ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 21 Μάρτη 2023
Σελ. /32
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Στη γέφυρα των Σερβίων θρυμματίζεται το αφήγημα της «ασφάλειας» της ΕΕ

Την άμεση λήψη των αναγκαίων μέτρων με ευθύνη του κράτους, του αρμόδιου υπουργείου και της Περιφέρειας για την ολοκληρωμένη συντήρηση κατασκευής της γέφυρας, ώστε να εξασφαλιστεί η ασφαλής μετακίνηση των κατοίκων της περιοχής, απαιτεί σε ανακοίνωσή της η Επιτροπή Περιοχής Δυτικής Μακεδονίας του ΚΚΕ με αφορμή το κλείσιμο της υψηλής γέφυρας των Σερβίων, που αποφασίστηκε την Πέμπτη 16 Μάρτη λόγω των εκτεταμένων ζημιών που αυτή έχει υποστεί.

«Στην υψηλή γέφυρα των Σερβίων "ρηγματώνεται" το επιτελικό κράτος της ΝΔ θρυμματίζεται το αφήγημα της "ασφάλειας" της ΕΕ που ευαγγελίζονται όλα τα κόμματα ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ, ΜέΡΑ25 και λοιποί ευρωλάγνοι», σημειώνει η ανακοίνωση και προσθέτει: «Αφού άφησαν μια γέφυρα που υποδέχεται σημαντικά φορτία χωρίς ουσιαστική επιθεώρηση, αφού αγνοούσαν επιδεικτικά τα επαναλαμβανόμενα υπομνήματα κατοίκων, φορέων και ειδικών, καθώς από το 2012 υπήρχαν εμφανείς φθορές, αφού έπαιξαν το πινγκ πονγκ των ευθυνών, υπουργείο και Περιφέρεια, φτάσαμε στο 2023 να κλείσει με εισαγγελική εντολή η γέφυρα, έπειτα από το έγκλημα των Τεμπών.

(...) Οδηγηθήκαμε σε αυτό το σημείο γιατί οι ιεραρχήσεις και οι προτεραιότητες του κράτους, με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων, για τη Δυτική Μακεδονία, ήταν να οδηγήσουν έναν πακτωλό χρημάτων, με fast track διαδικασίες για τις πράσινες μπίζνες και για να διασφαλίζονται μεγάλα κέρδη για τις κατασκευαστικές εταιρείες και τα πράσινα αρπακτικά στην Ενέργεια. Την ίδια ώρα, το ίδιο κράτος γίνεται "δαιδαλώδες", με γραφειοκρατικές και άλλες απαράδεκτες καθυστερήσεις στη μελέτη και επιδιόρθωση της γέφυρας των Σερβίων, καθώς και πολλών άλλων τμημάτων του οδικού δικτύου. Το ίδιο κράτος είναι που θεωρεί κόστος την ανάπτυξη και στελέχωση στις τεχνικές υπηρεσίες, αφήνοντάς τες ξηλωμένες από εξειδικευμένο επιστημονικό δυναμικό που θα μπορούσε να συμβάλει τόσο στις μελέτες όσο και την πρόληψη και συντήρηση των γεφυρών και του οδικού δικτύου».

Η ΕΠ Δυτικής Μακεδονίας καλεί τον λαό της περιοχής σε αγωνιστική εγρήγορση και να μην εφησυχάζει από τις διαβεβαιώσεις που ακούγονται εδώ και 10 χρόνια, αλλά να διεκδικήσει άμεσα να δοθούν εναλλακτικές διαδρομές για τις ασφαλείς μεταφορές όλων των ειδών οχημάτων. Ταυτόχρονα να ενισχυθούν τα μέτρα συντήρησης του συνόλου του οδικού δικτύου και να επισπευσθούν όλες οι απαραίτητες εργασίες, για να παραδοθούν άμεσα σε κυκλοφορία δρόμοι που εγκαταλείφθηκαν τα προηγούμενα χρόνια. Αμεσα μέτρα στήριξης των αγροτών, επαγγελματιών ώστε να μην επωμιστούν τις συνέπειες στο ήδη επιβαρυμένο εισόδημά τους. Να εξασφαλιστεί με ευθύνη του κράτους και της Τοπικής Διοίκησης η ασφαλής μετακίνηση των μαθητών προς τα σχολεία, χωρίς οικονομική επιβάρυνση των οικογενειών τους. Αμεσα να στελεχωθούν οι δομές Πρωτοβάθμιας Υγείας της περιοχής με όλες τις απαραίτητες ειδικότητες καθώς και με μέσα επείγουσας διακομιδής, για την άμεση πρόσβαση όλων των κατοίκων σε δημόσιες δομές Υγείας.

ΑΛ. ΤΣΙΠΡΑΣ
Στο απυρόβλητο η «απελευθέρωση» που έστρωσε το έδαφος για το έγκλημα

ΤΕ Λάρισας του ΚΚΕ: Σόου για να βγάλει από το κάδρο την εγκληματική πολιτική

Στο γνωστό μοτίβο των παρεμβάσεων του ΣΥΡΙΖΑ με στόχο να συγκαλυφθεί ο ένοχος για το έγκλημα, το κυνήγι του κέρδους και η πολιτική της «απελευθέρωσης», κινήθηκε η χθεσινή επίσκεψη του προέδρου του, Αλέξη Τσίπρα, στο εγκαταλελειμμένο Κέντρο Τηλεδιοίκησης του ΟΣΕ στη Λάρισα και στον Τοπικό Χειρισμό 1 (ΤΧ1) του ΟΣΕ έξω από τη Θεσσαλονίκη.

Για άλλη μια φορά ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ πήρε τη βολική «πάσα» της κυβέρνησης και, ενισχύοντας επί της ουσίας την άθλια επιχειρηματολογία της, διερωτήθηκε «γιατί ο σταθμός τηλεδιοίκησης της Λάρισας, που τέθηκε εκτός λειτουργίας τον Ιούλιο του 2019 μετά από μία πυρκαγιά, δεν αποκαταστάθηκε ποτέ», ισχυριζόμενος πως «αν λειτουργούσε δεν θα είχε συμβεί το μοιραίο».

Πρόκειται για τη βολική κριτική που κρύβει τις ευθύνες και της σημερινής αλλά και της δικής του κυβέρνησης, για την υλοποίηση της εγκληματικής πολιτικής που ευθύνεται για την τραγική έλλειψη μέτρων ασφαλείας για τις μεταφορές, την τεράστια έλλειψη προσωπικού που έχει οδηγήσει στην εντατικοποίηση, την υποχρηματοδότηση κ.ο.κ.

Το πόσο βολική είναι η κριτική στην κυβέρνηση αποτύπωσε και η απάντηση του κυβερνητικού εκπροσώπου, που συνέχισε τις «πασούλες» με τον ΣΥΡΙΖΑ για το ποιος παρέδωσε και τι ποσοστό της τηλεδιοίκησης, με σκοπό να «χαθεί η μπάλα» της «απελευθέρωσης», ενώ συνέχισε και τις κυβερνητικές αθλιότητες με σκοπό να φορτώσει την ευθύνη στους εργαζόμενους.

Σχολιάζοντας την επίσκεψη του Αλ. Τσίπρα, η Τομεακή Επιτροπής Λάρισας του ΚΚΕ σημειώνει σε σχόλιο της:

«Το σόου που έστησε ο Αλ. Τσίπρας στο εγκαταλελειμμένο Κέντρο Τηλεδιοίκησης του ΟΣΕ στη Λάρισα είχε για άλλη μια φορά στόχο να βγάλει από το "κάδρο" των ενόχων για το προδιαγεγραμμένο έγκλημα στα Τέμπη τη στρατηγική της "απελευθέρωσης" των σιδηροδρομικών μεταφορών με βάση τις κατευθύνσεις της ΕΕ, του τεμαχισμού του σιδηροδρομικού έργου με διαχωρισμό της υποδομής από την εκτέλεση των δρομολογίων και, τέλος, της ιδιωτικοποίησης του κερδοφόρου κομματιού. Πολιτική στην οποία συνέβαλε ο ΣΥΡΙΖΑ την περίοδο της διακυβέρνησης του, προχωρώντας στον εγκληματικό διαχωρισμό "της ράγας από το βαγόνι" και στην ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Αλλωστε ο ίδιος σε πρόσφατη συνέντευξή του χαρακτήρισε την ιδιωτικοποίηση "σωτήρια απόφαση". Πολιτική που ακολούθησαν βέβαια και όλες οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ από το 2009 μέχρι σήμερα. Από το 2019 μέχρι και σήμερα η κυβέρνηση της ΝΔ έσπασε παραπέρα ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ, συνέχισε να προικοδοτεί τη "Hellenic Train" με 50 εκατομμύρια κάθε χρόνο για την "άγονη γραμμή" Αθήνας - Θεσσαλονίκης και δεν έδωσε φράγκο για την "προληπτική συντήρηση" του δικτύου και τα μέτρα ασφάλειας. Δεν πρόκειται λοιπόν για "παραλείψεις" και "ανεπάρκειες", αλλά για συνειδητή πολιτική επιλογή, στήριξης των κερδών των ομίλων στο σιδηροδρομικό δίκτυο, εγκληματική σε βάρος του λαού, αφού θυσιάζει μεταξύ άλλων και την ασφάλεια των επιβατών.

Η μόνη λοιπόν πραγματική ελπίδα βρίσκεται στις συγκλονιστικές κινητοποιήσεις των τελευταίων ημερών, που και εδώ στη Λάρισα συντάραξαν και έδειξαν ότι ο λαός και οι νέοι έχουν τη δύναμη να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους. Αυτός ο λαός μαζί με το ΚΚΕ μπορεί να ανατρέψει αυτές τις πολιτικές, το σάπιο σύστημα και το κράτος του και να χτίσει έναν κόσμο όπου όλα τα τραγικά γεγονότα που βιώνουμε σήμερα θα είναι παρελθόν, μια κακιά ανάμνηση».

ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΟΙΚΟΔΟΜΩΝ Ν. ΚΟΖΑΝΗΣ
Συγκέντρωση σήμερα για τη γέφυρα

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας για το κλείσιμο της γέφυρας των Σερβίων, σήμερα, Τρίτη, στις 6 μ.μ. στο δημαρχείο Σερβίων, οργανώνει το Συνδικάτο Οικοδόμων ν. Κοζάνης.

Το Συνδικάτο θυμίζει ότι η γέφυρα, όπως και μια σειρά ακόμα από υποδομές, παρέμενε χωρίς συντήρηση για δεκαετίες, και αναδεικνύει ότι τις συνέπειες από το κλείσιμό της τώρα θα τις πληρώνουν οι εργαζόμενοι και τα λαϊκά στρώματα. Ξεχωρίζει, για παράδειγμα, τον κίνδυνο ατυχημάτων, την επιβάρυνση των εναλλακτικών οδικών δικτύων, την οικονομική επιβάρυνση στις μετακινήσεις, τον κίνδυνο έκτακτα ιατρικά περιστατικά να μην έχουν έγκαιρη παρέμβαση κ.ά.

Στο πλαίσιο αυτό, στηρίζει τα αιτήματα των αγροτών, των μικρομεσαίων επαγγελματιών που πλήττονται από το κλείσιμο της γέφυρας των Σερβίων και απαιτεί μέτρα για την ασφάλεια των εργαζομένων που δουλεύουν εκεί και εντέλει την ασφαλή επαναλειτουργία της γέφυρας, την επιτάχυνση των εργασιών συντήρησης με ευθύνη του κράτους. Πιο συγκεκριμένα, την αύξηση του αριθμού των εργαζομένων για τη συντήρηση με κριτήριο τη διασφάλιση της ασφάλειας των εργασιών, καθημερινούς τεχνικούς ελέγχους των κινητών και στατικών μέσων εργασίας (πχ. σκαλωσιές, καλαθοφόρα οχήματα, γερανοί κ.λπ.), την παροχή όλων των απαραίτητων μέσων προστασίας στους εργαζόμενους για τις εξειδικευμένες εργασίες.

Επίσης, άμεσα μέτρα στήριξης των εργαζομένων που πλήττονται από το κλείσιμο της γέφυρας, όπως στο ωράριο (μείωση) που να ανακόπτουν την αύξησή του, λόγω της αύξησης της χιλιομετρικής απόστασης (χωρίς καμία αλλαγή στον μισθό ή το ημερομίσθιο των εργαζομένων), οικονομική ενίσχυση για τα έξοδα μεταφοράς των εργαζομένων σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα με ευθύνη του κράτους. Ακόμα, άμεσες ενέργειες ενίσχυσης και αναβάθμισης του επαρχιακού δικτύου που θα επωμιστεί το βάρος των μετακινήσεων χιλιάδων κατοίκων και εργαζομένων.

Στην κινητοποίηση καλούν επίσης το Σωματείο Συνταξιούχων ΙΚΑ ΠΕ Κοζάνης και τα Παραρτήματα Σερβίων και Τρανοβάλτου.

Εισαγγελική παρέμβαση για βλάβες στο Μετρό

Προκαταρκτική εξέταση παρήγγειλε στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ισ. Ντογιάκος κατά παντός υπευθύνου για τον σχεδιασμό, την κατασκευή και τη συντήρηση του έργου στη γραμμή του Μετρό στον Πειραιά.

Αφορμή για την παρέμβαση αποτέλεσε δημοσίευμα σύμφωνα με το οποίο υπήρξε εισροή θαλασσινού νερού σε σήραγγα της γραμμής του Μετρό από το λιμάνι του Πειραιά και ειδικότερα μεταξύ των σταθμών «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο», ενώ παράλληλα έχουν καταγραφεί άλλες 391 βλάβες και αστοχίες τους τελευταίους μήνες στα νέα τμήματα.

Σύμφωνα με το σχετικό δημοσίευμα, η εισροή νερού έκανε την παρουσία της αισθητή για πρώτη φορά λίγο μετά τα εγκαίνια, τον Νοέμβριο, μέσω έντονης δυσοσμίας, με τα λιμνάζοντα νερά να προκαλούν έντονη οξείδωση σε διάφορα μεταλλικά στοιχεία της σιδηροδρομικής επιδομής, σε σιδηροτροχιές, στρωτήρες, αλλαγές τροχιάς κ.λπ., ενώ μετά από παρακολούθηση του προβλήματος αναδείχθηκαν και πρόσθετες αστοχίες, ακόμη και στην σκυροδέτηση.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η ΣΤΑΣΥ ζήτησε με επιστολές της να γίνουν ενέργειες από την υπεύθυνη των έργων «Αττικό Μετρό» σε συνεννόηση με την κατασκευάστρια, την κοινοπραξία ΑΒΑΞ - GHELLA - ALSTOM. Πρόκειται για την ίδια κοινοπραξία που κατασκευάζει την νέα γραμμή 4 του Μετρό («Αλσος Βεΐκου» - «Γουδή»), ενώ συμμετέχει και στην υλοποίηση της περιβόητης σύμβασης 717 της ΕΡΓΟΣΕ.

Σε χθεσινή της ανακοίνωση η «Αττικό Μέτρο» αναφέρει ότι τα προβλήματα με την εισροή υδάτων έχουν αποκατασταθεί.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ