ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 2 Νοέμβρη 1996
Σελ. /36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΤΡΑΓΙΚΟ ΑΤΥΧΗΜΑ ΣΤΗ ΜΑΝΔΡΑ
Πλήρωσε με το πόδι της την αδιαφορία των υπευθύνων!

Πηγαίνοντας στο σχολείο της, 11χρονη μαθήτρια παρασύρθηκε από φορτηγό σε δρόμο - καρμανιόλα. Με συγκέντρωση διαμαρτυρίας αντέδρασαν αμέσως, οι κάτοικοι της περιοχής

Το πρόβλημα της έλλειψης μέτρων προστασίας έξω από τα σχολεία, επανήλθε χτες με τραγικό τρόπο στην επικαιρότητα. Μία 11χρονη μαθήτρια παρασύρθηκε από βαρύ φορτηγό, με αποτέλεσμα να τραυματιστεί σοβαρά και να χάσει το ένα της πόδι, καθώς διέσχιζε διάβαση χωρίς φωτεινό σηματοδότη.

Το ατύχημα έγινε χτες, 8.15 π.μ., στην έξοδο της Μάνδρας, λίγο πριν χτυπήσει το πρωινό κουδούνι του σχολείου. Η 11χρονη Σταυρούλα Ρεντούμη,είχε ακόμα να διασχίσει μια απόσταση 300 μέτρων ως το προαύλιο του σχολείου της. Στην προσπάθειά της να διασχίσει κάθετα το δρόμο, παρασύρθηκε από το φορτηγό με οδηγό τον Δημήτρη Μουστογιάννη.

Η μικρή μαθήτρια μεταφέρθηκε αρχικά στο "Θριάσιο" νοσοκομείο και από εκεί στο νοσοκομείο Παίδων και στη συνέχεια στο ΚΑΤ, όπου υποβλήθηκε σε πολύωρη χειρουργική επέμβαση στα πόδια. Παρά τις προσπάθειές τους όμως, οι γιατροί δεν μπόρεσαν να σώσουν το ένα της γόνατο και έτσι ακρωτηριάστηκε.

Αμέσως μετά το ατύχημα, οι κάτοικοι της Μάνδρας έκλεισαν το δρόμο, διαμαρτυρόμενοι για την αδιαφορία των αρμοδίων στην έλλειψη μέτρων στην κυκλοφορία των πεζών σε κατοικημένες περιοχές. Εχουν καταγγείλει εδώ και δέκα χρόνια στο δήμο, την επικινδυνότητα της διέλευσης των φορτηγών αυτοκινήτων μέσα από τα σπίτια τους και έχουν ζητήσει να τελειώσει η κατασκευή του περιφερειακού δρόμου "Κεραμιδέζας", που έχει σταματήσει λόγω έλλειψης χρημάτων. Η κατάσταση έχει επιδεινωθεί εξαιτίας της συχνής διέλευσης των φορτηγών που μεταφέρουν οικοδομικά υλικά από τα νταμάρια της περιοχής. Παρά τα ατυχήματα τα τελευταία χρόνια, δεν πάρθηκε κανένα μέτρο πρόληψης από τους αρμόδιους.

Οι κάτοικοι της Μάνδρας δηλώνουν ότι θα συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις. Τη Δευτέρα το Δημοτικό Συμβούλιο Μάνδρας θα αποφασίσει τις επόμενες κινήσεις ενώ την Τετάρτη, εργαζόμενοι της Νομαρχίας Ανατολικής Αττικής και κάτοικοι αποφάσισαν να αποκλείσουν επ' αόριστον και τον δρόμο έξω από το κτίριο της νομαρχίας.

Ο νομάρχης Δυτικής Αττικής Π. Παπαπέτρου δήλωσε στο "Ρ" ότι "αν και μετά το τελευταίο συμβάν δε γίνει τίποτα, η νομαρχία θα προχωρήσει αυθαίρετα στη σηματοδότηση δρόμων σε κατοικημένες περιοχές του Θριασίου". Την Τρίτη το πρωί θα γίνει συνάντηση των δημάρχων του Θριασίου και του νομάρχη με τη διεύθυνση σηματοδοτήσεων του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ, για να συζητήσουν το πρόβλημα.

Ανάλογη συγκέντρωση έκαναν χτες και οι κάτοικοι Παλλήνης, όπου προχτές ένας ιερέας έχασε τη ζωή του όταν παρασύρθηκε από αυτοκίνητο.

Τίποτε στον Κορυδαλλό

Χωρίς φανάρι εξακολουθεί να παραμένει η διασταύρωση των οδών Δερβενακίων και Αισχύλου στον Ανω Κορυδαλλό, όπου στις 11 Οκτωβρίου 1996 είχαν τραυματιστεί δυο μικροί μαθητές του 9ου Δημοτικού Σχολείου. Η κατάσταση παραμένει ίδια, παρά τις υποσχέσεις της διοίκησης του δήμου ότι το θέμα θα λυθεί άμεσα και της αρμόδιας διεύθυνσης του ΥΠΕΧΩΔΕ ότι θα επανεξέταζε προηγούμενη αρνητική απόφασή της.

ΕΣΚ - ΟΤΕ
"Κυβερνητικοί υπάλληλοι" η ηγεσία της ΟΜΕ - ΟΤΕ

"Σαν υπάλληλοι της κυβέρνησης και της διοίκησης του ΟΤΕ λειτουργούν η ηγεσία της ΟΜΕ - ΟΤΕ και οι παρατάξεις της ΠΑΣΚΕ, Αγωνιστικής Συνεργασίας (ΑΣ) αλλά και της ΔΑΚΕ", υπογραμμίζει με ανακοίνωσή της η ΕΣΚ - ΟΤΕ, και τους καταλογίζει σοβαρές ευθύνες γιατί με την τακτική τους δηλώνουν παντελή αδυναμία ν' αντιδράσουν στις ριζικές αλλαγές που προωθούν κυβέρνηση και διοίκηση στον ΟΤΕ, σε βάρος του δημόσιου και κοινωφελούς χαρακτήρα του Οργανισμού όσο και της θέσης των εργαζομένων σ' αυτόν.

Συγκεκριμένα η ΕΣΚ - ΟΤΕ, αφού σχολιάζει το γεγονός πως "η ΕΕ της ΟΜΕ - ΟΤΕ (ΠΑΣΚΕ, ΑΣ) θυμήθηκε πως υπάρχει και Διοικητικό Συμβούλιο και το συγκάλεσε στις 18 Οκτώβρη, ύστερα από μια μακρά περίοδο διακοπών (από τον περασμένο Ιούνιο)", καταγγέλλει την πλειοψηφία της ΟΜΕ - ΟΤΕ, γιατί στην ουσία αποδέχεται ή ανέχεται επιλογές όπως: "Την ιδιωτικοποίηση του μάνατζμεντ, που την ονόμασαν... αλλαγές στη διοίκηση. Το οριστικό ξεπούλημα του ΟΤΕ σε αμερικανικά συμφέροντα που το είπαν... "συμμαχία". Ομολόγησαν πως είναι έτοιμοι ν' αποδεχτούν την ιδιωτικοποίηση της κινητής τηλεφωνίας ξηράς. Περιμένουν αδρανείς το σχέδιο αναδιοργάνωσης των κεντρικών υπηρεσιών του ΟΤΕ να το συζητήσουν με τη νέα διοίκηση. Αποδέχονται τις βασικές παραμέτρους του σχεδίου του νέου Γενικού Κανονισμού Προσωπικού. Εκτιμούν πως ο καλύτερος τρόπος να καταπολεμηθεί το φαινόμενο των ιδιωτικών εργολαβιών "με το κλειδί στο χέρι" είναι να δίνονται εργολαβίες "με μαύρη εργασία". Κινδυνολογούν επικαλούμενοι το διεθνές σκηνικό πως, εάν ο ΟΤΕ δεν ξεπουληθεί... με τις "συμμαχίες" δεν έχει μέλλον".

Η παράταξη της ΕΣΚ αρνήθηκε να μπει στη λογική αυτή και κατέθεσε συγκεκριμένες προτάσεις που θα πρέπει να συζητηθούν μπροστά στους εργαζόμενους για να διαμορφωθεί πλαίσιο αγωνιστικής διεκδίκησής τους. Συγκεκριμένα πρότεινε: "Την καταγγελία της ιδιωτικοποίησης του μάνατζμεντ, της παραπέρα μετοχοποίησης του ΟΤΕ και της ιδιωτικοποίησης της κινητής τηλεφωνίας. Την απόρριψη και ανάκληση της απόφασης της διοίκησης για την οργανωτική ανασυγκρότηση των υπηρεσιών που συρρικνώνει τον ΟΤΕ και το προσωπικό. Την καταγγελία της πρόσληψης ιδιωτών "συμβούλων - εργολάβων" για την εκτέλεση έργου υπηρεσιών του ΟΤΕ, όπως είναι οι προμήθειες και οι μελέτες για το δίκτυο. Την απόρριψη του σχεδίου του νέου ΓΚΠ γιατί καταργεί τις πιο βασικές εργασιακές σχέσεις, μονιμότητα, εξέλιξη, κλάδους και ειδικότητες, και τέλος την παρεμπόδιση των εργολαβιών και της "μαύρης εργασίας" στον ΟΤΕ".

Χωρίς ταξί την Τρίτη

Δε θα κυκλοφορήσουν την ερχόμενη Τρίτη τα ταξί στην Αθήνα, ύστερα από απόφαση του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ).

Τα ταξί θα ακινητοποιηθούν για 24 ώρες από τις 5 τα ξημερώματα της ερχόμενης Τρίτης, 5 Νοέμβρη 1996, και θα ξανακυκλοφορήσουν τα ξημερώματα της Τετάρτης.

Το προεδρείο του ΣΑΤΑ αποφάσισε την κινητοποίηση αυτή, ως ένδειξη διαμαρτυρίας για την επέκταση των ειδικών λωρίδων κυκλοφορίας των λεωφορείων και σε άλλες κεντρικές οδικές αρτηρίες της Αθήνας.

Εκδήλωση στην Ελεούσα

Εκδήλωση για το πρόβλημα της μόλυνσης των νερών της Κοινότητας Ελεούσας, αλλά και των νερών του λεκανοπεδίου Ιωαννίνων, διοργανώνει σήμερα η ΚΟΒ Ελεούσας του ΚΚΕ η οποία καλεί όλους τους κατοίκους και τους φορείς των Ιωαννίνων να συμμετάσχουν σ' αυτή τη συζήτηση.

Στην εκδήλωση, που θα γίνει στο Πνευματικό Κέντρο Ελεούσας στις 6 μ.μ., θα μιλήσει ο βουλευτής του ΚΚΕ Αποστόλης Τασούλας, ενώ θα παρέμβει και ο ευρωβουλευτής του Κόμματος, Γιάννης Θεωνάς.

Να γίνει ο δρόμος Βόλου - Πηλίου

Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή

Να προχωρήσει στην ανακατασκευή και διαπλάτυνση του δρόμου Βόλου - Πηλίου ζητούν από την κυβέρνηση οι βουλευτές του ΚΚΕ Νίκος Γκατζής, Βαγγέλης Μπούτας και Αχιλλέας Κανταρτζής με ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή προς τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ.

Οπως επισημαίνουν οι βουλευτές, παρά τις μεγαλοστομίες της κυβέρνησης για έργα και πως όλη η Ελλάδα είναι ένα μεγάλο εργοτάξιο, τοπρόβλημα με την απαράδεκτη κατάσταση στο οδικό δίκτυο του Πηλίου (στενός δρόμος, κατολισθήσεις κλπ.) παραμένει χρόνια τώρα και οξύνεται επικίνδυνα. Ιδιαίτερα το χειμώνα με τις συνεχείς βροχές και τα χιόνια δημιουργούνται προβλήματα στους οδηγούς με σοβαρούς κινδύνους για ατυχήματα. Ομως, επισημαίνεται, παρά τις διαμαρτυρίες των κατοίκων αλλά και των μαζικών φορέων του νομού, μέχρι τώρα, δεν έχει ξεκινήσει καμιά σοβαρή παρέμβαση που θα έλυνε οριστικά το πρόβλημα.

Γι' αυτό οι βουλευτές του ΚΚΕ ερωτούν τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ να απαντήσει τι μέτρα προτίθεται να πάρει και πότε ώστε να γίνει η ανακατασκευή και διαπλάτυνση του δρόμου, χωρίς μπαλώματα και προχειρότητες, βεβαίως.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ