ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 26 Νοέμβρη 2021
Σελ. /28
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΥΜΠΑΣ
Ανιση η μεταχείριση της βιντζότρατας από την κυβέρνηση

Συνάντηση του ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ με τον πρόεδρο της Εθνικής Ενωσης Πλοιοκτητών Επαγγελματιών Αλιέων «Η Μεσόγειος»

Ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, συναντήθηκε χτες με τον πρόεδρο της Εθνικής Ενωσης Πλοιοκτητών Επαγγελματιών Αλιέων «Η Μεσόγειος», Γιώργο Φατούρο. Στη συνάντηση συμμετείχε επίσης ο Ορέστης Διαμαντόπουλος, μέλος του Τμήματος Αγροτικής Πολιτικής της ΚΕ του ΚΚΕ.

Ο πρόεδρος της Ενωσης έθεσε στον Δημήτρη Κουτσούμπα το σοβαρό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν, καθώς έχει παγώσει η διαδικασία που αφορά την έκδοση νέου κανονιστικού κανονισμού που επιτρέπει - υπό όρους - την παράκτια αλιεία με βιντζότρατα. Ο προηγούμενος έληξε τον Μάη του 2020 και η κυβέρνηση της ΝΔ δεν υπέβαλε άμεσα αίτηση για ανανέωση της διαδικασίας.

Εκτοτε, και με δεδομένο ότι η διαδικασία έχει παγώσει, οι 120 βιντζότρατες που έχουν απομείνει και δεν απέσυραν τον γρίπο, δεν μπορούν να αλιεύσουν.

Ο Δημήτρης Κουτσούμπας επεσήμανε πως ουσιαστικά η απόσυρση του συγκεκριμένου αλιευτικού εργαλείου θα έχει ως αποτέλεσμα την κατάργηση της νόμιμης αλίευσης γόπας και μαρίδας από τον ελληνικό αλιευτικό στόλο. Μάλιστα, στην περιοχή του Ανατολικού Αιγαίου υπάρχει ζήτημα και με την παράνομη αλιεία Τούρκων ψαράδων, εντός των χωρικών υδάτων της χώρας, με τη χρήση συρόμενων εργαλείων. Αντίστοιχα συμβαίνει και με τους Ιταλούς ψαράδες, μετά τη Συμφωνία της Ελλάδας με την ιταλική κυβέρνηση. Τόνισε στους εκπροσώπους της Ενωσης ότι από τη μεριά τους έχουν δίκιο και ότι υπάρχει άνιση μεταχείριση των συγκεκριμένων αλιέων σε σχέση με μεγαλύτερες επιχειρήσεις (μηχανότρατες, γρι γρι). Η κυβέρνηση της ΝΔ σκόπιμα δεν λύνει το πρόβλημα, γιατί θέλει να προβάλει ότι ζημιά στα ιχθυοαποθέματα κάνουν μόνο οι βιντζότρατες, για να μένουν στο απυρόβλητο μεγάλες επιχειρήσεις στην αλιεία, ενώ προφανώς και αποτελεί ένα επιπλέον βήμα για τη γενίκευση της ιχθυοκαλλιέργειας παρασύροντας σε επόμενο χρόνο και τις μηχανότρατες κ.λπ.

Ο Δημήτρης Κουτσούμπας ενημέρωσε επίσης τα μέλη της Ενωσης ότι το ΚΚΕ κατέθεσε στη Βουλή δύο σχετικές Αναφορές για το θέμα, για τις οποίες δεν έχει λάβει καμία απάντηση από την κυβέρνηση και το αρμόδιο υπουργείο. Το ΚΚΕ θα δώσει συνέχεια με την κατάθεση Επίκαιρης Ερώτησης στη Βουλή, ενώ ανάλογη παρέμβαση θα κάνει και στο Ευρωκοινοβούλιο.

ΕΡΓΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΣΤΗ ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Στα μέτρα των εργολάβων και των ιμπεριαλιστικών σχεδιασμών

Παράσταση «αποποίησης ευθυνών» της κυβέρνησης για την τεράστια καθυστέρηση που σημειώνεται στα έργα του μετρό Θεσσαλονίκης, αποτέλεσε η χτεσινή συζήτηση στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, όπου ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών Κ. Καραμανλής ενημέρωσε τα μέλη της Επιτροπής για την πορεία του συγκεκριμένου έργου και μιας σειράς άλλων έργων που προωθούνται το τελευταίο διάστημα.

Ο Κ. Καραμανλής κατηγόρησε όσους προχώρησαν σε δικαστικές προσφυγές κατά του έργου, βάζοντας ως χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσής του το 2023, αλλά και τις επιλογές της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ για το συγκεκριμένο έργο και υπεραμύνθηκε των μέχρι τώρα επιλογών της κυβέρνησης για τη διαχείριση των αρχαιοτήτων της περιοχής, κάνοντας λόγο περί «ενίσχυσης του πολιτιστικού πλούτου της Θεσσαλονίκης από τις ανασκαφές του μετρό»...

Πέρα από το μετρό της Θεσσαλονίκης, ο υπουργός αναφέρθηκε και στα έργα κατασκευής της Ανατολικής Περιφερειακής Οδού Αλεξανδρούπολης και της αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισα - Βόλος, όπως και στο συνολικό πλάνο σιδηροδρομικών έργων ύψους 4 δισ. ευρώ, που προωθούνται αυτό το διάστημα, λέγοντας ότι χάρη στη «μελετοκατασκευή» τα έργα αυτά θα συμβασιοποιηθούν μέσα στους επόμενους 16 με 24 μήνες.

Ειδικότερα, ανέφερε ότι η 4η συμπληρωματική σύμβαση για το μετρό Θεσσαλονίκης, συνολικού ύψους 45,35 εκατ. ευρώ, αφορά στις υπολειπόμενες αρχαιολογικές εργασίες και «ανάδειξης» ευρημάτων στους σταθμούς «Βενιζέλου», «Αγία Σοφία» κ.ά. Αναφέρθηκε επίσης στην Ανατολική Περιφερειακή Οδό της Αλεξανδρούπολης, με κόστος 26 εκατομμύρια ευρώ και χρονικό ορίζοντα υλοποίησης τα 2 έτη, λέγοντας ότι σκοπός είναι η ανάδειξη του λιμανιού της πόλης και η διοχέτευση της κυκλοφορίας εκτός αστικού ιστού. Τέλος, χαρακτήρισε «θεσσαλικό προαστιακό» τη σιδηροδρομική γραμμή Λάρισα - Βόλος, η οποία έχει σύμβαση ύψους 42,4 εκατ. ευρώ και χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης τους 36 μήνες.

Φυσικά, δεν έλειψε η συνήθης κοκορομαχία με τον εκπρόσωπο του ΣΥΡΙΖΑ στην Επιτροπή Χρ. Γιαννούλη, ο οποίος χαρακτήρισε τις επιλογές της κυβέρνησης «ανέκδοτο» που οδηγούν σε ένα «πολιτιστικό έγκλημα».

Τις τεράστιες ευθύνες όλων των κυβερνήσεων για τη μεγάλη χρονική καθυστέρηση των έργων του μετρό Θεσσαλονίκης ανέδειξε στην παρέμβασή του, ο βουλευτής του ΚΚΕ Γ. Δελής. Οπως είπε, το έργο ξεκίνησε το 2006, έχουν συμπληρωθεί 15 χρόνια και ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί. Ειδικότερα, για την επιλογή να υλοποιηθεί το έργο μέσω της μεθόδου της «μελετοκατασκευής» ο Γ. Δελής επισήμανε ότι αυτή η μέθοδος είναι «η χαρά του εργολάβου», γιατί δίνεται η δυνατότητα να αυξάνονται υπέρογκα τα κόστη του έργου. Σε σχέση με τις αρχαιότητες, ανέφερε ότι εξαρχής ήταν γνωστό πως η διαδρομή που ακολούθησε η χάραξη του μετρό ουσιαστικά πάνω στην ιστορική Εγνατία Οδό, θα αποκάλυπτε τεράστιο αρχαιολογικό πλούτο, όπως και τελικά έγινε...

Αναφορικά με την Ανατολική Περιφερειακή Οδό Αλεξανδρούπολης υπογράμμισε ότι το έργο, εκτός από τη σύνδεση του λιμανιού της πόλης, περνά μπροστά από το στρατόπεδο «Γιαννούλη», το οποίο, όπως είπε, έχουν επιλέξει οι Αμερικανοί ως υποστηρικτική βάση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, προσθέτοντας ότι γενικότερα ο σχεδιασμός για τις υποδομές μεταφορών της περιοχής, όπως ο εκσυγχρονισμός της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη - Ορμενίου εξυπηρετεί και τους ευρύτερους αμερικανικούς σχεδιασμούς στην περιοχή. Πρόσθεσε ότι το έργο θα μπορούσε να χαρακτηριστεί «απαραίτητο» για τον λαό της περιοχής, ωστόσο την ίδια στιγμή υπάρχουν και άλλα έργα απαραίτητα, όπως τα αντιπλημμυρικά όπου υπάρχει τεράστια έλλειψη στην πόλη, ή τα παμπάλαια σχολικά συγκροτήματα, αλλά και το τεράστιο στεγαστικό πρόβλημα των δημόσιων δομών Υγείας που έχουν επιβαρυνθεί ιδιαίτερα από την πανδημία. «Και αυτά είναι έργα που έχει ανάγκη ο λαός της περιοχής, ωστόσο βλέπουμε να μην έχουν καμία προτεραιότητα στις κυβερνητικές επιλογές», τόνισε.

ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΕΝΩΣΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
Οι πολιτικές τους απέναντι στην ανάγκη προστασίας της ζωής του λαού

Στο Συνέδριο της Ενωσης Περιφερειών Ελλάδος (ΕΝΠΕ), που πραγματοποιήθηκε αυτές τις μέρες στη Βόρεια Εύβοια, παρεμβαίνοντας ο Τάσος Τσιαπλές, εκλεγμένος με τη «Λαϊκή Συσπείρωση» στο ΔΣ της ΕΝΠΕ, αφού στηλίτευσε τις προβληματικές διαδικασίες (κυρίως με τηλεδιάσκεψη και με παρέλαση κυβερνητικών παραγόντων) και σημείωσε ότι με τη στρατηγική σύμπλευση όλων των παρατάξεων, πλην του ΚΚΕ και των εκλεγμένων του με τη «Λαϊκή Συσπείρωση», Περιφέρειες και Τοπική Διοίκηση εφαρμόζουν την αντιλαϊκή πολιτική των αστικών κυβερνήσεων, τόνισε χαρακτηριστικά:

«Την επιλογή διεξαγωγής του συνεδρίου εδώ στη Β. Εύβοια την εμφανίζετε ως πράξη αλληλεγγύης στους πυρόπληκτους», κάτι που όμως είναι υποκριτικό «γιατί οι καταστροφές από τις πυρκαγιές, τις πλημμύρες είναι αποτέλεσμα της ανυπαρξίας πολιτικού σχεδιασμού και έργων αντιπυρικής, αντιπλημμυρικής, αντισεισμικής προστασίας, υποστελέχωσης, υποχρηματοδότησης και ελλιπούς εξοπλισμού της Πυροσβεστικής και της Δασικής Υπηρεσίας, από όλες τις κυβερνήσεις, αλλά και τις περιφερειακές και δημοτικές αρχές». Τόνισε ότι «η επίκληση της κλιματικής αλλαγής και των φυσικών φαινομένων είναι πολύ βολική για να κρύβονται οι εγκληματικές σας ευθύνες».

Αναφερόμενος στις δήθεν «πράσινες» πολιτικές και ειδικά στο «σχέδιο Μπένου» για την Β. Εύβοια, τόνισε ότι «υπηρετούν τη στήριξη νέων κερδοφόρων επενδύσεων, στο πλαίσιο της λεγόμενης πράσινης μετάβασης της ΕΕ» και έδωσε ορισμένα παραδείγματα όπως «οι επιχειρηματικοί όμιλοι που ορίζονται ως "ανάδοχοι" των καμένων περιοχών και οι αδειοδοτήσεις για νέες εγκαταστάσεις αιολικών πάρκων. Η σταδιακή ιδιωτικοποίηση κρατικών αρμοδιοτήτων του χωροταξικού σχεδιασμού και της πυροπροστασίας και η καλύτερη σύνδεση του σχεδιασμού πολιτικής προστασίας με την κατασταλτική λειτουργία του αστικού κράτους και του σχεδιασμού του ΝΑΤΟ.

Η διαπιστωμένη αδυναμία του συνόλου των αστικών κυβερνήσεων να διαμορφώσουν και να υλοποιήσουν ένα σχέδιο "ολιστικής αντιμετώπισης" του ζητήματος της πολιτικής προστασίας δεν οφείλεται σε διαχειριστική ανικανότητα.

Το καπιταλιστικό σύστημα δεν μπορεί να προστατέψει το περιβάλλον, την ανθρώπινη ζωή και τη λαϊκή περιουσία από τα φυσικά φαινόμενα, γιατί κριτήριο της όλης λειτουργίας του είναι η αποκόμιση όλο και μεγαλύτερων κερδών. Αυτό από μόνο του υπονομεύει τη δυνατότητα σχεδιασμού για τη συνδυασμένη ικανοποίηση του συνόλου των κοινωνικών αναγκών».

Στην παρέμβαση και για το νέο ΕΣΠΑ και το «Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης» ο Τ. Τσιαπλές σημείωσε ανάμεσα σε άλλα: «Το νέο εμπόριο ελπίδας και της καλλιέργειας απατηλών προσδοκιών για μια φιλολαϊκή διέξοδο από τη νέα κρίση στην ΕΕ, για τη μεγάλη ευκαιρία για την Ελλάδα, που καλλιεργείτε κυβέρνηση, Περιφέρειες, αστικά κόμματα, με αφορμή το νέο ΕΣΠΑ 2021 - 2027 και το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης», έναν σκοπό έχει, «να υποταχθούν και να βάλουν ξανά πλάτη η εργατική τάξη, οι βιοπαλαιστές αγρότες και επαγγελματίες στους σχεδιασμούς του μεγάλου κεφαλαίου για αύξηση της κερδοφορίας και της ανταγωνιστικότητάς του» και γι' αυτό «οι εργαζόμενοι δεν πρέπει να εγκλωβιστούν, για μια ακόμα φορά, στην αναμονή της σωτηρίας από τα κονδύλια της ΕΕ, ούτε στην επιλογή του ικανότερου διαχειριστή για την αξιοποίησή τους μεταξύ της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ».

ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΚΚΕ
Απαράδεκτη η άρνηση της πρεσβείας των ΗΠΑ να χορηγήσει βίζα στον Στ. Κούλογλου

Η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση σχετικά με την άρνηση της πρεσβείας των ΗΠΑ να χορηγήσει βίζα στον ευρωβουλευτή Στ. Κούλογλου:

«Η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ καταδικάζει την άρνηση της πρεσβείας των ΗΠΑ να χορηγήσει βίζα στον ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Στέλιο Κούλογου, για τρίτη μάλιστα φορά.

Η απαράδεκτη αυτή ενέργεια εντάσσεται στις επικίνδυνες και αντιδραστικές πολιτικές πρακτικές των αμερικανικών κυβερνήσεων».



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ