Αύξηση 178,9% στο φυσικό αέριο μέσα σε έναν χρόνο
Eurokinissi |
Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση, με υποσχέσεις ότι θα υπάρξουν νέα επιδόματα και παροχές, που θα ανακοινωθούν στη ΔΕΘ τον Σεπτέμβρη, επιχειρεί να πείσει τον λαό ότι μπορεί να βρει ανακούφιση στα ψίχουλα που μοιράζει και εξανεμίζονται σε χρόνο μηδέν από το ράλι ακρίβειας και την εκτόξευση στις τιμές της Ενέργειας.
Συγκεκριμένα, σε 12 μόλις μήνες οι τιμές:
- του φυσικού αερίου έχουν εκτιναχθεί κατά 178,9%
- του πετρελαίου θέρμανσης κατά 65,1%
- της ηλεκτρικής ενέργειας κατά 55,8%.
- των καυσίμων κατά 33%.
Μεγάλη είναι η αύξηση (11%) στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριών: Στο ψωμί (16,7%), στα κρέατα (16,7%), στα γαλακτοκομικά και στο γάλα (16,4%). Κατά 27,3% εκτινάχθηκαν οι τιμές στα λάδια και κατά 13% στα λαχανικά.
Υψηλότερο κατά 62% είναι το κόστος μεταφοράς με αεροπλάνο, κατά 25,4% ακριβότερη η μεταφορά με πλοία. Τα ξενοδοχεία κοστίζουν 20% ακριβότερα και συνολικά το πακέτο διακοπών έχει ανατιμηθεί κατά 11%.
Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 11,6% τον Ιούλη, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιούλη 2021, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:
- 30,9% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε ενοίκια κατοικιών, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης και στερεά καύσιμα.
- 20,6% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε καινούργια αυτοκίνητα, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, ανταλλακτικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου, καύσιμα και λιπαντικά, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, μεταφορά επιβατών με ταξί, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με πλοίο.
- 13% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), ψάρια (γενικά), γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, λαχανικά (γενικά), ζάχαρη - σοκολάτες - γλυκά - παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφέ - κακάο - τσάι, μεταλλικό νερό - αναψυκτικά - χυμούς φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα νωπά φρούτα.
- 8,2% στην ομάδα Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε έπιπλα και διακοσμητικά είδη, υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, οικιακές συσκευές και επισκευές, υαλικά - επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.
- 6,4% στην ομάδα Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε εστιατόρια - ζαχαροπλαστεία - καφενεία, ξενοδοχεία - μοτέλ - πανδοχεία.
- 3,4% στην ομάδα Ενδυση και Υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
- 2,5% στην ομάδα Αλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας.
- 2% στην ομάδα Αναψυχή - Πολιτιστικές Δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε διαρκή αγαθά αναψυχής και πολιτισμού, μικρά είδη αναψυχής - άνθη - κατοικίδια ζώα, κινηματογράφους - θέατρα, γραφική ύλη και υλικά σχεδίασης, πακέτο διακοπών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε οπτικοακουστικό εξοπλισμό - υπολογιστές - επισκευές.
- 1,5% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
- 0,9% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
- 0,7% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε ιατρικά προϊόντα, ιατρικές - οδοντιατρικές - παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα.