Κλιμάκιο του ΚΚΕ βρέθηκε χτες δίπλα στους πληγέντες μετά την καταστροφή εξαιτίας της έλλειψης αντιπλημμυρικών έργων
Και σαν να μην έφτανε αυτό, ανησυχία συνεχίζει να επικρατεί στον Εβρο, καθώς έχει ανοίξει το φράγμα του Ιβαήλογκραντ στη Βουλγαρία και αναμένονται τεράστιες ποσότητες νερού αρχικά στον Αρδα και στη συνέχεια στον ποταμό Εβρο, δημιουργώντας μεγάλο κίνδυνο πλημμυρικών φαινομένων. Οι δήμοι Ορεστιάδας και Σουφλίου καλούν τους κατοίκους να μην πλησιάζουν τους ποταμούς και τα αναχώματά τους και να απομακρύνουν έγκαιρα κάθε είδους ζωικό κεφάλαιο, μηχανήματα και εργαλεία από τις παρέβριες και παράρδιες περιοχές.
Σε περιοχές της Αλεξανδρούπολης, που χτυπήθηκαν από τις πλημμύρες της Δευτέρας στον Εβρο, βρέθηκε χτες κλιμάκιο της Επιτροπής Περιοχής Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης του ΚΚΕ, όπου συμμετείχαν ο Γραμματέας της ΕΠ ΑΜΘ, Διονύσης Κλάδης, και ο βουλευτής του Κόμματος Λεωνίδας Στολτίδης.
Το κλιμάκιο περιόδευσε στους οικισμούς του Απαλού και της Ανθειας του δήμου Αλεξανδρούπολης, ενώ συναντήθηκε και με τη διοίκηση του Αερολιμένα Αλεξανδρούπολης και το Σωματείο Εργαζομένων του αεροδρομίου. Στο πλαίσιο της περιοδείας πραγματοποιήθηκε επίσης σύντομη επίσκεψη στον Πυροσβεστικό Σταθμό Αλεξανδρούπολης, όπου το κλιμάκιο του ΚΚΕ μετέφερε τα συλλυπητήρια του Κόμματος στους συναδέλφους του 46χρονου πυροσβέστη, πατέρα 3 παιδιών, που έχασε τη ζωή του εν ώρα υπηρεσίας.
Η σορός του πυροσβέστη βρέθηκε από συναδέλφους του σε απόσταση 400 μέτρων κοντά στο αεροδρόμιο, αφού παρασύρθηκε από τα νερά υπερχειλισμένου ρέματος. Σύμφωνα με πληροφορίες, είχε βγει από το όχημά του μαζί με τους συναδέλφους του, λόγω υποχώρησης του οδοστρώματος.
Από την επίσκεψη του κλιμακίου του ΚΚΕ στο αεροδρόμιο Αλεξανδρούπολης |
Ιδιαίτερα προβλήματα σημειώθηκαν στις περιοχές του Απαλού, της Ανθειας και της Μαΐστρου του δήμου Αλεξανδρούπολης, όπως και σε Λυκόφη, Κορνοφωλιά και Κισσάριο στο δήμο Σουφλίου. Περίπου οι ίδιες δηλαδή περιοχές που μέτρησαν βαριές πληγές σε καλλιέργειες, σπίτια, οικοσκευές και καταστήματα αλλά και δημόσιες υποδομές. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του Νηπιαγωγείου Απαλού, όπου, ενώ την προηγούμενη φορά τα παιδιά είχαν απεγκλωβιστεί με μπουλντόζα (!), δεν προχώρησε καμία ενέργεια στην περιοχή, με αποτέλεσμα να εγκλωβιστούν εκεί ξανά.
Εκτεταμένες είναι και οι ζημιές που υπέστη το αεροδρόμιο της Αλεξανδρούπολης, καθώς τα νερά προκάλεσαν βλάβες σε τεχνικό και ηλεκτρολογικό εξοπλισμό, ενώ κατέστρεψαν ένα συνεργείο αεροσκαφών που βρίσκεται εντός του αεροδρομίου. Στη συνάντησή του με το κλιμάκιο του ΚΚΕ, ο αερολιμενάρχης Στέλιος Ζαντανίδης τόνισε μεταξύ άλλων την ανάγκη χορήγησης έκτακτης επιχορήγησης για την αποκατάσταση ζημιών στο αεροδρόμιο, ενώ παράλληλα σημείωσε ότι όσες ενέργειες κι αν προχωρήσουν στο αεροδρόμιο για να μην επαναληφθούν πλημμύρες, θα είναι ημίμετρα εάν δεν πραγματοποιηθεί συνολική διευθέτηση ρεμάτων στην περιοχή από τις αρμόδιες αρχές.
Οι λάσπες στο χωριό Απαλός θα αργήσουν να καθαριστούν, αφού υπάρχει ο φόβος μιας νέας υπερχείλισης |
Πέρα από τις βροχοπτώσεις, προβλήματα στον Εβρο είχε δημιουργήσει και η χιονόπτωση της Τρίτης 26 Γενάρη, που προκάλεσε διακοπή της ηλεκτροδότησης σε δεκάδες χωριά των δήμων Σουφλίου, Διδυμοτείχου και Ορεστιάδας, μετά από πτώσεις μεγάλου αριθμού στύλων της ΔΕΗ.
Ο Αγροτικός Σύλλογος Τριγώνου σημειώνει σε ανακοίνωσή του ότι «με το πρώτο χιόνι 5 έως 10 εκατοστών» προκλήθηκαν πολύωρες διακοπές ρεύματος, με αποτέλεσμα να προκαλούνται ζημιές σε οικιακές συσκευές, να παραμένουν στην καρδιά του χειμώνα κτηνοτροφικές μονάδες έως και τρία 24ωρα χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα, και μάλιστα σε μια κρίσιμη περίοδο της αναπαραγωγής των αιγοπροβάτων.
Οπως τονίζει ο Σύλλογος, η κακή κατάσταση του δικτύου ηλεκτροδότησης οφείλεται στις πολιτικές ιδιωτικοποίησης της ΔΕΗ και στη διαχείριση των δικτύων διανομής με γνώμονα το κέρδος, με βαρύτατες τις ευθύνες όλων των κυβερνήσεων που υλοποιούν τις Οδηγίες της ΕΕ και υπηρετούν τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων.
«Τώρα που γνωρίζουμε από πρώτο χέρι τα "καλά" της ιδιωτικοποίησης της ΔΕΗ, δυναμώνουμε τον αγώνα ενάντια στην "απελευθέρωση" της Ενέργειας και διεκδικούμε Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού με σύγχρονα δίκτυα μεταφοράς, που θα υπηρετεί τις λαϊκές ανάγκες και όχι τα κέρδη των λίγων», καταλήγει.