Χαρακτηριστική είναι η ταχύτητα με την οποία «τρέχουν» τις εξελίξεις για την Ενιαία Μονάδα Διαχείρισης Μεταφορών («Joint Mobility Processing Facility» - κωδικός υποδομής P-903) που θέλουν να κατασκευάσουν στη βάση, κατ' αναλογία π.χ. του Joint Mobility Processing Center που λειτουργούν στη γιγαντιαία αεροπορική βάση τους στο Ράμσταϊν της Γερμανίας.
Θυμίζουμε ότι το σχέδιό τους το έχει αποκαλύψει ο «Ριζοσπάστης» ήδη από τον Σεπτέμβρη του 2019. Επανερχόμαστε δημοσιοποιώντας νεότερα, αναλυτικότερα στοιχεία και σχέδια.
Αλλωστε, αρχές Απρίλη οι Αμερικανοί απευθύνθηκαν σε κατασκευαστικές αναζητώντας τους ικανότερους να στήσουν ένα διώροφο κτίριο 8.970,26 τ.μ. που «θα ενοποιήσει τις βασικές λειτουργίες αεροπορικών επιχειρήσεων και αεροπορικών μεταφορών της εγκατάστασης, ώστε να υποστηρίξει την αύξηση της κυκλοφορίας», σε άλλο ένα δείγμα της ακόμα εντατικότερης χρήσης της βάσης από τους Αμερικανούς.
(φωτό 4) ...εξ ου και δρομολογούν επέκταση του χώρου στάθμευσής τους, όπως και αναβάθμιση των τηλεπικοινωνιακών υποδομών της βάσης |
Διόλου τυχαία, στα σχέδιά τους εμφανίζουν τουλάχιστον 12 μεταγωγικά σταθμευμένα μπροστά στο σχεδιαζόμενο κτίριο P-903, όπου δίνεται και ο χώρος μιας «προτεινόμενης επέκτασης του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών», με κωδικό εγκατάστασης P-911 («Proposed P-911 apron expansion project»).
Σημειωτέον, όπως έχει αποκαλύψει εδώ και μήνες ο «Ριζοσπάστης», στη Σούδα ολοκληρώθηκε έργο ύψους 16 εκατ. δολαρίων που περιλάμβανε ένα νέο σύστημα ανεφοδιασμού αεροσκαφών, επιτρέποντας τον ταυτόχρονο ανεφοδιασμό πολλαπλών μονάδων, αλλά και μια «στρατηγική» - όπως χαρακτηρίζεται αρμοδίως - επέκταση του χώρου στάθμευσής τους.
Σε κάθε περίπτωση, για το κτίριο P-903 προϋπολογίζουν ένα κόστος μεταξύ 25 και 100 εκατομμυρίων δολαρίων, με περίοδο ολοκλήρωσης της κατασκευής 912 ημερολογιακές ημέρες. Στελέχη των ενδιαφερόμενων κατασκευαστικών καλούνται να προσέλθουν στη Σούδα για αυτοψία του χώρου στις 4 Μάη στις 10 π.μ., μπροστά από το Κτίριο 54 - «Public Works Department».
(φωτό 1) Από το υλικό που διακινείται σε κατασκευαστικές για τα νέα έργα των Αμερικανών στη Σούδα |
Αλλωστε, ακριβώς στο πλαίσιο της έντασης των ανταγωνισμών και καθώς αμερικανοΝΑΤΟικά αεροσκάφη επιχειρούν καθημερινά από τη Σούδα, οι κατασκευαστικές έχουν επίσης ενημερωθεί ότι ο αεροδιάδρομος και οι χώροι στάθμευσης των αεροσκαφών «θα παραμείνουν σε λειτουργία καθ' όλη την περίοδο κατασκευής. Ο ανάδοχος πρέπει να διεξάγει τις εργασίες του έτσι ώστε να προκαλεί την ελάχιστη δυνατή παρέμβαση στην κανονική λειτουργία της δραστηριότητας» της βάσης. Τους τονίζεται, ακόμα, ότι «οι εργασίες στο πλαίσιο της παρούσας σύμβασης απαιτούν ιδιαίτερη προσοχή στον προγραμματισμό και στη διεξαγωγή των εργασιών σε σχέση με τις υπάρχουσες επιχειρήσεις». Ταυτόχρονα, τους ξεκαθαρίζουν ότι «ο εξοπλισμός ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας, όπως μονάδες ελέγχου επεξεργασίας, σταθμοί εργασίας, πίνακες πεδίου, αισθητήρες, συσκευές ανάγνωσης καρτών, εγκατάσταση καλωδίων και προγραμματισμός συστημάτων, δοκιμές και εκπαίδευση θα εκτελούνται από πολίτες των ΗΠΑ που διαθέτουν έγκυρα διαπιστευτήρια DBIDS ή NCACS» (εξελιγμένα συστήματα ταυτοποίησης των Αμερικανών με βάση βιομετρικά στοιχεία).
(φωτό 3) Αμερικανοί και κυβερνήσεις ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ συμφώνησαν για επεκτάσεις της βάσης ώστε να σταθμεύουν εκεί ταυτόχρονα ακόμα και 12 μεταγωγικά, όπως φαίνεται και στο σχέδιο... |
Υπάρχει πρόβλεψη για δουλειά και «εκτός του κανονικού ωραρίου», με προηγούμενο «αίτημα» και «έγκριση» του αρμόδιου στελέχους της βάσης («Contracting Officer»). Αλλωστε, καθώς θα τραβάνε τη δουλειά μέχρι το βράδυ, μπαίνει πρόνοια ότι «σε περιόδους σκότους, τα διάφορα μέρη της εργασίας πρέπει να φωτίζονται με τρόπο που εγκρίνεται από τον Contracting Officer».
Παράλληλα, τους έχουν παραχωρηθεί αναλυτικά σχέδια μηχανικών, που χρονολογούνται ήδη από το 1993, σχετικά με τις θεμελιώσεις των υφιστάμενων κτιρίων ή τα δίκτυα που κατασκευάστηκαν και λειτουργούν έκτοτε στη βάση, για να διευκολυνθούν στις εργασίες σύνδεσης ή οτιδήποτε άλλο.
Για να ανοίξουν δε χώρο για το νέο, γιγαντιαίο κτίριο P-903, θα κατεδαφίσουν τουλάχιστον άλλα τρία παλαιότερα, τα υπ' αρ. 5, 6 και 22, και τουλάχιστον ένα στέγαστρο. Προειδοποιούν επ' αυτού τους επίδοξους κατασκευαστές ότι θα πρέπει να φροντίσουν για την απομάκρυνση όχι μόνο μπάζων, αλλά και «επικίνδυνων υλικών» («Hazardous Material» - HAZMAT), διευκρινίζοντας ότι υπάρχουν υλικά ή εξαρτήματα που περιέχουν αμίαντο, υδράργυρο, μόλυβδο, κάδμιο, χρώμιο.
(φωτό 2) Απεικονίσεις του νέου κτιρίου που θα δεσπόζει στη βάση |
Τέλος, πέραν της «προτεινόμενης επέκτασης» του χώρου P-911, στο σχέδιο δίνεται και ο χώρος της μελλοντικής εγκατάστασης υπ' αρ. P-131, ως COMMS Center («Future P131 COMMS Center project»), δίπλα στο νέο κτίριο P-903. Θυμίζουμε ότι όπως αποκάλυπτε πέρυσι ο «Ριζοσπάστης», η αμερικανική κυβέρνηση έδωσε συμβόλαιο ύψους 37 εκατ. δολαρίων σε εταιρεία (με γραφεία σε ΗΠΑ, Βρετανία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και Λίβανο) το οποίο αφορά την κατασκευή ενός Κέντρου Επικοινωνιών («Communications Center») στη Σούδα, σε άλλο ένα δείγμα γιγάντωσης της βάσης σε υποδομές, δυνατότητες και λειτουργίες.
(φωτό 5) Σε διασύνδεση με το κυρίως κτίριο (στα αριστερά του στο σχέδιο) θα λειτουργεί και χώρος απόθεσης «επικίνδυνων υλικών», με ό,τι κινδύνους αυτό συνεπάγεται |