Πέμπτη 16 Φλεβάρη 2012
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Ολες οι σύγχρονες κινηματογραφικές αναπαραγωγές, ιδιαίτερα βέβαια όσες άπτονται κλασικών ταινιών του είδους του πολιτικού σινεμά, υποχρεούνται κατά κάποιον τρόπο να δικαιολογήσουν την ύπαρξή τους σε σχέση με την εποχή. Υπ' αυτό το πρίσμα αρθρώνεται εύλογα το ερώτημα: Υπάρχει κάτι πέραν της αφήγησης μιας δύστροπης ομολογουμένως ιστορίας που επιθυμεί να κοινωνήσει στο σημερινό κοινό η αναπαραγωγή που σκηνοθέτησε ο άξιος Σουηδός κινηματογραφιστής Τόμας Αλφρεντσον; Γιατί η ταινία του Αλφρεντσον («ΑΣΕ ΤΟ ΚΑΚΟ ΝΑ ΜΠΕΙ») βασίζεται στο τηλεοπτικό - 290 λεπτών - θρίλερ του BBC του 1979 σε σκηνοθεσία Τζον Ιρβινγκ. Ορόσημο για το αγγλικό τηλεοπτικό δίκτυο η σειρά επεισοδίων μετέφερε στη μικρή οθόνη το...
1001 λέξεις, στήλη: ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ, σελ.: 24
Επιστημονικοφανής ανορθολογισμός, ύπουλη έως και χυδαία απόπειρα ξαναγραψίματος της Ιστορίας και, φυσικά, αντιΚΚΕ μένος αποτελούν τα βασικά χαρακτηριστικά του δεύτερου «στρογγυλού τραπεζιού» με θέμα «Ο ελληνικός εμφύλιος στην οθόνη: Ντοκιμαντέρ και αρχειακά τεκμήρια», που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Δευτέρα στο πλαίσιο του αφιερώματος της Ταινιοθήκης της Ελλάδας και των «Αρχείων Σύγχρονης Κοινωνικής Ιστορίας» (ΑΣΚΙ) με τίτλο «Ο ελληνικός εμφύλιος στην οθόνη». Η ιδεολογική βάση του αφιερώματος αναδείχθηκε κατά την πρώτη συζήτηση με θέμα τον εμφύλιο στην ταινία μυθοπλασίας (βλ. «Ρ» 11/2/2012) που εμφανίζει την πιο σημαντική στιγμή της ταξικής πάλης στην Ελλάδα - όταν το λαϊκό κίνημα που...
529 λέξεις, σελ.: 27
Η θέση του ΚΚΕ ότι μόνο ο κεντρικός σχεδιασμός της λαϊκής οικονομίας, που προϋποθέτει την κοινωνικοποίηση των μέσων παραγωγής, είναι η μόνη λύση, η ικανή να απελευθερώσει τις αναπτυξιακές δυνατότητες...
210 λέξεις, σελ.: 27
Μέχρι τις 26/2 θα παίζεται στο «Bios» η παράσταση «Οίκοι ανοχής» της ομάδας «Επτά». Εξι ηθοποιοί αναρωτιούνται: Πώς δρουν; Τι ανέχονται; Τι πουλάνε και ποιος τους αγοράζει; Οίκος ανοχής καταντά το...
261 λέξεις, σελ.: 27
Ολοκληρώθηκε στην Ταινιοθήκη της Ελλάδας το αφιέρωμα «Ο ελληνικός Εμφύλιος στην οθόνη» - φόρος τιμής στον Θόδωρο Αγγελόπουλο, με δεδομένο ότι ο Εμφύλιος αποτελεί θεματική συνιστώσα στο έργο του. Το...
885 λέξεις, στήλη: ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ, σελ.: 24
ΣΧΟΛΙΑ
885 λέξεις, στήλη: ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ, σελ.: 24
ΕΙΔΗΣΕΙΣ
144 λέξεις, σελ.: 27
141 λέξεις, σελ.: 27
39 λέξεις, σελ.: 27


Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ