ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 17 Ιούλη 1999
Σελ. /24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Εξετάσεις αποκλεισμού οι πανελλαδικές της Β' Λυκείου

Στα συνηθισμένα επίπεδα η αποτυχία, λέει το υπουργείο Παιδείας, όταν τα στοιχεία που συγκεντρώνονται από όλη τη χώρα δείχνουν πραγματική σφαγή...

Με αγωνία και αγανάκτηση γονείς και μαθητές βλέπουν να αποκαλύπτεται σε όλο του το μεγαλείο ο ταξικός επιλεκτικός χαρακτήρας του "ενιαίου" Λυκείου, καθώς φτάνουν στα σχολεία οι βαθμολογίες των εξετάσεων της Β Λυκείου. Χτες, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Αγγ. Ζησιμόπουλος είπε ότι η αποτυχία στη Β Λυκείου, όπως και στην Α Λυκείου είναι στα ίδια επίπεδα με τις προηγούμενες χρονιές, χωρίς όμως να παραθέσει σχετικά στοιχεία.

Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου αναφέρθηκε χτες και στο πόρισμα της Ενορκης Διοικητικής Εξέτασης για τα παραποιημένα γραπτά που εντοπίστηκαν στο βαθμολογικό κέντρο της Πεύκης. Πρόκειται τελικά για 10 γραπτά (4 στα μαθηματικά, 5 στη χημεία και 1 στα νέα ελληνικά) τα οποία, όπως έδειξε η ΕΔΕ, παραποιήθηκαν μέσα στο εξεταστικό κέντρο. Ο γενικός γραμματέας είπε ότι οι εκπαιδευτικοί που ενεπλάκησαν θα τιμωρηθούν παραδειγματικά και ότι δεν αποτελεί πλήγμα για την αξιοπιστία των εξετάσεων η παραπάνω περίπτωση. Σε ό,τι αφορά στους μαθητές, είπε ότι δεν αποδεικνύεται εμπλοκή τους και ότι η βαθμολόγηση των γραπτών τους θα γίνει αφού αφαιρεθούν οι προσθήκες που έγιναν μετά. Μέχρι την επόμενη Τετάρτη, αναμένεται να ασκηθούν ποινικές διώξεις κατά παντός υπευθύνου για αυτουργία (στους καθηγητές που φέρονται να διέπραξαν την παραποίηση) και ηθική αυτουργία (σε γονείς και μαθητές που τους παρακίνησαν). Στο μεταξύ, συνεχίζεται η έρευνα και για καταγγελίες για παρόμοια φαινόμενα στο 102 εξεταστικό κέντρο Ηλιούπολης, ενώ ελέγχονται και καταγγελίες για ανάλογα μεμονωμένα περιστατικά σε άλλες περιοχές.

Οπως επίσης ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας, στις αρχές Αυγούστου θα ανακοινωθούν οι βαθμολογίες των υποψηφίων των γενικών εξετάσεων και στις αρχές Σεπτέμβρη οι βάσεις εισαγωγής.

Τα αποτελέσματα των εξετάσεων που φτάνουν καθημερινά στα σχολεία συμπληρώνουν την εικόνα "σφαγής" από τις εξετάσεις της Β Λυκείου και επιβεβαιώνουν τον ταξικό τους χαρακτήρα, καθώς και μία απλή ανάγνωση αρκεί για να δείξει τη διάσταση ανάμεσα σε αστικά κέντρα και περιφέρεια.

Στο 34,1% φτάνει στο Νομό Φωκίδας το ποσοστό των μαθητών που θα προσέλθουν το Σεπτέμβρη για επανεξέταση. Συγκεκριμένα, στο 1ο ΕΛ Αμφισσας από τους 62 οι 3 (4,8%), στο 2ο ΕΛ Αμφισσας από τους 40 οι 29 (72,5%), στο ΕΛ Ιτέας από τους 62 οι 19 (30,6%), στο ΕΛ Γραβιάς από τους 19 οι 3 (15,8%), στο ΕΛ Γαλαξιδίου από τους 15 οι 4 (26,7%), στο ΕΛ Ευπαλίου από τους 33 οι 17 (51,5%), στο ΕΛ Λιδορικίου από τους 4 οι 2 (50%) και στο ΕΛ Ερατεινής από τους 11 οι 7 (63,3%).

Σε σύνολο 20 σχολείων από τα 26 στο Νομό Μαγνησίας,το ποσοστό των μαθητών της Β Λυκείου που θα ξαναδώσουν εξετάσεις το Σεπτέμβρη, φτάνει το 24,8%. Στο 1ο Λύκειο Βόλου από τους 135 μαθητές παραπέμπονται οι 27 (20%), στο 2ο Λύκειο Βόλου από τους 171 οι 28 (16,3%), στο 3ο Λύκειο Βόλου από τους 125 οι 32 (25,6), στο 4ο Λύκειο από τους 82 οι 24 (29,2%), στο 5ο Λύκειο από τους 155 οι 25 (14,7%). Στο 1ο Λύκειο Ν. Ιωνίας από τους 150 οι 20 (13,3%), στο 2ο Λύκειο Ν. Ιωνίας από τους 22 οι 17 (77,2%), στο Λύκειο Αγριάς από τους 67 οι 11 (25,3%), στο Λύκειο Ζαγοράς από τους 21 οι 11 (52,3%), στο Λύκειο Καναλίων από τους 10 οι 4 (43%), στο Λύκειο Βελεστίνου από τους 85 οι 33 (38,8%), στο Λύκειο Ν. Αγχιάλου από τους 32 οι 6 (18,7%), στο Λύκειο Αλμυρού από τους 119 οι 16 (13,4%), στο Λύκειο Σκιάθου από τους 34 οι 13 (38,2%), στο Λύκειο Σκοπέλου από τους 28 οι 6 (21,4%), στο Λύκειο Τρικερίου από τους 5 οι 3 (60%), στο Λύκειο Σούρπης από τους 11 ο 1 (9,09%), στο Λύκειο Πτελέου από τους 15 ο 1 (6,6%).

Ισες ευκαιρίες...

"Οι ταξικοί φραγμοί σε όλο τους το μεγαλείο" τονίζει ο εκπαιδευτικός Χ. Τσουλουχάς, με αφορμή τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων στο Λύκειο Δικαίων στο Νομό Εβρου, όπου από τους 12 μαθητές, θα επανεξεταστούν το Σεπτέμβρη οι 8. "Μιλάμε για το βορειότερο σχολείο της Ελλάδας, για νέους απομακρυσμένους από τα αγαθά του πολιτισμού, όλα αυτά που συνθέτουν αυτό που λέμε ευρύτερη κουλτούρα. Ας ρωτήσουμε όλους τους υπουργούς "Παιδείας" από τη μεταπολίτευση μέχρι σήμερα, πότε τους δόθηκε μια άλλη οπτική του υπόλοιπου κόσμου εκτός από της τηλεόρασης; Με το κοντινότερο αστικό κέντρο (Ορεστιάδα) σε απόσταση 70 χιλιομέτρων, πώς τους δόθηκε η ευκαιρία για "αξιοπρεπή" ανταγωνισμό στις εξετάσεις".

Η σκληρή γλώσσα των αριθμών

Με δέος παρακολουθεί, το τελευταίο διάστημα, μια μερίδα του λαϊκού κόσμου τη σταδιακή αποψίλωση του λυκείου, όπως αποτυπώνεται στα αποτελέσματα των προαγωγικών εξετάσεων, που μόνο προαγωγικές δεν είναι. Ολο και περισσότεροι συνειδητοποιούν αυτό που το ΚΚΕ έλεγε από την αρχή, ότι η κυβέρνηση έχει σχέδιο και αντιεκπαιδευτική στρατηγική, σε αντίθεση με τα άλλα κόμματα που εστίαζαν την κριτική τους στην "προχειρότητα" και την "αδυναμία της κυβερνητικής πολιτικής. Ολο και περισσότεροι αντιλαμβάνονται ότι η "εκπαιδευτική μεταρρύθμιση" είναι οργανωμένο έγκλημα μιας πολιτικής που έχει βάλει στο στόχαστρο τη μόρφωση της πλειοψηφίας της νεολαίας. Οτι η αντιδραστική αναδιάρθρωση της εκπαίδευσης έρχεται να μπλοκάρει τη ροή προς το λύκειο και τα πανεπιστήμια, να αναστρέψει την αυξητική τάση της. Να αντιστρατευτεί τη σύγχρονη κοινωνική ανάγκη για ευρύτερη βασική μόρφωση, τη λαϊκή απαίτηση να μην προκαθορίζεται η μοίρα του μαθητή: πριν τα 18 του χρόνια, πριν ολοκληρωθεί η διαπαιδαγώγησή του, πριν αναπτύξει σφαιρικά την προσωπικότητά του.

Οπως είχε επισημάνει, για άλλη μια φορά, το ΚΚΕ, σε ανακοίνωση του Τμήματος Παιδείας της ΚΕ στις 2-7-99, με αφορμή την τελευταία συνέντευξη του υπουργού Παιδείας, η επιδίωξη αυτή μεθοδεύεται με το φιλτράρισμα των μαθητών από τάξη σε τάξη, ξεκινώντας από το Γυμνάσιο, όχι μόνο με την απόρριψη, αλλά και την αποθάρρυνση όσων δεν προσανατολίζονται στα ΑΕΙ, να μη συνεχίσουν ούτε στο Λύκειο. Αυτό είναι το ορατό αποτέλεσμα της ασφυκτικής σύνδεσης του Λυκείου στο σύστημα της εισαγωγής: του πανελλαδικού χαρακτήρα των προαγωγικών κι απολυτήριων εξετάσεων και του περιεχομένου του προγράμματος (κατευθύνσεις, γνωστικά αντικείμενα και ύλη, που παραπέμπουν σε αντίστοιχα πανεπιστημιακά τμήματα). Εκφραση αυτής της ξεδιάντροπης εμμονής στον επιλεκτικό και τελικά ελιτίστικο χαρακτήρα του Λυκείου, στην παγίωσή του σαν ξεχωριστής βαθμίδας από τη βασική υποχρεωτική εκπαίδευση, είναι η αναγόρευση της "αξιολόγησης" σε κυρίαρχη λειτουργία του όλου συστήματος (και μάλιστα με πρότυπο "αξιολόγησης" τα επαγγελματικού προσανατολισμού αγγλοαμερικανικά τεστ γνώσεων και δεξιοτήτων).

Τα στοιχεία που παραθέτει το τμήμα Στατιστικής του ΥΠΕΠΘ για τα δημόσια σχολεία είναι αποκαλυπτικά. Στη φετινή Α Λυκείου παρατηρούμε ότι συνέχισαν μόλις 86.704 μαθητές (ποσοστό 72%) από τους 120.430 απόφοιτους της Γ τάξης του Γυμνασίου. Από αυτούς με την κατάργηση του θεσμού των μετεξεταστέων έμειναν στην ίδια τάξη 11.613 (ποσοστό 13,39%). Αποτέλεσμα: δικαιούνται να συνεχίσουν στη Β Λυκείου 75.091 μαθητές (ποσοστό σχεδόν 62% των αποφοίτων - συμμαθητών του Γυμνασίου). Ηδη δηλαδή 45.339 απόφοιτοι του Γυμνασίου έχουν στραφεί σε ιδρύματα τύπου ΤΕΕ, στην παραγωγή και στην αναζήτηση μοίρας. Η σύγκριση με την προηγούμενη φουρνιά, όταν από τους 126.372 μαθητές της Γ Γυμνασίου συνέχιζαν στην Α Λυκείου 121.832 μαθητές (ποσοστό 96%) δίνει τη διαφορά.

Παίρνοντας υπόψη και τις πανελλαδικές εξετάσεις της Β και Γ Λυκείου είναι ορατή η αντιδραστική προοπτική να τελειώσουν το Λύκειο μόλις οι μισοί απόφοιτοι του Γυμνασίου, όταν είχαμε φτάσει να παίρνουν απολυτήριο Λυκείου οι 8 με 9 στους 10 απόφοιτους του Γυμνασίου.

Τα στοιχεία της φετινής Β Λυκείου αυτόν τον κίνδυνο διαγράφουν. Από τους 121. 805 μαθητές της προηγούμενης Α Λυκείου (σχολική χρονιά 1997 - 98), μόλις 90.000 έλαβαν μέρος στις φετινές εξετάσεις της Β Λυκείου. (Ακόμη κι αν προσθέσουμε όλους τους 3.255 νυχτερινούς μαθητές της περσινής Α Λυκείου, που δε δίνουν φέτος πανελλαδικές εξετάσεις, αποκαλύπτεται ότι από την Α στη Β τάξη εγκατέλειψαν το λύκειο 28.550 μαθητές). Και τα αποτελέσματα δείχνουν ότι από αυτούς ο 1 στους 3 οδηγείται σε επανεξέταση το Σεπτέμβρη. Αν δεν υπήρχαν κάποιες χαριστικές διατάξεις που παραχωρήθηκαν φέτος, κάτω από την πίεση των αγώνων, τα πράγματα θα ήταν πολύ χειρότερα. Για παράδειγμα, αν δεν υπήρχε η χαριστική βαθμολογία, το ποσοστό των μετεξεταστέων θα ήταν πολύ μεγαλύτερο και αν δε δινόταν το δικαίωμα μετεξέτασης στους μαθητές της Β Λυκείου τότε ένα πολύ μεγάλο ποσοστό μαθητών θα έμενε στον τόπο.

Δίνουμε ένα ενδεικτικό, και κάθε άλλο παρά ακραίο, παράδειγμα από λύκεια της Καλλιθέας στην Αθήνα, που μάλλον προσεγγίζουν το μέσο όρο:

Στο 4ο Λύκειο σε σύνολο 111 μαθητών προήχθησαν 65, ενώ 5 μαθητές τα κατάφεραν με τη χαριστική βαθμολογική ρύθμιση των 5 μονάδων (ποσοστό 4,5%) και τελικά οδηγούνται για επανεξέταση 41 μαθητές (36,9 %).

Στο 3ο Λύκειο από τους 78 μαθητές προήχθησαν 42, συν 7 μαθητές με τη χαριστική βαθμολογία (7,8%), ενώ 29 θα επανεξεταστούν το Σεπτέμβρη (ποσοστό 37,29%). Να σημειωθεί ότι πολλά παιδιά παραπέμπονται για 8 και 10 μαθήματα!Πόσα από αυτά θα συνεχίσουν στη Γ Λυκείου; Πόσα θα πάρουν τελικά απολυτήριο; Πόσοι θα μείνουν να διεκδικήσουν τις "85.000 θέσεις στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση" που εξαγγέλλει το υπουργείο Παιδείας; Και ποιοι θα είναι αυτοί;

Τα αιτήματα των τελευταίων αγώνων ακόμη "καίνε": Κατάργηση των αντιεκπαιδευτικών νόμων. Αποσύνδεση του λυκείου από το σύστημα εισαγωγής. Αναπροσανατολισμός της εκπαίδευσης στη διαπαιδαγώγηση σταθερής, δημιουργικής, κοινωνικής προσωπικότητας. Ολόπλευρη κι αρμονική μόρφωση για όλους. Ενιαίο δωδεκάχρονο βασικό σχολείο, δημόσιο και δωρεάν.

Κι ο Σεπτέμβρης είναι πιο κοντά από όσο φαίνεται.

Στο χώρο της Παιδείας έρχεται βροχή από αγώνες κι η μπόρα που θα ξεσπάσει δε θα περιοριστεί στην αναζωογονητική δύναμη της νεολαίας και τη συμπαράσταση γονιών και καθηγητών. Οι εργατοϋπάλληλοι, οι μικρομεσαίοι επαγγελματίες κι αγρότες που βλέπουν τα σχολειά των παιδιών τους τελευταία στη λίστα της "σχολικής επιτυχίας", οι έσχατοι της κοινωνίας πρέπει να γίνουν οι πρώτοι στους επερχόμενους αγώνες. Αυτοί μπορούν να θέσουν το πρόβλημα της Παιδείας στην πραγματική κοινωνική και πολιτική του διάσταση και να δώσουν συντριπτική και καθοριστική δύναμη στο μέτωπο των λαϊκών αγώνων.

Για να επιστρέψουν οι μαθητές στο σχολείο. Κανένα σχολείο να μην κλείσει. Ν' αρχίσει η αντίστροφη μέτρηση για όσους επιβουλεύονται τη μόρφωση των παιδιών μας.

Ν. Ρ.

Ρυθμίσεις μόνο για τους φοιτητές στην Πρίστινα

Με ειδικές ρυθμίσεις που θα αφορούν μόνο τους Ελληνες φοιτητές, οι οποίοι σπούδαζαν στο Πανεπιστήμιο της Πρίστινας, θεωρεί ότι απαντά στο πρόβλημα των φοιτητών της Γιουγκοσλαβίας η κυβέρνηση. Οπως ανακοίνωσε χτες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, μετά από τη συνεδρίαση της Κυβερνητικής Επιτροπής, τις ρυθμίσεις αυτές αναμένεται να τις ανακοινώσει το υπουργείο την επόμενη περίοδο.

"Το ΚΚΕ εκφράζει την αντίθεσή του στην απόφαση της κυβέρνησης να μην προχωρήσει στη ρύθμιση του προβλήματος των μεταγραφών των Ελλήνων φοιτητών που σπουδάζουν στα πανεπιστήμια της Γιουγκοσλαβίας, με μόνη εξαίρεση το πανεπιστήμιο της Πρίστινας". Αυτό τονίζει, σε δήλωσή του, ο βουλευτής του ΚΚΕ Αχιλλέας Κανταρτζής, σχολιάζοντας την εξαγγελία της κυβέρνησης. "Οπως επανειλημμένα και από την αρχή έχουμε δηλώσει, τα προβλήματα που έχει δημιουργήσει η ΝΑΤΟική επιδρομή επιβάλλουν να δοθεί με νομοθετική ρύθμιση η δυνατότητα μεταγραφής σε όλους τους Ελληνες φοιτητές που σπουδάζουν στα πανεπιστήμια της Γιουγκοσλαβίας, χωρίς εξαιρέσεις και χωρίς αποκλεισμούς, αφού τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί στη χώρα αυτή παραμένουν", τονίζει ο βουλευτής του ΚΚΕ.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος είπε ότι, παρά την αύξηση του αριθμού των εισακτέων στα ΑΕΙ και ΤΕΙ, "στο πλαίσιο της μεταρρύθμισης" ο αριθμός αυτός δεν αυξάνεται στις ιατρικές και οδοντιατρικές σχολές (που, άλλωστε, είναι και οι σχολές με τη μεγάλη ζήτηση), γιατί "υπάρχει μια δυσκολία απορρόφησης ή επαγγελματικής αποκατάστασης των αποφοίτων των ιατρικών σχολών, που είναι ήδη πάρα πολλοί σε σχέση με το πληθυσμιακό μέγεθος της χώρας" (!).

Επιχειρώντας, μάλιστα, να απαντήσει στο επιχείρημα των φοιτητών, που λένε ότι δεν μπορούν να γυρίσουν στη Γιουγκοσλαβία επειδή έχει επιβαρυνθεί το περιβάλλον λόγω της ραδιενέργειας, επικαλέστηκε τη συμμετοχή της Ελλάδας "στις προσπάθειες που γίνονται για την ανασυγκρότηση της Γιουγκοσλαβίας και, στο πλαίσιο αυτό, μεταξύ των άλλων, έχουμε αποστείλει στο Κοσσυφοπέδιο, όπως παλαιότερα στη Βοσνία, ένα μεγάλο αριθμό Ελλήνων στρατιωτών".

Πρωτοβουλία αλληλεγγύης προς την Κούβα

Σε κοινή πρωτοβουλία αλληλεγγύης προς την Κούβα συμμετέχει η ΚΝΕ μαζί με άλλες τρεις νεολαίες, την ΕΔΟΝ,την ΚΝ Πορτογαλίας και τη Σοσιαλιστική Εργατική Γερμανική Νεολαία.Η καμπάνια αλληλεγγύης έχει σκοπό την ανέγερση ενός κέντρου υγείας στο Πανεπιστήμιο του Matansas. Για το λόγο αυτό έχει ανοιχτεί Λογαριασμός στην Εθνική Τράπεζα στον αριθμό 155/344494 - 57.Ο λογαριασμός αυτός είναι στα ονόματα των δύο μελών του Γραφείου του ΚΣ της ΚΝΕ, Ν. Σερετάκη και Δ. Παπαδημητρίου.

Αιτήσεις διορισμού εκπαιδευτικών

Χτες το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε ότι με εγκυκλίους γνωστοποιεί τις περιοχές που έχουν κενά για διορισμό εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και πρωτοβάθμιας για προσωπικό ειδικοτήτων. Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να υποβάλουν αίτηση - δήλωση διορισμού μέχρι και τις 27 του Ιούλη στις κατά τόπους Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Μνημόσυνο για τον Τάσο

Αύριο, Κυριακή 18 Ιούλη,στις 9.30 πμ στην εκκλησία της Αναλήψεως στο Νέο Κόσμο θα πραγματοποιηθεί το ετήσιο μνημόσυνο του συντρόφου Τάσου Ξανθόπουλου,που έφυγε από κοντά μας πέρσι τον Ιούλη, αφού έδωσε για μήνες σκληρή μάχη για τη ζωή στο νοσοκομείο, μετά από το ατύχημα που είχε, αφήνοντας δυσαναπλήρωτο κενό πίσω του.

Στη διαδρομή του στην ΚΝΕ και το ΚΚΕ, πέρασε από πολλές στελεχικές θέσεις και ευθύνες. Ηταν μέλος του ΚΣ στην ανασυγκρότηση και μετά το 6ο Συνέδριο, μέχρι το θάνατό του μέλος του ΣΠ Αθήνας της ΚΝΕ και γραμματέας της ΤΟ Νοτίων Συνοικιών Αθήνας της ΚΝΕ. Το ΣΠ Αθήνας, οι σύντροφοι και οι φίλοι του στην Οργάνωση, τον θυμούνται πάντα με αγάπη.

25Ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΝΕ - "ΟΔΗΓΗΤΗ"
Προφεστιβαλικές εκδηλώσεις

Εχοντας περάσει ήδη από τις περισσότερες γειτονιές της Αθήνας το 25ο Φεστιβάλ συνεχίζει το ταξίδι του, με μια σειρά εκδηλώσεις και αυτό το διάστημα. Οπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος η ΚΝΕ αναπτύσσει ένα μοναδικό τρόπο επικοινωνίας με τη νεολαία, ανοίγει ένα βήμα διαλόγου που συνεχώς διευρύνεται και συμβάλλει στο να γίνεται περισσότερο ορατή και ρεαλιστική η δυνατότητα διεξόδου από τη σημερινή κατάσταση. Αυτό το στοίχημα κερδίζεται καθημερινά, σε κάθε εκδήλωση του Φεστιβάλ, που με ενθουσιασμό στήνουν οι Οργανώσεις της ΚΝΕ.

Αυτές τις μέρες πραγματοποιούνται οι παρακάτω εκδηλώσεις:

  • Σήμερα, Σάββατο:

- Στην κεντρική πλατεία Καισαριανής,στις 8μμ,με ομιλητή το Γιώργο Καλύβα,μέλος του ΚΣ.

- Στην πλατεία Παλαιάς Πεντέλης,στις 8μμ,με ομιλητή το Μίλτο Βακαλόπουλο,μέλος του ΚΣ.

  • Κυριακή 18/7:

- Στην Αγ. Παρασκευή,στην πλατεία του Αϊ-Γιάννη, στις 8μμ.

  • Τρίτη 20/7:

- Στη Ν. Φιλαδέλφεια στη Δεκελείας. στις 8μμ.

- Κεντρική εκδήλωση του Εργατικού Τομέα στην πλατεία Καπνικαρέας στον πεζόδρομο της Ερμού. Εκεί θα αποχαιρετήσουν και την μπριγάδα της ΚΝΕ που φεύγει για την Κούβα.

"Οι μαθητές μπορούν και πρέπει να νικήσουν"

Ανακοίνωση του Νομαρχιακού Συμβουλίου Κοζάνης της ΚΝΕ

"Οι πρώτες επιπτώσεις για τους μαθητές από την εφαρμογή της αντιεκπαιδευτικής μεταρρύθμισης αποκαλύφθηκαν με το μεγάλο ποσοστό μαθητών της Α Λυκείου, που δεν προάγονται μετά την κατάργηση του θεσμού των μετεξεταστέων, καθώς επίσης και με το ποσοστό των μαθητών της Β Λυκείου, το οποίο στο νομό μας έφτασε το 29.53% ". Αυτό τονίζει, σε ανακοίνωσή του, το Νομαρχιακό Συμβούλιο Κοζάνης της ΚΝΕ. "Μετά τη μεγάλη αποτυχία στην Α και Β Λυκείου, ο χειμώνας αναμένεται θερμότερος και οι μαθητές θα βρουν συμπαραστάτες και πρωταγωνιστές τα μέλη και τους φίλους της ΚΝΕ. Η ΚΝΕ βρέθηκε και θα βρεθεί πάλι φέτος στην πρώτη γραμμή και πλάι σε κάθε νέο, που αγωνίζεται για ουσιαστική 12χρονη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση. Ο αγώνας συνεχίζεται. Το μαθητικό κίνημα μπορεί και πρέπει να νικήσει", καταλήγει το ΝΣ της ΚΝΕ.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ