Τετάρτη 29 Σεπτέμβρη 2021
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΝΕΟΛΑΙΑ (ΤΕΤΡΑΣΕΛΙΔΟ)
ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΤΕΚΙ
«Με τη δύναμη της γνώσης γνωρίζουμε τον κόσμο, με τη δύναμη της οργάνωσης τον αλλάζουμε!»

Σε διαρκή κίνηση βρισκόταν το Μαθητικό Στέκι το τριήμερο του Φεστιβάλ, που αποτέλεσε και φέτος σταθμό για τους μαθητές που συμμετείχαν στις εκδηλώσεις.

Είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν στην έκθεση που είχε τίτλο «Επαναστάτης θα πει...», η οποία έδινε ερεθίσματα να ανοίξει η κουβέντα, και στα εργαστήρια μαθητικής δημιουργίας, όπου διαρκώς κάτι υπήρχε να δουν και να συμμετάσχουν: Στο καλλιτεχνικό εργαστήρι η ομάδα μαθητών και μαθητριών «Ιωνίδειος crew» παρουσίασε πρότζεκτ με τίτλο «Κάθε παιδί είναι καλλιτέχνης. Το θέμα είναι πώς θα παραμείνει καλλιτέχνης μεγαλώνοντας». Στο εργαστήρι κοινωνικών επιστημών παρουσιάστηκαν διαδραστικά πρότζεκτ μαθητών και μαθητριών από τη Ν. Φιλαδέλφεια και τη Μεταμόρφωση με θέμα «Μην τρως κουτό-χορτο... Πάλεψε για μια κοινωνία χωρίς εξαρτήσεις!». Εργασία μαθητών και μαθητριών από το Μαρούσι με θέμα «Δικαιώματα: Ατομική υπόθεση ή κοινωνική ανάγκη;». Στο εργαστήρι προστασίας περιβάλλοντος υπήρχε έκθεση φωτογραφίας από ομάδα μαθητών της Βορειοδυτικής Αττικής με θέμα «Φωτιές, σεισμοί, πλημμύρες... Αυτή δεν είναι ζωή, Survivor είναι!». Στο εργαστήρι «Τα ΕΠΑΛ...αλλιώς!» παρουσιάστηκε εργασία μαθητών ΕΠΑΛ από τις νότιες συνοικίες της Αθήνας...

Καθημερινά, το πρόγραμμα έκλεινε με επίκεντρο τη σκηνή, από όπου πέρασαν μαθητικά συγκροτήματα, κωμικοί stand up comedy, καλλιτέχνες που ερμήνευσαν διάφορα είδη μουσικής.

«Οι ανάγκες μας μεγαλώνουν και τα όρια αυτού του συστήματος στενεύουν»


Από το πρόγραμμα ξεχώρισε η συζήτηση που έγινε την Παρασκευή με τίτλο «Με τη δύναμη της γνώσης γνωρίζουμε τον κόσμο... με τη δύναμη της οργάνωσης τον αλλάζουμε».

Μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων και όχι μόνο είχαν πάρει θέση από νωρίς. Καλωσορίζοντάς τους στην εκδήλωση, η Νίκη Κωτσαδάμ, μαθήτρια του ΕΠΑΛ Καματερού, συνέδεσε το θέμα της συζήτησης του Φεστιβάλ με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, που σημαίνει για τους μαθητές νέους στόχους, προσδοκίες αλλά και ανασφάλεια, αβεβαιότητα για το μέλλον που τους ετοιμάζουν, με πολλά να έχουν συμβεί στη ζωή τους τη χρονιά που πέρασε και με τους μαθητές να νιώθουν αγανάκτηση.

Παίρνοντας τον λόγο η Μυρτώ Καλτικοπούλου, επικεφαλής της Μαθητικής Επιτροπής του ΚΣ, με αφετηρία τον δικαιολογημένο προβληματισμό των νέων, για ζητήματα όπως «Γιατί δεν μπορεί η σύγχρονη επιστήμη και τεχνολογία να λύσουν ζητήματα όπως την πρόσβαση σε φάρμακα και περίθαλψη; Γιατί υπάρχουν κενά στα σχολεία, ενώ υπάρχουν χιλιάδες εκπαιδευτικοί έξω από αυτά;» κ.ά., αναφέρθηκε στους νόμους και τα χαρακτηριστικά που ισχύουν στην καπιταλιστική κοινωνία και αποτελούν την κοινή πηγή για κάθε αδικία που βλέπουμε γύρω μας, για το ότι τα πάντα γύρω μας είναι εμπορεύματα και οι καπιταλιστές αποφασίζουν για το τι, πότε και σε ποια ποσότητα θα παραχθεί, πόσο ακριβά θα πουληθεί με κριτήριο το να κερδίζουν εκείνοι ολοένα και περισσότερο.


«Πολλοί θα συμφωνήσουν ότι σήμερα η ζωή μας είναι γεμάτη δυσκολίες. Το ζήτημα όμως είναι πώς θα αντιμετωπίσουμε την πηγή που τις γεννά», τόνισε, σημειώνοντας πως η ΚΝΕ καλεί όλους τους νέους μαθητές, φοιτητές, τη νέα γενιά να αναζητούν το πώς και το γιατί πίσω από όσα επηρεάζουν τη ζωή μας, τι πρέπει να αλλάξει. «Οι ανάγκες μας μεγαλώνουν και τα όρια αυτού του συστήματος στενεύουν», τόνισε.

Ο εκπαιδευτικός Ηλίας Πατίδης, αναφερόμενος στην αξία της γνώσης, ξεκίνησε με ένα επίκαιρο παράδειγμα, θέτοντας το ερώτημα αν θα μπορούσαν διάφορες θεωρίες να σταθούν, αν υπήρχε πραγματικά ένα σχολείο που να μορφώνει ολοκληρωμένα τον νέο άνθρωπο, να του δώσει εφόδια για να σταθεί στα πόδια του και να αναλύσει την πραγματικότητα. Το σημερινό σχολείο, σημείωσε, στερεί τη δυνατότητα ο κάθε νέος να βρει απαντήσεις, να καλλιεργήσει τα χαρίσματά του. Αντίθετα, οικοδομείται ένα σχολείο προσανατολισμένο σε συγκεκριμένες δεξιότητες, όπως ζητούν οι μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι. Αναφέρθηκε στους αγώνες των μαθητών και τη στάση πολλών εκπαιδευτικών που βρέθηκαν έμπρακτα στο πλευρό τους, αλλά και στα όσα μέτρα βρίσκονται μπροστά αυτήν τη σχολική χρονιά, τονίζοντας την ανάγκη να ανοίξει η συζήτηση για το ποιο σχολείο, σε ποια κοινωνία μπορεί να απαντήσει στις ανάγκες και τα «θέλω» των νέων ανθρώπων. Οπως σημείωσε, είναι πολλοί οι εκπαιδευτικοί που περιμένουν αυτήν τη συζήτηση.

Δυνατή ΚΝΕ σημαίνει δυνατοί μαθητικοί αγώνες


Η εκδήλωση συνεχίστηκε με επίκεντρο το σύνθημα «Δυνατή ΚΝΕ σημαίνει δυνατοί μαθητικοί αγώνες». Η Μ. Καλτικοπούλου, με αφορμή τους αγώνες της περασμένης χρονιάς, σημείωσε πως πέρα από τις δυσκολίες υπάρχουν σήμερα και μεγάλες δυνατότητες που μπορούν να γίνουν πράξη με τη συλλογική δράση της εργατικής τάξης και της νεολαίας, της ΚΝΕ στο πλευρό του κόμματος της εργατικής τάξης.

Οι δυνάμεις της ΚΝΕ, τόνισε, πρωτοστατούν για να αναπτυχθούν αγωνιστικές διαθέσεις, κόντρα στη μοιρολατρία, για να αναπτύσσονται ο προβληματισμός και η συζήτηση, ανάμεσα στα σχολεία και τις πόλεις ώστε τελικά το μήνυμα να είναι πανελλαδικό και να στοχεύει τον πραγματικό αντίπαλο, για αγωνιστικά 15μελή και 5μελή συμβούλια, περισσότερες Συντονιστικές Επιτροπές μαθητών, απέναντι στις προσπάθειες καταστολής. «Με τον αγώνα που δίνουμε καθημερινά, προετοιμάζουμε τους ακόμη μεγαλύτερους αγώνες, τη σύγκρουση με το σύστημα που γεννά την εκμετάλλευση, κρίσεις, πολέμους, φασισμό, που μετατρέπει τη ζωή της νέας γενιάς σε αγώνα επιβίωσης».

«Τώρα είναι κρίσιμο πολύ περισσότεροι μαθητές, πολλοί που βρίσκονται σήμερα εδώ να μπουν αποφασιστικά στον αγώνα. Σε κάθε τάξη, σε κάθε σχολείο όσο πιο πολλοί παλεύουμε για τα δικαιώματά μας, τόσο πιο δυνατό το μήνυμά μας, τόσο πιο μεγάλη η δύναμή μας να επιβάλουμε το δίκιο μας», τόνισε ο Στέλιος Γκιλάκης, μαθητής Λυκείου στα Βριλήσσια. Μίλησε για τους μαθητικούς αγώνες του προηγούμενου διαστήματος και όσα διεκδικούν σήμερα. Ιδιαίτερα στάθηκε στην πάλη της ΚΝΕ για «συμβούλια που θα μάχονται για καθετί που προβληματίζει τους μαθητές και δεν αφορά στενά το σχολείο, που θα αναδεικνύουν ποιος φταίει για την κατάσταση που ζουν οι μαθητές, μαζί με τους καθηγητές, τους γονείς τους, θα συντονίζουν τη δράση τους με άλλα μαθητικά συμβούλια στη γειτονιά κι όχι μόνο», θυμίζοντας τη σημασία των συλλογικών διαδικασιών όπως αναδείχτηκε και μέσα από τις περσινές μεγάλες κινητοποιήσεις.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ