ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 5 Μάη 2015
Σελ. /24
ΠΑΙΔΕΙΑ
Λειαίνονται οξείες γωνίες και συνεχίζεται η αντιεκπαιδευτική πολιτική

Στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής το νομοσχέδιο «Επείγοντα μέτρα για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση»

Ξεκίνησε χτες στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής η συζήτηση του νομοσχεδίου «Επείγοντα μέτρα για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση», με διατάξεις για τη διάκριση Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων και την επιλογή των μαθητών τους, θέματα Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου και εξεταστικό, επιλογή στελεχών της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Ο προγραμματισμός της κυβέρνησης είναι να έχει ψηφιστεί μέχρι την Παρασκευή 8 Μάη με τη διαδικασία του κατεπείγοντος, με το σκεπτικό ότι κατατιθέμενες διατάξεις αφορούν ρυθμίσεις που πρέπει να ψηφιστούν μέσα σε ανελαστικές προθεσμίες.

Με την επισήμανση ότι με τις ρυθμίσεις που φέρνει δεν καταργούνται οι αντιεκπαιδευτικοί νόμοι της προηγούμενης κυβέρνησης για το «νέο λύκειο» και τα πρότυπα - πειραματικά σχολεία, όπως ζητούσε το συνδικαλιστικό κίνημα εκπαιδευτικών και γονιών, ξεκίνησε την τοποθέτησή του ο βουλευτής του ΚΚΕ Μαν. Συντυχάκης. Οπως ανέφερε, «απλώς τροποποιούνται ορισμένες μόνο διατάξεις τους, δηλαδή λειαίνουν ορισμένες οξείες γωνίες και ταυτόχρονα εξασφαλίζουν τη συνέχιση της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, του "νέου σχολείου", της στρατηγικής της ΕΕ και του ΟΟΣΑ για την Εκπαίδευση».

Ο βουλευτής του ΚΚΕ δήλωσε πως επί της αρχής το ΚΚΕ καταψηφίζει το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, που κινείται στη λογική των προηγούμενων νόμων σε ό,τι αφορά το «νέο λύκειο» και τα πρότυπα - πειραματικά σχολεία και δεν φέρνει ριζοσπαστικά μέτρα. Δήλωσε πως το ΚΚΕ επιφυλάσσεται στην κατ' άρθρο συζήτηση και θα ψηφίσει όσα άρθρα είναι σε θετική κατεύθυνση, όπως για την τράπεζα θεμάτων και τη βαθμολόγηση, για την επαναφορά των εκπαιδευτικών και ειδικοτήτων και για τους «αιώνιους» φοιτητές.

Στην τοποθέτησή του για τις επιμέρους διατάξεις, σημείωσε πως το εξεταστικό σύστημα αλλάζει με την προσθήκη ουσιαστικά ενός ακόμα μαθήματος επιλογής και ορισμένες αλλαγές στις ομάδες προσανατολισμού, παραμένει συμβουλευτικά η τράπεζα θεμάτων και επανέρχεται ο τρόπος πρόσβασης που ίσχυε το 2012 - 2013. Ομως, ανέφερε πως το συνδικαλιστικό κίνημα εκπαιδευτικών και γονιών ζητούσε συνολικά κατάργηση του νόμου για το «νέο λύκειο».

Τασσόμενος υπέρ της επαναφοράς τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ, είπε πως την ώρα που υπάρχουν μεγάλα κενά, ο αριθμός των «διαθέσιμων» εκπαιδευτικών που επανέρχεται αφαιρείται από τον αριθμό προσλήψεων προκειμένου να υπάρχει ισοσκελισμένος προϋπολογισμός και να μην υπάρχουν «δημοσιονομικές υπερβάσεις». Αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στο ότι μένουν άθικτα η κατάρτιση, οι δεξιότητες, η μαθητεία, η παρέμβαση της αγοράς, με την ηγεσία του υπουργείου μάλιστα να ανοίγει τέσσερα νέα ΣΕΚ, που δεν ανήκουν στην τυπική εκπαίδευση.

Σε ό,τι αφορά τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία, ο βουλευτής του ΚΚΕ σημείωσε πως διατηρείται αυτούσια η ουσία του προηγούμενου νομοθετικού πλαισίου, δηλαδή ο ελιτίστικος θεσμός των προτύπων, με δυνατότητα εισαγωγής με εξετάσεις, και δεν καταργείται ο νόμος, όπως ζητούσε το συνδικαλιστικό κίνημα. Οπως είπε, αφού απαρίθμησε τις αντιδραστικές διατάξεις που παραμένουν αυτούσιες, κατά την άποψη του νομοσχεδίου «ο πειραματισμός και η καινοτομία στην Εκπαίδευση είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για τη συνολική άνοδο του μορφωτικού επιπέδου του λαού μας». «Οι έννοιες πειραματισμός και καινοτομία δεν είναι κενές περιεχομένου για μας, εντάσσονται και αυτές στην εκάστοτε εκπαιδευτική πολιτική και τους στόχους που αυτή θέτει τόσο για το σχολείο όσο και γενικότερα για την κοινωνία», τόνισε μεταξύ άλλων.

Σε σχέση με την επιλογή διευθυντών και ειδικότερα για την εκλογή τους κατά ένα ποσοστό από το σύλλογο διδασκόντων, επισήμανε πως η κυβέρνηση επιχειρεί να δημιουργήσει αυταπάτες ότι η συμβολή του συλλόγου θα κάνει το σχολείο πιο δημοκρατικό. Οπως επισήμανε ο Μαν. Συντυχάκης, το κύριο ζήτημα δεν είναι ποιος θα εκλέγει το διευθυντή αλλά τι θα εφαρμόζει ο διευθυντής, σε ποιο νομοθετικό πλαίσιο θα κινείται. Ο διευθυντής, τόνισε, παραμένει δεσμευμένος και υποχρεωμένος να εφαρμόζει την πολιτική της κυβέρνησης και να λογοδοτεί στους ανωτέρους του για την προώθησή της, ενώ δε διευρύνονται οι αρμοδιότητες του συλλόγου διδασκόντων.

Στο μεταξύ, χτες, το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε πως στο αμέσως επόμενο διάστημα θα κατατεθεί στη Βουλή πολυνομοσχέδιο, στο οποίο θα συμπεριληφθούν τα θέματα της κατάργησης του νομοθετικού πλαισίου της αξιολόγησης, ζητήματα που αφορούν τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς καθώς και ζητήματα ειδικής και ιδιωτικής εκπαίδευσης.

ΠΑΜΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΕΙΡΑΙΑ
Πληθαίνουν τα προγράμματα επιχειρήσεων στα σχολεία

Το αίτημα «έξω οι επιχειρήσεις από τα σχολεία», είναι σταθερά στον προσανατολισμό των Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ
Το αίτημα «έξω οι επιχειρήσεις από τα σχολεία», είναι σταθερά στον προσανατολισμό των Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ
Η συνεργασία του Δήμου Πειραιά με την εταιρεία «Playmobil Hellas» έρχεται να προστεθεί στα φαινόμενα επιχειρήσεων που πραγματοποιούν διάφορα προγράμματα στα δημόσια σχολεία, όπως σίτιση, διατροφικές συνήθειες μαθητών, εμβολιασμό ή ασφάλιση μαθητών κ.λπ.

Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών Πειραιά, με αφορμή την πρόσκληση που προωθήθηκε σε όλα τα Νηπιαγωγεία του Δήμου Πειραιά, με την οποία οι μικροί μαθητές καλούνται να ζωγραφίσουν τη γειτονιά τους, απευθύνεται στους εκπαιδευτικούς του Πειραιά να μην ανεχθούν τη μετατροπή των σχολείων σε ανώνυμες εταιρείες, απευθύνεται στις προϊσταμένες και νηπιαγωγούς του Δήμου Πειραιά και στους Συλλόγους Γονέων. Καλώντας τους να μη συμμετάσχουν στο συγκεκριμένο πρόγραμμα και να μπουν μαζικά και αποφασιστικά στον αγώνα για αποκλειστικά δημόσια δωρεάν Παιδεία για όλα τα παιδιά.

Σημειώνεται πως, σύμφωνα με το έγγραφο, οι ζωγραφιές των νηπίων θα εκτεθούν στη «Λέσχη Ολυμπιακού στη Μαρίνα Ζέας», στο πλαίσιο της διοργάνωσης PLAYMOBIL share a smile υπό την αιγίδα του Δήμου Πειραιά. Η εταιρεία θα προσφέρει στα σχολεία φύλλα ζωγραφικής, ενώ σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού, «η συμμετοχή στις κληρώσεις συνιστά ρητή αποδοχή και συναίνεση του συμμετέχοντος στην πιθανή ένταξη και επεξεργασία από την "PLAYMOBIL Hellas ΑΕ" των μη ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων του σε Αρχείο Προσωπικών Δεδομένων...».

«Καθώς η κρατική χρηματοδότηση για την Παιδεία μειώνεται τραγικά, και με το πρόσχημα της καπιταλιστικής οικονομικής κρίσης, τα σχολεία γίνονται χώρος διαφήμισης και προπαγάνδισης προϊόντων και εταιρειών από τις μπανάνες "DOLE" μέχρι την "Cosco", την ΠΑΕ Ολυμπιακός και τώρα την "PLAYMOBIL"», σχολιάζει μεταξύ άλλων το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών Πειραιά, σημειώνοντας πως «οι "ευεργεσίες" και η "κοινωνική ευαισθησία" των επιχειρήσεων είναι η άλλη όψη της σκληρής, ανάλγητης, αντεργατικής εργοδοσίας που μειώνει μισθούς, απολύει τους γονείς των μαθητών μας, τσαλαπατά δημοκρατικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα, ενώ ταυτόχρονα εξασφαλίζει και φοροαπαλλαγές λόγω ..."κοινωνικού έργου"».

Εκδήλωση για το σχολικό εκφοβισμό

Εκδήλωση με θέμα «Σχολικός εκφοβισμός, μύθοι και πραγματικότητα» διοργανώνει αύριο, Τετάρτη, το ΔΣ του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ελληνικού - Αργυρούπολης - Αλίμου «Ο Θουκυδίδης».

Η εκδήλωση θα γίνει στις 6.30 μ.μ. στο χώρο του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ελληνικού (Βοσπόρου 17) με ομιλητές τον Σπύρο Μαρίνη, στέλεχος του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, και την Νέλλη Τζινιέρη, φιλόλογο.

Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη «στο παρά πέντε»

Δημοσιεύτηκε στην «Εφημερίδα της Κυβέρνησης» η Υπουργική Απόφαση για την έναρξη Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης (ΠΔΣ) στα ΕΠΑΛ. Τα όσα αναφέρονται στην απόφαση, για «επανένταξη των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία» και ότι «με τη λειτουργία της ΠΔΣ δημιουργούνται συνθήκες πρόληψης και θεραπείας του κοινωνικού αποκλεισμού και αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης» ακυρώνονται βέβαια από το γεγονός ότι η κυβερνητική εξαγγελία έρχεται να εφαρμοστεί τελικά λίγες μέρες πριν από το τέλος της σχολικής χρονιάς, με ημερομηνία ΦΕΚ 30 Απρίλη.

Μετά τη σχετική εξαγγελία το προηγούμενο διάστημα και αφού έγινε η επιλογή των εκπαιδευτικών που επρόκειτο να διδάξουν σε συγκεκριμένες περιφέρειες, το υπουργείο ενημέρωνε τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης ότι πρέπει να σταματήσει η σχετική διαδικασία γιατί δεν είχε υπογραφεί η Υπουργική Απόφαση!

Το ζήτημα είχε καταγγείλει, μεταξύ άλλων, η ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς - Ιθάκης σημειώνοντας πως η χρονιά τελειώνει με ακάλυπτα κενά στο κανονικό σχολικό πρόγραμμα των ΕΠΑΛ και μάλιστα σε μαθήματα ειδικότητας (π.χ. ένας επιπλέον οικονομολόγος στο Αργοστόλι), κόβονται ΕΠΑΛ από εξεταστικά κέντρα (π.χ. Ιθάκη) και αφήνονται μαθητές που αποκλείονται πρακτικά από τις εξετάσεις. Το ΔΣ της ΕΛΜΕ απαίτησε, ειδικά για τη σεισμόπληκτη Κεφαλονιά, να λειτουργήσουν ΠΔΣ και ενισχυτική διδασκαλία από την αρχή της σχολικής χρονιάς, όμως το αίτημα δεν έγινε αποδεκτό από την προηγούμενη κυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ, ενώ ο εμπαιγμός συνεχίστηκε και με την παρούσα κυβέρνηση, που αρχίζει την ΠΔΣ για ΕΠΑΛ μόνο της επαρχίας και μόνο τον τελευταίο μήνα λειτουργίας των σχολείων.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ