INTIME NEWS |
Οι έρευνες στο αγκυροβολημένο στο λιμάνι του Αστακού Αιτωλοακαρνανίας πλοίο, στο οποίο, σημειωτέον, έως χτες δεν είχε ανοιχτεί ακόμα η μπουκαπόρτα, είναι το τελευταίο στάδιο του νέου προδιαγεγραμμένου εγκλήματος εφοπλιστών, της ΕΕ και των αστικών κυβερνήσεων, οι οποίοι με το θεσμικό πλαίσιο που έχουν διαμορφώσει αυξάνουν τους κινδύνους για τους ναυτεργάτες και τους επιβάτες.
Θυμίζουμε ότι το ναυτικό δυστύχημα προκλήθηκε όταν ξέσπασε πυρκαγιά στο γκαράζ του πλοίου τα ξημερώματα της 18ης Φλεβάρη που εκτελούσε το δρομολόγιο Ηγουμενίτσα - Πρίντεζι. Η φωτιά επεκτάθηκε σε όλο το πλοίο και έκαιγε για μια βδομάδα ενώ την τρίτη μέρα, με ευθύνη του υπουργείου Ναυτιλίας, από τα βόρεια της Κέρκυρας το πλοίο ρυμουλκήθηκε στον Αστακό. Ετσι χάθηκαν πάνω από 15 ώρες ερευνών για τους ανθρώπους που είχαν εγκλωβιστεί. Αυτή η κίνηση, με τη δικαιολογία ...των τοξικών αερίων που εκλύονταν και το ότι έπρεπε το πλοίο να μην είναι κοντά σε πόλη, εξόργισε εύλογα τους συγγενείς των εγκλωβισμένων οδηγών και επιβατών. Είναι ενδεικτικό της γύμνιας των μέσων και των υποδομών το ότι στη σημερινή εποχή των τεράστιων τεχνολογικών δυνατοτήτων το πλοίο αφέθηκε να καίγεται τόσες μέρες. Ταυτόχρονα προκαλούνται ερωτήματα όσον αφορά σκόπιμη καθυστέρηση για να μη βρεθούν στοιχεία που θα εξηγούν την αιτία της πυρκαγιάς.
Πάντως, το μόνο σίγουρο είναι ότι με όσα έχουν αποκαλυφθεί και από τις καταγγελίες επιβατών και οδηγών - που δημοσίευσε και ο «Ριζοσπάστης» - το πλοίο ήταν υποσυντήρητο, βρώμικο και σε όλες τις τελευταίες επιθεωρήσεις υπήρχαν παρατηρήσεις για ανεπάρκεια στα συστήματα πυρασφάλειας και τις υδατοστεγείς θύρες αλλά έπαιρνε άδεια απόπλου.