Τετάρτη 31 Μάη 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ DELIVERY - COURIER
Συντονίζουν τις δυνάμεις τους και διεκδικούν μέτρα προστασίας

Σε κοινή σύσκεψη για την οργάνωση του αγώνα των εργαζομένων στη διανομή (delivery, courier) και της διεκδίκησης μέτρων προστασίας προχώρησαν το απόγευμα της Δευτέρας το Συνδικάτο Επισιτισμού - Τουρισμού - Ξενοδοχείων και το Σωματείο Ταχυδρομείων - Ταχυμεταφορών (ΣΕΤΤΑ) Αττικής.

Τα δύο κλαδικά σωματεία πήραν την πρωτοβουλία να καλέσουν τα επιχειρησιακά σωματεία σε ταχυδρομεία - ταχυμεταφορές και ηλεκτρονικές πλατφόρμες διανομής καθώς και τους εργαζόμενους στις σχετικές ειδικότητες να ενώσουν τις δυνάμεις τους στην οργάνωση του αγώνα για μέτρα προστασίας της υγείας και της ασφάλειάς τους. Στο κάλεσμα ανταποκρίθηκαν μια σειρά σωματεία («Speedex», «Skroutz last mile», ACS, «e-food», ΣΒΕΟΔ, Σωματείο Εργολαβικών ΕΛΤΑ), με στόχο να ανοίξει η συζήτηση για το πλαίσιο αιτημάτων, να τεθεί η βάση για συντονισμό των δυνάμεων και να δρομολογηθούν κοινές αγωνιστικές πρωτοβουλίες.

Η σύσκεψη κατέληξε στην κατεύθυνση να προχωρήσει κάθε Συνδικάτο στην ενημέρωση του Διοικητικού του Συμβουλίου και των μελών του για την πρώτη αυτή συζήτηση. Ακολούθως, να δοθεί συνέχεια με νέα σύσκεψη προκειμένου να παρθούν αποφάσεις για κινητοποιήσεις. Στόχος είναι να διαμορφωθεί ένα κοινό πλαίσιο διεκδικήσεων, με το οποίο τα σωματεία θα «υποδεχθούν» τον υπουργό Εργασίας της όποιας κυβέρνησης προκύψει από τις εκλογές του επόμενου διαστήματος.

Την τραγική συγκυρία να πραγματοποιείται η σύσκεψη με θέμα τα μέτρα προστασίας των διανομέων την ίδια μέρα που οι εργαζόμενοι στη Ζώνη θρηνούν έναν νεκρό συνάδελφό τους και μετρούν δύο ακόμα τραυματισμένους επισήμανε ο Γιώργος Στεφανάκης, πρόεδρος του Συνδικάτου Επισιτισμού - Τουρισμού.

Σε κομβικά αιτήματα που μπορούν να ενώσουν τους εργαζόμενους στις σχετικές ειδικότητες αναφέρθηκε ο Γιάννης Σκλάβος, διανομέας, μέλος της Διοίκησης του Συνδικάτου Επισιτισμού - Τουρισμού. Η ένταξη στα ΒΑΕ, τα μέσα ατομικής προστασίας με συγκεκριμένες προδιαγραφές (κράνος, μπουφάν μηχανής κ.τ.λ.), η χορήγηση εταιρικών οχημάτων και η συντήρηση με πλήρη και αποκλειστική ευθύνη του εργοδότη, είναι ορισμένα από αυτά.

Στα εξαντλητικά ωράρια των 10 και 12 ωρών, στις ελαστικές εργασιακές σχέσεις (εργολαβική εργασία, μηνιαίες συμβάσεις κ.ά.) και τους χαμηλούς μισθούς, που λειτουργούν ως επιβαρυντικοί παράγοντες και αυξάνουν τον επαγγελματικό κίνδυνο, επικέντρωσε την παρέμβασή της η Φιλιώ Παπαμιχαήλ, πρόεδρος του ΣΕΤΤΑ.

Η πείρα, οι σκέψεις και οι προβληματισμοί που μετέφεραν οι εκπρόσωποι των σωματείων εμπλούτισαν τη συζήτηση. Μεταξύ άλλων, οι τοποθετήσεις έθιξαν κρίσιμα ζητήματα: Τους χαμηλούς μισθούς, την εργολαβική εργασία αλλά και το λεγόμενο free lancing, που αναγκάζουν τους εργαζόμενους να κάνουν δυο και τρεις δουλειές και να βρίσκονται όλη τη μέρα στο τιμόνι. Το γεγονός ότι η διανομή με μηχανάκι συνεχίζεται ακόμα και σε επικίνδυνες καιρικές συνθήκες, όπως ο καύσωνας και ο παγετός. Την εργοδοτική πρακτική οι τραυματισμοί εργαζομένων την ώρα της δουλειάς να δηλώνονται ως «τροχαία» ατυχήματα.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Την Παρασκευή απεργούν οι διανομείς στις «πλατφόρμες» (2024-10-09 00:00:00.0)
Τη Δευτέρα η κοινή σύσκεψη για τους διανομείς (2023-05-26 00:00:00.0)
Τη Δευτέρα η κοινή σύσκεψη για τους διανομείς (2023-05-24 00:00:00.0)
Ενώνουν τη φωνή τους και διεκδικούν μέτρα προστασίας (2023-05-10 00:00:00.0)
Πανελλαδική απεργία στις 9 Νοέμβρη για ΣΣΕ, εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα (2021-10-22 00:00:00.0)
Ο οργανωμένος μαζικός αγώνας έδειξε τη δύναμή του! (2021-09-24 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ