Σάββατο 8 Δεκέμβρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Συντονισμός για ναυπηγική βιομηχανία - ακτοπλοΐα

Συλλαλητήριο στις 11 Δεκέμβρη στην πλατεία Κοραή

Αγωνιστικός αναβρασμός επικρατεί σε ολόκληρη την Πειραιώτικη Περιφέρεια για να σωθεί ο μοναδικός οικονομικός αιμοδότης της περιοχής και ένας από τους εναπομείναντες της χώρας, η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη. Οι Δήμοι Περάματος, Πειραιά, Κερατσινίου, Νίκαιας, Δραπετσώνας, Ρέντη, δεκάδες συνδικαλιστικοί και μαζικοί φορείς, η Νομαρχία Πειραιά, δημοτικές και συνδικαλιστικές κινήσεις και εμποροβιοτέχνες έχουν ήδη συγκροτήσει με τα σωματεία της Ζώνης ένα πλατύ αγωνιστικό μέτωπο για την απόκρουση της διαλυτικής πολιτικής της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ σε βάρος της Ζώνης, ενώ με το μάτι στραμμένο προς το όφελος του λαού καταθέτουν το δικό τους λόγο για την ανάπτυξη συνολικά της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας, σε συνδυασμό με την ανάπτυξη του πρώτου λιμανιού της χώρας και των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών. Αυταπάτες, βέβαια, ότι με τις προτάσεις αυτές θα λυθούν πράγματι τα μεγάλα προβλήματα όπως αυτό της ανεργίας δεν υπάρχουν. Αυτό που ισχυρίζονται οι φορείς της σχετικής πρωτοβουλίας είναι πως μπορούν να δοθούν κάποιες λύσεις και σ' αυτή την κατεύθυνση καταθέτουν μια σειρά κοινές προτάσεις, διατηρώντας ταυτόχρονα ο καθένας τη συνολική του πρόταση για το πρόβλημα.

Οι 51 φορείς που συμμετέχουν στη σχετική πρωτοβουλία έδωσαν στη δημοσιότητα ένα πεντασέλιδο κείμενο, το οποίο αποτελεί το διεκδικητικό τους πλαίσιο. Ταυτόχρονα το απόγευμα της 11ης του μήνα «εγκαινιάζουν» την κοινή αγωνιστική τους δράση με συλλαλητήριο στην πλατεία Κοραή και πορεία στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.

Στην αρχή του κειμένου γίνονται μια σειρά επισημάνσεις για τις δραματικές συνέπειες που έχει μέχρι τώρα η κυβερνητική πολιτική σε βάρος των εργαζομένων της χώρας και ειδικά του Πειραιά, αλλά και για όσα δεινά θα προκύψουν σε μια σειρά κλάδους εργαζομένων από το ξεπούλημα του λιμανιού και την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου της ακτοπλοΐας. «Αυτή η πολιτική δεν παίρνει διορθώσεις ή μικροβελτιώσεις, δεν μπορεί και δεν υπάρχει χρόνος να συνεχίζονται οι αυταπάτες», επισημαίνεται από τους φορείς και υπογραμμίζεται ότι απαιτούν την παραμονή του ΟΛΠ στο δημόσιο, τη δημιουργία Εθνικού Φορέα Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών και τη δημιουργία Ενιαίου Δημόσιου Φορέα Ναυπηγικής Βιομηχανίας, «στα πλαίσια του οποίου θα αναβαθμιστεί η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Πειραιά με τη συμμετοχή των άμεσα ενδιαφερόμενων και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Και δε θα λειτουργεί σαν παραμάγαζο των ιδιωτών στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και Ελευσίνας».

Τη δική τους αντίληψη για το λιμάνι, την ακτοπλοΐα και τη ναυπηγική δραστηριότητα τη συμπυκνώνουν σε εννιά αιτήματα, τα οποία επιγραμματικά είναι τα εξής: «Να υλοποιηθεί ένας βραχύχρονος σχεδιασμός κρατικής παρέμβασης», με στόχο να κατασκευαστεί ένα μεγάλο μέρος από τα πλοία της ακτοπλοΐας, των μεσογειακών και συνολικά να αντικατασταθούν τα υπερήλικα πλοία από τη Ζώνη. Να υπάρξουν παραγωγικές επενδύσεις στη Ζώνη καθώς τα τελευταία 40 χρόνια δεν έχει δοθεί δεκάρα, στην κατεύθυνση για έργα υποδομής που να αφορούν κατασκευές νέων πλοίων μικρών, μεσαίων και μεγάλων. Να δημιουργηθεί ένας δημόσιος φορέας για τη λειτουργία - διαχείριση της Ζώνης, με τη συμμετοχή εκπροσώπων εργαζομένων, εργοδοτών, Δήμου Περάματος, στον οποίο θα συμμετέχει και ο ΟΛΠ, ενώ με νόμο το ΥΕΝ να αναλάβει όλες τις αρμοδιότητες που αφορούν τη λειτουργία της Ζώνης. Να τεθεί σε λειτουργία ο νόμος για τις ναυπηγικές επιχειρήσεις και να υπάρξει νομοθετική κατοχύρωση της χωροθέτησης και λειτουργίας της Ζώνης τουλάχιστον μέχρι το 2030. Να επιδοτηθούν όλοι οι άνεργοι με επίδομα ίσο με το 80% του ημερομισθίου. Να λειτουργήσει επιτέλους το Ιατρείο που βρίσκεται στη Ζώνη, να εξοπλιστεί με τα κατάλληλα εργαλεία και να υπάρχει αστικού τύπου γιατρός εργασίας. Για την ασφάλεια και προστασία της ζωής των εργαζομένων να εφαρμοστούν οι προτάσεις που έχουν καταθέσει τα σωματεία και αφορούν την υπαγωγή των τεχνικών ασφαλείας και χημικών ναυτιλίας σε υπηρεσία που θα δημιουργηθεί στο ΥΕΝ. Ο επανέλεγχος και το δικαίωμα της αφαίρεσης άδειας από εργολάβους θα πρέπει να είναι στην ευθύνη του ΥΕΝ. Να μην επεκταθούν παραπέρα τα κοντέινερς σε βάρος της Ζώνης.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Διαμαρτυρία σήμερα για Ζώνη και Ναυπηγεία (2016-06-16 00:00:00.0)
Με αγώνες διεκδικούν λύσεις (2012-07-14 00:00:00.0)
Οι εργαζόμενοι να τιμωρήσουν τους ενόχους (2010-09-29 00:00:00.0)
Μονόδρομος η ενιαία ταξική δράση (2007-06-23 00:00:00.0)
Αγωνιστικός πυρετός (2000-06-15 00:00:00.0)
Ξεσηκωμός για τη σωτηρία της (2000-06-07 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ