Τετάρτη 18 Απρίλη 2012
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΔΙΕΞΟΔΟΣ ΣΤΟΝ ΑΛΛΟ ΔΡΟΜΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Δυνατό ΚΚΕ - δύναμη του αυτοκινητιστή

Πολύς λόγος έγινε τους τελευταίους μήνες περί της ανάγκης «εκσυγχρονισμού» του ταξί στη χώρα και... τόνοι μελάνης χύθηκαν για το απαραίτητο του «ανοίγματος» και της «ελεύθερης πρόσβασης» σε αυτό το «κλειστό» επάγγελμα. Τελικά, η συγκυβέρνηση ΠΑΣΟΚ- ΝΔ, και ανεξάρτητα από τα όσα διακινούνται περισσότερο για τη δημιουργία εντυπώσεων, έθεσε σε εφαρμογή το σχέδιο που είχε υιοθετηθεί το 2010 με κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ: Παρέχεται η δυνατότητα εισόδου εταιρειών στο χώρο, που θα μπορούν να έχουν έως και το 5% του συνολικού αριθμού αδειών ταξί υπό την κατοχή τους, που αν υποθέσουμε ότι στην Αθήνα κυκλοφορούν 15.000 νόμιμα ταξί, αυτό σημαίνει 750 άδειες. Ακόμη ενισχύονται με 100, κατ' αρχήν, άδειες 7θέσιων - 9θέσιων οχημάτων επιχειρηματικά συμφέροντα (ξενοδοχειακά, τουριστικά κ.ά.) την ίδια στιγμή που η Αττική μετατρέπεται σε μία περιφέρεια, για να βρίσκονται εντός του εύρους δράσης των εταιρειών τους όλα τα λιμάνια, ξενοδοχεία και οι τουριστικοί προορισμοί. Να σημειώσουμε ότι τα οχήματα τύπου «βαν» που αδειοδοτούνται, θα λειτουργούν δίχως ταξίμετρο και «καπέλο» στη βάση προκαθορισμένων ραντεβού.

Η συγκυβέρνηση Παπαδήμου, τα αστικά ΜΜΕ και φυσικά οι «γαλαζοπράσινοι» συνδικαλιστές, προσπάθησαν να παρουσιάσουν τον παραπάνω σχεδιασμό - ταφόπλακα για τους αυτοαπασχολούμενους ταξιτζήδες, ως ένα «δίκαιο» νομοσχέδιο που «ανοίγει» το επάγγελμα, αλλά με «προϋποθέσεις», υποστηρίζοντας την ίδια ώρα ότι βρίσκεται στον «αντίποδα» των σχεδιασμών Ραγκούση. Κατ' αρχήν, πρέπει να σημειωθεί ότι ήταν οι μαζικοί, σκληροί και ενωτικοί αγώνες των ταξιτζήδων που ανάγκασαν τους κυβερνώντες να αποσύρουν, προσωρινά, το σχέδιο για την «άμεση και πλήρη απελευθέρωση» του επαγγέλματός τους. Ομως, δίχως περιστροφές, θα πρέπει να πούμε στις πάνω από 50.000 οικογένειες βιοπαλαιστών ταξιτζήδων, ότι η συγκυβέρνηση δε σταμάτησε να υπηρετεί τους σχεδιασμούς και τις επιδιώξεις του μονοπωλιακού κεφαλαίου, που ετοιμάζεται να πλιατσικολογήσει το φιλέτο των επιβατικών μεταφορών. Το ότι, προς το παρόν, οι άδειες παραμένουν περίπου όσες και σήμερα δεν λέει απολύτως τίποτε, αφού ο καινούριος νόμος δίνει τη δυνατότητα στον εκάστοτε υπουργό ή περιφερειάρχη να αυξάνει τον αριθμό τους ανά δύο χρόνια. Επίσης, από το βήμα της Βουλής, το βράδυ της Δευτέρας 2 Απρίλη, ο Μ. Βορίδης είπε ξεκάθαρα ότι το παρόν νομοσχέδιο ρυθμίζει μόνο την αγορά του ταξί και όχι τις ανάγκες του τουριστικού και ξενοδοχειακού κλάδου για τη μεταφορά των πελατών του. Δηλαδή, όχι απλά «έκλεισε το μάτι» σε μεγαλοξενοδόχους και λοιπούς επιχειρηματίες του τουρισμού, αλλά τους έδωσε καθαρή υπόσχεση, ότι σύντομα, αμέσως μετά τις εκλογές με μια σειρά διοικητικών πράξεων θα ικανοποιηθούν στο έπακρο οι «ανάγκες» τους.

Ο αυτοαπασχολούμενος ταξιτζής που πέρυσι το καλοκαίρι ήρθε αντιμέτωπος ταυτόχρονα με την κρατική καταστολή και την ιδεολογική τρομοκρατία (ψεκασμούς με χημικά από τα ΜΑΤ, συκοφαντία και ύβρεις από τα αστικά ΜΜΕ) δεν πρέπει να συνομολογήσει στον αργό του θάνατο που τον καταδικάζει η μαύρη συμμαχία του κεφαλαίου και των κομμάτων του. Είναι προαποφασισμένο από τη σημερινή πολιτική που ενισχύει τα μονοπώλια σε κάθε κλάδο της οικονομίας να μετατραπούν οι αυτοαπασχολούμενοι είτε σε άνεργους, είτε σε φτηνό ευέλικτο προσωπικό των μεταφορικών εταιρειών. Η κατρακύλα στις τιμές των αδειών τους, που στην Αθήνα μέσα σε δύο χρόνια έχασαν τα 2/3 της αξίας τους, η άνοδος στα επιτόκια των δανείων που πήραν για να τις αποκτήσουν, σε συνδυασμό με τις χαμηλές εισπράξεις και την αύξηση όλων των εξόδων τους, δείχνει πού πάει το πράγμα για τον μεροκαματιάρη ταξιτζή. Η επερχόμενη κάλπη είναι το σημείο όπου μπορεί και πρέπει να βρεθεί με αυτούς που από το ίδιο μετερίζι στους δύο μήνες απεργίας, αντιστάθηκαν στην επιθετικότητα των μονοπωλίων, τους κομμουνιστές συναδέλφους τους. Γιατί είναι βέβαιο ότι με την εκλογική ενίσχυση του ΚΚΕ, οι αγώνες που και πάλι θα ξεδιπλώσουν στο αμέσως επόμενο διάστημα για την υπεράσπιση των θέσεων εργασίας τους, θα διεξαχθούν υπό πολύ καλύτερο συσχετισμό δύναμης.


Φ. Κ.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ