Την ώρα που και η ΕΣΥΕ κατέγραφε το όργιο αισχροκέρδειας σε είδη πλατιάς λαΪκής κατανάλωσης - ελέω απελευθέρωσης της αγοράς - ο αρμόδιος υπουργός ευλογούσε τους κερδοσκόπους δηλώνοντας πως είναι θέμα των επιχειρήσεων το «τι αυξήσεις θα κάνουν»
Στην πεπατημένη της κυβερνητικής επιχείρησης αποπροσανατολισμού των λαϊκών στρωμάτων κινήθηκε χτες ο υπουργός Ανάπτυξης, Α. Τσοχατζόπουλος, με δηλώσεις αμέσως μετά τη συνάντηση που είχε με εκπροσώπους της αγοράς. Ο υπουργός, την ώρα που τα λαϊκά εισοδήματα πληρώνουν ακριβά τα κέρδη των μονοπωλίων και τις συνέπειες της «ελεύθερης αγοράς» με αλλεπάλληλες ανατιμήσεις σε σωρεία προϊόντων ευρείας κατανάλωσης, δε δίστασε να συγχαρεί δημόσια «τις δυνάμεις της αγοράς» για τη στάση τους στο θέμα της διαμόρφωσης των τιμών το τελευταίο διάστημα. Παράλληλα, επανέλαβε την προσήλωση της κυβέρνησης στην «απελευθερωμένη αγορά» και άρα στο δικαίωμα των μεγαλοεπιχειρηματιών - που έχουν το πάνω χέρι στη διαμόρφωση των τιμών - να συνεχίσουν να κερδοσκοπούν ασύστολα. «Δεν έχουμε μια διαδικασία συζήτησης και δεν πρέπει να έχουμε, διότι οι όροι λειτουργίας της αγοράς δεν επιβάλλουν τη διαπραγμάτευση των επιχειρήσεων με την πολιτεία για το τι αυξήσεις θα κάνουν, αυτό είναι δικό τους θέμα», είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός. Με τη δήλωση αυτή, έδειξε- και στην απούσα από τη χτεσινή σύσκεψη ηγεσία του Συνδέσμου Βιομηχάνων Τροφίμων - πως ο πρόσφατος «τσαμπουκάς τους» ότι δεν προτίθενται να απολογούνται στην κυβέρνηση για τις αυξήσεις που επιβάλουν, έπιασε τόπο...
Ας σημειωθεί ότι τη στιγμή που ο υπουργός Ανάπτυξης ισχυριζόταν ότι οι καταναλωτές μπορούν στο εξής να προσβλέπουν σε «ομαλές τιμές στην αγορά», οι επιχειρηματίες ετοιμάζονται για νέες αυξήσεις ακόμα και υπερδιπλάσιες του πληθωρισμού. Σύμφωνα με πληροφορίες, μερικές μόνο από τις αυξήσεις που θα περάσουν άμεσα στα ράφια των σούπερ μάρκετ είναι της τάξης του 3% - 8% στο αλάτι, 9,5% σε εισαγόμενα τυροκομικά, μέχρι 8% σε ελαιόλαδα και σπορέλαια, ενώ αυξήσεις αναμένονται και στις τιμές αναψυκτικών, αλκοολούχων και εμφιαλωμένων μεταλλικών νερών. Αλλά, και για την άνοδο του δείκτη τιμών καταναλωτή που κατέγραψε τις ανατιμήσεις που σημειώθηκαν το τελευταίο διάστημα, ο Α. Τσοχατζόπουλος επέμεινε στην κυβερνητική προπαγάνδα ότι επρόκειτο απλώς για...συγκυριακό φαινόμενο που είχε να κάνει με την έντονη κακοκαιρία. Θέλοντας μάλιστα να δώσει έναν τόνο αισιοδοξίας, προέβλεψε ότι το Μάρτη ο πληθωρισμός θα πέσει στο 3%, από 4,4% που έκλεισε το Φλεβάρη.
Κατά τα άλλα ο υπουργός έπλεξε το εγκώμιο των επιχειρηματιών και οριοθέτησε το ρόλο της κυβέρνησης σε ζητήματα αγοράς και τιμών, που είναι ο ρόλος του παρατηρητή απέναντι στις κερδοσκοπικές ορέξεις των επιχειρηματιών. Στη συνέχεια ανέπτυξε τις προτεραιότητες του υπουργείου στο «νέο περιβάλλον», που εν πολλοίς ισοδυναμούν με παροχές προς το μεγάλο κεφάλαιο και ικανοποίηση αξιώσεων που προβάλλουν κατά καιρούς οι επιχειρηματίες. Σκιαγραφώντας αυτές τις νέες προτεραιότητες, μεταξύ άλλων ο Α. Τσοχατζόπουλος: