Παρασκευή 28 Δεκέμβρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΑΓΙΟ «EUROBULKER»
Σάπιο «ως το κόκαλο»

Σάπιο «ως το κόκαλο» ήταν το τσιμεντάδικο πλοίο «EUROBULKER 10» του εφοπλιστή και ιδιοκτήτη των Ναυπηγείων Αυλίδας Σταύρου Ηλία, το οποίο βούλιαξε την 1η Σεπτέμβρη 2000, κατά τη διάρκεια της διαδικασίας φόρτωσης στον όρμο Λευκαντί Χαλκίδας, με απολογισμό έναν πνιγμένο ναυτεργάτη και ανυπολόγιστη, χωρίς ιστορικό προηγούμενο, οικολογική καταστροφή στο Νότιο Ευβοϊκό! Σύμφωνα με το πόρισμα - φωτιά που κατέθεσαν οι δύο πραγματογνώμονες Α. Κακαράτζας και Δ. Πετρόγκωνας την 21η Δεκέμβρη στον ανακριτή Χαλκίδας κ. Οικονόμου και αποκαλύπτει με χτεσινό αποκλειστικό δημοσίευμά της η εφημερίδα «ΕΘΝΟΣ», το πλοίο ήταν 100% αναξιόπλοο, καθώς οι λαμαρίνες του σε ορισμένα σημεία ήταν τόσο «φαγωμένες» από τη σαπίλα ώστε να έχουν μηδενικό πάχος! Από τα στοιχεία που παραθέτει το πολυσέλιδο πόρισμα 3.850 σελίδων, προκύπτουν εγκληματικές ευθύνες και στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και στις αρμόδιες υπηρεσίες του, αφού αυτό το «κουρέλι» με σημαία... Καμπότζης ταξίδευε με την άδειά τους!

Οπως αναφέρεται στο αποκλειστικό δημοσίευμα, στο πόρισμα ειδικά για τον εφοπλιστή αναφέρεται: «Η αδιαφορία περί την ασφάλιση του πλοίου, έμμεσα αποδεικνύει τη μηδαμινή, λόγω της φθοράς, αξία του»! «Η διαχείριση - συνεχίζει - και λειτουργία του "EUROBULKER 10" υπήρξε πλημμελέστατη και επικίνδυνη, όπως δυστυχώς αποδείχτηκε με ενδεχόμενο κίνητρο την επίτευξη του μέγιστου δυνατού κέρδους εκ της εκμετάλλευσής του»! Μία ακόμα αιτία, που κατά το πόρισμα, ευθύνεται για το ναυάγιο, ήταν και η κακή και αντικανονική φόρτωση του πλοίου για την οποία το πόρισμα μεταξύ άλλων αναφέρει: «Ενδεχομένως ο πλοίαρχος αναγκάστηκε να φορτώσει κατά διαφορετικό τρόπο (επικινδύνως), προκειμένου να πάρει όλο το φορτίο, ώστε να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις των ναυλωτών και των διαχειριστών». «Ελαττωματική» ήταν και η σύνθεση του πληρώματος, η οποία σύμφωνα με το πόρισμα ήταν ελλιπής, ενώ ο πλοίαρχος δε διέθετε το κατάλληλο δίπλωμα. Βέβαια, το Λιμεναρχείο παρ' όλα αυτά εξέδιδε ανελλιπώς άδειες απόπλου...

Τι γίνεται με το πόρισμα του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ»;

Στο μεταξύ ακόμα να φτάσει... «το μαχαίρι στο κόκαλο» για το πολύνεκρο ναυάγιο του επιβατηγού «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ» που στοίχισε τη ζωή σε 81 ανθρώπους. Ο ειδικός εφέτης ανακριτής κ. Καραδημητρίου, ο οποίος έχει αναλάβει τις έρευνες, αναμένεται να καταθέσει το πόρισμά του, σύμφωνα με πληροφορίες, σε μία βδομάδα. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι ο ανακριτής αποδίδει ευθύνες στην πλοιοκτήτρια εταιρία HFD (πρώην MFD) και στο πλήρωμα. Πάντως αξίζει να σημειωθεί ότι δημοσιεύματα που έρχονται στο φως αποδίδουν το μεγαλύτερο μέρος των ευθυνών στο πλήρωμα, δίνοντας την αίσθηση ότι επιχειρείται προετοιμασία του εδάφους και αποπροσανατολισμός της κοινής γνώμης από την ουσία, ότι δηλαδή το ΣΑΜΙΝΑ ήταν ένα ακόμα σάπιο και αναξιόπλοο πλοίο.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Αντιφάσεις σε καταθέσεις μελών του πληρώματος (2005-10-26 00:00:00.0)
Ηξεραν ότι ήταν αναξιόπλοο (2005-06-30 00:00:00.0)
Ρίχνουν τις ευθύνες στο πλήρωμα... (2004-04-25 00:00:00.0)
«Σαμίνα» (2003-07-24 00:00:00.0)
Δικαστική μάχη για τη δικαίωση (2002-03-15 00:00:00.0)
Προφυλακίστηκε η «μαρίδα» (2000-10-04 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ