Τετάρτη 31 Μάη 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Στη σημερινή ενότητα «Νεολαία» μπορούμε να βρούμε:
  • Παιχνίδια με την αγωνία των μαθητών - Για δεύτερη μέρα χτες προβλήματα στην Τράπεζα θεμάτων
  • Είσαι 17 και ψηφίζεις ήδη... για δεύτερη φορά; Μπορείς να κάνεις τη διαφορά!
  • Αμεση λύση στη στέγαση του Καλλιτεχνικού Σχολείου Αθηνών διεκδικούν οι μαθητές
  • Με πιο δυνατό ΚΚΕ στον αγώνα για αποκλειστικά δημόσιες και δωρεάν πανεπιστημιακές σπουδές
«Οι μαθητές δεν είναι πειραματόζωα»

Σχόλιο του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ για τα επαναλαμβανόμενα προβλήματα με την Τράπεζα Θεμάτων

Σε σχόλιό του μετά και από τη χτεσινή επανάληψη των προβλημάτων στην Τράπεζα Θεμάτων, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ τονίζει τα εξής:

«Το επαναλαμβανόμενο χάλι της τράπεζας θεμάτων πρέπει να αντιμετωπιστεί εδώ και τώρα! Να επιτραπεί στους εκπαιδευτικούς να βάλουν οι ίδιοι τα θέματα των ενδοσχολικών εξετάσεων, αγνοώντας την τράπεζα θεμάτων, για να αποφευχθεί η ταλαιπωρία, ιδιαίτερα των μαθητών της Γ' Λυκείου.

Οι μαθητές δεν είναι πειραματόζωα. Εχουν ήδη την αγωνία τους για να τα βγάλουν πέρα σε αυτόν τον ατέλειωτο εξεταστικό μαραθώνιο, δεν χρειάζονται και επιπλέον βαθμούς δυσκολίας».

Παιχνίδια με την αγωνία των μαθητών

Δεύτερη διαδοχική μέρα προβλημάτων στην Τράπεζα Θεμάτων για τους μαθητές του Λυκείου

Eurokinissi

Με πολύ σοβαρά προβλήματα και ταλαιπωρία για τους μαθητές ξεκίνησαν και χτες το πρωί οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις στα Λύκεια καθώς για δεύτερη συνεχή μέρα ήταν αδύνατο να γίνει κλήρωση από την «τράπεζα θεμάτων». Στα σχολεία προκλήθηκε δικαιολογημένα αναστάτωση, αφού είχε προηγηθεί η προχτεσινή καθυστέρηση και αναβολή εξετάσεων εξαιτίας και πάλι προβλήματος στην «τράπεζα».

Σημειώνεται ότι ανάμεσα στους μαθητές που εξετάζονταν χτες υπήρχαν και τελειόφοιτοι της Γ' Λυκείου που αναβλήθηκε η προχτεσινή τους εξέταση. Με τον χρόνο να πιέζει ασφυκτικά για την έκδοση των απολυτηρίων τους ενόψει της έναρξης των πανελλαδικών για τα ΕΠΑΛ αύριο Πέμπτη και για τα Γενικά Λύκεια την Παρασκευή, η αγωνία των μαθητών χτύπησε «κόκκινο», με τους εκπαιδευτικούς από την πλευρά τους να καλούνται να ανταποκριθούν σε έναν αγώνα δρόμου για τη διόρθωση των γραπτών και την έκδοση των τίτλων.

Το υπουργείο Παιδείας, αντί να δώσει οδηγία να βάλουν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί τα θέματα των εξετάσεων, όπως έκαναν τόσα χρόνια και όπως ζητήθηκε και από πολλές πλευρές από την πρώτη στιγμή και ανεξάρτητα από το είδος και τις αιτίες του προβλήματος, κάλεσε να μην αποχωρήσουν οι μαθητές από τα σχολεία προκειμένου να εξεταστούν όλοι χτες. Επιβεβαιώθηκε έτσι η εμμονή στην εφαρμογή του μέτρου της «τράπεζας θεμάτων» που μετατρέπει σε εξεταστικό κέντρο το Λύκειο, υψώνει νέους ταξικούς φραγμούς, είναι καταδικασμένο στις συνειδήσεις εκπαιδευτικών, μαθητών, γονιών για τον αντιπαιδαγωγικό χαρακτήρα του.

Συνέχεια «κακόβουλων επιθέσεων» η επίσημη εκδοχή

Στην αγωνία, στην ανησυχία και την αγανάκτηση για την αναλγησία και ανεπάρκεια που επιδεικνύονται ενόψει μάλιστα πανελλαδικών εξετάσεων, τα υπουργεία Παιδείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης απάντησαν χτες με νέα ανακοίνωση κάνοντας λόγο και πάλι για κυβερνοεπίθεση μεγαλύτερης κλίμακας από την προχτεσινή.

«Οι κακόβουλες επιθέσεις επαναλήφθηκαν από νωρίς το πρωί με στόχο αυτή τη φορά την υποδομή της πλατφόρμας του Εθνικού Δικτύου Υποδομών Τεχνολογίας και Ερευνας (ΕΔΥΤΕ). Οι επιθέσεις αποκρούστηκαν από τις αρμόδιες υπηρεσίες, ενώ βρισκόμαστε σε συνεννόηση με την Εισαγγελία του Αρείου Πάγου και τη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος για τις απαραίτητες ενέργειες. Η πλατφόρμα της Τράπεζας Θεμάτων δέχθηκε 165 εκατομμύρια χτυπήματα από 114 χώρες. Είναι η πιο σημαντική επίθεση που έγινε ποτέ σε ελληνικό δημόσιο κυβερνητικό οργανισμό», σημειώνουν χαρακτηριστικά.

Για μία ακόμα φορά επιχειρείται πάντως να απομονωθεί το περιστατικό από τις επικείμενες πανελλαδικές εξετάσεις, για τις οποίες, όπως είναι φυσικό, υπάρχει αγωνία αλλά και απαίτηση να ληφθούν έγκαιρα όλα τα μέτρα ώστε να μην υπάρξει αντίστοιχο πρόβλημα. «Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις θα διεξαχθούν κανονικά και με απόλυτη ασφάλεια. Κανένας μαθητής της Γ' Λυκείου δεν θα αποκλειστεί από τη διαδικασία των Πανελλαδικών Εξετάσεων, εξαιτίας των κακόβουλων επιθέσεων», διαβεβαιώνουν τα δύο υπουργεία.

Να παρθούν μέτρα ενόψει πανελλαδικών εξετάσεων

«Πάψτε να παίζετε παιχνιδάκια με τους μαθητές μας και το μέλλον τους. Εδώ και τώρα να καταργηθεί η αντιπαιδαγωγική "τράπεζα θεμάτων"», τόνισε χτες η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών», η οποία επανήλθε με ανακοίνωσή της μόλις εντοπίστηκε το πρόβλημα στα Λύκεια. «Και πάλι οι μαθητές μας πέφτουν θύματα της διαχρονικής πολιτικής αναλγησίας του υπουργείου, το οποίο αδιαφορεί πλήρως για την ψυχολογία τους δείχνοντας αδικαιολόγητη εμμονή στην παιδαγωγικώς απαράδεκτη και ουσιαστικά απαξιωμένη διαδικασία της "τράπεζας θεμάτων". Η εμμονή του υπουργείου έχει φτάσει στο απόγειο, μιας και αρνείται να δώσει έστω μια απλή οδηγία να διεξαχθούν οι εξετάσεις έστω με θέματα που θα βάλουν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί. Λίγες μόλις μέρες πριν από την έναρξη των πανελλαδικών εξετάσεων για την εισαγωγή των μαθητών στα πανεπιστήμια, κρούουμε τον κώδωνα στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ», τονίζει η ΑΣΕ.

«Πάρτε τώρα όλα τα μέτρα για να διεξαχθούν κανονικά οι εξετάσεις, ενδοσχολικές και πανελλαδικές!», καλούν οι μαθητές, οι οποίοι βιώνουν την ψυχοφθόρα διαδικασία των εξετάσεων. «Είμαστε μέσα στο άγχος όλη τη χρονιά για την "τράπεζα θεμάτων", ειδικά οι συμμαθητές μας που είναι Γ' Λυκείου και εσείς αντί να μας διευκολύνετε, μας αφήσατε να περιμένουμε ή και τελικά να χάσουμε την εξέταση. Τι μας προτείνετε άμα συμβεί το ίδιο σε άλλο ενδοσχολικό μάθημα ή πολύ χειρότερα στις πανελλαδικές; Μάλλον κανένα τάμα...», σχολιάζει με αγανάκτηση σε ανάρτησή της η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας.

Πάντως, τα προβλήματα στο κατά τ' άλλα ψηφιακό σχολείο δεν ξεκινούν και δεν σταματούν αυτές τις δύο μέρες και δεν είναι ξεκομμένα από το μεγάλο ζήτημα των υποδομών συνολικά στην Εκπαίδευση. Από την πανελλαδική κατάρρευση του Webex κατά την τηλεκπαίδευση, την αδυναμία των σχολείων να την υποστηρίξουν, μέχρι το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν αυτήν τη στιγμή χιλιάδες εκπαιδευτικοί που καλούνται να καταθέσουν στο ΟΠΣΥΔ τα προσόντα τους και αποδεικτικά «εξαφανίζονται», διάφορα ενδιάμεσα προβλήματα στα ψηφιακά εργαλεία που σχετίζονται με τις διαδικασίες της Εκπαίδευσης ταλαιπωρούν κατά καιρούς.

Εισαγγελική παρέμβαση για την κατάρρευση του συστήματος

Η δεύτερη διαδοχική κατάρρευση του συστήματος προκάλεσε την άμεση παρέμβαση του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Ισίδ. Ντογιάκου, ο οποίος διαβίβασε την παραγγελία στον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Πρωτοδικών, Αντ. Ελευθεριάνο, ζητώντας τη συνδρομή του Τμήματος Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος και τη σε βάθος έρευνα. Σύμφωνα με την εντολή, για τον εντοπισμό των δραστών οι αρμόδιες αρχές μπορούν να προχωρήσουν ακόμα και σε κατασχέσεις ευρημάτων και άλλων στοιχείων που μπορούν να οδηγήσουν στον εντοπισμό των υπαιτίων.

Είσαι 17 και ψηφίζεις ήδη... για δεύτερη φορά; Μπορείς να κάνεις τη διαφορά

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β' Λυκείου ψήφισαν ήδη για πρώτη φορά και τώρα, στις εκλογές στις 25 Ιουνίου, καλούνται να το ξανακάνουν.

Χιλιάδες από αυτούς έκαναν το βήμα, με πρώτη ψήφο κόκκινη, αντισυστημική, αγωνιστική, στο ΚΚΕ! Πολλοί όμως ήταν αυτοί που απείχαν, άλλοι δε, ενώ σκέφτηκαν να ψηφίσουν ΚΚΕ, τελικά επέλεξαν κάτι άλλο.

Οπως και να 'χει, μπροστά στη νέα εκλογική μάχη οι 17χρονοι μαθητές έχουν μία ακόμα ευκαιρία να δώσουν ελπίδα και δύναμη σε όλο τον λαό. Χιλιάδες παραπάνω κόκκινες ψήφοι μαθητών θα αναγκάσουν τα κόμματα του συστήματος να το βουλώσουν επιτέλους.

Ολους αυτούς που μετά τις τελευταίες εκλογές ερμηνεύουν την ψήφο ή την αποχή των μαθητών είτε ως επιβράβευση της πολιτικής τους, είτε ως αδιαφορία. Πιστεύουν ότι όποιο και να είναι το εκλογικό αποτέλεσμα, οι μαθητές θα σταματήσουν να αγωνίζονται για τη ζωή και τα όνειρά τους.

Η αλήθεια είναι όμως ότι οι μαθητές και οι μαθήτριες έχουν αποδείξει πως δεν απέχουν για οτιδήποτε αφορά τη μόρφωση και τη ζωή τους. Πως είναι δυνατός αντίπαλος στις κυβερνήσεις και στα υπουργεία! Και βγαίνουν νικητές, αφού με τους αγώνες τους καθυστέρησαν την Τράπεζα Θεμάτων για 2 χρόνια και ανέτρεψαν τον ψηφισμένο νόμο για περιορισμένες επιλογές στο μηχανογραφικό. Κατέκτησαν μέτρα προστασίας στα σχολεία τους, καλύψεις κενών.


Τώρα, μπροστά στην επόμενη αντιλαϊκή κυβέρνηση της ΝΔ, οι μαθητές μπορούν να ψηφίσουν με το ίδιο ακριβώς κριτήριο που είχαν και το προηγούμενο διάστημα: Πώς με την ψήφο και τη δράση τους θα αναγκάσουν τον όποιο επίδοξο υπουργό Παιδείας, την επόμενη κυβέρνηση, να σκέφτεται δυο και τρεις φορές την επιβολή αντιδραστικών μέτρων.

Ισχυρό ΚΚΕ! Αυτός είναι ο δικός τους φόβος και η δική μας ελπίδα.

***

Εσύ, βέβαια, μπορεί να σκέφτεσαι:

- «Δεν ταυτίζομαι με κανένα κόμμα»...

Σκέψου, όμως: Τα 4 τελευταία χρόνια, πότε αισθάνθηκες ότι εκφράζεσαι; Πότε πήρες δύναμη; Μάλλον ήταν όταν πήρες μέρος σε κάτι όμορφο, συλλογικό, μεγάλο, και όχι το αντίθετο. Οταν μοιράστηκες τα όνειρα και τα προβλήματά σου με ανθρώπους που είναι «ίδιοι με σένα».

Στην πανδημία, με το σύνθημα του ΣΥΡΙΖΑ «θα λογαριαστούμε μετά», ή με το σύνθημα «Κάτω από τη μάσκα έχουμε φωνή», που ήταν η αφορμή να ξεκινήσουν μαζικές μαθητικές κινητοποιήσεις;

Με το σύνθημα «Ολων των νεκρών θα γίνουμε φωνή» και τις διεκδικήσεις για ασφαλείς μεταφορές, ή με τους τσακωμούς των ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ για το ποια κυβέρνηση είχε λιγότερους νεκρούς στη θητεία της;

Με το σύνθημα «Θέλουμε σχολείο να μορφώνει και όχι να εξοντώνει», με τις μεγάλες κινητοποιήσεις έξω από το υπουργείο Παιδείας, ή με τις δηλώσεις του Αδωνη ότι οι μαθητές που κάνουν καταλήψεις είναι κακομαθημένοι;


Με τους αγώνες ενάντια στον πόλεμο, με τις αντιφασιστικές δράσεις, ή με όσους χειροκροτούσαν τους Αζοφ στη Βουλή και «ζητιανεύουν» ψήφους από φασίστες;

Με τις βαλίτσες γεμάτες χρήμα από το Κατάρ που πηγαινοέρχονται στις Βρυξέλλες ανάμεσά τους από την ευρωβουλευτή του ΠΑΣΟΚ, ή με τη διεκδίκηση για περισσότερα χρήματα για την Παιδεία;

Με την αλληλεγγύη στους σεισμοπαθείς της Τουρκίας και της Συρίας, ή με την αναβάθμιση των πολεμικών εξοπλισμών και τη μεγαλύτερη εμπλοκή της χώρας μας στους πολέμους;

Τελικά, στην κάλπη και στη ζωή, ταυτιζόμαστε με αυτό που εκφράζει τις ανάγκες, τα όνειρά μας. Που μας γεμίζει ελπίδα για το μέλλον. Σε αυτές τις εκλογές ταυτιζόμαστε με την επιλογή να δυναμώσουμε το ΚΚΕ, το μόνο κόμμα που αποδεδειγμένα μπορεί να πολεμήσει την κυβέρνηση και την πολιτική που αυτή θα ακολουθήσει.

- «Δεν ξέρω πολλά»...

«Εξωφρενικό η ψήφος μου να είναι ίση με την ψήφο ενός άγουρου 17χρονου»: Κ. Ζουράρις, πρώην υπουργός και βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ.

Τα αστικά κόμματα από τη μία υποτιμούν και κουνούν το δάχτυλο στη νεολαία που «δεν ασχολείται», που «λιώνει μπροστά σε μια οθόνη», ταυτόχρονα όμως από την άλλη θέλουν να της αρπάξουν την ψήφο. Γι' αυτό και έχουν βαλθεί να το παίζουν φίλοι της. Νομίζουν, μάλλον, ότι με βιντεάκια στο TikTok και «κρίντζι» προεκλογικά σποτ θα ξεγελάσουν τους μαθητές. Περισσότερο τους εξοργίζουν, γιατί υποτιμούν τη σκέψη, τη γνώμη και τη στάση τους.


Η ΚΝΕ και το ΚΚΕ είναι οι μόνοι που δεν αντιμετωπίζουν τους μαθητές ως «μικρά παιδιά που δεν ξέρουν», «δεν μπορούν να έχουν δική τους άποψη».

Το έχουν αποδείξει κάθε μέρα όλα αυτά τα χρόνια τα μέλη της ΚΝΕ μέσα και έξω από τα σχολεία, όπου βρίσκονται για να ενημερώσουν τους μαθητές για τις εξελίξεις, να συζητήσουν ως ίσος προς ίσο, να ακούσουν τη γνώμη τους, να στηρίξουν κάθε μικρό ή μεγάλο αγώνα που επιλέγουν να δώσουν. Γι' αυτό και σε πολλές περιοχές της χώρας μας, οι μαθητές ξέρουν το ΚΚΕ, την ΚΝΕ και τους ανθρώπους τους με το μικρό τους όνομα, όπως τους ΚΝίτες συμμαθητές τους, που κάθε μέρα κάθονται στα ίδια θρανία και αγωνίζονται μαζί για τις ίδιες ανάγκες και όνειρα, όπως τους κομμουνιστές εκπαιδευτικούς τους.

Αυτό λοιπόν που ήδη ξέρουν πρέπει να κάνουν κριτήριο στις εκλογές οι μαθητές. Να σκεφτούν ποιος ήταν δίπλα τους και ποιος όχι. Ποιος στήριξε κάθε τους αγώνα και ποιος έβαλε εμπόδια.

Ψήφος στο ΚΚΕ, λοιπόν: Ψηφίζω ΓΙΑ εμένα, ΜΕ εμένα.


Με πιο δυνατό ΚΚΕ στον αγώνα για αποκλειστικά δημόσιες και δωρεάν πανεπιστημιακές σπουδές

Στον απόηχο των αποτελεσμάτων της 21ης Μαΐου, αναπτύσσεται μια παραπλανητική συζήτηση σχετικά με το ενδεχόμενο αναθεώρησης του Συντάγματος. Παραπλανητική, γιατί αναπαράγονται διάφορα διαδικαστικά επί της ουσίας θέματα, όπως αν απαιτούνται 150 ή 180 έδρες, δύο θητείες της Βουλής κ.λπ., αφήνοντας έξω από το «κάδρο» το περιεχόμενο των άρθρων του Συντάγματος τα οποία αφορά η συζήτηση, και φυσικά το γεγονός ότι από πλευράς ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ επί της αρχής υπάρχει συμφωνία.

Για παράδειγμα, υπάρχει συμφωνία στην κατεύθυνση αναθεώρησης του άρθρου 16 του Συντάγματος, εδάφιο του οποίου απαγορεύει την ίδρυση ιδιωτικών - μη κρατικών ΑΕΙ.

Ο ίδιος ο πρόεδρος της ΝΔ Κυρ. Μητσοτάκης, απαντώντας σε σχετική ερώτηση, τόνισε ότι για να γίνει αναθεώρηση του Συντάγματος «πρέπει να βρούμε συγκλίσεις, δεν μπορεί να γίνει αλλιώς».

Αναθεώρηση του άρθρου 16: Σύγκλιση ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ με λόγια και με έργα...

«Αν υπήρχε η δυνατότητα εδώ να έχεις - ας πούμε - ξέχωρα από το κράτος πανεπιστήμια τύπου Χάρβαρντ, εγώ είμαι έτοιμος να το συζητήσω (...) Ας δώσουμε βάση να κάνουμε σοβαρά, αξιόπιστα, ισχυρά τα δημόσια πανεπιστήμια στον τόπο μας και όταν έρθει η ώρα το συζητάμε αυτό»: Αλ. Τσίπρας, πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ.

«Δεν είμαστε εμπόδιο, αλλά δεν δίνουμε λευκή επιταγή, χωρίς συμφωνία στο γενικό πλαίσιο της Παιδείας, που περιλαμβάνει την ενίσχυση του δημόσιου πανεπιστημίου»: Ν. Ανδρουλάκης, πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ.

Η πολιτική που εφάρμοσαν ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ εναλλάξ, με την ψήφιση δεκάδων νόμων τα τελευταία χρόνια, είναι που έχει διαμορφώσει το σημερινό «τοπίο» της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, των σημερινών δημόσιων πανεπιστημίων, για τα οποία «κόπτονται» ότι θα παραμείνουν «προτεραιότητα»...

«Η έμφασή μου είναι στη στήριξη του δημόσιου πανεπιστημίου (...) Δείτε τα ξενόγλωσσα προγράμματα για τα οποία πληρώνουν οι φοιτητές των δημόσιων πανεπιστημίων μας. Είμαι πολύ περήφανος γι' αυτό»: Κυρ. Μητσοτάκης, πρόεδρος της ΝΔ.

Με ευθύνη όσων κυβέρνησαν και κυβερνούν τη χώρα, τα σημερινά κρατικά πανεπιστήμια λειτουργούν σαν επιχειρήσεις, μετρώντας «κέρδη και ζημιές», όσο οι φοιτητές και οι οικογένειές τους μετράνε πόσο αντέχει η τσέπη τους.

Σε αυτό το πανεπιστήμιο θεωρούνται κόστος οι σύγχρονες ανάγκες των φοιτητών, όπως η πρόσληψη διδακτικού προσωπικού, γι' αυτό υπάρχουν τεράστια κενά. Ενδεικτικά, το Τμήμα Εργοθεραπείας του ΠΑΔΑ έχει 9 μέλη ΔΕΠ! Θεωρείται κόστος ακόμα και η ασφάλεια των φοιτητών, γι' αυτό δεν κάνουν ελέγχους και έργα συντήρησης σε παμπάλαια κτίρια, με αποτέλεσμα να πέφτουν ταβάνια και παράθυρα σε διάφορες σχολές κ.λπ.

Οι «πελάτες» φοιτητές και οι οικογένειές τους πληρώνουν εις διπλούν για την εμπορευματοποιημένη φοιτητική μέριμνα, με χαράτσια για διαμονή σε Εστίες και για τη σίτιση των φοιτητών. Μετράνε πόσο αντέχει η τσέπη τους, για παράδειγμα, για αναλώσιμα στα προπτυχιακά ή για να μπορέσουν να εξασφαλίσουν μια θέση σε μεταπτυχιακά προγράμματα.

Την ίδια ώρα «βρέχει» εκατομμύρια από δικά μας χρήματα (κρατικός προϋπολογισμός) σε συμπράξεις ΑΕΙ - επιχειρήσεων, σε βιομηχανικά διδακτορικά, δηλαδή κυριολεκτικά Ερευνα κατά παραγγελία επιχειρήσεων, συνεδριακά κέντρα και αίθουσες κλειστά για τους φοιτητές γιατί είναι προς «εμπορική αξιοποίηση», κ.ο.κ.

Αυτό το «δημόσιο πανεπιστήμιο ΑΕ», που το έχουν φτιάξει μαζί, μετά από μια πιθανή «απελευθέρωση» της δυνατότητας για ίδρυση ιδιωτικών - μη κρατικών πανεπιστήμιων θα απομακρυνθεί ακόμα περισσότερο από τις ανάγκες των φοιτητών για υψηλού επιπέδου, αποκλειστικά δημόσιες και δωρεάν πανεπιστημιακές σπουδές και πτυχία με αξία.

Γιατί μια τέτοια εξέλιξη θα εντείνει τον ανταγωνισμό που ήδη υπάρχει μεταξύ Ιδρυμάτων, θα ανοίξει και την τελευταία πόρτα για ακόμα μεγαλύτερη ανταποδοτική λειτουργία, για ακόμα μεγαλύτερη εμπορευματοποίηση των δημόσιων ΑΕΙ, δηλαδή θα κληθούν οι φοιτητές και οι οικογένειές τους να βάλουν ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι το ΚΚΕ και η ΚΝΕ θα δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις στο εργατικό - λαϊκό, στο φοιτητικό κίνημα, να μην περάσουν τα σχέδια αυτά. Οποιος αγωνιά και σκέφτεται με αφορμή αυτήν τη συζήτηση ότι είναι κρίσιμο να υπάρχει αντίπαλο δέος και ισχυρή αντιπολίτευση και μέσα στη Βουλή, έχει επιλογή: Να δυναμώσει και με την ψήφο του το ΚΚΕ.


Ε.

ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Να δοθεί τέλος στον εμπαιγμό - Αμεση λύση στη στέγασή του!

Οι μαθητές πραγματοποίησαν κινητοποίηση τη Δευτέρα στην πλατεία Εθνικής Αντίστασης (πρώην Κοτζιά) και στον δήμο της Αθήνας

INTIME NEWS

Νέες υποσχέσεις στο φόντο της συνέχισης του εμπαιγμού μοίρασε η δημοτική αρχή Αθήνας στους γονείς και τους μαθητές του Καλλιτεχνικού Σχολείου που διεκδικούν την άμεση μετεγκατάσταση του σχολείου τους στη μόνιμη κτιριακή υποδομή του επί της οδού Πρασσά.

Οι μαθητές, που απευθύνθηκαν με επιστολή τους στη δημοτική αρχή και προχώρησαν σε κινητοποίηση τη Δευτέρα στην πλατεία Εθνικής Αντίστασης (πρ. Κοτζιά) και σε παρέμβαση στο Δημοτικό Συμβούλιο μαζί με γονείς και εκπαιδευτικούς, καταγγέλλουν: «Η αθλιότητα της καθημερινής μας σχολικής ζωής έχει φτάσει πια στα άκρα!».

Θυμίζουμε ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ίδρυσε το Καλλιτεχνικό Σχολείο της Αθήνας το 2018 χωρίς να υπάρχει καμιά απολύτως πρόβλεψη για το πού αυτό θα στεγαστεί! Ακολούθως, τον Νοέμβρη του 2019, η δημοτική αρχή της ΝΔ πρότεινε τη στέγασή του σε διατηρητέο κτίριο της οδού Πρασσά, το οποίο όμως ήταν γνωστό ότι είχε πολύ σοβαρά προβλήματα. Ετσι φτάνουμε στο τέλος της σχολικής χρονιάς, το 2023, κι ακόμα συζητιούνται «προσωρινές» λύσεις κι ανακοινώνονται νέα χρονοδιαγράμματα για το πότε θα είναι έτοιμο το κτίριο και θα λειτουργήσει εκεί το σχολείο.

Στο μεταξύ, οι μαθητές του Καλλιτεχνικού Σχολείου φιλοξενούνται σε άλλα σχολεία κάνοντας μάθημα κυριολεκτικά από δω κι από κει, μετακινούμενοι... όπου υπάρχει χώρος! Καταγγέλλουν στην επιστολή τους: «Μετακινούμαστε εδώ και τέσσερα χρόνια σε διαφορετικά κτίρια που μας παραχωρούν αίθουσες (...) Εννοείται πως τα κτίρια που μας φιλοξενούν δεν πληρούν τις κατάλληλες προδιαγραφές, διότι είναι απαραίτητος μεγαλύτερος αριθμός αιθουσών για τα εργαστήρια εικαστικών, τις αίθουσες χορού αλλά και θεάτρου. Πολλά από τα μαθήματα εκτελούνται στο δώμα του γειτονικού σχολείου (2ο Πειραματικό) που βρίσκεται σε κατάσταση αποθήκης, στο απέναντι πάρκο (πλ. Ελενας Βενιζέλου), σε διαδρόμους, στον ανεπαρκή προαυλιακό χώρο, ακόμη και στο γραφείο καθηγητών. Αξίζει να σημειωθεί η κατάσταση της τωρινής μας κτιριακής υποδομής, η οποία δεν χωράει να στεγάσει όλη τη σχολική κοινότητα, με συνέπεια να μην υπάρχει μόνιμη αίθουσα για κάθε τάξη. Συνεπώς οι μαθητές μετακινούνται κάθε ώρα αναζητώντας μια κενή αίθουσα».


INTIME NEWS

Κάνοντας ξεκάθαρη την αγανάκτησή τους για την αντιμετώπιση των μαθητών από τον δήμο, προσθέτουν: «Εχουμε δείξει τεράστια υπομονή και κατανόηση περιμένοντας ότι θα έρθει επιτέλους η στιγμή που θα μεταφερθούμε στη μόνιμη κτιριακή μας υποδομή, επί της οδού Πρασσά. Ολοι μας όμως πια ξέρουμε πως οι υποσχέσεις της δημοτικής αρχής δεν είναι αξιόπιστες. Στο κτίριο της Πρασσά δεν μπήκαμε ούτε τον Σεπτέμβρη του 2022 ούτε τον Δεκέμβρη του 2022 και γνωρίζουμε πολύ καλά πως δεν θα μπούμε ούτε τον Σεπτέμβρη του 2023 παρά τις κλασικές προφορικές υποσχέσεις (...) Οι συνθήκες διδασκαλίας και η ποιότητα σχολικής ζωής έχουν φτάσει σε ακραίο βαθμό. Απαιτούμε την επίσπευση των εργασιών και την άμεση μετακίνησή μας στο κτίριο της Πρασσά».

Σε τέσσερα χρόνια θα μπορούσαν να είχαν φτιαχτεί τέσσερα καινούργια σχολεία...

Για άλλη μια φορά, όμως, στο Δημοτικό Συμβούλιο εισέπραξαν νέες υποσχέσεις και επέκταση των χρονοδιαγραμμάτων αντί για οριστική λύση. Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, Βασίλης Αξιώτης, είπε ότι «σε μια - δυο βδομάδες θα έχουμε επιτέλους οικοδομική άδεια για να μπούμε στο σχολείο να το φτιάξουμε», ενώ η μετακίνηση του σχολείου στο κτίριό του εκτίμησε ότι θα μπορεί να γίνει... «Σεπτέμβριο, Οκτώβριο, πες Νοέμβριο του 2023». «Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που ζητάτε από 5 έως 7 μήνες το σχολείο σας θα είναι έτοιμο», είπε, παραδεχόμενος ότι «τρία χρόνια καθυστερήσαμε αλλά όχι δεκατρία»! Αντίστοιχα ο δήμαρχος, Κώστας Μπακογιάννης, επέκτεινε το χρονοδιάγραμμα μεταστέγασης του σχολείου τον Δεκέμβρη του 2023 και για τη στέγαση του σχολείου στο πρώτο τετράμηνο της επόμενης σχολικής χρονιάς είπε ότι... «αναγκαζόμαστε να επιλέξουμε τη λιγότερο κακή λύση».

Την εμπειρία που έχουμε στην Εκπαίδευση από τις... «προσωρινές λύσεις» επισήμανε ο δημοτικός σύμβουλος της «Λαϊκής Συσπείρωσης», Χάρης Βουρδουμπάς, θυμίζοντας τα νηπιαγωγεία που στεγάζονται σε προκάτ εδώ και δύο χρόνια κι ακόμα «δεν έχει παρουσιάσει ένας άνθρωπος πού θα βάλει ένα τούβλο»... Οσο για το συγκεκριμένο θέμα του Καλλιτεχνικού Σχολείου σημείωσε πως από το 2015 είναι γνωστό ότι το κτίριο της οδού Πρασσά είχε σοβαρά προβλήματα και μάλιστα όταν θέλησε η Διεύθυνση Εκπαίδευσης να στεγάσει εκεί το 2ο ΕΠΑΛ αυτό δεν έγινε λόγω ακριβώς των σοβαρών προβλημάτων του κτιρίου, γι' αυτό και η «Λαϊκή Συσπείρωση» το 2019 είχε διαφωνήσει με τη στέγαση του Καλλιτεχνικού στην Πρασσά. «Κοροϊδεύετε τόσους ανθρώπους, παιδιά, εκπαιδευτικούς, γονείς και τους πηγαίνετε από τρίμηνο σε εξάμηνο και πάλι πιο πέρα και θα φτάσουμε σε ένα σημείο τον Σεπτέμβρη να είναι το μοναδικό σχολείο στην Ελλάδα που θα στεγάζεται σε τρία κτίρια!», είπε προς τη δημοτική αρχή, ενώ επισήμανε ότι σε τέσσερα χρόνια θα μπορούσαν να είχαν φτιαχτεί τέσσερα ολοκαίνουργια σχολεία με τις δυνατότητες που προσφέρει η εποχή μας. Κατέληξε τονίζοντας προς μαθητές και γονείς: «Θέλει κλιμάκωση του αγώνα και σ' αυτήν την υπόθεση εμείς θα είμαστε μαζί σας».

  • «Οι ευθύνες των κυβερνήσεων και των δημοτικών αρχών όλα αυτά τα χρόνια είναι τεράστιες! Παίζουν με τα όνειρα και τα δικαιώματα των μαθητών, αφού εξαρχής δεν είχαν εξασφαλίσει τους απαραίτητους χώρους και εξοπλισμό για τη δημιουργία του σχολείου και τόσα χρόνια τους κοροϊδεύουν!», τονίζει σε ανακοίνωσή της η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας εκφράζοντας τη συμπαράστασή της στους μαθητές του Καλλιτεχνικού Σχολείου και διεκδικώντας μαζί τους:

- Να γίνουν άμεσα όλες οι απαραίτητες επισκευές και ανακαινίσεις ώστε το Καλλιτεχνικό Σχολείο Αθήνας να στεγαστεί στο δημόσιο κτίριο της οδού Πρασσά.

- Να υπάρξουν στο κτίριο οι απαραίτητες προδιαγραφές, εξοπλισμός και διδακτικό προσωπικό για τα καλλιτεχνικά μαθήματα.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ