Κυριακή 25 Νοέμβρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 2
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
ΑΤΖΕΝΤΑ
Ζωγραφική και θεατρικός χώρος

Από το «Γυάλινο κόσμο» του Τ. Ουίλιαμς
Από το «Γυάλινο κόσμο» του Τ. Ουίλιαμς
Ζωγραφική, σκηνικά και κοστούμια από την πολύχρονη πορεία του στο θέατρο, παρουσιάζει (έως 16/12) ο Πέτρος Ζουμπουλάκης στον πολυχώρο του «Χυτήριου» (Ιερά οδός 44). Ανάμεσά τους, κάποιες μακέτες από έργα που αγάπησε ιδιαίτερα ο δημιουργός, όπως η «Πικραγαπημένη» του Μπεναβάντε που ήταν και η πρώτη του θεατρική δουλιά. Ακόμη, το «Οταν οι Ατρείδες» του Β. Κατσάνη και «Το φονικό στην εκκλησιά» του Τ.Σ. Ελιοτ στο Ηρώδειο, ή το «Γυάλινο κόσμο» του Τ. Ουίλιαμς, που παρουσιάστηκε με τη Λαμπέτη στη Θεσσαλονίκη. Επίσης, η μουσική διασκευή της «12ης νύχτας» του Σαίξπηρ, το «Ρέκβιεμ για μια μοναχή» του Φόκνερ, μια σύγχρονη διασκευή για τη «Μήδεια» του Ευριπίδη, ο «Βυσσινόκηπος» του Τσέχοφ τον οποίο σχεδίασε ο Π. Ζουμπουλάκης όταν ήταν ακόμη στο Γυμνάσιο και τα «Οργισμένα νιάτα» του Οσμπορν που ήταν και η τελευταία δουλιά του.

Οπως αναφέρει ο ίδιος ο δημιουργός «Αγαπούσα το θέατρο και πάντα το αγαπώ. Η ικανότητά μου στο σχέδιο και το ενδιαφέρον μου για την ανθρώπινη φιγούρα και την ποικιλία των στάσεων που μου έδινε σε συνδυασμό με το ρούχο, μ' έκαναν να γεμίζω τα σχολικά μου βιβλία με "σκηνές"».

«... Διαβάζω κάποια θεατρικά κείμενα, κατά προτίμηση κλασικά και σχεδιάζω τα κοστούμια και τα ντεκόρ. Αδιαφορώ αν θα παιχτούν ποτέ... Κάποτε ένα πρόσωπο με συνεπαίρνει τόσο, που ασχολούμαι μετά μανίας ψάχνοντας την προσωπικότητά του μέσα από το ρούχο του».

«Τελικά στο θέατρο ήμουν ερασιτέχνης, έτσι παρέμεινα και πολύ λίγα έργα σκηνογράφησα σχετικά. Συναρπαστική και άχαρη δουλιά. Μόλις τελειώσει, τα πάντα χάνονται. Μόνο μερικές φωτογραφίες, κάποιο βίντεο στην καλύτερη περίπτωση, μνήμες, μέχρι να σβήσουν κι αυτές... Νομίζω ότι η ζωγραφική μακέτα ίσως είναι το πιο σημαντικό απ' όλα, γιατί διατηρεί τη θερμοκρασία της συγκίνησης, της έμπνευσης, της χειρονομίας, άμεσα και χωρίς παρεμβάσεις και το κυριότερο: Μένει».

Στην έκθεση στο «Χυτήριο» παρουσιάζονται και δύο πορτρέτα του Μπρεχτ. Είναι δημιουργημένα με μεικτή τεχνική και κολάζ σε μουσαμά και έγιναν πριν δύο - τρία χρόνια με αφορμή το γιορτασμό των 100 χρόνων από τη γέννησή του. Οπως μας λέει ο Π. Ζουμπουλάκης: «Είμαι θαυμαστής αυτού του άτακτου και χαϊδεμένου παιδιού του σοσιαλισμού, αυτού του σπουδαίου ποιητή του θεάτρου και επαναστάτη της φόρμας. Η προσωπικότητά του με εμπνέει».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ