ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 19 Ιούλη 1998
Σελ. /48
ΚΕΝΗ
Παγκόσμιο πρωτάθλημα F1

Παγκόσμιο πρωτάθλημα F1
Σουμάχερ: Ο άνθρωπος της βροχής
Με τη βοήθεια του Θεού, που άνοιξε διάπλατα τους ουρανούς του Σιλβεστρόουν και έβρεχε... καρέκλες, ο Σουμάχερ κατάφερε να πάρει την τρίτη συνεχόμενη νίκη του φέτος, σε έναν πάρα πολύ ενδιαφέροντα στην εξέλιξή του και εντυπωσιακό σε ό,τι αφορά το θέαμα αγώνα

Στη γραμμή της εκκίνησης οι Χάκινεν και Κούλθαρντ με τις Μακλάρεν Μερσέντες έδειχναν σίγουροι για την επιτυχία. Μόνο το ψιλόβροχο πρέπει να προβλημάτιζε τους υπεύθυνους της ομάδας του Ρον Ντένις. Στα μισά του αγώνα το ψιλόβροχο έγινε μπόρα και η πίστα άρχισε να μετατρέπεται σε πισίνα. Ο Κούλθαρντ στον 57ο γύρο έκανε τετ - α - κε, βγήκε απ' την πίστα και κόλλησε στην άμμο. Ο Σουμάχερ έτσι, χωρίς να ρισκάρει, μια που ήδη είχαν αρχίσει τα προβλήματα ορατότητας, ανέβηκε στη δεύτερη θέση.

Η τύχη είναι με τους καλούς ως γνωστόν, και ο αλυτάρχης του αγώνα αποφασίζει να μπει στην πίστα με το Satety Car 17 γύρους πριν τον τερματισμό. Ο κανονισμός απαγορεύει το προσπέρασμα ώσπου ο αλυτάρχης να δώσει το σύνθημα ότι ο αγώνας ξαναρχίζει κανονικά. Για έξι γύρους όλοι γυρίζουν στο ρυθμό του "διαιτητή" και η διαφορά των 36 δευτερολέπτων που είχε πετύχει ο Χάκινεν γίνεται καπνός.

Στον 50ό γύρο στην ουσία ξαναρχίζει ο αγώνας. Ο Σουμάχερ έχει κολλήσει πίσω από τον Χάκινεν και τον πιέζει. Ο Φινλανδός ένα γύρο μετά κάνει το λάθος. Βγαίνει από την πίστα, χάνει χρόνο και ο Σουμάχερ του παίρνει την πρωτοπορία. Το ταλέντο του Γερμανού είναι γνωστό. Χωρίς τα νερά του προπορευόμενου να του κόβουν το οπτικό πεδίο, τρέχει κόντρα στο χρονόμετρο και δημιουργεί διαφορά από τον Χάκινεν 22 δευτερολέπτων. Ο Σουμάχερ τιμωρείται από τους κριτές με ποινή 10 δευτερολέπτων επειδή προσπέρασε έναν αργότερο οδηγό, όταν ο αλυτάρχης το είχε απαγορεύσει, αλλά η διαφορά είναι ασφαλείας, και τελικά αναδεικνύεται νικητής με 12,5 δεύτερα ταχύτερο χρόνο από τον Χάκινεν. Ο Γερμανός έχει πλησιάσει τον Φινλανδό στους δύο βαθμούς διαφοράς στη γενική κατάταξη, ενώ στη Φεράρι όλοι χορεύουν το χορό της... βροχής.

Αγορά αυτοκινήτου

Αύξηση 12% το πρώτο εξάμηνο

σε σχέση με πέρσι

Εντυπωσιακά πράγματα συμβαίνουν στο χώρο της αγοράς. Δημοσιεύματα μιλούν για "πάγωμα" λόγω υποτίμησης και "σαλόνια" εφημερίδων, για "φρένο" στις πωλήσεις λόγω απόσυρσης. Ο "Ρίζος" χαρακτήριζε το Μάη "σταθερό" και πρόσθετε ότι η εξέλιξη θεωρείται ομαλή

Τα συγκεντρωτικά στοιχεία του εξαμήνου δείχνουν ότι αγγίχτηκε το φράγμα των 100.000 πωλήσεων, και το νούμερο αυτό είναι μια βάση αισιοδοξίας, για τους αντιπροσώπους, ότι μπορεί να ξεπεραστούν και οι περσινές 160.000. Το πρώτο εξάμηνο μπορεί να φαίνεται εντυπωσιακά καλό, αφού σε σχέση με πέρυσι υπάρχει αύξηση 12%, αλλά δεν πρέπει να εξάγονται εύκολα συμπεράσματα. Στην ουσία το αποτέλεσμα είναι τεχνητό, αφού λόγω της υποτίμησης συμπιέστηκαν οι πωλήσεις, ακριβώς επειδή οι αντιπροσωπείες, με την ανοχή της κυβέρνησης, "έσπρωξαν" την αγορά διαθέτοντας αυτοκίνητα στις προ υποτίμησης τιμές. Το ειδικό καθεστώς εκτελωνισμού, Μάρτιο και Απρίλιο, οδήγησε στην "έκρηξη" του Απρίλη, που έκλεισε με 22.651 μονάδες.

Οι 16.500 πωλήσεις του Μάη και οι 15.900 του Ιούνη είναι ικανοποιητικές, αλλά λογικές, αν συνυπολογίσει κανείς την επίθεση προσφορών - χρηματοδοτήσεων των αντιπροσώπων, στους οποίους πρέπει να αναγνωρίσει κανείς και τη συμπίεση του ποσοστού κέρδους τους. Μια συμπίεση κέρδους όμως, που δεν πρέπει να συμβαίνει μόνο σε συνθήκες πανικού...

Το ρεκόρ εξαμήνου είναι προϊόν ακριβώς αυτού του πανικού και του "πολέμου" που έχει προκαλέσει ανάμεσα στους παράγοντες της αγοράς. Οι πρωταγωνιστές αυτής της μάχης είναι η ΤΟΥΟΤΑ, που τελικά αναδείχτηκε και "πρωταθλήτρια χειμώνα", κατακτώντας ποσοστό 9,9% και οι Hyndai, Fiat και Citroen που ακολουθούν κατά πόδας. Η Opel βρίσκεται στην πέμπτη θέση έχοντας και ένα "αστέρι" στη φαρέτρα της, ενώ η Nissan ακολουθεί σέρνοντας πρώτη το χορό της απόσυρσης... Η απόσυρση που προβληματίζει τα επιτελεία των εισαγωγέων, αφού φαίνεται ότι θα αποτελέσει το νέο πεδίο μάχης. Η κίνηση της Nissan, δεν αποκλείεται να σύρει και τους άλλους σε παρόμοιες εντυπωσιακές προσφορές.

Βέβαια αυτή η μάχη, εξαρτάται και από μια άλλη που μαίνεται, ανάμεσα στους υπουργούς Περιβάλλοντος και Οικονομικών, και που όσο παρατείνεται και δεν ξεκαθαρίζει με ποιους όρους ακριβώς θα εφαρμοστεί το μέτρο της απόσυρσης και πότε, θολώνει το τοπίο και προκαλεί ερωτικά στους "στρατηγούς" του marketing. Στρατηγούς που δε γνωρίζουν ποια κίνηση θα είναι τελικά η συμφέρουσα και θα επιφέρει το... ματ στους αντιπάλους.

ΑΠΟ ΤΟ 1996 είχε να κερδίσει η Γιαμάχα γκραν πρι μοτοσικλέτας στην κατηγορία των 500 κ. εκ. και, τελικά, τα κατάφερε με τον Νεοζηλανδό Σάιμον Κρέιφαρ στο Ντόνιγκτον Παρκ. Η νίκη μάλιστα ήταν πεντακάθαρη, αν αναλογιστεί κανείς τη διαφορά των 11,5 δευτερολέπτων από τον δεύτερο, παγκόσμιο πρωταθλητή, Μικ Ντούχαν, που πάντως προηγείται στη βαθμολογία. Στα 250 κ. εκ., πρώτος ο Λάρις Καπιρόσι που πλησίασε τον Χαράντα στη βαθμολογία. Προσωπική υπόθεση έχει κάνει τα 125 ο Σακάτα, που ξανακέρδισε, και έχει ήδη διαφορά 46 βαθμών στη γενική κατάταξη. Σήμερα πραγματοποιείται στη Γερμανία ο 9ος γύρος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος.

Στη φωτό, ο Κρι Πιγιέ, ενώ κυνηγά τον Μπιάτζι.

Ο 4ος ΑΓΩΝΑΣ ταχύτητας μοτοσικλετών αναβλήθηκε. Σύμφωνα με ανακοίνωση του αγωνιστικού τμήματος της ΕΛΠΑ, οι αρμόδιες αρχές δεν έδωσαν άδεια να πραγματοποιηθεί αγώνας στο αεροδρόμιο της Τρίπολης. Η ημερομηνία και ο τόπος τέλεσης του αγώνα θα ανακοινωθούν προσεχώς. Ελλάς το μεγαλείο σου... ΤΡΙΤΗ και καλύτερη για τον Νίκο Νικολούζο. Ο νεαρός οδηγός της Penzoil κατάφερε να οδηγήσει σύμφωνα με τις δυνατότητές του στον 3ο αγώνα του επαγγελματικού πρωταθλήματος Φόρμουλα 3 στην Τρίπολη, παίρνοντας μια εντυπωσιακή νίκη. Παρότι ο Μανώλης Μοσχούς έκανε την τέλεια εκκίνηση παίρνοντας κεφάλι, ο Νικολούζος επιτέθηκε, τον προσπέρασε και χάθηκε κυριολεκτικά. Η διαφορά στο τέλος άγγιξε τα 14 δευτερόλεπτα, ενώ στον τρίτο- Γιώργο Μαγκλιβέρα - ο νεαρός πρωταθλητής έριξε γύρο!

ΣΕ ΥΠΟΤΙΜΗΣΗ της τιμής των Lada Niva προχώρησε η αντιπροσωπεία. Η νέα παρτίδα των τζιπ που παρελήφθη πριν λίγες μέρες θα διατίθεται το καυτό δίμηνο Ιούλη - Αυγούστου στην τιμή των 4.185.000 δρχ., δηλαδή 200.000 λιγότερο απ' την τιμή που ίσχυε στον επίσημο κατάλογο του Ιούνη. Η τιμή είναι η ίδια με αυτήν που ίσχυε πέρσι ίδια εποχή, και αφορά περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτου, ενώ εξακολουθεί να ισχύει η χρηματοδότηση της Lada Credit Hellas (1.000.000 προκαταβολή και εξόφληση έως και 60 μήνες).



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ