Πέμπτη 8 Απρίλη 2021
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
«Μνημείο» υποκρισίας

Πολλή συζήτηση γίνεται το τελευταίο διάστημα για τις πινακίδες με τα ονόματα των χορηγών σε χώρους που υπάγονται στο υπουργείο Πολιτισμού. Η συζήτηση άνοιξε για το εξωτερικό πτέρυγας της ανακαινισμένης Εθνικής Πινακοθήκης όπου φιγουράρει το Ιδρυμα «Σταύρος Νιάρχος» και στη συνέχεια έπιασε την Ακρόπολη, όπου πρόκειται να τοποθετηθούν δύο πινακίδες που αναφέρουν ότι ο φωτισμός, ο ανελκυστήρας και οι διαδρομές ΑμεΑ έγιναν με χρηματοδότηση και δωρεά του Ιδρύματος Ωνάση.

Πρόκειται για συζήτηση που, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τον υποτιθέμενο «καβγά» της κυβέρνησης και του ΣΥΡΙΖΑ, αποτελεί «μνημείο» υποκρισίας.

Γιατί βέβαια πίσω από την «πινακίδα» υπάρχει η πολιτική της υποχρηματοδότησης, της εμπορευματοποίησης, που από κοινού υπηρέτησαν (και) στον Πολιτισμό. Ξέρουν καλά πως τέτοια έργα θα μπορούσαν και θα έπρεπε να γίνονται από το κράτος, χωρίς να πέφτει στην ανάγκη κανενός «χορηγού» και «ευεργέτη» που θα αξιώνει τη μνημόνευση του ονόματός του πάνω σε μνημεία της χώρας μας.

Οπως ξέρουν οι πάντες σε αυτόν τον τόπο και παγκοσμίως ότι οι χορηγίες πάντα προϋποθέτουν ανταλλάγματα, που το λιγότερο ίσως είναι η μνημόνευση του χορηγού, αλλά μπορεί να φτάνουν μέχρι και την εκμετάλλευση του χώρου ή και του περιεχομένου ενός έργου. Χαρακτηριστικό γι' αυτό είναι το παράδειγμα των επώνυμων εδρών στα πανεπιστήμια, όπου ο «χορηγός χρηματοδότης» καθορίζει ο ίδιος και το περιεχόμενο της διδασκαλίας του, τα πρόσφατα παραδείγματα από την Υγεία κ.ο.κ.

Και, βέβαια, το ίδιο βλάσφημο είναι η πολιτιστική κληρονομιά και τα μνημεία της χώρας να γίνονται το «ντεκόρ» στο κυνήγι της κερδοφορίας του τουριστικού κεφαλαίου και λοιπών «επενδυτών».

Με άλλα λόγια, αυτά είναι τα παρεπόμενα των χορηγιών και είναι γνωστά.

Και επειδή όλοι μαζί είναι αναφανδόν υπέρ των χορηγιών και της «ιδιωτικής πρωτοβουλίας» που επιφέρει αυτές τις συνέπειες, τώρα κάνουν ντόρο για... τις πινακίδες.


Κορυφή σελίδας

Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org