«The Fisherman» («Ο Ψαράς») |
Διεθνείς αντιδράσεις έχει προκαλέσει η κατεδάφιση, καθώς το οικοδόμημα φιλοξενεί δύο μνημειώδεις τοιχογραφίες του Πικάσο, «The Fisherman» («Ο Ψαράς») στην πρόσοψη και «The Seagull» («Ο Γλάρος»), που υλοποιήθηκαν από τον Carl Nesjar, στενό συνεργάτη του καλλιτέχνη, ο οποίος μετέφερε τα τεραστίων διαστάσεων σχέδια στο Οσλο. Το κτίριο το ίδιο καθώς και οι τοιχογραφίες του Ισπανού καλλιτέχνη αποτελούν πολύ σημαντικό κομμάτι της ευρωπαϊκής καλλιτεχνικής κληρονομιάς, καθώς οι τοιχογραφίες έχουν σηματοδοτήσει ένα νέο στάδιο στην καριέρα του Πικάσο. Για το θέμα παρενέβη με επιστολή του και το MoMa της Νέας Υόρκης, αναφέροντας μάλιστα πως «η κατεδάφιση του κτιριακού συγκροτήματος θα αποτελούσε σημαντική απώλεια για τη νορβηγική αρχιτεκτονική κληρονομιά», καθώς, όπως αναφέρουν, «είναι ένα σημαντικό παράδειγμα του ευρωπαϊκού αρχιτεκτονικού ρεύματος του μπρουταλισμού». Σημαντικό είναι να αναφερθεί πως το Europa Nostra (πανευρωπαϊκός οργανισμός για τη διατήρηση της Πολιτιστικής Κληρονομιάς) έχει τοποθετήσει εδώ και καιρό τις εν λόγω τοιχογραφίες του Πικάσο στα έργα τέχνης που κινδυνεύουν περισσότερο στην Ευρώπη.
«The Seagull» («Ο Γλάρος») |