ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 22 Δεκέμβρη 2015
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ
Καταγγελία για το νέο αντιασφαλιστικό νόμο

Μια σειρά καλλιτεχνικών σωματείων ενώνουν τη φωνή τους ενάντια στο νέο αντιασφαλιστικό νόμο που ετοιμάζει η συγκυβέρνηση.

Η Πανελληνία Ομοσπονδία Θεάματος Ακροάματος, ο Πανελλήνιος Μουσικός Σύλλογος, η Ενωση Τραγουδιστών Ελλάδος, η Ενωση Λυρικών Πρωταγωνιστών Ελλάδος, το Σωματείο Εκτελεστών Μουσικών Ορχήστρας Λυρικής Σκηνής, το Σωματείο Εργαζομένων Εθνικής Λυρικής Σκηνής, ο Σύλλογος Μουσικών Φιλαρμονικής Δήμου Αθηναίων με κοινή ανακοίνωση τονίζουν:

«Είμαστε οι χιλιάδες καλλιτέχνες που μας βλέπετε κάτω από τα φώτα της σκηνής, σε εκατοντάδες παραστάσεις μουσικής, όπερας, χορού, θεάτρου, στα κέντρα διασκέδασης, που για τους περισσότερους από σας είναι πια μια σπάνια στιγμή ψυχαγωγίας και διασκέδασης. Η χαρά μας όταν βλέπουμε την ικανοποίησή σας από τη δουλειά μας είναι μεγάλη. Ομως, πίσω απ' αυτή την αμοιβαία ικανοποίηση, κρύβεται μια πολύχρονη διαδικασία σκληρής δουλειάς.

Κάθε μουσικός, τραγουδιστής, ηθοποιός, χορευτής, πριν καν γίνει επαγγελματίας, χρειάζεται πάρα πολλά χρόνια πολυδάπανων σπουδών και επίπονων προσπαθειών, που απαιτούν από τον καθένα μας να παλεύει πολύ σκληρά με τα φυσικά του όρια για να μπορέσει να αποκτήσει τη δυνατότητα να εκφράζεται καλλιτεχνικά και να μπει στη δουλειά. Ειδικά για τους μουσικούς και χορευτές, η εξάσκηση αυτή ξεκινά από τα παιδικά χρόνια. Ενώ για κατηγορίες καλλιτεχνών όπως οι χορευτές, οι πνευστοί, οι ηθοποιοί, οι ηθοποιοί του λυρικού μελοδράματος, η δουλειά απαιτεί μια επίπονη φυσική προσπάθεια. Επιπλέον, κάθε παράσταση ή συναυλία απαιτεί ένα χρόνο προετοιμασίας για το συντονισμό όλων των καλλιτεχνών προκειμένου να υπάρξει άρτιο καλλιτεχνικό αποτέλεσμα. Για μία παράσταση ή συναυλία διάρκειας δύο ωρών απαιτούνται βδομάδες ή και μήνες προβών, ατομικής και συλλογικής προετοιμασίας και μελέτης.

Οι προηγούμενες κυβερνήσεις αποφάσισαν να βγάλουν τους μουσικούς και τραγουδιστές των νυχτερινών κέντρων από τη λίστα των Βαρέων και Ανθυγιεινών, θεωρώντας πολύ φυσικό ένας εργαζόμενος να δουλεύει όλη τη νύχτα σε τέτοιους χώρους, με μεγάλη ηχορύπανση και άλλους επιβλαβείς παράγοντες για την υγεία του, μέχρι τα 67 του χρόνια. Η σημερινή κυβέρνηση συνεχίζει στην ίδια κατεύθυνση με τις προηγούμενες. Αποφάσισε και οι χορευτές, ηθοποιοί, μουσικοί πνευστών, ηθοποιοί μελοδραματικού θεάτρου, διάφορες ειδικότητες θεάτρου (μουσικοί εγχόρδων και κρουστών οργάνων, προσωπικού σκηνής, τεχνικοί) να παίρνουν σύνταξη μετά τα 67 τους χρόνια. Μια τέτοια εξέλιξη θα έχει ως φυσικό επακόλουθο όλοι οι παραπάνω να οδηγούνται στην ανεργία, να μένουν ανασφάλιστοι και να μην παίρνουν ουσιαστικά ποτέ σύνταξη.

Σήμερα, ενώ υπάρχει ένα μεγάλο καλλιτεχνικό δυναμικό με δίψα για δημιουργία και ανάγκη εκατομμυρίων συνανθρώπων μας για επαφή με την τέχνη και τη διασκέδαση, 8 στους 10 καλλιτέχνες είναι άνεργοι και υποαπασχολούμενοι. Αυτό γίνεται τη στιγμή που ενώ υπάρχουν οι δυνατότητες όλοι οι εργαζόμενοι να δουλεύουμε λιγότερο, η ανεργία στέλνει εκατομμύρια εργαζόμενους στην ανέχεια. Σε αυτό το κοινωνικό περιβάλλον με επενδύσεις εκατομμυρίων στον Τουρισμό και τον Πολιτισμό, κυβέρνηση και επιχειρηματίες του κλάδου λένε στους εργαζόμενους στον Πολιτισμό ότι η απλήρωτη δουλειά και ο θάνατος στην ψάθα είναι η ανταπόδοση της ικανοποίησης που μας δίνει το επάγγελμά μας. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ συνεχίζει αυτή τη βάρβαρη πολιτική των προηγούμενων κυβερνήσεων ενάντια σε εργαζόμενους και συνταξιούχους, επιλέγοντας τη χρηματοδότηση των τραπεζών και των επιχειρηματικών ομίλων και όχι τη χρηματοδότηση της Κοινωνικής Ασφάλισης.

Οι καλλιτέχνες λέμε ΩΣ ΕΔΩ.

Δε θα δεχτούμε τη βαρβαρότητα στην οποία μας οδηγούν κυβερνήσεις παλιές και νέες, ΕΕ και μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι.

Στον πόλεμο που μας άνοιξαν, απαντάμε με πόλεμο.

Ενώνουμε τη φωνή μας με όλους τους άλλους εργαζόμενους, συνταξιούχους, αυτοαπασχολούμενους και φτωχούς αγρότες, ενάντια στο νέο αντιασφαλιστικό νόμο που ετοιμάζει η κυβέρνηση.

Διεκδικούμε:

  • Κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων από το νόμο Ρέππα και μετά και στήριξη της Κοινωνικής Ασφάλισης.
  • Επιστροφή των κλεμμένων αποθεματικών των Ταμείων μας.
  • Επιστροφή στη λίστα των ΒΑΕ των μουσικών και τραγουδιστών των νυχτερινών κέντρων.
  • Επαναφορά των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης στα προηγούμενα όρια για τους ηθοποιούς, ηθοποιούς μελοδράματος, χορευτές, μουσικούς πνευστών, ειδικότητες του θεάτρου (μουσικούς εγχόρδων και κρουστών οργάνων, προσωπικό σκηνής, τεχνικούς).
  • Κατάργηση του απαράδεκτου διαχωρισμού σε παλιούς και νέους ασφαλισμένους, με αναγνώριση για όλους των ευνοϊκότερων όρων.
  • Μείωση των απαιτούμενων ενσήμων για να βγει ένας ασφαλισμένος στη σύνταξη».
Τα παιδιά ενός κατώτερου θεού

Nikolas Kominis - Studio Komin

Το θεατρικό έργο του Μαρκ Μέντοφ «Σάρα - τα παιδιά ενός κατώτερου θεού» παρουσιάζεται στο θέατρο «Βεάκη» (Στουρνάρη 32, Αθήνα, τηλέφωνο 210 5223522). Μετάφραση, απόδοση και σκηνοθεσία: Γιάννης Βούρος. Μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης. Σκηνικά: Γιώργος Γεωργίου. Κοστούμια: Δανάη Αναγνώστου. Φωτισμοί: Στέλιος Τζολόπουλος. Παίζουν: Γιάννης Βούρος, Χρύσα Παπά, Αντιγόνη Γλυκοφρύδη, Ντίνος Καρύδης, Θοδωρής Αντωνιάδης, Τζωρτζίνα Κώνστα, Λουκία Πεσκετζή.

Το έργο έχει διαγράψει διεθνή αξιόλογη κινηματογραφική και θεατρική διαδρομή. Στην Ελλάδα παρουσιάστηκε στις αρχές της δεκαετίας του '80 με την Ελλη Λαμπέτη και τον Λευτέρη Βογιατζή.

Μέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη 19.15, Πέμπτη 20.00, Παρασκευή 21.00, Σάββατο 18.15 και 21.15, Κυριακή 19.15. Τιμές εισιτηρίων: 20 ευρώ, 15 ευρώ φοιτητικό, 12 ευρώ ανέργων και τρίτης ηλικίας.

Ο αέναος κύκλος κάθε αρχής και τέλους

«Το παιχνίδι του τέλους» του Μπέκετ:«Ηρθε η ώρα για την ιστορία μου. Θες να ακούσεις την ιστορία μου; Ισως αυτή δεν είναι κι απ' τις καλές μου μέρες, αλλά ειλικρινά...». Μια παράσταση της ομάδας «Χρώμα», στο «Θέατρο Τέχνης - Κ. Κουν» της Φρυνίχου (Φρυνίχου 14, Πλάκα, τηλ.: 210.3222.464 & 210.3236.732).

Ο Μπέκετ βυθομετρεί και με ακρίβεια νυστεριού αναδεικνύει την ουσία της ανθρώπινης ύπαρξης, με όπλο το χιούμορ και την αισιοδοξία. Οχι μιας «εύκολης» αισιοδοξίας αλλά μιας πραγματικής αισιοδοξίας. Επιμένει να «παίζει» ακόμα κι αν σε κάθε αρχή βρίσκεται πάντα το τέλος. Οσες ταμπέλες κι αν του κόλλησαν - πεσιμιστής, σκοτεινός, δυσνόητος, αρνητικός - ο Μπέκετ αρχίζει πάντα από το «φως» και καταλήγει πάντα στο «φως». Δεν έχει σημασία αν στη «μέση» της διαδρομής επεξεργάζεται το βαθύτερο σκοτάδι. Το φως υπάρχει, αρκεί να το αναζητήσεις και να το δεις. «Το παιχνίδι του τέλους», μας ζητάει ν' αφεθούμε στην αθωότητά του. Στον αέναο κύκλο κάθε αρχής και τέλους. Σ' αυτό που ποτέ δεν τελειώνει. Που ποτέ δε θα τελειώσει. Μας ζητάει ν' αφεθούμε στην επικινδυνότητα που κρύβει ένα παιχνίδι στα χέρια των μεγάλων.

Μετάφραση: Λυδία Κονιόρδου. Σκηνοθεσία - φωτισμοί: Κωνσταντίνος Χατζής. Διαμόρφωση σκηνικού χώρου - σκηνικά: Λυδία Κονιόρδου - θίασος. Επιμέλεια κίνησης: Ελενα Τοπαλίδου. Παίζουν: Λυδία Κονιόρδου, Ελενα Τοπαλίδου, Τζίνα Θλιβέρη, Γεωργία Τσαγκαράκη. Παραστάσεις μέχρι 21 Φλεβάρη.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες στη Ροτόντα

Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες συντήρησης, αναστήλωσης και ανάδειξης της Ροτόντας και, μετά από σχεδόν 40 χρόνια, το εμβληματικό αυτό μνημείο της Θεσσαλονίκης, αποδίδεται στο κοινό. Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης διοργάνωσε μουσική εκδήλωση την περασμένη Παρασκευή, για να σηματοδοτήσει την οριστική απόδοση του μνημείου, απαλλαγμένο από τις σκαλωσιές.

Το μνημείο της Ροτόντας είναι εγγεγραμμένο στον κατάλογο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO. Φέρει τα σημάδια 16 αιώνων Ιστορίας (χριστιανικός ναός, Μητρόπολη της Θεσσαλονίκης, 1524 - 1591, μουσουλμανικό τέμενος έως την απελευθέρωση, 1912). Οι σκαλωσιές στήθηκαν μετά τους σεισμούς του 1978 για τις στερεωτικές εργασίες στο κτίριο και παρέμειναν για τη συντήρηση του ψηφιδωτού της διακόσμου. Τον τελευταίο χρόνο έγινε και η επιδιόρθωση φθορών στη στέγη, εγκατάσταση ηλεκτροφωτιστικού συστήματος, κ.ά.




Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org