ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 2 Οχτώβρη 2012
Σελ. /32
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Ερωτηματολόγιο προώθησης της «αξιολόγησης»

Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών έχει ήδη καλέσει να μη συμπληρωθεί το ερωτηματολόγιο για την «αξιολόγηση» του σχολείου και του εκπαιδευτικού της «αγοράς»

Το υπουργείο Παιδείας προχωρά τη διαδικασία για την «αξιολόγηση» των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού συστήματος. Χτες ...κάλεσε τους εκπαιδευτικούς να απαντήσουν σε σχετικό ερωτηματολόγιο, που υπάρχει σε συγκεκριμένη ιστοσελίδα (http://evaluation.minedu.gov.gr) και ζητά από τους εκπαιδευτικούς να ...καταθέσουν τις απόψεις τους μέχρι την επόμενη Τρίτη, 9 Οκτώβρη.

Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών μετά τις ανακοινώσεις του υπουργείου, τέλη Αυγούστου, για το χρονοδιάγραμμα προώθησης της «αξιολόγησης», κάλεσε τους εκπαιδευτικούς να σταθούν ενάντια στην «αξιολόγηση» και, μεταξύ άλλων, να μη συμπληρώσουν το ερωτηματολόγιο που είχε εξαγγελθεί.

Στο ερωτηματολόγιο που συμπληρώνεται (ανώνυμα), μεταξύ άλλων περιέχονται και ερωτήσεις που δείχνουν την κατεύθυνση του σχολείου της «αγοράς» και τους σκοπούς της «αξιολόγησης».

Στην πρώτη ερώτηση, ο εκπαιδευτικός ...καλείται ν' απαντήσει σε ποιο βαθμό («καθόλου», «λίγο», «αρκετά», «πολύ) πρέπει να αποτελούν αντικείμενο «αξιολόγησης» το σύνολο του εκπαιδευτικού συστήματος (δομές, υπηρεσίες, υποδομές, χρηματοδότηση, προγράμματα σπουδών, βιβλία, επιμόρφωση κ.λπ.), τα στελέχη εκπαίδευσης, η σχολική μονάδα, ο εκπαιδευτικός.

Στη δεύτερη ερώτηση, ο εκπαιδευτικός πρέπει ν' απαντήσει σε ποιο βαθμό το εκπαιδευτικό σύστημα, τα στελέχη εκπαίδευσης, το σχολείο και εκπαιδευτικός πρέπει να έχουν «εξωτερική αξιολόγηση», «εσωτερική αξιολόγηση», «αυτο - αξιολόγηση» ή και συνδυασμό και των τριών. Μάλιστα, δίνονται και οι σχετικές ερμηνείες:

  • Στην «εξωτερική αξιολόγηση» αξιολογούν «φορείς, άτομα - εμπειρογνώμονες που δεν έχουν υπηρεσιακή σχέση με τον αξιολογούμενο φορέα ή άτομο» (π.χ. ανεξάρτητη αρχή).
  • Στην «εσωτερική αξιολόγηση» αξιολογούν «φορείς ή άτομα που έχουν υπηρεσιακή σχέση με τον αξιολογούμενο φορέα ή άτομο».
  • Στην «αυτο-αξιολόγηση» «φορείς και άτομα αξιολογούν τον εαυτό τους».

Στην τρίτη ερώτηση, το θέμα είναι με τι πρέπει να συνδέεται η «αξιολόγηση». Μεταξύ των απαντήσεων (βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού συστήματος, του εκπαιδευτικού έργου του σχολείου) υπάρχει και η «βελτίωση», «ενίσχυση» και «επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών», αλλά και ξεκάθαρα «προαγωγή των εκπαιδευτικών», όπως και η «μισθολογική εξέλιξή» τους. Επίσης, υπάρχει και το «άνοιγμα» του σχολείο στην κοινωνία, που με τη λογική του σχολείου της «αγοράς» σημαίνει σχολείο που θα αναζητά χρηματοδότες και θα αναπτύσσει ανταποδοτικές λειτουργίες...

Η τέταρτη ερώτηση αφορά τους φορείς που θα συμμετέχουν στην αξιολόγηση. Μεταξύ των φορέων είναι από τον Περιφερειακό διευθυντή και τον διευθυντή του σχολείου μέχρι το Σύλλογο διδασκόντων και κάποια ανεξάρτητη αρχή. Η πέμπτη ερώτηση έχει να κάνει με τις φάσεις που θα περιλαμβάνει η «αξιολογική διαδικασία» (π.χ. προαξιολογική φάση, φάση παρακολούθησης της εκπαιδευτικής διαδικασίας κ.ά.). Η έκτη ερώτηση είναι σαφής, το ερωτηματολόγιο προωθεί τη λύση που ήδη έχει «πέσει στο τραπέζι»: Τη θεσμοθέτηση μιας «ανεξάρτητης αρχής».

Είναι φανερό πως το συγκεκριμένο ερωτηματολόγιο φτιάχτηκε για να ...συμφωνήσουν οι εκπαιδευτικοί, ενώ ανάμεσα στις γενικόλογες ερωτήσεις και απαντήσεις εισάγονται και τα συγκεκριμένα μέτρα που επιδιώκεται να προωθηθούν. Σκοπός είναι ένας: Να διαμορφωθεί ο εκπαιδευτικός του σχολείου της «αγοράς», που όταν θα υλοποιεί τις κυβερνητικές πρωτοβουλίες θα ανταμείβεται με διάφορους τρόπους (εξέλιξη, μπόνους ή ό,τι άλλο). Η «αξιολόγηση» δε θα αφορά την ποιότητα της εκπαίδευσης, αλλά θα «μετρά» τη δραστηριότητα του σχολείου σα να είναι επιχείρηση. Θα αντιμετωπίζει τον εκπαιδευτικό σαν υπάλληλο που πρέπει να υλοποιεί τα σχέδια του σχολείου - επιχείρηση...

Προβλέπεται... βαρύς χειμώνας για τις σχολικές επιτροπές

Συζητήθηκε Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή για τη χρηματοδότηση των επιτροπών, άρα και των σχολείων

Οι άγριες περικοπές και στον τομέα της Παιδείας έχουν οδηγήσει στο να είναι άδεια τα ταμεία των σχολικών επιτροπών και ενόψει του χειμώνα θα βρεθούμε μπροστά στο φαινόμενο μαζικά τα σχολεία να μην έχουν πετρέλαιο ή φυσικό αέριο για τη θέρμανσή τους.

Το θέμα έφερε χτες στη Βουλή με Επίκαιρη Ερώτηση ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Θ. Παφίλης, ζητώντας τη λήψη άμεσων μέτρων για να μην ζήσουμε καταστάσεις όπως πριν από αρκετά χρόνια όταν οι μαθητές των ορεινών περιοχών κουβαλούσαν από το σπίτι τους ξύλα για τη θέρμανση.

Οπως κατήγγειλε, παρά την πρόβλεψη του νόμου ότι πρέπει να δοθούν στα σχολεία 120 εκατομμύρια, έχουν δοθεί μόλις 40 και η κατάσταση θα χειροτερεύσει αφού με το νέο βάρβαρο πακέτο που ετοιμάζεται θα υπάρξουν 500 εκατομμύρια περικοπές από τους δήμους, ενώ η εξίσωση του φόρου πετρελαίου κίνησης και θέρμανσης θα επιδεινώσει το πρόβλημα.

Ζήτησε να εξασφαλιστεί τώρα η επαρκής χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών, να απαλλαγούν τα σχολεία από την καταβολή ΦΠΑ για τη θέρμανση - προνόμιο που έχουν οι εφοπλιστές και οι πρεσβείες αλλά όχι τα σχολεία.

Απαντώντας ο υπουργός Εσωτερικών Ε. Στυλιανίδης παραδέχθηκε ότι παρά την πρόβλεψη του νόμου για τη χορήγηση 120 εκατομμυρίων, τελικά στον προϋπολογισμό εγγράφηκαν μόνο 80 και μέχρι τώρα έχουν δοθεί στις σχολικές επιτροπές τα 40. Κατά τον υπουργικό ισχυρισμό το επόμενο διάστημα θα συνεχίσει η ροή της χρηματοδότησης για την κάλυψη όλων των αναγκών ενώ στα σχέδια της κυβέρνησης, όπως είπε, είναι να ιδρυθεί ενιαία αρχή προμηθειών ανά δήμο προκειμένου να επιτυγχάνονται καλύτερες τιμές στα καύσιμα και να προωθηθεί η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών στα σχολεία.

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις οι εργολαβικοί εργαζόμενοι

Με κλιμάκωση του αγώνα και συντονισμό των κινητοποιήσεών τους, συνεχίζουν τον αγώνα ενάντια στην υποχρηματοδότηση της Παιδείας και τις απολύσεις, οι εργολαβικοί εργαζόμενοι, το Διοικητικό Προσωπικό και οι διδάσκοντες του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ).

Οι εργολαβικοί του ΑΠΘ χτες μέσα από μαζική συνέλευση αποφάσισαν να συνεχίσουν την κατάληψη του κτιρίου διοίκησης και τις απεργιακές κινητοποιήσεις, απαιτώντας μόνιμη και σταθερή δουλειά και κατάργηση των εργολαβιών που τους κρατούν σε εργασιακή ομηρία και ταυτόχρονα γεμίζουν τους εργολάβους με τζάμπα ζεστό χρήμα. Οι εργαζόμενοι απάντησαν έτσι και στο Πρυτανικό Συμβούλιο του ΑΠΘ που τους ζητά να σταματήσουν τις κινητοποιήσεις, ενώ την ίδια ώρα δεν κάνει τίποτε ούτε για να πληρωθούν τα δεδουλευμένα που τους οφείλει ο εργολάβος για τους τελευταίους δύο μήνες ούτε για να σταματήσει οριστικά η εργασιακή τους ομηρία με απευθείας πρόσληψη από το ΑΠΘ.

Στη συνέλευση των εργολαβικών παραβρέθηκε χτες και μίλησε η βουλευτής του ΚΚΕ Ελένη Γερασιμίδου. Εξέφρασε τη συμπαράσταση του ΚΚΕ στον αγώνα τους για να φύγουν οι εργολάβοι και να μονιμοποιηθούν οι εργαζόμενοι. Σημείωσε ότι αυτά που βιώνουν όλα τα τελευταία χρόνια και πιο οξυμένα σήμερα, είναι αποτέλεσμα της πολιτικής ιδιωτικοποίησης των υπηρεσιών που πιστά εφάρμοσαν διαχρονικά οι κυβερνήσεις, αλλά και της πολιτικής ιδιωτικοποίησης της Παιδείας. Και τους κάλεσε να μπουν αποφασιστικά στον αγώνα για την ανατροπή αυτής της πολιτικής.

Νωρίτερα, το ΔΣ του Συλλόγου Διοικητικών Υπαλλήλων αποφάσισε και καλεί σήμερα γενική συνέλευση των εργαζομένων, όπου θα εισηγηθεί την πραγματοποίηση 24ωρης απεργίας για αύριο Τετάρτη και στάσεις εργασίας από τις 9 το πρωί έως τη 1 το μεσημέρι για την Πέμπτη και την Παρασκευή.

Αντίστοιχες κινητοποιήσεις αποφάσισε και ο ΕΣΔΕΠ ΑΠΘ, συντονίζοντας τις δράσεις του με τους εργαζόμενους.

Στο μεταξύ, χτες, δόθηκε στη δημοσιότητα η απόφαση του Πρυτανικού Συμβουλίου του ΑΠΘ και της επιτροπής των Κοσμητόρων που συνεδρίασε την Παρασκευή και συζήτησε το θέμα των εργαζομένων στις εργολαβίες φύλαξης, καθαριότητας και συντήρησης.

Μεταξύ άλλων, ζητούν:

Από το υπουργείο Παιδείας την καταβολή 5,2 εκατ. ευρώ προκειμένου να συνεχίσουν να χρηματοδοτούνται οι υπηρεσίες φύλαξης, καθαριότητας και συντήρησης του ιδρύματος μέχρι το τέλος του 2012.

Από τους εργαζόμενους, να σταματήσουν άμεσα την κατάληψη και να αναστείλουν τις απεργιακές κινητοποιήσεις.

Από τις εταιρείες εργολαβιών εκτέλεσης έργων στο ΑΠΘ να εκπληρώσουν άμεσα τις συμβατικές υποχρεώσεις προς τους εργαζόμενους.

Επίσης προτείνουν την Πέμπτη 4 Οκτώβρη να μη διεξαχθούν εκπαιδευτικές και ερευνητικές δραστηριότητες προκειμένου να πραγματοποιηθούν γενικές συνελεύσεις σχολών και τμημάτων με σκοπό να συζητηθούν οι έκτακτες συνθήκες ανάγκης που αντιμετωπίζει το πανεπιστήμιο.

Τέλος, ανακοινώνουν ότι η συνεδρίαση της συγκλήτου, που ήταν προγραμματισμένη να γίνει την περασμένη Παρασκευή και αναβλήθηκε με πρόσχημα την κατάληψη του κτιρίου διοίκησης, θα γίνει την Παρασκευή 5 Οκτώβρη.

Μουσική διαμαρτυρία σήμερα

Μία πολύμορφη μουσική και καλλιτεχνική διαμαρτυρία προγραμματίζουν για σήμερα γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί Μουσικών και του Καλλιτεχνικού Σχολείου της Αττικής. Το ραντεβού τους είναι στις 11 π.μ. στην πλατεία Κλαυθμώνος για να διεκδικήσουν λύση στα προβλήματα της μετακίνησης μαθητών.

Για τη διευκόλυνση των εκπαιδευτικών του Μουσικού Σχολείου Παλλήνης και του Καλλιτεχνικού Σχολείου Γέρακα να συμμετάσχουν στην κινητοποίηση, η Ε' ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής προκήρυξε και τρίωρη στάση εργασίας.

Αντίστοιχη κινητοποίηση θα γίνει το Σάββατο 6 Οκτώβρη στη Θεσσαλονίκη, έξω από το Κρατικό Ωδείο, με τη συμμετοχή των Μουσικών Σχολείων της Β. Ελλάδας.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ