Τρίτη 19 Φλεβάρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΖΩΝΗ
Εφτασε στο απροχώρητο η κατάσταση

Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Αντ. Σκυλλάκου

Τα σοβαρά προβλήματα στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Πειραιά, Περάματος, Σαλαμίνας έχουν οδηγήσει τους εργαζόμενους στο δρόμο του αγώνα, αλλά ο αρμόδιος υφυπουργός Εργασίας στη Βουλή ισχυρίστηκε ότι η κυβέρνηση έχει λάβει όλα σχεδόν τα απαιτούμενα μέτρα στήριξης των εργαζομένων.

Το θέμα έφερε στη Βουλή με Επίκαιρη Ερώτηση ο βουλευτής του ΚΚΕ Αντ. Σκυλλάκος, ζητώντας την ικανοποίηση των αιτημάτων που προβάλλουν όχι μόνο οι εργαζόμενοι αλλά δεκάδες φορείς της περιοχής.

Ο Λ. Τζιόλας απαντώντας στην Ερώτηση είπε για το θέμα της υγιεινής και ασφάλειας των εργαζομένων ότι ανασυγκροτήθηκαν ήδη οι μεικτές επιτροπές ελέγχου και δραστηριοποιείται στο Σώμα Ελεγκτών Εργασίας. Ανακοίνωσε ότι από το 1999 μέχρι το 2001 έγιναν 1.370 έλεγχοι σε πλοία, υποβλήθηκαν 55 μηνύσεις, καταλογίστηκαν 117 διοικητικά πρόστιμα και επιβλήθηκαν 13 διακοπές εργασιών.

Οσον αφορά το συνταξιοδοτικό, είπε ότι με πρόσφατο νόμο επιφυλάσσεται για τους εργαζόμενους στη ζώνη ευνοϊκότερο καθεστώς συνταξιοδότησης, αφού παίρνουν πλήρη σύνταξη στα 55 μετά από 35 χρόνια εργασίας. Για τις συντάξεις ο υφυπουργός επικαλέστηκε τα ψίχουλα που δίνονται μαζί με το ΕΚΑΣ, ενώ για τη δημιουργία του μητρώου επιχειρήσεων παραδέχτηκε ότι υπάρχει καθυστέρηση.

Η κατάσταση στην οποία ζουν οι εργαζόμενοι στη Ζώνη είναι τραγική, είπε ο Αντ. Σκυλλάκος, τονίζοντας ότι για αυτόν ακριβώς το λόγο οι διαμαρτυρίες τους είναι μαζικές. Σχολιάζοντας τις απαντήσεις του υφυπουργού είπε ότι αυτές σε καμία περίπτωση δε λύνουν τα προβλήματα. Για τους ελέγχους είπε χαρακτηριστικά ότι αυτοί που τους διενεργούν αμείβονται από τους πλοιοκτήτες δημιουργώντας έτσι ερωτηματικά για την αξιοπιστία τους. Η λύση, συνέχισε, είναι στην υιοθέτηση της θέσης των σωματείων που προτείνουν να περάσει ο επανέλεγχος σε επιτροπές του υπουργείου με τη συμμετοχή και των ίδιων των εργαζομένων.

Επειδή, τόνισε, η ανεργία μαστίζει τους εργαζόμενους της Ζώνης, για την ανακούφισή τους πρέπει να γίνουν ευνοϊκότερες οι προϋποθέσεις επιδότησης της ανεργίας. Τα σωματεία, είπε, ζητάνε να αρκούν 100 μεροκάματα τα δύο τελευταία χρόνια για την επιδότηση και όχι 125 μεροκάματα το χρόνο. Μόνη λύση στο πρόβλημα, είπε, είναι να ικανοποιηθούν τα αιτήματα δεκάδων φορέων της περιοχής και να υπάρξει δημόσιος φορέας διαχείρισης της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ