Σε καλά επίπεδα κινείται η ποιότητα υπηρεσιών των ΕΛΤΑ, τα οποία, παράλληλα, εμφανίζουν κέρδη. Η κυβέρνηση, όμως, επιμένει στην ιδιωτικοποίησή τους και συνδιαλέγεται με την ιδιωτική εταιρία «Φτερωτός Ερμής», η οποία, όμως, καταγράφει αρνητικά οικονομικά αποτελέσματα. Η υπόθεση μοιάζει με αυτήν της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» και την πολυδιαφημισμένη μέχρι πριν 10 μέρες, κλειστή σήμερα, «ΑΧΟΝ».
Τα αποτελέσματα του 1ου εξαμήνου του 2001, που εκδίδει η Διεθνής Ταχυδρομική Ενωση και αφορούν ποσοστά επίδοσης αλληλογραφίας εξωτερικού της λεγόμενης πρώτης προτεραιότητας (επίδοση εντός τριών ημερών από τη μέρα κατάθεσης της επιστολής σε ταχυδρομικό γραφείο), δείχνουν ότι οι εργαζόμενοι έχουν επιτύχει τους περισσότερους στόχους που έχουν οριστεί, με σχετική υπουργική απόφαση.
Πρόβλημα παρουσιάστηκε μόνο σε δυο περιπτώσεις: Στην Ισπανία, όπου ορίστηκε στόχος να φτάνει εκεί εντός τριών ημερών το 75% των επιστολών, ενώ το ποσοστό επίδοσης ήταν 72,3%. Και στην Ισλανδία όπου ο στόχος ήταν 65% και τελικά εντός τριημέρου γινόταν επίδοση του 64,5%. Οι υπόλοιποι στόχοι επιτεύχθηκαν χάρη στον καθημερινό αγώνα των εργαζομένων, αν και είναι λιγότεροι από ό,τι απαιτείται, καθώς η κυβέρνηση δεν κάνει προσλήψεις μονίμων.
Οι ιδιώτες δε θα προσφέρουν τίποτα επιπλέον στην εξυπηρέτηση του κοινού. Απλά, όντες αποτυχημένοι στα ταχυδρομικά οι ίδιοι, επιδιώκουν να βάλουν «χέρι» στα 4,4 δισ. δρχ. που αναμένει κέρδη το 2001, τα 8 δισ. δρχ. που θα διαθέσουν φέτος για τον εκσυγχρονισμό της επιχείρησης κ.ά.
Θυμίζουμε ότι η κυβέρνηση συνδιαλέγεται με τη γαλλική «Le Post» και τον εγχώριο συνεργάτη της «Φτερωτό Ερμή» - συμφερόντων Λαμπράκη, Κόκκαλη και Εθνικής Τράπεζας (ΔΟΛ Digital 42,49%, Intrasoft 42,29% και Εθνική 15,02%), για να τους παραδώσει μερίδια της μητρικής, της θυγατρικής στις ταχυμεταφορές και «πάτημα» για το «χρυσωρυχείο» του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου, με το οποίο τα ΕΛΤΑ συνεργάζονται στενά.
Οι ζημιές του «Φτερωτού Ερμή» το 2000 ανέρχονται σε 1,3 δισ. δρχ. και τα ίδια κεφάλαια είναι αρνητικά κατά 1,035 δισ. δρχ. (δηλαδή, είναι δανεικά).