Μαζική η χτεσινή συγκέντρωση στα γραφεία του ΟΛΠ ενάντια στην απώλεια θέσεων εργασίας από τη συρρίκνωση της ναυπηγοεπισκευής
Οι εργαζόμενοι και τα σωματεία συνεχίζουν τον αγώνα τους ενάντια στα σχέδια της εταιρείας για μετατροπή του μόλου της ΔΕΗ σε car terminal, με πρόσχημα τα έργα για τον εκσυγχρονισμό των υποδομών, κάτι που θα οδηγήσει σε συρρίκνωση της ναυπηγοεπισκευής και απώλεια θέσεων εργασίας. «Αρνούμαστε να γίνουμε θυσία για το master plan της COSCO», τονίζουν και ξεκαθαρίζουν ότι δεν θα επιτρέψουν να παίζονται παιχνίδια στην πλάτη τους. Στο μεταξύ, η προώθηση των επιχειρηματικών σχεδίων συνοδεύεται από πιέσεις και εκβιασμούς στα σωματεία. Μόλις την περασμένη βδομάδα η διοίκηση του ΟΛΠ έδιωξε ένα ακόμα πλοίο που θα επισκευαζόταν στον συγκεκριμένο χώρο και στο οποίο θα δούλευαν εκατοντάδες εργαζόμενοι, συνεχίζοντας μια πρακτική που έχει προκαλέσει την οργή των μεταλλεργατών και ναυπηγοξυλουργών.
Χτες, την ώρα που η κινητοποίηση βρισκόταν σε εξέλιξη, ο ΟΛΠ έδωσε στη δημοσιότητα δελτίο Τύπου με το οποίο ανακοίνωσε την «ολοκλήρωση των εργασιών αναβάθμισης» των υποδομών στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος, και συγκεκριμένα στην ανατολική πλευρά του προβλήτα ΙΙ. Την ίδια ώρα που συνεχίζει την πρακτική να διώχνει πλοία που φτάνουν για επισκευή, η εταιρεία διαφημίζει ότι «το πρώτο πλοίο ελλιμενίστηκε» στον ανακαινισμένο προβλήτα και «έτυχε θερμής υποδοχής από το αρμόδιο τμήμα της ΟΛΠ ΑΕ». Ενώ οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν την ανασφάλεια για τη δουλειά και το μεροκάματό τους, ισχυρίζεται πως η Ζώνη «αποτελεί πόλο δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας» και πως το λιμάνι αναδεικνύεται σε «σημαντικό περιφερειακό κόμβο επισκευής πλοίων», στο πλαίσιο των «επενδύσεων» που υλοποιεί.
Αντιπροσωπεία των σωματείων συναντήθηκε με τον αναπληρωτή διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, καθώς όλα τα υπόλοιπα στελέχη της εταιρείας είχαν φροντίσει να εξαφανιστούν από το κτίριο όταν έφτασε η κινητοποίηση των εργαζομένων. Στη συνάντηση, ο εκπρόσωπος του ΟΛΠ κάλεσε τα σωματεία να υπογράψουν κοινό συμφωνητικό που θα προβλέπει το χρονοδιάγραμμα της ολοκλήρωσης των έργων και το πού θα μπορούν να επισκευάζονται καράβια. Δεν έδωσε όμως καμία απάντηση στο κρίσιμο ερώτημα που θέτουν οι εργαζόμενοι, τι θα γίνει αν σήμερα ζητήσει ένα πλοίο να μπει για εργασίες στον μόλο της ΔΕΗ.
Την επίθεση και τον εμπαιγμό της εταιρείας κατήγγειλαν ο Σωτήρης Πουλικόγιαννης, πρόεδρος του Συνδικάτου Μετάλλου, και ο Ακης Αντωνίου, πρόεδρος του παραρτήματος Πειραιά του Συνδικάτου. «Η COSCO, ο ΟΛΠ, συνεχίζει να εκβιάζει», τόνισαν. «Δεν μπορούμε να μπούμε σε καμία συζήτηση αν δεν δούμε με τα μάτια μας πλοίο να επισκευάζεται στον μόλο της ΔΕΗ», πρόσθεσαν και υπενθύμισαν πως το προηγούμενο διάστημα η εταιρεία έχει επανειλημμένα επιστρατεύσει τα ψέματα και την κοροϊδία απέναντι στα εύλογα αιτήματα των εργαζομένων. Οσον αφορά τα έργα για τον αναγκαίο εκσυγχρονισμό των υποδομών, απαίτησαν να ολοκληρωθούν με τρόπο που να μην οδηγεί στην ανεργία τούς εργαζόμενους. «Δεν θα σταματήσουμε να διεκδικούμε ένα λιμάνι με όλες του τις δραστηριότητες, που να υπηρετεί τις ανάγκες του λαού της περιοχής και όλης της χώρας, και όχι ένα λιμάνι που δίνει δισεκατομμύρια κέρδη σε λίγους και ανεργία, φτώχεια και ανασφάλεια σε όλους τους υπόλοιπους», ξεκαθάρισαν.