ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 29 Νοέμβρη 2008
Σελ. /32
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ
Διεκδικούν τα αυτονόητα

Σε ποικιλόμορφες κινητοποιήσεις προχώρησαν χτες μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί των Μουσικών Σχολείων, απαιτώντας δημόσιο, δωρεάν και ασφαλές σύστημα μεταφοράς

Από τη χτεσινή κινητοποίηση των μαθητών στα Μουσικά Σχολεία
Από τη χτεσινή κινητοποίηση των μαθητών στα Μουσικά Σχολεία
Με τα μουσικά όργανα στα χέρια βγήκαν χτες στους δρόμους της Αθήνας και του Πειραιά οι μαθητές των Μουσικών Σχολείων, διεκδικώντας αποκλειστικά δημόσιο, δωρεάν και ασφαλές σύστημα μεταφοράς των μαθητών στα σχολεία, εξειδικευμένους οδηγούς και συνοδούς και απ' ευθείας κρατική χρηματοδότησή του. Υπενθυμίζεται ότι υπουργείο Παιδείας και Νομαρχία παίζουν μπιλιάρδο στις πλάτες μαθητών και γονιών, βάζοντας εμπόδια ακόμη και στη μεταφορά τους προς το σχολείο. Χτες, τελικά, μετά την κινητοποίηση, με απόφαση του αρμόδιου τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, δόθηκε το πράσινο φως στη Νομαρχία Αθηνών για την υπογραφή συμβάσεων, ώστε να εκτελεστούν οι μεταφορές των μαθητών της Αττικής.

Οι μαθητές των Μουσικών Σχολείων Ιλίου και Αλίμου, μαζί με γονείς και εκπαιδευτικούς, πορεύτηκαν από τα Προπύλαια στη Βουλή, όπου αντιπροσωπεία τους επέδωσε ψήφισμα.

Στον Πειραιά, οι μαθητές του Μουσικού Σχολείου συγκεντρώθηκαν στη Νομαρχία. Στο πλευρό τους στάθηκαν για μια ακόμα φορά η Διαμάντω Μανωλάκου, βουλευτής Πειραιά του ΚΚΕ και ο Κώστας Τζατζάνης, επικεφαλής της ΝΑΣ. «Λεφτά για τις τράπεζες και τους βιομηχάνους έχουν», τόνισε η Διαμάντω Μανωλάκου, «όχι όμως για τις λαϊκές ανάγκες και την Παιδεία. Φαίνεται ίσως ότι έχουν στο μυαλό τους, και για αυτή τη δαπάνη που είναι υποχρέωση του κράτους, να βάλουν τους γονείς να βάλουν ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη». Αφού υπενθύμισε πως η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ από την 1η Οκτώβρη έχει φέρει το θέμα στη Βουλή, τόνισε πως «ακόμα απάντηση δεν έχουμε πάρει...».

Παίζουν στο δικομματικό παιχνίδι τις ανάγκες και τις αγωνίες μας


Η απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου για τη μεταφορά των μαθητών αφορά και τους 700 μαθητές με Ειδικές Ανάγκες που από την έναρξη της σχολικής χρονιάς δεν πηγαίνουν σχολείο με ευθύνη της Νομαρχίας και του υπουργείου Παιδείας. Ο νομάρχης Αθηνών Γ. Σγουρός έσπευσε να δηλώσει ικανοποιημένος με την απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, υποστηρίζοντας ότι όλα λύθηκαν...

«Ντροπή και αίσχος! Ο νομάρχης έπαιξε στο δικομματικό παιχνίδι τις ανάγκες και τις αγωνίες γονιών και παιδιών με αναπηρίες κι έρχεται να πει ότι όλα λύθηκαν. Και δεν είναι σίγουρο ότι από τη Δευτέρα όλα τα παιδιά με αναπηρίες θα μεταφερθούν στα σχολεία τους. Παραμένει το πρόβλημα με τα 700 παιδιά που δεν έχουν δει τη σχολική τάξη κι εφόσον συνεχιστεί το σύστημα, είτε με νομαρχίες που βολεύει τον Γ. Σγουρό, είτε με τους δήμους, όπως ανακοίνωσε η κυβέρνηση, η μεταφορά θα είναι μέσο που θα κερδοσκοπούν κάποιοι, αλλά πάνω απ' όλα ένα μέσο για την υποβάθμιση και διάλυση της Ειδικής Αγωγής», σχολίασε ο Χάρης Χουρδάκης, εκ μέρους της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα Αναπήρων. Και συνέχισε: «Ο κόσμος πρέπει να τιμωρήσει την κυβέρνηση, τους νομάρχες και τις συμβιβασμένες ηγεσίες της Συνομοσπονδίας Αναπήρων και της Ομοσπονδίας Γονέων και Κηδεμόνων ΑμεΑ, που δεν έβγαλαν ούτε μία ανακοίνωση όλες αυτές τις ημέρες, δεν πήραν καμία πρωτοβουλία. Απάντηση σε όλους αυτούς θα είναι η ενίσχυση του συντονισμού και του αγώνα αναπήρων εργαζομένων και γονέων».

Σύσκεψη για το συντονισμό της δράσης πραγματοποιείται αύριο, Κυριακή, στις 10.30 π.μ., στο ΚΕΑΤ. Την Τετάρτη 3 Δεκέμβρη - Παγκόσμια Ημέρα των ΑμΕΑ - στις 6 απόγευμα πορεία στο Μέγαρο Μαξίμου.


Ενοχλεί η οργάνωση των σπουδαστών

Καταγγελία της Αχτίδας Νότιων Συνοικιών του ΚΚΕ και της ΤΟ Σιβιτανιδείου της ΚΝΕ

Τις αντιδημοκρατικές προσπάθειες παρεμπόδισης της συνδικαλιστικής ενημέρωσης και δράσης, από τη διεύθυνση της Σιβιτανιδείου Σχολής, καταγγέλλουν η Αχτίδα Νότιων Συνοικιών του ΚΚΕ και η ΤΟ Σιβιτανιδείου της ΚΝΕ.

Οπως καταγγέλλουν, την περασμένη Τετάρτη, που «κλιμάκιο του Σωματείου Ηλεκτροτεχνιτών και της Γραμματείας του ΠΑΜΕ προσπάθησε να μπει στο χώρο της Σιβιτανιδείου για να συζητήσει με τους σπουδαστές που εργάζονται ή θα εργαστούν στον κλάδο, η διεύθυνση τους απαγόρευσε την είσοδο. Στις διαμαρτυρίες των συνδικαλιστών για την απαγόρευση της ελεύθερης συνδικαλιστικής δράσης ο γενικός διευθυντής, κ. Ιγγλέζος, απάντησε με την αστυνομία».

«Το περιστατικό αυτό δεν αποτελεί εξαίρεση ούτε μεμονωμένο γεγονός. Η διεύθυνση της Σιβιτανιδείου με τις πλάτες και κάτω από τις οδηγίες του υπουργείου και της κυβέρνησης έχει προσπαθήσει και στο παρελθόν να εμποδίσει τη δράση των σωματείων στο χώρο», υπογραμμίζουν οι Οργανώσεις του ΚΚΕ και της ΚΝΕ, και τονίζουν: «Οι παραπάνω ενέργειες έχουν στόχο να εμποδίσουν την οργάνωση των σπουδαστών, να εμποδίσουν τη σύνδεση των εργαζομένων με τα σωματεία των κλάδων τους και ιδιαίτερα με τις δυνάμεις του συνεπούς ταξικού συνδικαλιστικού κινήματος, τις δυνάμεις του ΠΑΜΕ». Οι Οργανώσεις σημειώνουν ότι σε αυτή τη λογική εντάσσεται και η καθιέρωση κάρτας εισόδου στη σχολή που έχει ξεκινήσει να εφαρμόζεται. «Το ΚΚΕ και η ΚΝΕ καλούν τους σπουδαστές της Σιβιτανιδείου να οργανώσουν την πάλη τους μέσα από τα σωματεία, μέσα από το Συντονιστικό Αγώνα Νυχτερινών και Απογευματινών Σχολείων Αθήνας, στη γραμμή της ρήξης και της αντεπίθεσης, μαζί με όλους τους εργαζόμενους, μαζί με όλο το λαό».


Διά βίου κυνήγι δεξιοτήτων

Πιο αποφασιστικά προώθηση της κατάρτισης σε όλες τις βαθμίδες αποφάσισαν οι υπουργοί Παιδείας στο άτυπο συμβούλιό τους

Ακόμα στενότερη σύνδεση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης με την αγορά αποφάσισαν οι υπουργοί Παιδείας της ΕΕ στο άτυπο συμβούλιο που έγινε στις 25 και 26 Νοέμβρη στο Μπορντό. Στο «ανακοινωθέν του Μπορντό» που προέκυψε από τη συνάντηση, υπογραμμίζεται περισσότερες από μία φορές η ανάγκη σύνδεσης της εκπαίδευσης με τις επιχειρήσεις, τους «κοινωνικούς εταίρους», οι οποίοι άλλωστε είναι και οι μεγάλοι κερδισμένοι από το συγκεκριμένο μοντέλο της διά βίου εκπαίδευσης και κατάρτισης.

Οι υπουργοί Παιδείας εκτιμούν ανάμεσα σε άλλα ότι «η κρίση που απλώνεται σε όλη την οικονομία θα έχει συνέπειες στην απασχόληση. Πιθανόν να αυξηθούν τα ποσοστά ανεργίας. Σε αυτό το πλαίσιο, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να ενθαρρυνθεί η επένδυση στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση». Η έμφαση στην επαγγελματική κατάρτιση και κυρίως στο να γίνει αυτή «ελκυστική» καθώς ο λαός γνωρίζει ότι δεν αποτελεί ούτε πραγματική μόρφωση ούτε εξασφαλίζει επαγγελματική προοπτική, συνδέεται με τις νέες ανάγκες της παραγωγής που απαιτεί λιγότερους υψηλά ειδικευμένους και περισσότερους καταρτισμένους σύμφωνα με τις εφήμερες ανάγκες της αγοράς στους οποίους βέβαια δεν εξασφαλίζεται η απασχόληση με δικαιώματα, αλλά αποτελούν δεξαμενή άντλησης ευέλικτων «απασχολήσιμων». Η λογική αυτή αποτυπώνεται και στο ανακοινωθέν όπου αναφέρεται χαρακτηριστικά: «Το 2020, περίπου το 31,5% των ευρωπαϊκών θέσεων εργασίας θα απαιτούν προσόντα ανώτατης εκπαίδευσης και το 50% των θέσεων εργασίας θα απαιτούν ανώτερη δευτεροβάθμια ή μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση (και ιδιαίτερα επαγγελματικά προσόντα)». Σε άλλο σημείο, αναφέρεται ότι «μεταξύ 2006 και 2020, η αγορά εργασίας θα χρειαστεί τους διπλάσιους ανθρώπους με προσόντα μεσαίου επιπέδου από ό,τι με προσόντα ανώτατου επιπέδου, προκειμένου να αντικαταστήσουν αυτούς που συνταξιοδοτούνται ή αφήνουν για άλλους λόγους την εργασία».

Οι ανάγκες αυτές των μονοπωλίων δεν ...καταλαβαίνουν από πτυχία με αξία, σπουδές με επιστημονικό αντικείμενο, δικαίωμα στη δουλειά αλλά ένα συνονθύλευμα πτυχίων, καταρτίσεων, εμπειριών. Οι υπουργοί Παιδείας σημειώνουν ότι «θα πρέπει να αναπτυχθούν εξατομικευμένα μονοπάτια, που θα συνδέουν την αρχική και συνεχιζόμενη κατάρτιση, θα αποτιμούν όλες τις μορφές μάθησης: τυπική, άτυπη, μη τυπική». Ειδικά για την ανώτατη εκπαίδευση, στο πλαίσιο της συνάντησης παρουσιάστηκε η «Χάρτα των Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων για τη διά βίου μάθηση», που εκπονήθηκε από την Ενωση Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων. «Στόχος της είναι να υποστηρίξει τα Ευρωπαϊκά πανεπιστήμια στο να αναπτύξουν τον ιδιαίτερο ρόλο τους ως ιδρύματα διά βίου μάθησης, που είναι κεντρικός πυλώνας της Ευρώπης της γνώσης», όπως αναφέρεται. Ιδιαίτερη σημασία δίνεται στο να ενθαρρυνθούν τα πανεπιστήμια να διοργανώνουν προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης για ενήλικες, ενώ συνολικά το ζητούμενο για το μεγάλο κεφάλαιο - όπως αποτυπώνεται και στα ντοκουμέντα της συνάντησης των υπουργών - είναι να ενσωματωθεί το πνεύμα της διά βίου μάθησης στη στρατηγική των πανεπιστημίων. Η στρατηγική αυτή δεν είναι άσχετη με τις αναδιαρθρώσεις στην ανώτατη εκπαίδευση, αφού έχουν κοινό στόχο: Την υποβάθμιση των σπουδών, την απαξίωση των πτυχίων, την ένταξη των πανεπιστημίων και σε ό,τι αφορά τη λειτουργία τους και στο περιεχόμενο των σπουδών, στη λογική της «ανταγωνιστικότητας».



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ