Ηχηρό «χαστούκι» στα προγράμματα της ΕΕ περί «προώθησης» του ευρωπαϊκού κινηματογράφου αποτελούν τα στοιχεία της διεθνούς συνάντησης για τη διανομή των ευρωπαϊκών ταινιών, την οποία οργάνωσε στη Θεσσαλονίκη το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου.
Τα στοιχεία αποκαλύπτουν ότι η κινηματογραφική παραγωγή των ΗΠΑ κυριαρχεί στις ευρωπαϊκές αίθουσες, με το 70% των εισιτηρίων (οι 7 στις 10 πρώτες σε εισπράξεις ταινίες στην Ευρώπη είναι αμερικάνικες). Οι ευρωπαϊκές ταινίες έχουν χαμηλό μερίδιο και στην Ευρώπη και η εμπορική τους διανομή είναι περιορισμένη.
Στην Ελλάδα από τις 250 ταινίες, που προβλήθηκαν την περίοδο 2000 - 2001, το 80% ήταν αμερικάνικες. Οι Ελληνες δεν πάνε γενικώς στον κινηματογράφο. Το 1967 κόπηκαν 137 εκατ. εισιτήρια, το 1973 70 εκατ., στη δεκαετία του '80 σταθεροποιήθηκαν κάτω από τα 10 εκατ. Την τελευταία πενταετία παρατηρείται αύξηση 1 εκατ. ανά έτος. Φέτος τα εισιτήρια ίσως φτάσουν τα 13 εκατ.
Το ποσοστό των εισιτηρίων για τις ελληνικές ταινίες στις αρχές της δεκαετίας του '90 μόλις πλησίαζε το 5%. Το 1998 έφτασε το 8%, το 1999 (λόγω «Safe Sex») το 20%. Το 2000-2001 σταθεροποιείται στο 15%. Κάθε κάτοικος της Ελλάδας πάει 1,2 φορές το χρόνο στον κινηματογράφο. Από τις 36 ελληνικές ταινίες παραγωγής 1999 - 2000, οι 28 βρήκαν αίθουσα προβολής.