ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 19 Δεκέμβρη 2003
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΔΗΜΑΡΧΩΝ
Απόντες οι «εκλεκτοί» του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΝ

Μικροεπεισόδια σημειώθηκαν όταν οι δήμαρχοι επιχείρησαν να φτάσουν στον προαύλιο χώρο της Βουλής για να παραδώσουν ψήφισμα διαμαρτυρίας

Μικροεπεισόδια σημειώθηκαν χτες έξω από τη Βουλή, όταν η πορεία των αιρετών οι οποίοι διαμαρτύρονται για τα μειωμένα κονδύλια που εγγράφηκαν υπέρ των δήμων στον κρατικό προϋπολογισμό του 2004, επιχείρησαν να πλησιάσουν στην είσοδο του κτιρίου.

Οι αστυνομικές δυνάμεις είχαν εντολή να κρατήσουν την πορεία λίγα μέτρα μακριά από την είσοδο προκειμένου να εισέρχονται τα αυτοκίνητα των βουλευτών, ωστόσο, οι δήμαρχοι επιχείρησαν να φτάσουν στον προαύλιο χώρο της Βουλής. Ακολούθησε ένταση, ενώ δεν έλειψαν και οι μικροτραυματισμοί. Κατόπιν συνεννόησης με τον φρούραρχο και αφού η πορεία εισήλθε στο προαύλιο, αντιπροσωπεία των αιρετών μετέβη στη Βουλή για να επιδώσει ψήφισμα με τα αιτήματά τους. Για κατάλυση της δημοκρατίας... «μάλωσε» τους αιρετούς ο πρόεδρος της Βουλής, Απ. Κακλαμάνης, με τον οποίο και συναντήθηκαν λίγο αργότερα.

Στη συγκέντρωση, την οποία διοργάνωσε η Τοπική Ενωση Δήμων και Κοινοτήτων Νομού Αττικής, μετείχαν δήμαρχοι και δημοτικοί σύμβουλοι από το Λεκανοπέδιο, τη Θεσσαλονίκη και άλλες πόλεις.

Προκλητική ήταν η απουσία του προέδρου της Κεντρικής Ενωσης Δήμων και Κοινοτήτων Ελλάδας (ΚΕΔΚΕ), Π. Κουκουλόπουλου και των μελών του προεδρείου της Ενωσης που πρόσκεινται στο ΠΑΣΟΚ και τον ΣΥΝ, ξεχνώντας προφανώς την απόφαση του πρόσφατου ετήσιου συνεδρίου τους για παράσταση διαμαρτυρίας στη Βουλή την ημέρα (σ.σ. χτες) έναρξης της συζήτησης του προϋπολογισμού. Ισως να ήταν κουρασμένοι από τη χτεσινή πρωινή επίδειξη, στα γραφεία της ΚΕΔΚΕ, των στολών που θα φορούν οι δημοτικοί αστυνομικοί, διά χειρός της σχεδιάστριας Λουκίας...

Η αντιπροσωπεία των αιρετών εισέπραξε χτες - για άλλη μια φορά - υποσχέσεις στα αιτήματα που διαμόρφωσε η ΤΕΔΚΝΑ από τον Απ. Κακλαμάνη και τον πρόεδρο της ΝΔ Κ. Καραμανλή. Στο ψήφισμά της η ΤΕΔΚΝΑ ζητά ανάμεσα στα άλλα να δοθούν επιπλέον στους δήμους για το νέο έτος 300 εκατομμύρια ευρώ, καθώς και οι παρακρατημένοι υπέρ της ΤΑ πόροι. Καταγγέλθηκε δε, η επιβάρυνση των δήμων με νέες αρμοδιότητες χωρίς πόρους, όπως για παράδειγμα τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών.

Η ΤΕΔΚΝΑ αναγνωρίζει μεν ότι τα παραπάνω αιτήματα δε δίνουν οριστική λύση στο οικονομικό πρόβλημα των δήμων, την οποία όμως αναζητά - στο πλαίσιο της συμμόρφωσής της με την κυβερνητική πολιτική μετατροπής των δήμων σε ανώνυμες εταιρίες - στην τσέπη του δημότη. Οπως σημειώνεται στο ψήφισμα, θα πρέπει να ξεκινήσει διάλογος που θα περιλαμβάνει «την καθιέρωση ίδιων πόρων με τοπική φορολογία».

Εκτακτα μέτρα της Τροχαίας

Εκτακτα μέτρα για την ομαλή κυκλοφορία των οχημάτων, τις μέρες των γιορτών των Χριστουγέννων, του Νέου Ετους και των Θεοφανίων, ανακοίνωσε η Τροχαία Αττικής. Ειδικότερα, κατά την έξοδο, αύριο, την ερχόμενη Τετάρτη (24/12), την παραμονή της Πρωτοχρονιάς και τη Δευτέρα 5/1/2004, από τις 2 το μεσημέρι μέχρι και τις 9 το βράδυ, θα παραχωρηθεί μια επιπλέον λωρίδα στην Κακιά Σκάλα (46ο έως 53ο χιλιόμετρο).

Στο ίδιο σημείο, αλλά και από τα διόδια της Ελευσίνας έως και τη διασταύρωση Δαφνίου, θα παραχωρηθεί μία λωρίδα κυκλοφορίας κατά την επιστροφή των οχημάτων τις Κυριακές (21/12, 28/12, 4/1) και την Τρίτη των Θεοφανίων από τις 2 το μεσημέρι έως τις 10 το βράδυ.

Κυκλοφοριακές παρεμβάσεις θα ισχύσουν τις ίδιες μέρες, τόσο κατά την έξοδο, όσο και κατά την είσοδο στην Εθνική Οδό Αθηνών - Λαμίας (κόμβος Κηφισιάς, γέφυρες Βαρυμπόμπης και Κρυονερίου), στη Βάρης - Κορωπίου (στους ισόπεδους κόμβους με τις οδούς Ηφαίστου και Βάκχου), στη Λεωφόρο Δημοκρατίας στο Πέραμα (παραχώρηση μιας επιπλέον λωρίδας κυκλοφορίας από τη διασταύρωση με Κ. Βάρναλη έως το πορθμείο) και στη Σαλαμίνα (αμφιδρόμηση της ομώνυμης Λεωφόρου από την αρχή μέχρι την οδό Αγίας Βαρβάρας).


Για την προμήθεια νέων λεωφορείων της ΕΘΕΛ

Απάντηση σε πρόσφατα δημοσιεύματα της εφημερίδας «Απογευματινή», στα οποία γίνονται αναφορές σε «υπερτιμολογήσεις στις προμήθειες 600 λεωφορείων της ΕΘΕΛ» και «αποκλεισμό κοινοπραξιών από το διαγωνισμό», δίνει η Διακομματική Επιτροπή Προμηθειών της Βουλής.

Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα της εφημερίδας (σ.σ. ξεκίνησαν στις 9 Δεκέμβρη) οι τιμές για την αγορά 600 λεωφορείων από την ΕΘΕΛ, «είναι κατά πολύ ακριβότερες από αυτές που εξασφάλισε ο ΟΑΣΘ στη Θεσσαλονίκη», παραθέτοντας μάλιστα και σχετικούς πίνακες. Ακόμα, η εφημερίδα έκανε λόγο για «μεθοδεύσεις που κράτησαν 18 μήνες» και που «οδήγησαν στον αποκλεισμό» κοινοπραξιών από το διαγωνισμό.

Η Διακομματική Επιτροπή Προμηθειών της Βουλής, σε επιστολή της προς την εφημερίδα, μεταξύ άλλων, σημειώνει ότι η σύγκριση που γίνεται μεταξύ των διαγωνισμών για αστικά λεωφορεία της ΕΘΕΛ και του ΟΑΣΘ, είναι ατυχής, καθότι δε λαμβάνονται υπόψη οι διαφορές στις τεχνικές προδιαγραφές, καθώς και το γεγονός ότι το κριτήριο τελικά της κατακύρωσης της προμήθειας δεν είναι μόνο η μικρότερη τιμή, αλλά η ποιότητα της τεχνικής προσφοράς σε συνάρτηση με την τιμή.

«Ο συντάκτης του δημοσιεύματος όφειλε να ενημερωθεί από την Επιτροπή, εάν βεβαίως ο σκοπός του ήταν η αντικειμενική και ορθή ενημέρωση των αναγνωστών σας και όχι η δημιουργία κλίματος σκανδαλολογίας», καταλήγει η επιστολή.

Σημειώνεται ότι στα δημοσιεύματα γίνεται αναφορά και στη συμμετοχή του εκπροσώπου του ΚΚΕ στην Επιτροπή, με την επισήμανση ότι και με την υπογραφή του επιχειρεί η κυβέρνηση να δικαιολογήσει τις υπερτιμολογήσεις στην προμήθεια των λεωφορείων.

Καταρχήν, πρέπει να ξεκαθαριστεί ότι η διαδικασία δεν έχει ολοκληρωθεί. Βρίσκεται σε εξέλιξη, χωρίς η Επιτροπή να έχει καταλήξει τελεσίδικα σε οποιαδήποτε επιλογή. Και υπ' αυτή την έννοια, προκαλεί εύλογες εντυπώσεις και ερωτηματικά η εμμονή του συντάκτη στην αναπαραγωγή δημοσιευμάτων για το συγκεκριμένο θέμα. Ορισμένοι μάλιστα κάνουν λόγο για ανεπίτρεπτη παρέμβαση - πίεση της εφημερίδας, ενδεχομένως υπέρ της εξυπηρέτησης οικονομικών συμφερόντων επιχειρήσεων, που για τυπικούς και ουσιαστικούς λόγους βρέθηκαν τελικά εκτός διαγωνισμού. Χαρακτηριστική είναι η αναφορά σε διαμαρτυρία του υπουργού Μεταφορών της κυβέρνησης Μπερλουσκόνι για τον αποκλεισμό της ιταλικής εταιρίας «Bredamenarini Bus Sp.A», με αίτημα, ουσιαστικά να μετέχουν στους διαγωνισμούς - άνευ όρων - οι ευρωπαϊκές εταιρίες, λόγω ευρωπαϊκών κονδυλίων.

Σημειώνεται επίσης - πέρα απ' όσα αναφέρονται στην επιστολή της Διακομματικής Επιτροπής - ότι στις Επιτροπές Προμήθειας ειδών μεγάλης οικονομικής αξίας ή υψηλής τεχνολογίας, μετείχαν για μακρό χρονικό διάστημα όλα τα κόμματα της Βουλής, συμπεριλαμβανομένης και της ΝΔ. Για λόγους που αφορούν την ίδια, η ΝΔ αποχώρησε από τις Επιτροπές, προτείνοντας την αντικατάσταση των εκπροσώπων των κομμάτων, με διορισμό δικαστικών.

Οσον αφορά στη συμμετοχή του ΚΚΕ στις Επιτροπές αυτές, γίνεται για λόγους διαφάνειας, άμεσης ενημερότητας και κυρίως, για να εξασφαλιστεί η καλύτερη δυνατή λειτουργία τους προς το συμφέρον του ελληνικού λαού. Δεν είναι λίγες δε οι περιπτώσεις που έχει εναντιωθεί διά των εκπροσώπων του, σε διάφορες αποφάσεις για την προμήθεια υλικών.

Ωστόσο, το πρόβλημα είναι ότι ΜΟΝΟ ένα μικρό τμήμα των κρατικών προμηθειών (κάτω του 20% του συνόλου) εισάγεται τελικά στη διαδικασία των Διακομματικών Επιτροπών, στις οποίες υπάρχει μια κάποια διαφάνεια. Ολες οι άλλες κρατικές προμήθειες γίνονται χωρίς την απαιτούμενη διαφάνεια, με κυβερνητική - αποκλειστικά - ευθύνη. Για τη μεγαλύτερη συγκάλυψη του τρόπου των προμηθειών αυτών, χρησιμοποιείται μάλιστα ευρύτατα η διαδικασία παραπομπής τους στο υπουργείο Εθνικής Αμυνας (αγορά ελικοπτέρων ΥΕΝ και πρόσφατα η μεγάλη προμήθεια του υπουργείου Δημόσιας Τάξης για το ενιαίο συγκαναλικό σύστημα υπηρεσιών άμεσης ανάγκης, προϋπολογισμού 328 δισ. δρχ.). Στην τελευταία μάλιστα περίπτωση, η κυβέρνηση διέκοψε αυθαίρετα τη διαδικασία της Διακομματικής Επιτροπής, παραπέμποντας την προμήθεια στο υπουργείο Εθνικής Αμυνας.

Ολα τα παραπάνω βέβαια είναι γνωστά. Ο συντάκτης των δημοσιευμάτων όφειλε να τα πάρει υπόψη του, όπως επίσης όφειλε να διέπεται από μεγαλύτερη σοβαρότητα, τουλάχιστον στις όποιες αναφορές του στο ΚΚΕ.

Τρίτωσε το ... κακό στον ΟΣΕ

Μόλις έξι μέρες από τον εκτροχιασμό αμαξοστοιχίας του ΟΣΕ στο απαρχαιωμένο δίκτυο Πελοποννήσου, με τους 35 τραυματίες, χτες σημειώθηκε άλλος ένας με το ίδιο τρένο, στο ίδιο σημείο!

Αυτή τη φορά στην αμαξοστοιχία που εκτελούσε το δρομολόγιο Κυπαρισσία - Πύργος και εκτροχιάστηκε στην είσοδο του σταθμού Γιαννιτσοχωρίου, δεν επέβαιναν επιβάτες.

Πρόκειται για το τρίτο σιδηροδρομικό ατύχημα μέσα σε ένα χρόνο στο ίδιο σιδηροδρομικό δίκτυο, γεγονός που προκαλεί εύλογες ανησυχίες και δε δικαιολογεί σε καμιά περίπτωση τις καθησυχαστικές δηλώσεις κυβέρνησης και διοίκησης ΟΣΕ ότι η γραμμή ανακαινίστηκε πρόσφατα.

Σημειώνεται ότι ο χτεσινός εκτροχιασμός της αμαξοστοιχίας έγινε «σχεδόν με μηδενική ταχύτητα», όπως ομολογούν οι ίδιοι οι αρμόδιοι του ΟΣΕ. Σημειώνεται επίσης ότι στη συγκεκριμένη γραμμή απασχολούνται πλέον μόνο τέσσερις εργατοτεχνίτες, έναντι 16 που ήταν στο παρελθόν.

«Οχι» στη συμφωνία για τις ταμειακές μηχανές

Την πλήρη αντίθεσή του στη συμφωνία κυβέρνησης και γαλαζοπράσινων συνδικαλιστών στον κλάδο των ταξί να παραταθεί για λίγους μήνες η προθεσμία εγκατάστασης των ταμειακών μηχανών, εκφράζει ο γενικός γραμματέας του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) Παν. Μαυρίκης.

Παράλληλα, καταγγέλλει ότι αν και δεν παραβρέθηκε στην πρόσφατη συνάντηση που έγινε στα γραφεία του ΠΑΣΟΚ, κατά την οποία οι δύο πλευρές συνυπέγραψαν το κείμενο συμφωνίας, βάσει του οποίου ανεστάλη η πολυήμερη κινητοποίηση του κλάδου, εντούτοις, στην ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί, φέρεται να αποδέχεται τη συμφωνία!

Ο Παν. Μαυρίκης, που εκπροσωπεί στο ΣΑΤΑ την «Ενωτική Προοδευτική Συνεργασία», τάσσεται κατά της υπερφορολόγησης του κλάδου, επισημαίνοντας ότι κάτι τέτοιο θα μετακυλιστεί στον επιβάτη.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ