Ανάμεσα στα άλλα προβλέπει 69χρονους οδηγούς φορτηγών και 65χρονους οδηγούς σχολικών λεωφορείων!
Icon |
Το νομοσχέδιο αναμενόταν να ψηφιστεί αργά το βράδυ στη Βουλή, ωστόσο η συζήτησή του διακόπηκε επειδή ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής, που ήταν παρών στη συνεδρίαση, διαγνώστηκε με κορονοϊό.
Το ΚΚΕ από την αρχή έκανε καθαρό ότι θα καταψηφίσει το νομοσχέδιο αυτό, καθώς συνεχίζει και ενισχύει την εμπορευματοποίηση όλης της διαδικασίας της εκπαίδευσης για την απόκτηση διπλώματος, στο έδαφος της οποίας φύεται και η διαφθορά στο όλο σύστημα, το οποίο εξακολουθεί να είναι διάτρητο. Ομως εκεί που φαίνονται περίτρανα οι στόχοι του νομοσχεδίου είναι ότι προβλέπει την αύξηση της ηλικίας των οδηγών των σχολικών λεωφορείων στα 65 έτη. Βέβαια, με προηγούμενη ρύθμιση της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, προβλεπόταν ότι το όριο ηλικίας ήταν μεν τα 55 έτη, όμως με τις ανάλογες εξετάσεις που πιστοποιούσαν την ικανότητα του οδηγού θα μπορούσε να πάει στα 60, ακόμα και στα 65 έτη. Τώρα έρχεται η κυβέρνηση της ΝΔ και ορίζει πλέον τελεσίδικα τα 65 έτη ως όριο.
Αντίστοιχα το όριο ηλικίας συνταξιοδότησης για τους οδηγούς αστικών φορτηγών με βαρύ και επικίνδυνο φορτίο ορίζεται αισίως πλέον στα 69 χρόνια, από 60 και 65! Αυξάνει τα όρια ηλικίας των ταξί, ενώ μεταφέρει την πατέντα των άγονων γραμμών, που μπουκώνει με χρήμα τους εφοπλιστές και τις αεροπορικές εταιρείες, και στις σιδηροδρομικές μεταφορές.
Επιπλέον επιβάλλει 5% «εισφορά» στα εισιτήρια των ιδιωτικών ΚΤΕΛ «για την ανανέωση του στόλου των οχημάτων και την ανακαίνιση των υποδομών τους». Δηλαδή «τους εξασφαλίζετε κέρδη χωρίς έξοδα καν για τις επιχειρήσεις, μάλιστα σε μία επιχειρηματική δραστηριότητα που στη λογική του ποσοστού κέρδους έχει μειώσει δραστικά τα δρομολόγια στο σύνολο των χωριών της χώρας μας, οδηγώντας τα σε μαρασμό», ανέφερε ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ Λεωνίδας Στολτίδης.
Τις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου στηλίτευσε και ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ, Νίκος Καραθανασόπουλος, τονίζοντας ότι η οδική ασφάλεια δεν είναι ατομική υπόθεση και πως το ενδιαφέρον της κυβέρνησης είναι κατ' ευφημισμόν. Σημείωσε πως η εμπορευματοποιημένη άδεια απόκτησης διπλώματος την καθιστά πανάκριβη για τα λαϊκά στρώματα, υποβαθμίζει την εκπαίδευση των οδηγών, ενώ αποτελεί και τη μήτρα της διαφθοράς.
Ενώ επεσήμανε ότι η οδική ασφάλεια δεν είναι ατομική υπόθεση, σχετίζεται με τις υποδομές, τους οδικούς άξονες, την ασφάλεια των δρόμων, τις κακοτεχνίες, την κατάσταση των οχημάτων και τη συντήρησή τους.