ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 8 Σεπτέμβρη 2021
Σελ. /28
ΠΑΙΔΕΙΑ
Από την πρώτη μέρα στην πρώτη γραμμή του αγώνα για μόρφωση και ζωή με δικαιώματα!
  • Δυναμική συγκέντρωση εκπαιδευτικών, μαθητών, γονιών, φοιτητών στο υπουργείο Παιδείας χτες
  • Κλιμακώνεται η διεκδίκηση για όλα τα μέτρα προστασίας στα σχολεία, για να μην εφαρμοστεί η αντιεκπαιδευτική πολιτική

Την κατάργηση της ΕΒΕ απαίτησαν μαθητές και φοιτητές
Την κατάργηση της ΕΒΕ απαίτησαν μαθητές και φοιτητές
«Κάνοντας πράξη το σύνθημα "από την πρώτη μέρα στην πρώτη γραμμή του αγώνα" για μόρφωση και ζωή με δικαιώματα», εκπαιδευτικά σωματεία, γονείς, μαθητές, φοιτητικοί σύλλογοι διαδήλωσαν έξω από το υπουργείο Παιδείας. «Δυναμώνουμε τον αγώνα για μέτρα ασφάλειας και υγιεινής, για να μην εφαρμοστεί η αντιεκπαιδευτική πολιτική που υψώνει νέους ταξικούς φραγμούς», ήταν το μήνυμα που έδωσαν προς το υπουργείο μπροστά στη νέα χρονιά, διεκδικώντας λειτουργία των σχολείων και σχολών με ασφάλεια, στήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας με κάλυψη όλων των αναγκών, κατάργηση των αντιεκπαιδευτικών νόμων που ψηφίστηκαν μέσα στην πανδημία.

Οι εκπαιδευτικοί και γονείς που είχαν συγκεντρωθεί στο υπουργείο υποδέχτηκαν θερμά τους μαθητές και φοιτητές, οι οποίοι έφτασαν στο υπουργείο με πορεία και κεντρικό σύνθημα στα πανό τους την κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.

Από το βήμα της συγκέντρωσης, εκπρόσωποι ΕΛΜΕ και Συλλόγων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αναφέρθηκαν στους όρους με τους οποίους ανοίγουν τα σχολεία, τονίζοντας πως μετά και την ανακοίνωση των πρωτοκόλλων - λάστιχο για τη λειτουργία των σχολείων, κυβέρνηση και υπουργείο έχουν κάνει τις επιλογές τους, επιμένοντας να μην παίρνουν μέτρα σύμφωνα με τις ανάγκες και τις διεκδικήσεις.

Ανέδειξαν τις σοβαρές ευθύνες για το ότι στα συγκεκριμένα αιτήματα για μέτρα πρόληψης της μετάδοσης της πανδημίας, για αραίωση των μαθητών στις τάξεις, για μαζικά επαναλαμβανόμενα τεστ με ευθύνη του ΕΟΔΥ και ενημέρωση για τον εμβολιασμό, για μέτρα μορφωτικής στήριξης των μαθητών, η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας επιλέγουν το άνοιγμα των σχολείων με καταγεγραγραμμένα κενά, τις καταργήσεις ολιγομελών τμημάτων και τις περικοπές, τα 25άρια τμήματα, την «ατομική ευθύνη» και τα μέτρα που υψώνουν νέους φραγμούς στη μόρφωση, όπως η ΕΒΕ και η «τράπεζα θεμάτων», η «αξιολόγηση» και κατηγοριοποίηση σχολείων.

Μαθητές από τη Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας και φοιτητές, που εδώ και ενάμιση χρόνο διαδηλώνουν για ανοιχτά - ασφαλή σχολεία και σχολές, ενάντια στα αντιεκπαιδευτικά μέτρα, δήλωσαν πως συνεχίζουν τον αγώνα για κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, για το δικαίωμα στη μόρφωση με ασφάλεια και σύμφωνα με τις σύγχρονες ανάγκες.

Κάλεσμα στους Συλλόγους και στις Ενώσεις Γονέων να δυναμώσει ο αγώνας για τη διεκδίκηση όλων των αναγκαίων μέτρων για τα σχολεία απηύθυναν οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας Γονέων Αττικής.

Παράλληλα οι συγκεντρωμένοι τίμησαν τον Μίκη Θεοδωράκη, που συντροφεύει με το έργο του τους αγώνες εκπαιδευτικών, μαθητών, φοιτητών, με υψωμένη τη γροθιά και τραγούδια του να ακούγονται στη διάρκεια της κινητοποίησης.

Η χτεσινή συγκέντρωση, μία πρώτη δυναμική απάντηση μέσα από την οποία μεταφέρθηκαν η αγωνία, η αγανάκτηση και οι ανάγκες όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας, έληξε με ανανέωση του ραντεβού σε νέα κινητοποίηση στο κέντρο της Αθήνας, ακόμα πιο μαζικά και μαχητικά. Σε οργάνωση και διεκδίκηση όσων έχουν ανάγκη τα σχολεία και οι σχολές μέσα από τα σωματεία και τους συλλόγους, με περιοδείες, συσκέψεις, συλλογική δράση για την απόκρουση των αντιεκπαιδευτικών σχεδιασμών, βάζοντας μπροστά τις δικές τους ανάγκες απέναντι σε ένα σχολείο που υψώνει νέους φραγμούς για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών.

Εκατοντάδες καταργήσεις σχολείων και τμημάτων αντί για μέτρα αραίωσης των μαθητών

Με συγχωνεύσεις και μη έγκριση λειτουργίας τμημάτων που χαρακτηρίζονται ολιγομελή απαντά το υπουργείο Παιδείας στην ανάγκη, ειδικά αυτήν την περίοδο, να αραιώσει ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα. Με το άνοιγμα των σχολείων αποκαλύπτεται η εικόνα που διαμορφώνεται σε βάρος του μορφωτικού δικαιώματος, καθώς έχουν συσσωρευτεί τεράστια κενά σε μαθητές Λυκείου που έχουν να παρακολουθήσουν ολόκληρη χρονιά διά ζώσης διδασκαλία από όταν ήταν στο Γυμνάσιο. Αλλά και σε βάρος της προστασίας της υγείας, αφού η κατάργηση ολιγομελών τμημάτων οδηγεί σε αύξηση του αριθμού των τμημάτων που θα υποδεχτούν τους μαθητές, καθώς επίσης σε μεγαλύτερο αριθμό παιδιών στα λεωφορεία κατά τη μετακίνησή τους στα νέα σχολεία.

Απέναντι στις αυξημένες ανάγκες και στον αντίποδα της επιταγής να αξιοποιηθούν όλες οι κατάλληλες υποδομές για αραίωση των μαθητών στις τάξεις, το υπουργείο προχωρά, με λογική περικοπών, σε καταργήσεις σχολείων και τμημάτων, με κριτήριο το «κόστος - όφελος» για το αστικό κράτος.

Να αλλάξει ο απαράδεκτος νόμος, απαίτησαν στη Θεσσαλονίκη

Κινητοποίηση στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας πραγματοποίησαν χτες γονείς και εκπαιδευτικοί σχολείων της Θεσσαλονίκης, απαιτώντας να εγκριθούν άμεσα όλα τα ολιγομελή τμήματα προσανατολισμού σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ της περιοχής, αλλά και το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων.

Κατά τη διάρκεια της κινητοποίησης πραγματοποιήθηκε συνάντηση με τον περιφερειακό διευθυντή, Θ. Μπαχαράκη, στον οποίο οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί μετέφεραν την εκρηκτική κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία, ιδιαίτερα αυτά του νομού Θεσσαλονίκης, καθώς λίγες μόνο μέρες πριν ανοίξουν τα σχολεία είναι πολλοί οι μαθητές που δεν γνωρίζουν ακόμα σε ποιο σχολείο θα συνεχίσουν να φοιτούν, ενώ άλλοι προκειμένου να συνεχίσουν τις ειδικότητες που επέλεξαν καλούνται να «ταξιδεύουν» καθημερινά ακόμα και δύο ώρες για να πάνε στο σχολείο!

Η διοίκηση της Περιφερειακής Διεύθυνσης ισχυρίστηκε από την πλευρά της πως «έκανε ό,τι περνά από το χέρι της» και επιχείρησε να μεταφέρει τις ευθύνες στο υπουργείο Παιδείας, καλώντας τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς να αναμένουν τις αποφάσεις του.

Σε δηλώσεις του ο Θανάσης Κοκονάς, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ενώσεων Γονέων και Κηδεμόνων Κεντρικής Μακεδονίας, σημείωσε μεταξύ άλλων ότι «φτάσαμε στις 7 Σεπτέμβρη, λίγες μέρες πριν από το άνοιγμα των σχολείων, και οι μαθητές δεν ξέρουν ακόμα αν έχουν εγκριθεί τα ολιγομελή τμήματα στις Κατευθύνσεις τους. Είναι απαράδεκτο ότι οδηγούμε μαθητές στο να αλλάξουν Κατεύθυνση», προσθέτοντας πως ζητήθηκε από τον περιφερειακό διευθυντή να μεταφέρει τα αιτήματα των γονιών και των εκπαιδευτικών στο υπουργείο, αλλά και τη θετική του εισήγηση για να διατηρηθούν ανοιχτά τα τμήματα, όπως και την απαίτηση να αλλάξει ο απαράδεκτος νόμος.

«Λίγο πριν χτυπήσει το κουδούνι, ο μαθητής ξαφνικά μαθαίνει ότι δεν έχει σχολική στέγη και πρέπει να βγει στη γύρα», είπε χαρακτηριστικά σε δηλώσεις της η Δήμητρα Τραγάκη, πρόεδρος της Α' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, και έκανε λόγο για έγκλημα που συντελείται σε βάρος των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών, καθώς αφανίζονται ολόκληρες τάξεις με το «κόψιμο» ολιγομελών τμημάτων. «Είναι τακτική του υπουργείου, που στη λογική κόστους - οφέλους δεν επιτρέπει στα παιδιά να συνεχίζουν τις σπουδές τους εκεί που τις άρχισαν», είπε και τόνισε πως γονείς και εκπαιδευτικοί θα συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις μέχρι τα αιτήματά τους να δικαιωθούν.

50 συγχωνεύσεις στην πυρόπληκτη Εύβοια, 40 σχολεία κλειστά στην Ηπειρο!

Στο μεταξύ, ενδεικτικά είναι τα στοιχεία που φτάνουν από μια σειρά περιοχών:

-- Στην πυρόπληκτη Εύβοια, τις 50 φτάνουν οι συγχωνεύσεις, καταργήσεις και υποβιβασμοί σχολείων, προσθέτοντας την επιδείνωση των όρων φοίτησης στα τεράστια ζητήματα με τα οποία είναι αντιμέτωποι οι μαθητές!

-- Στην Ηπειρο, η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης ανακοίνωσε την αναστολή λειτουργίας 40 σχολείων. Πρόκειται για 25 Νηπιαγωγεία και 15 Δημοτικά. Η μη συμπλήρωση του ελάχιστου αριθμού μαθητών ή οι κτιριακές υποδομές είναι οι λόγοι της αναστολής.

-- Στο Κιλκίς, με βάση και τα στοιχεία από την ΕΛΜΕ, δεν έχει εγκριθεί η λειτουργία 16 ολιγομελών τμημάτων προσανατολισμού και ειδικοτήτων σε Λύκεια της Περιφερειακής Ενότητας. Πρόκειται για 8 τμήματα ομάδας προσανατολισμού Β' και Γ' τάξης ΓΕΛ και 8 τμήματα τομέων και ειδικοτήτων σε ΕΠΑΛ. Ειδικά στην περίπτωση του ΓΕΛ Χέρσου, η μη έγκριση καμίας ομάδας προσανατολισμού ουσιαστικά οδηγεί το σχολείο σε αναστολή λειτουργίας. Αντίστοιχη εξέλιξη ανοίγει και για το ΓΕΛ Καμπάνης, όπου δεν εγκρίνονται 3 ομάδες προσανατολισμού.

-- Στη Χίο, σύμφωνα με την ΕΛΜΕ ακόμα δεν έχουν εγκριθεί 4 ολιγομελή τμήματα στα ΕΠΑΛ, «οδηγώντας σε αδιέξοδο τους μαθητές που επέλεξαν τους συγκεκριμένους τομείς και τις συγκεκριμένες ειδικότητες, αλλά και σε αμηχανία τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς που διορίστηκαν φέτος για να διδάξουν τα μαθήματα στα συγκεκριμένα τμήματα και μένουν χωρίς αντικείμενο εργασίας».

3ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΥΚΑΡΠΙΑΣ
«Λύση» η συστέγαση με άλλα 350 παιδιά!

Παράσταση διαμαρτυρίας στον δήμαρχο Παύλου Μελά πραγματοποίησαν χτες το μεσημέρι γονείς του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ευκαρπίας, που αντιδρούν στην απόφαση της διοίκησης να λειτουργήσει το σχολείο σε απογευματινή βάρδια, φιλοξενούμενο στο 2ο Δημοτικό Σχολείο. Στο πλευρό τους βρέθηκαν ο Σύλλογος Γονέων του 2ου Δημοτικού και η Ομοσπονδία Ενώσεων Γονέων Κεντρικής Μακεδονίας.

Στο 3ο Δημοτικό έχουν ξεκινήσει εργασίες ανέγερσης πρώτου ορόφου και ενεργειακής αναβάθμισης, οι οποίες με βάση τη σύμβαση του έργου θα πρέπει να ολοκληρωθούν μέχρι τις 6 Δεκέμβρη του 2021. Ωστόσο, οι γονείς αναφέρουν ότι οι εργασίες ξεκίνησαν και συνεχίζονται με αργούς ρυθμούς και εκφράζουν φόβους ότι το σχολείο δεν θα παραδοθεί ούτε μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Οι γονείς διαφωνούν με τη «λύση» που υποδεικνύουν η διοίκηση του δήμου και η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης να στεγαστούν οι 307 μαθητές του 3ου Δημοτικού στο 2ο Δημοτικό, όπου φοιτούν 350 παιδιά, και να κάνουν μαθήματα το απόγευμα από τις 2 μ.μ. έως τις 6 μ.μ. Οπως καταγγέλλουν, αυτό, πέρα από το γεγονός ότι ανατρέπει τον οικογενειακό προγραμματισμό, θα δημιουργήσει συνθήκες υγειονομικής βόμβας, καθώς για το πέρασμα από την πρωινή στην απογευματινή βάρδια θα μεσολαβούν μόλις 45 λεπτά, χρόνος που δεν επαρκεί για την αναγκαία απολύμανση των χώρων και τον αερισμό των αιθουσών. Επιπλέον εξαιτίας της κατάστασης θα συρρικνωθεί το Ολοήμερο, από τα 150 παιδιά σε μόλις 30, ενώ δεν θα μπορεί να υλοποιηθεί και το πρόγραμμα δωρεάν σίτισης.

Οι γονείς απαιτούν να ληφθούν όλα εκείνα τα μέτρα για να μπορέσουν τα παιδιά να πραγματοποιούν τα μαθήματά τους σε πρωινή βάρδια, αλλά και την επίσπευση των εργασιών προκειμένου να γυρίσουν στο σχολείο τους το συντομότερο.




Τετρασέλιδα του «Ρ»
Διαβάστε στο «Ρ»

Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org