Τετάρτη 22 Ιούλη 2020
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 7
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ
Νέο πεδίο κερδοφορίας για λιμνάζοντα κεφάλαια

Ψηφίστηκε χτες το βράδυ στην Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας με τίτλο «Προώθηση της Ηλεκτροκίνησης», με το οποίο η κυβέρνηση της ΝΔ συνεχίζει την προώθηση των κατευθύνσεων της ΕΕ για τη λεγόμενη «πράσινη ανάπτυξη» για λογαριασμό της εγχώριας αστικής τάξης, προσφέροντας νέα πεδία κερδοφορίας προκειμένου να επενδύσουν οι επιχειρηματικοί όμιλοι τα λιμνάζοντα κεφάλαιά τους.

Το νομοσχέδιο προβλέπει ότι οι επιχειρηματικοί όμιλοι που θα δραστηριοποιηθούν σε αυτή την υπόθεση θα μοιραστούν σε πρώτη φάση 100 εκατ. ευρώ και έπεται συνέχεια. Προβλέπονται σειρά κινήτρων, fast track διαδικασιών για τους μεγαλεμπόρους βιομηχάνους κατασκευής σχετικών υλικών και υποδομών (μπαταρίες, συσσωρευτές, σταθμοί επαναφόρτισης κ.ο.κ.), αλλά και για τους επιχειρηματικούς ομίλους που θα εγκατασταθούν στις περιοχές που είναι προς απολιγνιτοποίηση, όπως Δυτ. Μακεδονία, Πελοπόννησος κ.α.

Το νομοσχέδιο βρήκε ουσιαστικά την υποστήριξη, πέρα από διαφορές στη διαχείριση, των άλλων αστικών κομμάτων, με τον ΣΥΡΙΖΑ να ψηφίζει «παρών» και «υπέρ» το ΚΙΝΑΛ/ΠΑΣΟΚ. «Παρών» ψήφισαν επίσης Ελ. Λύση και ΜέΡΑ25. Αλλωστε, τη συναίνεση των άλλων αστικών κομμάτων επικρότησε και ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κ. Χατζηδάκης, λέγοντας πως είναι κοινός στόχος η «πράσινη ατζέντα» της ΕΕ.

Αυξάνει δραστικά το συνολικό κόστος μετακίνησης

Μόνο το ΚΚΕ τοποθετήθηκε από την πλευρά των εργατικών - λαϊκών συμφερόντων και καταψήφισε το νομοσχέδιο, με τον ειδικό αγορητή του Κόμματος Γιώργο Λαμπρούλη να εστιάζει στους τρεις στόχους του νομοσχεδίου: Πρώτον να δοθεί κερδοφόρα επενδυτική διέξοδος σε κεφάλαια που λιμνάζουν, που έχουν υπερσυσσωρευτεί, δεύτερον να αντιμετωπίσει η ΕΕ την ενεργειακή υπεροχή των ΗΠΑ και της Ρωσίας στον τομέα των υδρογονανθράκων και τρίτον, να απορροφηθούν εμπορεύματα «πράσινης» τεχνολογίας, στα οποία η ΕΕ έχει συγκριτικό πλεονέκτημα.

«Πτυχή - συνέχισε - αυτής της στρατηγικής, της λεγόμενης "πράσινης" ατζέντας της ΕΕ, αποτελεί η προώθηση της ηλεκτροκίνησης με σκοπό την απόσπαση μεγαλύτερου κομματιού από την πίτα των διεθνών αγορών για λογαριασμό των ευρωπαϊκών ομίλων αυτοκινητοβιομηχανίας, προκειμένου να ενισχυθεί ο ανταγωνισμός τους με ΗΠΑ, Κίνα και πάει λέγοντας».

Σχολιάζοντας τα περί προστασίας του περιβάλλοντος, σημείωσε ότι συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο, αφού θα είναι μεγάλη η επιβάρυνση για την κατασκευή μπαταριών, συσσωρευτών λιθίου κ.ά.

Αλλωστε, σημείωσε, είναι γνωστό συνολικά το αντιπεριβαλλοντικό αποτύπωμα όλων αυτών των ΑΠΕ (ανεμογεννήτριες, φωτοβολταϊκά κ.ο.κ.), ενώ αν οι κυβερνήσεις ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ είχαν πραγματικό ενδιαφέρον για το περιβάλλον, θα έδιναν βάρος στους μεγάλους, για παράδειγμα, υδροηλεκτρικούς σταθμούς, που συμβάλλουν, ταυτόχρονα, στην ύδρευση, στην άρδευση και στην αντιπλημμυρική προστασία.

Επισήμανε ότι οι επενδύσεις που διατυμπανίζει η κυβέρνηση για τις περιοχές που απολιγνιτοποιούνται είναι πρόκληση, όταν ο πρωθυπουργός έχει ήδη εξαγγείλει ότι οι περιοχές αυτές θα μετατραπούν σε Ειδικές Οικονομικές Ζώνες, που σημαίνει πλήρης φοροασυλία και προνόμια για τους επιχειρηματικούς ομίλους, ενώ για τους εργαζόμενους ανατροπές και στο τελευταίο συγκροτημένο δικαίωμά τους.

Υπογράμμισε ότι τα 100 εκατομμύρια που δίνουν ως «κίνητρα», όπως και τα εκατοντάδες εκατομμύρια τα επόμενα χρόνια, θα τα πληρώσει ο λαός. Και πρόσθεσε ότι η 20χρονη πλέον πείρα «επιβεβαιώνει πως η πορεία της απελευθέρωσης της Ενέργειας πήγε χέρι χέρι με το σάρωμα των εργασιακών δικαιωμάτων και το βάθεμα της ενεργειακής φτώχειας του λαού».

Παίρνοντας το λόγο ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος σημείωσε ότι το νομοσχέδιο «παρέχει κίνητρα στους επιχειρηματικούς ομίλους και στις αυτοκινητοβιομηχανίες που παράγουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα οποία είναι πολύ ακριβά. Αλήθεια, ποιος άνεργος θα μπορέσει να πάρει ηλεκτρικό αυτοκίνητο, όσα κίνητρα κι αν δίνετε; Ο νέος των 300 ευρώ θα μπορέσει να πάρει ηλεκτρικό αυτοκίνητο; `Η ο συνταξιούχος των 500 ευρώ; Κανένα απολύτως ενδιαφέρον για τα προβλήματα και τις ανάγκες των λαϊκών στρωμάτων για μετακίνηση, η οποία θα είναι φθηνή και η οποία θα προστατεύει το περιβάλλον. Αλλωστε ο στόλος των μέσων μαζικής μεταφοράς είναι απαρχαιωμένος».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ