ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 18 Απρίλη 2012
Σελ. /32
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΕΙΣ» ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ
Βίαιη συγκέντρωση κλάδων και δραστηριότητων

Κλιμάκωση με νέα επαγγέλματα στις λίστες του υπουργείου Οικονομικών. Παραπέρα «προσαρμογές» μετά τις εκλογές

Για νέο πεσκέσι στις μερίδες της πλουτοκρατίας, ισχυρές επιχειρήσεις και μονοπώλια, προορίζει η συγκυβέρνηση του μαύρου μετώπου επαγγελματικούς κλάδους με δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενους, αυτοαπασχολούμενους, μικρούς επαγγελματίες, που μπαίνουν στη λαιμητόμο της λεγόμενης «απελευθέρωσης» των φερόμενων «κλειστών επαγγελμάτων».

Το υπουργείο Οικονομικών δημοσιοποίησε νέα λίστα με τα επαγγέλματα που εμπίπτουν στις «προαπαιτούμενες δράσεις» της εγκληματικής πολιτικής, των μνημονίων τους με τους ιμπεριαλιστικούς Οργανισμούς. Πρόκειται για την κλιμάκωση της πολιτικής που διαμορφώνει τους όρους και τις προϋποθέσεις για τη βίαιη έξοδο των μικροεπαγγελματιών και για την εκχώρηση ολόκληρης της πίτας σε ισχυρούς επιχειρηματικούς ομίλους. Στο επόμενο διάστημα και για τη διευκόλυνση των μονοπωλίων βάζουν για στόχο και τους λιμενεργάτες.

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του υπουργείου Οικονομικών «απελευθερώνονται»:

Μέχρι τέλος Ιούνη 2012: Λιμενεργάτες, καπνοπωλεία-περίπτερα-κυλικεία, κατ' οίκον διδασκαλία, διδασκαλία σε φροντιστήρια δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ξένων γλωσσών, εμπορία πετρελαιοειδών, ιδιωτικά ΚΤΕΟ, επιχείρηση ενοικίασης λιμουζίνων, ενεργειακοί επιθεωρητές.

Μέχρι τέλος Σεπτέμρη 2012:Εφημεριδοπώλες-πρακτορεία Τύπου, τουριστικά γραφεία και πράκτορες, οινολόγος-μελισοκόμος και άλλα επαγγέλματα αρμοδιότητας υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, εμπόριο λιπασμάτων, παιδικές εξοχές-βρεφικοί σταθμοί

Για δεκάδες άλλους κλάδους και επαγγέλματα έχουν ήδη προχωρήσει με την έκδοση υπουργικών παρεμβάσεων και άλλων νομοθετικών ρυθμίσεων. Ούτε και σε αυτό πρόκειται να αρκεστούν. Για πολλές από αυτές, αμέσως μετά τις εκλογές, θα προχωρήσουν με νέες «βελτιώσεις» και «προσαρμογές». Συγκεκριμένα: οδηγοί - ιδιοκτήτες ταξί, σχολές οδήγησης και εκπαιδευτές, μηχανοτεχνίτες, εκτελωνιστές, χημικοί ναυτιλίας, κομμωτές και κουρείς, τεχνίτες χεριών - ποδιών, διοργάνωση εκθέσεων, ραδιοτεχνίτες και ραδιοηλεκτρολόγοι, ενεχυροδανειστές, κλειθροποιοί, αργυραμοιβοί, φορτοεκφορτωτές, εταιρείες προσωρινής απασχόλησης, ιδιωτικά γραφεία συμβούλων εργασίας, ξεναγοί, μεσίτες, ορκωτοί εκτιμητές, λογιστές και φοροτέχνες, αναλογιστές, ιδιωτικοί φορείς παροχής υπηρεσιών πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας (ιατρεία-πολυιατρεία, οδοντιατρεία - πολυοδοντιατρεία, διαγνωστικά κέντρα, κέντρα αποθεραπείας - αποκατάστασης), μονάδες χρόνιας αιμοκάθαρσης, οδοντοτεχνικά εργαστήρια, καταστήματα οπτικών ειδών και τμημάτων φακών επαφής, εργαστήρια φυσικοθεραπείας, αισθητικής, μονάδες αδυνατίσματος και διαιτολογικές μονάδες, ωδεία, σχολές χορού, σχολές δραματικής τέχνης και κινηματογράφου.

Η συγκέντρωση κλάδων και τομέων οικονομικής δραστηριότητας, που σήμερα χαρακτηρίζονται από σχετική «διασπορά»,είναι ψηλά στις προτεραιότητες της ΕΕ, κομμάτι από «στρατηγική ΕΕ-2020» για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των κοιναγορίτικων μονοπωλίων. Σχετική κοινοτική Οδηγία επισημαίνει το «μεγάλο αριθμό εμποδίων που αποτρέπουν ή επιβραδύνουν την ανάπτυξη υπηρεσιών μεταξύ κρατών - μελών και ιδίως από υπηρεσίες που προέρχονται από μικρομεσαίες επιχειρήσεις». Τόσο η λεγόμενη «απελευθέρωση υπηρεσιών» όσο και αυτή για το «άνοιγμα των επαγγελμάτων» αποτελούν την πεμπτουσία της διαβόητης Οδηγίας Μπολκεστάιν που σήμερα, με άλλες ονομασίες, εφαρμόζουν στην πράξη. Ο ΣΕΒ μέσα από έκθεση του ΙΟΒΕ έχει αξιώσει: Να «προχωρήσουν οι απαραίτητες διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις και καταργηθούν οι περιορισμοί που το Δημόσιο επιβάλλει στον ανταγωνισμό (π.χ. κλειστά επαγγέλματα, ιδιαίτερα στις μεταφορές, καμποτάζ, περιορισμοί στην αγορά ενέργειας και υγείας κ.ά.), οι κατώτατες τιμές σε ορισμένα αγαθά και υπηρεσίες, η θέσπιση υποχρεωτικών αμοιβών για μια σειρά επαγγελματικές δραστηριότητες και οι γραφειοκρατικοί περιορισμοί στην επιχειρηματικότητα».

Σε ό,τι αφορά τη συγκέντρωση επαγγελματικών δραστηριοτήτων οι αξιώσεις του ΣΕΒ μαζί και οι νόρμες που βάζει η ΕΕ για την «ανταγωνιστικότητα» των μονοπωλίων έγιναν νόμος του κράτους (ν. 3919/2010) με τον οποίο καταργούνται:

-- Οι «περιορισμοί» ως προς τον αριθμό των προσώπων που μπορούν να εξασκούν κάθε επάγγελμα (πληθυσμιακά κριτήρια).

-- Οι γεωγραφικοί περιορισμοί στην άσκηση του επαγγέλματος.

-- Οι ελάχιστες αποστάσεις μεταξύ όμοιων επαγγελματικών εγκαταστάσεων.

-- Η απαγόρευση δημιουργίας περισσότερων επαγγελματικών εγκαταστάσεων από το ίδιο πρόσωπο.

-- Η επιβολή υποχρέωσης στον ασκούντα το επάγγελμα να προσφέρει μαζί με τη δική του υπηρεσία και άλλες συγκεκριμένες υπηρεσίες.

-- Οι προβλέψεις είτε αποκλειστικής δυνατότητας διάθεσης είτε απαγόρευσης διάθεσης είδους αγαθών από ορισμένες κατηγορίες επαγγελματικών εγκαταστάσεων.

-- Η επιβολή ή η απαγόρευση άσκησης επαγγέλματος με ορισμένη εταιρική μορφή.

-- Οι περιορισμοί που σχετίζονται με τη συμμετοχή στο μετοχικό κεφάλαιο.

-- Η επιβολή υποχρεωτικών κατώτατων τιμών ή αμοιβών για τη διάθεση αγαθών ή την παροχή υπηρεσιών.

ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΑ ΕΝΤΟΚΩΝ
Αντλήθηκαν 1,625 δισ. ευρώ

Το ποσό των 1,625 δισ. ευρώ άντλησε το υπουργείο Οικονομικών στη χτεσινή δημοπρασία εντόκων γραμματίων τρίμηνης διάρκειας. Το επιτόκιο διαμορφώθηκε στα υψηλά επίπεδα του 4,20%, παρουσιάζοντας ανεπαίσθητη μείωση σε σχέση με την προηγούμενη δημοπρασία, όπου και είχε διαμορφωθεί στο 4,25%.

Το αρχικό ποσό που αναζητούσε το υπουργείο Οικονομικών, ανερχόταν στα 1,250 δισ. ευρώ, ενώ στη διάρκεια της δημοπρασίας έγιναν δεκτές προσφορές, μέχρι το ύψος του δημοπρατηθέντος ποσού, καθώς και μη ανταγωνιστικές προσφορές ύψους 375 εκατ. ευρώ.

ΔΙΕΞΟΔΟΣ ΣΤΟΝ ΑΛΛΟ ΔΡΟΜΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Δυνατό ΚΚΕ - δύναμη του αυτοκινητιστή

Πολύς λόγος έγινε τους τελευταίους μήνες περί της ανάγκης «εκσυγχρονισμού» του ταξί στη χώρα και... τόνοι μελάνης χύθηκαν για το απαραίτητο του «ανοίγματος» και της «ελεύθερης πρόσβασης» σε αυτό το «κλειστό» επάγγελμα. Τελικά, η συγκυβέρνηση ΠΑΣΟΚ- ΝΔ, και ανεξάρτητα από τα όσα διακινούνται περισσότερο για τη δημιουργία εντυπώσεων, έθεσε σε εφαρμογή το σχέδιο που είχε υιοθετηθεί το 2010 με κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ: Παρέχεται η δυνατότητα εισόδου εταιρειών στο χώρο, που θα μπορούν να έχουν έως και το 5% του συνολικού αριθμού αδειών ταξί υπό την κατοχή τους, που αν υποθέσουμε ότι στην Αθήνα κυκλοφορούν 15.000 νόμιμα ταξί, αυτό σημαίνει 750 άδειες. Ακόμη ενισχύονται με 100, κατ' αρχήν, άδειες 7θέσιων - 9θέσιων οχημάτων επιχειρηματικά συμφέροντα (ξενοδοχειακά, τουριστικά κ.ά.) την ίδια στιγμή που η Αττική μετατρέπεται σε μία περιφέρεια, για να βρίσκονται εντός του εύρους δράσης των εταιρειών τους όλα τα λιμάνια, ξενοδοχεία και οι τουριστικοί προορισμοί. Να σημειώσουμε ότι τα οχήματα τύπου «βαν» που αδειοδοτούνται, θα λειτουργούν δίχως ταξίμετρο και «καπέλο» στη βάση προκαθορισμένων ραντεβού.

Η συγκυβέρνηση Παπαδήμου, τα αστικά ΜΜΕ και φυσικά οι «γαλαζοπράσινοι» συνδικαλιστές, προσπάθησαν να παρουσιάσουν τον παραπάνω σχεδιασμό - ταφόπλακα για τους αυτοαπασχολούμενους ταξιτζήδες, ως ένα «δίκαιο» νομοσχέδιο που «ανοίγει» το επάγγελμα, αλλά με «προϋποθέσεις», υποστηρίζοντας την ίδια ώρα ότι βρίσκεται στον «αντίποδα» των σχεδιασμών Ραγκούση. Κατ' αρχήν, πρέπει να σημειωθεί ότι ήταν οι μαζικοί, σκληροί και ενωτικοί αγώνες των ταξιτζήδων που ανάγκασαν τους κυβερνώντες να αποσύρουν, προσωρινά, το σχέδιο για την «άμεση και πλήρη απελευθέρωση» του επαγγέλματός τους. Ομως, δίχως περιστροφές, θα πρέπει να πούμε στις πάνω από 50.000 οικογένειες βιοπαλαιστών ταξιτζήδων, ότι η συγκυβέρνηση δε σταμάτησε να υπηρετεί τους σχεδιασμούς και τις επιδιώξεις του μονοπωλιακού κεφαλαίου, που ετοιμάζεται να πλιατσικολογήσει το φιλέτο των επιβατικών μεταφορών. Το ότι, προς το παρόν, οι άδειες παραμένουν περίπου όσες και σήμερα δεν λέει απολύτως τίποτε, αφού ο καινούριος νόμος δίνει τη δυνατότητα στον εκάστοτε υπουργό ή περιφερειάρχη να αυξάνει τον αριθμό τους ανά δύο χρόνια. Επίσης, από το βήμα της Βουλής, το βράδυ της Δευτέρας 2 Απρίλη, ο Μ. Βορίδης είπε ξεκάθαρα ότι το παρόν νομοσχέδιο ρυθμίζει μόνο την αγορά του ταξί και όχι τις ανάγκες του τουριστικού και ξενοδοχειακού κλάδου για τη μεταφορά των πελατών του. Δηλαδή, όχι απλά «έκλεισε το μάτι» σε μεγαλοξενοδόχους και λοιπούς επιχειρηματίες του τουρισμού, αλλά τους έδωσε καθαρή υπόσχεση, ότι σύντομα, αμέσως μετά τις εκλογές με μια σειρά διοικητικών πράξεων θα ικανοποιηθούν στο έπακρο οι «ανάγκες» τους.

Ο αυτοαπασχολούμενος ταξιτζής που πέρυσι το καλοκαίρι ήρθε αντιμέτωπος ταυτόχρονα με την κρατική καταστολή και την ιδεολογική τρομοκρατία (ψεκασμούς με χημικά από τα ΜΑΤ, συκοφαντία και ύβρεις από τα αστικά ΜΜΕ) δεν πρέπει να συνομολογήσει στον αργό του θάνατο που τον καταδικάζει η μαύρη συμμαχία του κεφαλαίου και των κομμάτων του. Είναι προαποφασισμένο από τη σημερινή πολιτική που ενισχύει τα μονοπώλια σε κάθε κλάδο της οικονομίας να μετατραπούν οι αυτοαπασχολούμενοι είτε σε άνεργους, είτε σε φτηνό ευέλικτο προσωπικό των μεταφορικών εταιρειών. Η κατρακύλα στις τιμές των αδειών τους, που στην Αθήνα μέσα σε δύο χρόνια έχασαν τα 2/3 της αξίας τους, η άνοδος στα επιτόκια των δανείων που πήραν για να τις αποκτήσουν, σε συνδυασμό με τις χαμηλές εισπράξεις και την αύξηση όλων των εξόδων τους, δείχνει πού πάει το πράγμα για τον μεροκαματιάρη ταξιτζή. Η επερχόμενη κάλπη είναι το σημείο όπου μπορεί και πρέπει να βρεθεί με αυτούς που από το ίδιο μετερίζι στους δύο μήνες απεργίας, αντιστάθηκαν στην επιθετικότητα των μονοπωλίων, τους κομμουνιστές συναδέλφους τους. Γιατί είναι βέβαιο ότι με την εκλογική ενίσχυση του ΚΚΕ, οι αγώνες που και πάλι θα ξεδιπλώσουν στο αμέσως επόμενο διάστημα για την υπεράσπιση των θέσεων εργασίας τους, θα διεξαχθούν υπό πολύ καλύτερο συσχετισμό δύναμης.


Φ. Κ.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ