Σε σχετική ανακοίνωσή του θυμίζει ότι με τον νόμο 1866/1989 υποχρεώθηκαν οι τηλεοπτικοί σταθμοί να διαθέτουν το 1,5% των ετήσιων ακαθάριστων εσόδων τους για την παραγωγή κινηματογραφικών ταινιών για την τόνωση της ελληνικής κινηματογραφίας, ρύθμιση που επαναδιατυπώθηκε και στον νόμο 3905/2010. «Παρόλο που οι παραπάνω διατάξεις εφαρμόστηκαν κυρίως από τη δημόσια τηλεόραση και απειροελάχιστα από τα ιδιωτικά κανάλια, εισήγαγαν στην ελληνική πραγματικότητα τη στρατηγική προώθησης της πολυμορφίας της πολιτιστικής έκφρασης ενάντια στο παιχνίδι των δυνάμεων της αγοράς, με κύριο μέλημα τη στήριξη των ανεξάρτητων παραγωγών κινηματογραφικών έργων έναντι των μεγάλων παραγωγών της οπτικοακουστικής βιομηχανίας», σημειώνει ο «Ερμείας» και εξηγεί για τις νέες εξελίξεις:
«Με την προς ψήφιση διάταξη καταστρατηγείται τελείως η φιλοσοφία του θεσμού, καθώς αντί της ενίσχυσης των καθαρών κινηματογραφικών έργων με το ποσόν του 1,5% επί των ακαθαρίστων εσόδων,
-- θα χρηματοδοτείται κάθε είδους οπτικοακουστικό έργο, όπως τηλεοπτικές σειρές, ντοκιμαντέρ, κινούμενα σχέδια, ψηφιακά παιχνίδια κ.λπ.
-- θα επενδύεται στην αγορά δικαιωμάτων ελληνικών οπτικοακουστικών έργων που δεν έχουν ακόμα κυκλοφορήσει, ή
-- θα καταβάλλεται στον ΕΚΟΜΕ.
Επομένως, πληθαίνουν αδικαιολόγητα οι δικαιούχοι της ενίσχυσης και οι παραγωγοί κινηματογραφικών ταινιών θα συνωστίζονται πλέον με τους υπόλοιπους παραγωγούς οπτικοακουστικών έργων, ορισμένοι από τους οποίους θα είναι οι ίδιοι οι υπόχρεοι της ενίσχυσης, καθώς οι πάροχοι υπηρεσιών μέσων επικοινωνίας θα ανακυκλώνουν εύκολα την ενίσχυση σε εταιρείες δικών τους συμφερόντων».
Παράλληλα, ο «Ερμείας» σημειώνει ότι θα παραγκωνιστεί το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, από τον ΕΚΟΜΕ, ο οποίος «με την προσθήκη της ενίσχυσης του 1,5% στα ποσά που ήδη διαχειρίζεται από το κρατικό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και με το εργαλείο του cash rebate, που όπως διαμορφώθηκε με τον τελευταίο νόμο θα χρηματοδοτεί και πολύ μεγάλες ξένες παραγωγές, θα καταστεί ο κύριος - αν όχι ο αποκλειστικός - ρυθμιστής του χώρου».