Σάββατο 12 Γενάρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΣΟΥΠΕΡΦΑΣΤ
«Δένουν» από τη Δευτέρα τα δύο πλοία στη Φινλανδία

Σουηδοί, Φινλανδοί, Γερμανοί και Φιλιππινέζοι ναυτεργάτες στο πλευρό των Ελλήνων συναδέλφων τους. Εντολή σε ΠΕΜΕΝ και «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» για την οργάνωση των κινητοποιήσεων

Την οργή των ναυτεργατών, που είναι ναυτολογημένοι στα πλοία «SUPERFAST VII» και «SUPER FAST VIII», δρομολογημένα στη Βαλτική, ήρθε η ώρα να «γευτεί» ο πλοιοκτήτης τους, Π. Παναγόπουλος. Ο εν λόγω εφοπλιστής, του οποίου η εταιρία αποτελεί μία από τις πιο κερδοφόρες και έχει συσσωρεύσει δυσθεώρητα υπερκέρδη, για να κερδίσει μερικές δεκάρες ακόμα εξακολουθεί να «κλέβει» από το μισθό των 60 Ελλήνων ναυτεργατών που είναι ναυτολογημένοι σε αυτά τα πλοία του! Συνεχίζει να τους έχει «εκτός» της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας που έχει υπογράψει με τα φινλανδικά ναυτεργατικά σωματεία και ισχύει για όλους τους υπόλοιπους ναυτεργάτες, παρά το γεγονός ότι υπάρχει γραπτή δέσμευση της εταιρίας του, «SUPERFAST FERRIES», από τις 19 του Δεκέμβρη, προς τα σωματεία ΠΕΜΕΝ και «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ότι όχι μόνο θα ισχύσει η Συλλογική Σύμβαση και για τους Ελληνες, αλλά θα τους καταβάλει και τη διαφορά των αποδοχών που έχει προκύψει από την παραβίαση της Σύμβασης! Μάλιστα, στο ίδιο κείμενο αναγραφόταν ότι μέχρι τις 11 του Γενάρη, δηλαδή χτες, θα γινόταν σχετική σύσκεψη όπου η εταιρία θα παρουσίαζε προς τα ναυτεργατικά σωματεία, ελληνικά και φινλανδικά, όλα τα σχετικά αποδεικτικά στοιχεία για την εξόφληση των οφειλών.

Η υπαναχώρηση του Π. Παναγόπουλου ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων όχι μόνο ανάμεσα στους Ελληνες, που είναι ναυτολογημένοι στα πλοία του, αλλά και στους υπόλοιπους ναυτεργάτες των πληρωμάτων. Σύσσωμοι οι ναυτεργάτες των πλοίων, σε μία έκρηξη διεθνιστικής αλληλεγγύης, Ελληνες, Φινλανδοί Σουηδοί, Γερμανοί, Φιλιππινέζοι, έδωσαν εντολή στα δύο αγωνιστικά ναυτεργατικά σωματεία και στα φινλανδικά, να οργανώσουν αγωνιστικές κινητοποιήσεις. Χτες αναχώρησαν οι συνδικαλιστικές αντιπροσωπείες από ΠΕΜΕΝ- «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και από τη Δευτέρα τα δύο πλοία ρίχνουν άγκυρα στο λιμάνι, μέχρι να τεθούν σε ισχύ όλα όσα έχει δεσμευτεί ο Π. Παναγόπουλος.

Να σημειωθεί ότι η εφαρμογή αυτής της Συλλογικής Σύμβασης θα αποτελέσει μια σοβαρή κατάκτηση, καθώς προβλέπει, μεταξύ άλλων, μία μέρα δουλιά, μία μέρα ανάπαυση εκτός του πλοίου και 35 μέρες άδεια το χρόνο με πλήρεις αποδοχές και ασφαλιστικά δικαιώματα για όλο το χρόνο. Και είναι φανερό ότι η εφαρμογή της θα ανοίξει το δρόμο για τους Ελληνες ναυτεργάτες στα πλοία των εσωτερικών γραμμών.


Κορυφή σελίδας
Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ