 30ετίας, χωρίς σύγχρονες προδιαγραφές πυρασφάλειας και χωρίς πυράντοχα υλικά κατασκευής, με αποτέλεσμα δεκάδες από τα θύματα των Τεμπών να βρουν φριχτό θάνατο εξαιτίας της πυρκαγιάς;», κατέληξε.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο εκτελεστικός διευθυντής του ERA προκλητικά απέφυγε να δώσει οποιαδήποτε απάντηση στα ερωτήματα που τέθηκαν από τον ευρωβουλευτή του ΚΚΕ.