ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 19 Μάη 2020
Σελ. /28
ΠΑΙΔΕΙΑ
Επιμένει η κυβέρνηση στη μετατροπή των μαθημάτων σε τηλεριάλιτι

Παρότι έχει εναντίον της σύσσωμο τον εκπαιδευτικό κόσμο, η κυβέρνηση επιμένει στην εφαρμογή της ηλεκτρονικής αναμετάδοσης μαθημάτων μέσα από τις σχολικές τάξεις και εξέδωσε μέσα στο Σαββατοκύριακο την Υπουργική Απόφαση για την υλοποίησή της.

Με την Απόφαση αυτή το υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να οριοθετήσει το πλαίσιο της αναμετάδοσης, χωρίς να μπορεί όμως να διασκεδάσει τις δικαιολογημένες ανησυχίες εκπαιδευτικών και γονιών για τη μετατροπή του μαθήματος σε τηλεριάλιτι.

Σύμφωνα με την Απόφαση, η κάμερα θα πρέπει να εστιάζει μόνο στον εκπαιδευτικό ή στον πίνακα της αίθουσας διδασκαλίας, η ζωντανή μετάδοση δεν θα γίνεται κατά την εξέταση μαθητών, αλλά μόνο κατά την παράδοση, και ο εκπαιδευτικός θα έχει το δικαίωμα σίγασης της φωνής μαθητή ή ακόμα και διακοπής της μετάδοσης, εφόσον το κρίνει απαραίτητο.

Η ηλεκτρονική μετάδοση του μαθήματος για τα δημόσια σχολεία θα γίνεται μέσω της πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης «Webex Meetings», που διαμορφώθηκε για το υπουργείο Παιδείας. Στην ψηφιακή αυτή πλατφόρμα, όπως ισχυρίζεται το υπουργείο, θα είναι απενεργοποιημένη η δυνατότητα καταγραφής και αποθήκευσης των δεδομένων.

Οργή για την έκδοση της Υπουργικής Απόφασης εκφράζει με ανακοίνωσή της η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών», αποδομώντας κάποιες από τις προαναφερθείσες δήθεν «ασφαλιστικές δικλίδες» που επικαλείται το υπουργείο. Οπως εξηγεί η ΑΣΕ: «Παραδέχονται ότι μετά από κάθε μάθημα θα παράγονται "μεταδεδομένα" (παρ. 2), δηλαδή στοιχεία για τον χρόνο και τη διάρκεια του μαθήματος, τον αριθμό μαθητών, θα αποθηκεύονται και θα χρησιμοποιούνται για σκοπούς ερευνητικούς ή στατιστικούς! Δεν υπάρχει κανένας τρόπος να διασφαλιστεί ότι δεν θα γίνεται καταγραφή του μαθήματος. Ακόμα και η αναφορά για online μετάδοση του μαθήματος μόνο κατά την παράδοση και όχι κατά την εξέταση μόνο ως αστείο μπορεί να ακουστεί», αφού και στην παράδοση «γίνονται ερωτήσεις, οι μαθητές συμμετέχουν, λένε γνώμη, διαφωνούν, δίνουν απαντήσεις που απέχουν από αυτό που πραγματεύεται το διδακτικό αντικείμενο». Επισημαίνει επίσης: «Αναρωτιόμαστε πώς μπορεί ο ήχος ή και η εικόνα να εστιάζει μόνο στον εκπαιδευτικό, αφού είναι πασίγνωστο, σε όσους φυσικά δεν είναι "περαστικοί" από τα σχολεία, ότι αυτός δεν κάθεται σχεδόν ποτέ στην έδρα αλλά συνεχώς κινείται για να βοηθήσει τους μαθητές. Επιπλέον αναφέρεται πως το υπουργείο Παιδείας μπορεί να δίνει προσωπικά δεδομένα στην ιδιωτική εταιρία που έχει την πλατφόρμα (παρ. 5α)».

Εντονες αντιδράσεις και πιέσεις στην ιδιωτική Εκπαίδευση

Στις σχολικές μονάδες της ιδιωτικής Εκπαίδευσης, όπου ήδη από τις προηγούμενες μέρες είχαν καταγγελθεί πολλές περιπτώσεις πιέσεων προς τους εκπαιδευτικούς να εφαρμόσουν το επικίνδυνο μέτρο που όλος ο εκπαιδευτικός κόσμος απορρίπτει, η Υπουργική Απόφαση αφήνει περιθώρια ακόμα μεγαλύτερης ασυδοσίας. Συγκεκριμένα, προβλέπει ότι μπορεί το ιδιωτικό εκπαιδευτήριο να επιλέξει και άλλη ψηφιακή πλατφόρμα από αυτήν που διατίθεται δωρεάν από το υπουργείο Παιδείας και σε αυτήν την περίπτωση «οφείλει να λαμβάνει κάθε απαραίτητο μέτρο και να προβαίνει σε κάθε απαραίτητη ενέργεια προκειμένου να συμμορφώνεται με τις κείμενες διατάξεις περί προστασίας προσωπικών δεδομένων»... Σκέτα ευχολόγια δηλαδή, για να εξασφαλίσουν οι ίδιοι οι σχολάρχες τι και πώς θα μεταδίδεται.

Ως μια πρώτη απάντηση στα παραπάνω, χτες έκαναν μαζική παρέμβαση στο ιδιωτικό σχολείο Κωστέα - Γείτονα δεκάδες μέλη του Συλλόγου Εργαζομένων στην Ιδιωτική Εκπαίδευση «Ο Βύρων» και άλλων εκπαιδευτικών σωματείων. Οι εκπαιδευτικοί, παρά την απόπειρα τρομοκράτησης με την προκλητική παρουσία αστυνομικών δυνάμεων, διατράνωσαν ότι δεν θα κάνουν βήμα πίσω, δεν θα αφήσουν έρμαια τους συναδέλφους στις πιέσεις των εργοδοτών, θα παλέψουν για να μείνουν στα χαρτιά οι κυβερνητικοί σχεδιασμοί για μετατροπή του μαθήματος σε τηλεριάλιτι. Ανανέωσαν δε το ραντεβού τους και σε άλλα ιδιωτικά σχολεία που ήδη «αξιοποίησαν» την απαράδεκτη τροπολογία για να κάνουν το μάθημα «big brother», ενώ κάλεσαν και στις σημερινές πανεκπαιδευτικές κινητοποιήσεις.

Με προβλήματα και ελλείψεις η επαναλειτουργία Γυμνασίων και Λυκείων

Σε ωριαία συμβολική κινητοποίηση στην είσοδο του σχολείου προχώρησαν χτες το πρωί, πρώτη μέρα επιστροφής στο σχολείο μετά την καραντίνα, μαθητές και εκπαιδευτικοί του 3ου Γυμνασίου Ωραιοκάστρου, στη Θεσσαλονίκη. Απαίτησαν να δοθεί λύση στα προβλήματα που προκύπτουν λόγω της έλλειψης κατάλληλων αιθουσών. Η κινητοποίηση οργανώθηκε από τον Σύλλογο Διδασκόντων και το 15μελές Μαθητικό Συμβούλιο.

Οπως ανέδειξαν, στο συγκεκριμένο σχολείο, τέσσερις αίθουσες διδασκαλίας είναι μικρότερες από τα προβλεπόμενα από το υπουργείο τετραγωνικά μέτρα, με αποτέλεσμα να μην εξασφαλίζεται η απαιτούμενη απόσταση του 1,5 μέτρου από μαθητή σε μαθητή, ακόμα και μετά το διαχωρισμό των τμημάτων. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να σπάσει το σχολείο στα δύο και τρία τμήματα να μεταφερθούν στο 2ο Δημοτικό Σχολείο. Επιπλέον, οι μαθητές δεν θα κάνουν μαθήματα Πληροφορικής, καθώς η αίθουσα Πληροφορικής είναι ακατάλληλη (υπόγεια χωρίς αερισμό και μικρή). Τέλος, για την καθαριότητα των χώρων που χρησιμοποιούνται στα δύο σχολεία απασχολούνται μόλις δύο καθαρίστριες με σύμβαση ορισμένου χρόνου.

Εκπαιδευτικοί και μαθητές απαιτούν να βρεθούν κατάλληλοι χώροι διδασκαλίας, προκειμένου να λειτουργήσει το σχολείο με ασφάλεια τόσο για τους μαθητές και τις οικογένειές τους όσο και για τους εκπαιδευτικούς.

Ανάλογα είναι τα προβλήματα που εντοπίζονται και στα περισσότερα σχολεία της Θεσσαλονίκης με την επιστροφή όλων των τάξεων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ενώ σε πολλά σχολεία, κυρίως συστεγαζόμενα, όπως π.χ. το συγκρότημα της Κλεάνθους (3 σχολεία), ξεχωρίζει ιδιαίτερα το πρόβλημα του προαυλισμού, καθώς οι αυλές είναι μικρές και δεν μπορούν να τηρηθούν οι αναγκαίες αποστάσεις μεταξύ των μαθητών.

Πολλά σχολεία δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν αρκετές από τις αίθουσες διδασκαλίας, καθώς είναι υπόγειες και δεν αερίζονται σωστά. Π.χ. το 2ο ΓΕΛ Πυλαίας, το Διαπολιτισμικό Γυμνάσιο Ευόσμου όπου σπάνε στα 3 τα τμήματα, καθώς 7 αίθουσες διδασκαλίας που βρίσκονται στο υπόγειο δεν θα λειτουργήσουν.

Επίσης, σε πολλά σχολεία, κυρίως ΕΠΑΛ, δεν θα πραγματοποιηθούν τα εργαστήρια, καθώς στεγάζονται σε υπόγειες αίθουσες. Προβληματική είναι και η λειτουργία του ΕΠΑΛ και του 1ου ΓΕΛ Κορδελιού, που λειτουργούν με κοινή αυλή και λόγω έλλειψης χώρων είχαν γίνει αίθουσες διδασκαλίας ακόμα και οι τουαλέτες!

Το Γυμνάσιο Πεύκων επεκτάθηκε σε ενοικιαζόμενο διπλανό οικόπεδο όπου τοποθετήθηκαν kibo, καθώς το σχολείο είναι μικρό και με μικρή αυλή.

Στην Αττική

«Δύο στα πέντε σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην πόλη μας ξεκίνησαν χωρίς καθαρίστρια πρωινής ζώνης», καταγγέλλει η «Λαϊκή Συσπείρωση» στον δήμο Καισαριανής, με αφορμή την επαναλειτουργία από χτες όλης της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στις νέες συνθήκες. Και προσθέτει: «Διαμαρτυρίες γονιών και εκπαιδευτικών εξανάγκασαν τη δημοτική αρχή σε κινήσεις της τελευταίας στιγμής και έτσι έφτασε στο ένα από τα δύο σχολεία μια καθαρίστρια (η οποία είχε ήδη περάσει από άλλα δύο σχολεία), ενώ στο έτερο σχολείο ακόμα και αυτήν τη στιγμή το πρόβλημα παραμένει».

Η «Λαϊκή Συσπείρωση» σημειώνει επίσης ότι «για καμία από τις καθαρίστριες με σύμβαση έργου δεν προβλέφθηκε εξέταση τεστ για τον Covid-19, παρότι για άλλα τμήματα εργαζομένων του δήμου έγινε αντίστοιχη πρόβλεψη» και ζητά μέτρα για την καθαριότητα και την ασφάλεια όλων των σχολείων και για τα δικαιώματα του προσωπικού.

Εκδηλώσεις της ΚΝΕ
  • Σήμερα Τρίτη

Στις 20.00, στο κανάλι της ΚΝΕ στο youtube θα προβληθεί το 9ο podcast της Οργάνωσης με θέμα «Ερευνα και επιστήμη για ποιον;». Καλεσμένοι θα είναι οι: Δημήτρης Κοιλάκος, μέλος του Τμήματος Παιδείας και Ερευνας της ΚΕ του ΚΚΕ, Δανάη Πλα - Καρύδη, μέλος του Γραφείου της ΤΕ Πανεπιστημίων - Ερευνητικών Κέντρων της ΚΟ Αττικής του ΚΚΕ, μέλος του ΔΣ του Σωματείου Εργαζομένων στο Ερευνητικό Κέντρο «Αθηνά» και υποψήφια διδάκτορας του ΕΜΠ, Βασίλης Ζουμπουρλής, διευθυντής Ερευνών του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών, επικεφαλής της μονάδας βιοϊατρικών εφαρμογών του Ινστιτούτου Χημικής Βιολογίας, και Κώστας Σταματόπουλος, εργαζόμενος - ερευνητής σε βρετανική φαρμακοβιομηχανία.

Διαδικτυακή σύσκεψη με θέμα «Η ζωή ενός ανθρώπινου πλάσματος αξίζει ένα εκατομμύριο φορές περισσότερο από την περιουσία του πλουσιότερου ανθρώπου στη Γη», κάνουν στις 19.00 οι Οργανώσεις της ΚΝΕ σε Δάφνη και Υμηττό. Θα μιλήσει η Ιωάννα Καρακώστα, στέλεχος της ΚΝΕ (πληροφορίες συμμετοχής: iwannazk19@gmail.com).

Στου Ζωγράφου, τα Στέκια της ΚΝΕ στην πλατεία Τερζάκη και στην πύλη Πολυτεχνειούπολης έχουν εγκαίνια στις 18.00 παρουσιάζοντας πρόγραμμα δραστηριότητας για το Μάη και τον Ιούνη.

Από σήμερα και κάθε μέρα, τις ώρες 19.00 με 22.00, οι Οργανώσεις Σπουδάζουσας Θεσσαλονίκης της ΚΝΕ οργανώνουν πλατιά παρέμβαση στο κέντρο της πόλης στη Νέα Παραλία (στο ύψος του Λευκού Πύργου), με εξορμήσεις, δραστηριότητες και άλλες πρωτοβουλίες για να συζητήσουν με εκατοντάδες νέους και νέες της πόλης για τις εξελίξεις και την πρόταση διεξόδου του ΚΚΕ.

  • Αύριο Τετάρτη

Το Στέκι της ΚΝΕ στην πλατεία Υμηττού έχει εγκαίνια στις 19.30 παρουσιάζοντας πρόγραμμα δραστηριότητας για το Μάη και τον Ιούνη.

Το Στέκι της ΚΝΕ στο Σκοπευτήριο Καισαριανής έχει εγκαίνια στις 19.00, παρουσιάζοντας πρόγραμμα δραστηριότητας για το Μάη και τον Ιούνη.

Οι Οργανώσεις Ν. Φιλαδέλφειας - Ν. Χαλκηδόνας της ΚΝΕ διοργανώνουν στο Στέκι τους στην πλατεία Πατριάρχου, στις 19.00, συζήτηση με θέμα «Για το σχολείο που έχουμε ανάγκη σήμερα», με αφορμή και το νέο νομοσχέδιο για την Παιδεία.

Για το σχολείο που μας αξίζει

Εκδήλωση με θέμα: «Η επόμενη μέρα της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής είναι εδώ. Οργανώνουμε τον αγώνα για το σχολείο και τη ζωή που μας αξίζει» διοργανώνει η ΤΟ Εκπαιδευτικών της ΚΟ Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ, την Κυριακή 24/5, στις 6.30 μ.μ., στο υπαίθριο θεατράκι του δημαρχείου Θεσσαλονίκης. Θα μιλήσει ο Γιάννης Δελής, βουλευτής του ΚΚΕ.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ