Ξυλογραφίες του Γιώργου Βαρλάμου κοσμούν τις «Ωδές»
Το κύριο μέρος της εκδήλωσης αποτέλεσαν οι ομιλίες για το κάλλος, το ήθος, τα ιδανικά του ανθρώπου και καλλιτέχνη Βαρλάμου, τα οποία αποτυπώνονται σε όλο το ζωγραφικό και χαρακτικό έργο του, στην πληθώρα των βιβλίων που έχει εικονογραφήσει και επιμεληθεί. «Η τέχνη, οι εικόνες του Γιώργου Βαρλάμου, προσωπικά σαν αναγνώστη των "Ωδών" με βοηθούν να νιώσω βαθύτερα τα νοήματα της ποίησης του Κάλβου», τόνισε μεταξύ άλλων ο δημοσιογράφος Νίκος Μπακουνάκης.
Ο ιστορικός Τέχνης Δημήτρης Παυλόπουλος αναφέρθηκε στην «κληρονομιά» του Βαρλάμου από τον δάσκαλό του Γιώργο Κεφαλληνό. «Ο Κεφαλληνός δίδασκε στους μαθητές του όχι μόνο τη μεγάλη τέχνη, αλλά πάνω από όλα την ανθρωπιά και τη συντροφικότητα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα της συντροφικότητας του Κεφαλληνού με τους μαθητές του είναι τα χαρακτικά τους για την έκδοση των "Δέκα Λευκών Ληκύθων", επίτευγμα αξεπέραστης αξίας μιας μεγάλης παράδοσης, την οποία κρατά και συνεχίζει ο Βαρλάμος».
Η ομιλία που συγκίνησε το ακροατήριο ήταν του αρχιτέκτονα Ανδρέα Δεληβοριά, φίλου του καλλιτέχνη και «συνομιλητή» του για το «Κόσσοβο και Αφγανιστάν, πολιτική και τέχνη», για ό,τι αφορά και συγκινεί κάθε αληθινό άνθρωπο. Ο Α. Δεληβοριάς δεν άνοιξε κιτάπια για να βιογραφήσει τον καλλιτέχνη. Μίλησε για τον άνθρωπο που «ζωγραφίζει το θαύμα των λουλουδιών, των τοπίων, του έρωτα και της γυναίκας, με την εξαιρετική παρατηρητικότητά του, την έμφυτη ευγένεια, κομψότητα και ακάματη εργατικότητα». Αναφέρθηκε στη γενέτειρα του Βαρλάμου, την Πάρο, στα πρώτα του «παιχνίδια» στην Τήνο - το ματρακά και το καλέμι - στον πρωτοδάσκαλό του στη μαρμαρογλυπτική και στο «αριστοτελικό πρότυπο του δασκάλου», στον Κεφαλληνό που «μορφοποίησε» το ταλέντο του. Κυρίως μίλησε για τον «κοινωνικό αγωνιστή» Βαρλάμο. Τον ΕΑΜίτη και «μέλος του συνεργείου στην οδό Καπλανών, που έφτιαχνε τις αφίσες του ΕΑΜ». Για τη δημόσια άρνησή του, στη διάρκεια της χούντας, «να δεχτεί την τιμητική διάκρισή του». Για τον «κοινωνικό ρόλο» των λουλουδιών που ζωγραφίζει κόντρα στη «μιζέρια και στη δυστυχία», γιατί «όπως έλεγε ο Αλέκος Λειβαδίτης "Τα λουλούδια παίρνουν το μέρος των φτωχών"».
Λίγα λόγια της καρδιάς, για τον σύντροφό της «ο οποίος την έκανε να νιώσει το αληθινό νόημα της ζωής, της μεγάλης λογοτεχνίας, τη μεγάλη σημασία της τέχνης και στον οποίο οφείλει και ότι επέλεξε να διδάσκει σε εσπερινό σχολείο», είπε η γυναίκα του Λουκία Βαρλάμου.