ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 25 Μάρτη 2009
Σελ. /32
ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ
Να εξασφαλιστεί ο δημόσιος χαρακτήρας του με κατάργηση όλων των διοδίων

ΕΡΩΤΗΣΗ προς τους υπουργούς ΠΕΧΩΔΕ, Μεταφορών και Επικοινωνιών, Οικονομίας και Οικονομικών, Ανάπτυξης, Μακεδονίας - Θράκης, με θέμα τα διόδια στη Λεπτοκαρυά Πιερίας, κατέθεσαν στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Γιάννης Ζιώγας, Σοφία Καλαντίδου, Αντώνης Σκυλλάκος και Αχιλλέας Κανταρτζής. Στην Ερώτησή τους, πιο συγκεκριμένα, οι κομμουνιστές βουλευτές σημειώνουν:

«Οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, συνεπείς στην πολιτική της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την απελευθέρωση των μεταφορών, τα τελευταία χρόνια, έχουν εκχωρήσει σταδιακά σε ιδιωτικά επιχειρηματικά συμφέροντα τους μεγαλύτερους οδικούς άξονες της χώρας.

Αυτό συμβαίνει και στη Λεπτοκαρυά στο Νομό Πιερίας, όπου σοβαρό πρόβλημα έχει δημιουργηθεί από την απόφαση της κατασκευάστριας εταιρείας των διοδίων, από τη μια να αυξήσει το τέλος από 2.20 σε 2.30 ευρώ και, από την άλλη, να τα θέσει σε εφαρμογή και από τις δύο λωρίδες κυκλοφορίας του αυτοκινητόδρομου.

Πλέον, σύμφωνα με τους κατοίκους, με τα νέα διόδια, η Κατερίνη θα μπει σε κλοιό, αφού, εκτός από τα διόδια τα οποία χρεώνονται και στις δύο κατευθύνσεις και θα προκαλέσουν σαφή επιβάρυνση στο εισόδημά τους, ταυτόχρονα στον αυτοκινητόδρομο Λεπτοκαρυάς - Αιγινίου, σε απόσταση 10 χιλιομέτρων, κατασκευάζονται από την ίδια εταιρεία και άλλα διόδια.

Οι υποσχέσεις του ΥΠΕΧΩΔΕ για την ολοκλήρωση των παράπλευρων βοηθητικών οδών, μέσω των οποίων οι κάτοικοι του νομού θα μπορούσαν να μετακινούνται εντός των ορίων του χωρίς να αναγκάζονται να χρησιμοποιούν την εθνική οδό και οι επαγγελματίες οδηγοί φορτηγών να παρακάμπτουν τα διόδια χρησιμοποιώντας το επαρχιακό δίκτυο, δεν έλυσαν το πρόβλημα, καθώς κανένα από τα απαιτούμενα υποστηρικτικά έργα δεν έχει ξεκινήσει να υλοποιείται.

Θεωρώντας ότι οι δρόμοι και οι μεταφορές αποτελούν δημόσια περιουσία κοινωνικού χαρακτήρα, αφού η κατασκευή τους έγινε με χρήματα του ελληνικού λαού μέσω της φορολογίας και ότι είναι απαράδεκτο οι εργαζόμενοι να πληρώνουν και για τη χρήση τους:

ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ. υπουργοί, τι μέτρα προτίθεται να λάβει η κυβέρνηση, έτσι ώστε να εξασφαλιστεί ο δημόσιος χαρακτήρας του οδικού δικτύου της χώρας με κατάργηση όλων των διοδίων».

ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΖΗΤΟΥΝ ΛΥΣΕΙΣ

ΑΠΟΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΧΩΡΟΥ ΜΕ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ, ΟΙΚΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΕΓΕΡΣΗ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (ΟΤ 2274):

Στην Καλαμαριά, σοβαρό πρόβλημα έχει δημιουργηθεί από την απόφαση του Δήμου, να αποχαρακτηριστεί χώρος που προορίζεται για την ανέγερση νηπιαγωγείου μεταξύ των οδών Ιπποκράτους - Θουκυδίδου και Εμμ. Παππά, προκειμένου να μετατραπεί σε οικοδομήσιμο, αντί να απαλλοτριωθεί και να αποζημιωθούν οι ιδιοκτήτες με ευθύνη του Δημοσίου.

Οι κάτοικοι της περιοχής υπέβαλαν ένσταση στην απόφαση του Συμβουλίου Χωροταξίας, Οικισμού και Περιβάλλοντος και ζητούν να μην υπάρξει αλλαγή χρήσης. Ο χώρος θεωρείται απαραίτητος για την κάλυψη των αναγκών της περιοχής για προσχολική υποχρεωτική εκπαίδευση και περιλαμβάνεται στο Πρόγραμμα Σχολικής Στέγης της Νομαρχίας Θεσσαλονίκης. Να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη περιοχή είναι η πλέον πυκνοκατοικημένη της Καλαμαριάς, ενώ το πλησιέστερο νηπιαγωγείο βρίσκεται σε απόσταση ενός χιλιομέτρου.

Οι βουλευτές του ΚΚΕ Γιάννης Ζιώγας, Σοφία Καλαντίδου και Γιάννης Πρωτούλης ΕΡΩΤΟΥΝ τους αρμόδιους υπουργούς τι μέτρα προτίθεται να λάβει η κυβέρνηση:

  • Για την ακύρωση του αποχαρακτηρισμού του χώρου.
  • Για την κατοχύρωσή του ως κοινόχρηστου και κοινωνικού χαρακτήρα, που προορίζεται για την ανέγερση νηπιαγωγείου δημόσιας προσχολικής εκπαίδευσης, με ταυτόχρονη μεταβίβασή του στην κυριότητα του Ελληνικού Δημοσίου με νόμιμη αποζημίωση των σημερινών ιδιοκτητών.

ΑΠΛΗΡΩΤΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΕ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΣΤΟ Ν. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ: Εδώ και αρκετούς μήνες εργαζόμενοι σε υπηρεσίες ψυχικής υγιεινής (Κινητή Μονάδα Ψυχικής Υγείας Ιωαννίνων - Θεσπρωτίας της Εταιρείας Προαγωγής Ψυχικής Υγείας Ηπείρου) και βοήθειας σε ηλικιωμένους («Βοήθεια στο Σπίτι») παραμένουν απλήρωτοι. Σημειωτέον ότι και στις δύο περιπτώσεις εμπλέκονται ΝΠΙΔ με τη μορφή εταιρειών «μη κερδοσκοπικού» χαρακτήρα.

Η κατάσταση αυτή δημιουργεί τεράστια προβλήματα επιβίωσης στους ίδιους τους εργαζόμενους, αλλά και υποβάθμιση αναγκαίων υπηρεσιών για ανθρώπους που τις έχουν μεγάλη ανάγκη.

Οι βουλευτές του ΚΚΕ Κώστας Αλυσανδράκης, Νίκος Μωραΐτης και Μπάμπης Χαραλάμπους ΕΡΩΤΟΥΝ τον αρμόδιο υπουργό:

  • Τι μέτρα θα πάρει για να πληρωθούν οι εργαζόμενοι.
  • Εως πότε ζωτικής φύσης κοινωνικές υπηρεσίες θα παρέχονται από ιδιωτικούς φορείς με ευκαιριακές χρηματοδοτήσεις από κάθε λογής «προγράμματα», αντί να παρέχονται από το Δημόσιο με πλήρη χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό.
ΣΧΟΛΕΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Προβλήματα λειτουργίας εξαιτίας του κόστους του φυσικού αερίου

ΕΡΩΤΗΣΗ προς τους υπουργούς Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εσωτερικών, Ανάπτυξης και Μακεδονίας - Θράκης, με θέμα τα προβλήματα στη λειτουργία των σχολείων της Θεσσαλονίκης εξαιτίας του κόστους του φυσικού αερίου, κατέθεσαν στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Γιάννης Ζιώγας και Σοφία Καλαντίδου. Στην Ερώτησή τους, πιο συγκεκριμένα, οι κομμουνιστές βουλευτές σημειώνουν:

«Η υποχρηματοδότηση όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης στην Ελλάδα, από τις κυβερνήσεις της Νέας Δημοκρατίας και του ΠΑΣΟΚ, έχει οδηγήσει στην ανυπαρξία των απαραίτητων υλικοτεχνικών υποδομών με σοβαρές επιπτώσεις στην ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου. Οι σοβαρές ελλείψεις που αντιμετωπίζει η Παιδεία γίνονται ορατές με κάθε αφορμή.

Στο Νομό Θεσσαλονίκης, σοβαρό πρόβλημα έχει δημιουργηθεί με την οικονομική κατάσταση των περισσότερων σχολείων. Αιτία αποτελούν οι δυσβάσταχτοι λογαριασμοί, που καλούνται να πληρώσουν τα σχολικά συγκροτήματα για τη θέρμανσή τους, τους τελευταίους τρεις μήνες. Γονείς και εκπαιδευτικοί διαμαρτύρονται, διότι τα σχολεία υποχρεώνονται σε περικοπές άλλων δαπανών, όπως είναι το εποπτικό υλικό, η γραφική ύλη και τα υλικά καθαριότητας, με σκοπό να ανταποκριθούν στα έξοδα.

Σε πολλά σχολεία, η μισή χρηματοδότηση που στάλθηκε από το υπουργείο Εσωτερικών, κατευθύνθηκε στην αποπληρωμή των υψηλών λογαριασμών του φυσικού αερίου. Να σημειωθεί ότι το 80% των σχολικών συγκροτημάτων του Νομού έχει συνδεθεί με φυσικό αέριο, έπειτα από απόφαση του υπουργείου Εσωτερικών. Αν και το κόστος έχει αυξηθεί περίπου 50%, δεν έχει προβλεφτεί ούτε αύξηση της απαιτούμενης χρηματοδότησης, αλλά ούτε και ουσιαστικές παρεμβάσεις για τη μείωση της τιμής, όταν είναι γνωστό ότι οι τιμές του πετρελαίου διεθνώς έχουν υποχωρήσει. Το πρόβλημα που δημιουργείται επιβεβαιώνει για άλλη μια φορά την ανάγκη ύπαρξης ενός ενιαίου και αποκλειστικά δημόσιου φορέα Ενέργειας για φθηνές και καλής ποιότητας υπηρεσίες, που θα καλύπτει με επάρκεια τις λαϊκές ανάγκες.

Θεωρώντας ότι η Παιδεία αποτελεί κοινωνικό αγαθό και ότι πρέπει να παρέχεται δωρεάν και ενιαία από το κράτος σε όλες τις βαθμίδες της με επαρκή χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό, έτσι ώστε να καλύπτονται και οι απαραίτητες υλικοτεχνικές ανάγκες.

ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ. υπουργοί, αν προτίθεται η κυβέρνηση:

-- Να λάβει μέτρα για την άμεση επίλυση του προβλήματος, αυξάνοντας τη χρηματοδότηση, ώστε να καλύπτονται όλες οι ανάγκες λειτουργίας των σχολικών συγκροτημάτων από τον κρατικό προϋπολογισμό.

-- Να λάβει μέτρα για τον έλεγχο του φυσικού αερίου αποκλειστικά από δημόσιο τομέα».

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΗΝ ΕΒΙΟΠ ΤΕΜΠΟ
Βιώνουν καθημερινά την ανασφάλεια

ΕΡΩΤΗΣΗ προς την Υπουργό Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας, με θέμα τις απολύσεις και τις υποχρεωτικές άδειες στην ΤΕΜΠΟ, κατέθεσαν στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Γιώργος Μαρίνος, Γιάννης Γκιόκας, Κώστας Καζάκος και Γιώργος Μαυρίκος. Στην Ερώτησή τους, πιο συγκεκριμένα, οι Κομμουνιστές βουλευτές σημειώνουν:

«Την ανασφάλεια για το μέλλον τους βιώνουν καθημερινά οι εργαζόμενοι στην εταιρεία ΕΒΙΟΠ ΤΕΜΠΟ. Ηδη η διοίκηση του εργοστασίου προχωρά σε απολύσεις με τη λογική παροχής κινήτρων στους εργαζόμενους της επιχείρησης. Το μήνα Φλεβάρη απολύθηκαν 48 εργαζόμενοι, ενώ μέχρι το τέλος Μάρτη θα απολυθούν άλλοι 20. Στόχος της εργοδοσίας είναι μέχρι το τέλος του 2009 να μειώσει το προσωπικό από 460 στους 372. Παράλληλα συνδυάζει τη μείωση παραγωγής με την υποχρεωτική άδεια των εργαζομένων. Για το μήνα Φλεβάρη περίπου 110 εργαζόμενοι εξαναγκάστηκαν και πήραν υποχρεωτικά 6 μέρες από την άδειά τους και οι υπόλοιποι από τρεις μέρες. Για το μήνα Μάρτη η διοίκηση ζητά από τους εργαζόμενους να βγουν σε υποχρεωτική άδεια άλλες τρεις μέρες.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ η κ. Υπουργός, τι μέτρα προτίθεται να πάρει το Υπουργείο και η Κυβέρνηση ώστε

- Να γίνει άμεση επαναπρόσληψη των απολυμένων και να μην επεκταθούν οι απολύσεις.

- Να σταματήσει η εργοδοσία της ΤΕΜΠΟ να απειλεί και να εκβιάζει τους εργαζόμενους και να διασφαλιστεί το δικαίωμά τους στην πλήρη σταθερή και μόνιμη εργασία».



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ