Παρασκευή 12 Ιούλη 2019
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΔΙΕΘΝΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ (ΤΕΤΡΑΣΕΛΙΔΟ)
ΕΝΕΡΓΕΙΑ - ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΑ - ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Σύμπλευση ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ που «βγάζει μάτι»

Ετοιμη να «χτίσει» πάνω σε όλη την πλούσια αντιλαϊκή παρακαταθήκη της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ δηλώνει η ΝΔ και σε ό,τι αφορά την πολιτική απελευθέρωσης της Ενέργειας

INTIME NEWS

Ετοιμη να «χτίσει» πάνω σε όλη την πλούσια αντιλαϊκή παρακαταθήκη της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ δηλώνει η ΝΔ και σε ό,τι αφορά την πολιτική απελευθέρωσης της Ενέργειας
Επιτάχυνση των διαδικασιών «απελευθέρωσης» της αγοράς Ενέργειας και παραπέρα βύθισμα στην ενεργειακή φτώχεια για τον λαό υπόσχεται η κυβέρνηση της ΝΔ, αξιοποιώντας όλο το αντιλαϊκό νομοθετικό οπλοστάσιο που της άφησε παρακαταθήκη ο ΣΥΡΙΖΑ, ενώ την ίδια στιγμή υπόσχεται να συνεχίσει από εκεί που άφησε η προηγούμενη κυβέρνηση την προσπάθεια για μετατροπή της χώρας σε διεθνή διαμετακομιστικό κόμβο μεταφορών και εμπορευμάτων, στόχος που καμία σχέση δεν έχει και στην πραγματικότητα αντιστρατεύεται τις λαϊκές ανάγκες για φτηνές και ασφαλείς μεταφορές.

Στους δύο παραπάνω τομείς που ιεραρχούνται ως «στρατηγικής σημασίας» για την αστική τάξη, όπως και σε εκείνους που αφορούν στα ζητήματα της διαχείρισης των σκουπιδιών, όπου οι επιχειρηματικοί όμιλοι βλέπουν ένα ακόμα ...χρυσωρυχείο κερδοφορίας, αλλά και στα ζητήματα του χωροταξικού σχεδιασμού, αποκαλύπτεται τόσο η σύμπλευση των δύο βασικών πόλων του αστικού πολιτικού συστήματος, όσο και το γεγονός ότι η στρατηγική που και τα δύο κόμματα υπηρετούν, προσδίδοντάς της μάλιστα τον χαρακτηρισμό της «εθνικής», χαράσσεται από το κεφαλαίο, εξυπηρετεί τα δικά του συμφέροντα και βρίσκεται στον αντίποδα των εργατικών - λαϊκών συμφερόντων.

Αποκαλυπτικά ως προς τα παραπάνω είναι τα όσα παρουσιάστηκαν αμέσως μετά την ανάληψη καθηκόντων από τους νέους υπουργούς της ΝΔ, οπότε και δόθηκαν στη δημοσιότητα οι βασικοί άξονες του κυβερνητικού προγραμματισμού για την επόμενη τετραετία.

«Απελευθέρωσης» συνέχεια...

Πιο συγκεκριμένα, η κυβέρνηση της ΝΔ θέτει ως άμεσους στόχους για το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας την παραπέρα προώθηση όλων των βασικών στόχων στο πλαίσιο της απελευθέρωσης, συμπεριλαμβανομένης και της «απεξάρτησης από ρυπογόνες μορφές Ενέργειας και μεγαλύτερη αξιοποίηση Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας», την προώθηση έργων στον τομέα διαχείρισης απορριμμάτων και ανακύκλωσης και υιοθέτηση χωροταξικής πολιτικής που «προωθεί τις επενδύσεις και δίνει αξία στην περιουσία μας». Πρόκειται, δηλαδή, για τρεις τομείς όπου η προηγούμενη κυβέρνηση κατέγραψε πολύ υψηλές επιδόσεις, αφού πήγε πολλά βήματα παραπέρα την πολιτική της «απελευθέρωσης», αύξησε κατακόρυφα τη χρήση των ΑΠΕ για την παραγωγή Ενέργειας, προώθησε έργα διαχείρισης απορριμμάτων υπό τη μορφή των ΣΔΙΤ και με αδρή επιδότηση των ιδιωτικών ομίλων που δραστηριοποιούνται, ενώ και στον τομέα της χωροταξίας η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ προώθησε ταχύτατα την ολοκλήρωση Κτηματολογίου και δασικών χαρτών, ώστε να προσφέρει το απαιτούμενο ξεκαθάρισμα των χρήσεων γης και την «ασφάλεια δικαίου» που αξίωναν οι επενδυτικοί όμιλοι.

Συνολικά σε ό,τι αφορά την Ενέργεια, η βασική «πυξίδα» και της ΝΔ δεν είναι άλλη από αυτήν της παραπέρα «απελευθέρωσης» του κλάδου, σύμφωνα και με τα ευρωενωσιακά πρότυπα, από εκεί ακριβώς που σταματάει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, με τον υπουργό Κ. Χατζηδάκη κατά την τελετή παραλαβής - παράδοσης την περασμένη Τρίτη να σημειώνει ότι «η Ενέργεια έχει την προοπτική να γίνει ένας καταλύτης ανάπτυξης για την οικονομία μας. Και το κλειδί για να το πετύχουμε αυτό είναι να δώσουμε προτεραιότητα στην υιοθέτηση ενός σύγχρονου ευρωπαϊκού επενδυτικού πλαισίου, φιλικού στην επιχειρηματικότητα».

Ετσι, ο κυβερνητικός προγραμματισμός της ΝΔ εστιάζει στα ζητήματα της ολοκλήρωσης της ηλεκτρικής διασύνδεσης των νησιών και στην «ολοκλήρωση όλων των διεθνών projects για υποδομές φυσικού αερίου καθώς και άλλα έργα υποδομών, με γνώμονα μια πολιτική πολλαπλών πηγών και οδεύσεων για τους αγωγούς», ως βασικά στοιχεία της διαμόρφωσης της ενιαίας αγοράς ηλεκτρισμού, ενώ στον τομέα των υδρογονανθράκων μιλάει για «επιτάχυνση των διαδικασιών και για έρευνες σε νέα οικόπεδα (...) για προσέλκυση διεθνών παικτών», συνεχίζοντας δηλαδή την πολιτική που παραδίδει πολύτιμους ενεργειακούς πόρους στους επιχειρηματικούς ομίλους, ενώ γίνεται και μαγνήτης των μεγάλων ιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών που «τρέχουν» στην περιοχή.

Από 'κει και έπειτα, η ΝΔ θέτει ως άμεση κυβερνητική προτεραιότητα την εφαρμογή του «σχεδίου διάσωσης» της ΔΕΗ, το οποίο στο όνομα της κακής κατάστασης των οικονομικών της επιχείρησης, ως αποτέλεσμα της πολιτικής της «απελευθέρωσης», έρχεται να πάει ακόμα παραπέρα αυτήν την πολιτική, με τα βασικά στοιχεία να περιλαμβάνουν αυξήσεις στα τιμολόγια ηλεκτρικού ρεύματος, μείωση του προσωπικού της ΔΕΗ, πώληση υδροηλεκτρικών μονάδων «πακέτο» με τις λιγνιτικές και βεβαίως άγριο κυνηγητό στα λαϊκά νοικοκυριά που διατηρούν οφειλές προς την επιχείρηση.

Ενώ σε ό,τι αφορά τις προαναφερόμενες ΑΠΕ, ως ένα ακόμα βασικό στοιχείο της «απελευθέρωσης», η ΝΔ έρχεται και εδώ να «χτίσει» πάνω στην πλούσια παρακαταθήκη του ΣΥΡΙΖΑ. Τα στοιχεία, άλλωστε, μιλάνε από μόνα τους, αφού τα έτη 2016 - 2017 ήταν αυτά με τη μεγαλύτερη αύξηση σε επίπεδο νέας εγκατεστημένης ισχύος αιολικών έργων (τέθηκαν σε λειτουργία πάνω από 500 MW νέων αιολικών σταθμών), με αποτέλεσμα να φυτρώνουν ανεμογεννήτριες σε νησιά, ορεινούς όγκους, σε κάθε πιθανό σημείο που επέβαλαν οι επενδυτές των ΑΠΕ. Φυσικά και η επιδότησή τους συνεχίστηκε απρόσκοπτα όλα αυτά τα χρόνια, από τα εκατομμύρια λαϊκά νοικοκυριά μέσω του τέλους ΕΤΜΕΑΡ που επιβάλλεται στα τιμολόγια ηλεκτρικού, και βεβαίως αυτήν την πολιτική υπόσχεται να τη συνεχίσει και να την ενισχύσει η κυβέρνηση της ΝΔ.

Ακόμα πιο βαθιά στο «χρυσωρυχείο»

Κάτι ανάλογο συνέβη και στον τομέα των απορριμμάτων, όπου η προηγούμενη κυβέρνηση συνέταξε τον «Εθνικό Σχεδιασμό Διαχείρισης Αποβλήτων», σε συνέχεια του αντίστοιχου που είχαν συντάξει οι προκάτοχοί της και εξασφάλισε κονδύλια που ξεπερνούν συνολικά το 1 δισ. ευρώ, μέσω του ΕΣΠΑ αλλά και άλλων κοινοτικών ταμείων, για τη χρηματοδότηση σχετικών έργων σε όλη τη χώρα από την Ηπειρο και τις Σέρρες μέχρι την Δ. Μακεδονία και την Πελοπόννησο.

Φυσικά και μένει πολλή δουλειά να γίνει και από τη νέα κυβέρνηση της ΝΔ και πολύ χρήμα να μοιραστεί στους ομίλους, μόνο που κριτήριο δεν είναι φυσικά η αντιμετώπιση ενός προβλήματος, βάσει των αναγκών των λαϊκών στρωμάτων, αλλά το άνοιγμα νέων πεδίων κερδοφορίας, με την «εξασφάλιση» από την πλευρά του αστικού κράτους όρων υψηλής κερδοφορίας για το κεφάλαιο.

Ο υπουργός, άλλωστε, Κ. Χατζηδάκης ήταν και εδώ αποκαλυπτικός για το πώς η κυβέρνηση ΝΔ θα συνεχίσει πάνω στα «χνάρια» της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ να υλοποιεί την πολιτική της ΕΕ, λέγοντας πως η κυβέρνηση ΝΔ θα εφαρμόσει «καλές ευρωπαϊκές πρακτικές στη διαχείριση απορριμμάτων και την ανακύκλωση, αξιοποιώντας ιδιαίτερα τις συμπράξεις δημόσιου - ιδιωτικού τομέα. Ενα μοντέλο που έχει αποδειχθεί ότι παράγει όφελος για τους πολίτες και το περιβάλλον με χαμηλό κόστος για το Δημόσιο».

Πρόκειται, βέβαια, για την πολιτική που όχι μόνο χαρατσώνει άγρια τον λαό για να ανοίξει νέα πεδία κερδοφορίας στους επιχειρηματίες, αλλά επιπλέον δημιουργεί και «ωρολογιακές βόμβες» για το περιβάλλον και την υγεία του λαού.

Ως προς αυτό, χωρίς παραπέρα λόγια είναι τα «έργα και οι ημέρες» του ΣΥΡΙΖΑ όπως και της περιφερειακής αρχής Δούρου στην Αττική, που υλοποιώντας αυτήν την πολιτική όχι απλά δεν έκλεισε το αίσχος της χωματερής στη Φυλή, αλλά προετοίμασε το έδαφος για τη συνέχιση και επέκταση της λειτουργίας της κι έτσι σήμερα η νέα διοίκηση Πατούλη χέρι - χέρι με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος ετοιμάζουν νέα σχέδια σε βάρος των κατοίκων της Δυτικής Αθήνας.

Παράλληλα, η ΝΔ υπόσχεται συνολική αναθεώρηση του χωροταξικού και πολεοδομικού σχεδιασμού και «απλοποίηση» της περιβαλλοντικής αδειοδότησης των επιχειρήσεων, ώστε στα χνάρια κι εδώ της προηγούμενης κυβέρνησης, να άρει ακόμα περισσότερα «εμπόδια» από το δρόμο του κεφαλαίου, με ό,τι αυτό σημαίνει για την παραπέρα υποβάθμιση της υγείας του λαού και του περιβάλλοντος.

Σε «στρωμένο δρόμο», με οδηγό τις ανάγκες των επιχειρηματικών ομίλων

Σε ό,τι αφορά τον τομέα των μεταφορών και των υποδομών, η ΝΔ σκοπεύει να αξιοποιήσει ολόκληρη την προηγούμενη «τεχνογνωσία» που κατέχει και αποτελεί υπόδειγμα ως προς την υπογραφή λεόντειων συμβάσεων σε βάρος των λαϊκών στρωμάτων, εμπειρία που εμπλουτίστηκε από τις πρακτικές τις οποίες ακολούθησε η διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Επιπλέον, όπως ανοικτά ομολογεί ο νέος αρμόδιος υπουργός Κ. Καραμανλής, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου σκοπεύει να αξιοποιήσει πλήρως το λεγόμενο «Εθνικό Σχέδιο Υποδομών» που συνέταξε και άφησε ως κληρονομιά η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου. Αξίζει να σημειώσουμε ότι το εν λόγω σχέδιο αποτελεί τη φυσική συνέχεια, με επικαιροποιημένα στοιχεία, του επονομαζόμενου «Στρατηγικού Πλαισίου Επενδύσεων Μεταφορών» που είχε ολοκληρωθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ και είχε δοθεί στη δημοσιότητα το 2014. Η εξέταση των δύο αυτών σχεδίων, που στην ουσία είναι ένα και το αυτό, αποκαλύπτει ξανά την πλήρη ταύτιση των δύο πόλων αστικής εξουσίας, αλλά και τη «συνέχεια του κράτους», όπως πολύ χαρακτηριστικά ειπώθηκε τις προηγούμενες μέρες κατά τη διαδικασία παράδοσης - παραλαβής καθηκόντων στα κυβερνητικά υπουργεία.

Η κυβέρνηση της ΝΔ, λοιπόν, θέτει ως προτεραιότητα ανάμεσα σε άλλα τη «στήριξη έργων εθνικής προτεραιότητας», τη δημιουργία «Εθνικού Μητρώου Υποδομών», την επίβλεψη δημοσίων έργων και από τον ιδιωτικό τομέα αλλά και θωράκιση των έργων «εθνικής εμβέλειας και δημοσίου συμφέροντος» από «ανώφελες δικαστικές εμπλοκές», με στόχο να «λύσει τα χέρια» των ομίλων, από... ενοχλητικά εμπόδια που μπορεί να θέτει η σημερινή νομοθεσία στην υλοποίηση έργων υποδομών μεγάλου βεληνεκούς.

Ως έργα «εθνικής προτεραιότητας» χαρακτηρίζονται, μεταξύ άλλων, η ολοκλήρωση του κεντρικού οδικού δικτύου που συμπεριλαμβάνει τον «Ε65» (αυτοκινητόδρομος κεντρικής Ελλάδας), τον Βόρειο Οδικό άξονα Κρήτης και τον Πάτρα - Πύργος. Να σημειώσουμε ότι ο Ε65 βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο, ο Πάτρα - Πύργος έχει ξεκινήσει, ενώ και ο ΒΟΑΚ έχει λάβει όλες τις απαιτούμενες εγκρίσεις και βρίσκεται και αυτός σε αρχική φάση υλοποίησης. Μια σειρά από άλλα έργα τοπικού χαρακτήρα αλλά και έργα που αφορούν στις αστικές μεταφορές, η ΝΔ υπόσχεται να προωθήσει με ταχείς ρυθμούς ενώ κι εδώ ξανά πρόκειται για έργα από κοινού συμφωνημένα μεταξύ των δύο πολιτικών συνεταίρων.

Αυτό που εντέλει επιβεβαιώνεται είναι ότι και τα δύο κόμματα, πέρα από τις επιμέρους διαφορές τους, στα κύρια μέτωπα συμπλέουν και οι πολιτικές τους αποσκοπούν στη θωράκιση της καπιταλιστικής κερδοφορίας μέσα από την πολύπλευρη στήριξη του αστικού κράτους, με «ζεστό» χρήμα, δημιουργία υποδομών στην υπηρεσία των επιχειρηματικών σχεδιασμών, φοροαπαλλαγές και προνόμια, νομοθετικές παρεμβάσεις που διαμορφώνουν ένα ακόμα «φιλικότερο» περιβάλλον για τους επιχειρηματικούς ομίλους.


Φ. Κ.


Κορυφή σελίδας

Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org