ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 17 Οχτώβρη 2013
Σελ. /24
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ - ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ - ΑΝΕΡΓΟΙ - ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ
Απαίτησαν φτηνά Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

Κινητοποίηση χτες στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας «Οδικές Συγκοινωνίες» (ΟΣΥ)

Στιγμιότυπο από τη διαδήλωση, που έγινε υπό βροχή
Στιγμιότυπο από τη διαδήλωση, που έγινε υπό βροχή
Ανεργοι, συνταξιούχοι, σπουδαστές και φοιτητές, γυναίκες των εργατικών - λαϊκών οικογενειών χτες το πρωί, παρά τη δυνατή βροχή, συγκεντρώθηκαν μπροστά στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας «Οδικές Συγκοινωνίες» (ΟΣΥ), στου Ρέντη, για να απαιτήσουν συγκοινωνίες, φτηνές, σύγχρονες, που να ικανοποιούν τις λαϊκές ανάγκες. Το στίγμα έδιναν τα πανό τους με τις φράσεις, «δεν αντέχουμε άλλο να πληρώνουμε», «δωρεάν μετακίνηση όλων των ανέργων» και άλλα.

Την κινητοποίηση διοργάνωσαν μαζικοί φορείς του Πειραιά, πρωτοβάθμια σωματεία, Σύλλογοι Γονέων, μαθητών και φοιτητών, Επιτροπές Ανέργων, συνταξιουχικά σωματεία και οι επιτροπές του ΠΑΜΕ στα Αμαξοστάσια Πειραιά και Πέτρου Ράλλη. Την Πέμπτη 24/10 θα γίνει νέα κινητοποίηση, με πικετοφορία στις 8.30 το πρωί στον Ηλεκτρικό Σταθμό Πειραιά ενάντια στις νέες περικοπές που σχεδιάζονται στον προϋπολογισμό των αστικών συγκοινωνιών. Στην κινητοποίηση καλεί η Γραμματεία Αστικών Συγκοινωνιών του ΠΑΜΕ.

Στο πλαίσιο της χτεσινής διαδήλωσης, αντιπροσωπεία των διοργανωτών συναντήθηκε με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΟΣΥ Γ. Οικονόμου. Κατέθεσε συγκεκριμένα αιτήματα για μείωση της τιμής του εισιτηρίου κατά 50%, δωρεάν μετακίνηση ανέργων, σπουδαστών, μαθητών, ΑμΕΑ και αύξηση του συγκοινωνιακού έργου. Η αντιπροσωπεία απαίτησε να «σβηστούν» τα πρόστιμα που έχουν καταλογιστεί σε ανέργους, επειδή δεν είχαν εισιτήριο.

«Είμαι άνεργος ναυτεργάτης, ορίστε το χαρτί του πρόστιμου που μου έκοψαν. 70 ευρώ επειδή δεν είχα εισιτήριο», ανέφερε ο Νίκος από την Επιτροπή Ανέργων Ναυτεργατών. Από τους περίπου 13.000 άνεργους ναυτεργάτες, οι 3.800 είναι οι «επίσημοι» και από αυτούς μόλις οι 600 παίρνουν 294 οι έγγαμοι, 235 οι άγαμοι! «Πώς να ψάξουμε για μπάρκο όταν θέλουμε τουλάχιστον 3 ευρώ την ημέρα για μετακίνηση;», είπε και συμπλήρωσε ότι και στην εφορία να πάει το πρόστιμο, «δεν έχω να πληρώσω».

Από τη Σαλαμίνα για Πέραμα ή Πειραιά, που μόνο το εισιτήριο του πορθμείου είναι ένα ευρώ (2 ευρώ πήγαινε - έλα) ο εργαζόμενος για να πάει στη δουλειά του θέλει το λιγότερο 5 ευρώ τη μέρα. Το ίδιο ο σπουδαστής και ο συνταξιούχος. Ο άνεργος βέβαια, είναι αποκλεισμένος. Ο Γ. Οικονόμου ανέφερε ότι η τιμολογιακή πολιτική του ΟΣΥ δεν είναι υπόθεση της εταιρείας, ενώ προανήγγειλε ότι με τις νέες περικοπές στον προϋπολογισμό των συγκοινωνιών η κατάσταση «θα γίνει χειρότερη, αν όχι και επικίνδυνη» προαναγγέλλοντας επί της ουσίας τις επόμενες αυξήσεις.

Η κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες

-- Σε συνθήκες κρίσης που το λαϊκό εισόδημα πιάνει πάτο, το εισιτήριο είναι στα 1,40 ευρώ (από 0,80 ευρώ που ήταν το 2009) αύξηση δηλαδή 75% μέσα σε 4 χρόνια. Η κάρτα απεριορίστων διαδρομών είναι στα 45 ευρώ, το 10% δηλαδή του πενιχρού κατώτατου μισθού που έχουν επιβάλει κυβέρνηση και ΕΕ.

-- Για την αντιμετώπιση της περιβόητης εισιτηριοδιαφυγής, βάζουν τους εργαζόμενους στις συγκοινωνίες να κάνουν το χωροφύλακα στους ανέργους, στους χαμηλόμισθους.

-- Τα δρομολόγια έχουν κοπεί πάνω από 30% τα τελευταία 3,5 χρόνια, διαμορφώνοντας απίστευτη ταλαιπωρία και μακρόχρονη αναμονή για τους επιβάτες ακόμα και σε περιοχές του βασικού αστικού ιστού, όπως το Μενίδι και τα Λιόσια. Είναι αποτέλεσμα της μείωσης της κρατικής επιχορήγησης, της μείωσης του προσωπικού, της μείωσης και της κατάργησης γραμμών. Στα λεωφορεία λειτουργούν 1.400 οχήματα από τα 2.200 του συνολικού στόλου και στα τρόλεϊ τα 190 από τα 350 οχήματα. Στον ΗΣΑΠ είναι σε λειτουργία τα 2/3 των συρμών, στο ΤΡΑΜ είναι σε λειτουργία 24 στους 35 συρμούς.

-- Κατακτήσεις και δικαιώματα των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες συρρικνώνονται συνεχώς. Ο αριθμός των εργαζομένων έχει πέσει σχεδόν στο μισό, οι ΣΣΕ τσακίζονται και η μείωση του εισοδήματος φτάνει στο 45%. Οι συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας λόγω των συνθηκών εργασίας, της εντατικοποίησης και της μείωσης του προσωπικού χειροτερεύουν, θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια των ίδιων των εργαζομένων και των επιβατών.

ΥΓΕΙΑ
Κινητοποιήσεις εργαζομένων και φορέων
  • Εκπρόσωποι από 9 νοσοκομεία της Αττικής έκαναν χτες παρέμβαση στο υπουργείο Υγείας ζητώντας να ανοίξουν άμεσα τα νοσοκομεία που έκλεισαν, να τοποθετηθούν οι 1.665 εργαζόμενοι στις θέσεις τους και να ενισχυθούν τα νοσοκομεία από τον κρατικό προϋπολογισμό.
  • Σήμερα, συνδικαλιστές, εργαζόμενοι και φορείς του Βόρειου τομέα της Αθήνας θα κλείσουν στις 8 π.μ. τα ταμεία των νοσοκομείων και στις 6 μ.μ. θα κάνουν συγκέντρωση και πορεία στο Μαρούσι (σταθμός ΗΣΑΠ). Στις πρωτοβουλίες καλούν τα σωματεία των νοσοκομείων ΚΑΤ, Παίδων Πεντέλης, «Σισμανόγλειο», η Επιτροπή Αγώνα ΠΑΜΕ Ογκολογικού Κηφισιάς «Αγιοι Ανάργυροι», η Β' ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής, η Λαϊκή Επιτροπή Αμαρουσίου, οι Σύλλογοι Γυναικών Αμαρουσίου και Κηφισιάς.
  • O Σύνδεσμος Συνταξιούχων ΙΚΑ Νέας Ιωνίας διοργανώνει σήμερα συγκέντρωση διαμαρτυρίας στις 10 π.μ. στο παλιό ΙΚΑ της Νέας Ιωνίας (στις παροχές).
  • Συγκέντρωση - συναυλία για την Υγεία διοργανώνουν αύριο Παρασκευή στην Ελευσίνα τα Σωματεία Εργατοϋπαλλήλων Μετάλλου «ΜΑΣΙΝΑ», Ιδιωτικών Υπαλλήλων και Εμποροϋπαλλήλων Δυτικής Αττικής, Συνταξιούχων ΙΚΑ Ελευσίνας και Ασπροπύργου και οι Σύλλογοι Γυναικών Ελευσίνας και Ασπροπύργου. Η συγκέντρωση θα γίνει στις 6.30 μ.μ. στην πλατεία Ηρώων Ελευσίνας. Η Επιτροπή Αγώνα «Θριασίου» Νοσοκομείου του ΠΑΜΕ καλεί σε προσυγκέντρωση στην πλατεία Λαού στις 6 μ.μ.
  • Αύριο, Παρασκευή, θα γίνει συγκέντρωση στα γραφεία του ΕΟΠΥΥ στο Κάτω Χαλάνδρι από το Σωματείο Συνταξιούχων ΙΚΑ Χαλανδρίου, στις 10.30 π.μ. στην πλατεία Χίου.
Με συνταγή της ΕΕ οι ανατροπές στην Ασφάλιση

«Το μέγεθος της επιδείνωσης των δημόσιων οικονομικών εξαιτίας της κρίσης ισοδυναμεί με την εξουδετέρωση 20 ετών δημοσιονομικής εξυγίανσης, πράγμα που σημαίνει ότι οι δημοσιονομικοί περιορισμοί θα είναι πολύ ισχυροί την επόμενη δεκαετία. Οι εκτιμήσεις δείχνουν ότι η κρίση θα ασκήσει περαιτέρω πίεση στη δημόσια συνταξιοδοτική δαπάνη και σε μακροπρόθεσμο επίπεδο, διότι η οικονομική ανάπτυξη αναμένεται σημαντικά χαμηλότερη, ενώ συγχρόνως υπάρχει μεγάλη αβεβαιότητα ως προς το πότε θα υπάρξει πλήρης ανάκαμψη».

Η επισήμανση αυτή, που έκαναν τα όργανα της ΕΕ με την «Πράσινη Βίβλο για τις συντάξεις», ήδη από το 2010, πριν δηλαδή κορυφωθεί η κρίση, έδινε την κατεύθυνση για τις νέες ανατροπές στη δημόσια Κοινωνική Ασφάλιση σε ολόκληρη την ΕΕ, τη δεκαετία που διανύουμε. Το δεύτερο που έκανε η «Πράσινη Βίβλος» ήταν η σύνδεση της Κοινωνικής Ασφάλισης με τα δημοσιονομικά και τους ρυθμούς ανάπτυξης, συστήνοντας τη «συγκράτηση» της συνταξιοδοτικής δαπάνης σε όλες τις χώρες.

Ως εκ τούτου ξεκαθάριζε ότι δεν έφταναν οι μέχρι τότε ανατροπές στα συνταξιοδοτικά συστήματα των χωρών της ΕΕ αλλά: «Επειτα από μια δεκαετία μεταρρυθμίσεων που άλλαξαν τα συνταξιοδοτικά συστήματα των περισσότερων κρατών - μελών, υπάρχει τώρα η ανάγκη να αναθεωρηθεί ριζικά το πλαίσιο της ΕΕ». Κατά συνέπεια, τα νέα μέτρα που σχεδιάζονται στη χώρα μας έχουν ήδη προδιαγραφεί από την ΕΕ. Φέρουν τη δική της σφραγίδα και αφορούν όλες τις χώρες, στις οποίες αν και εκτός μνημονίων, λαμβάνουν ανάλογα μέτρα, όπως πρόσφατα η Γαλλία.

Πολλές φορές, κυβερνητικά στελέχη επικαλούνται τα ελλείμματα των Ταμείων ή τη βιωσιμότητα του συστήματος για να δικαιολογήσουν σκληρές περικοπές ή αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης. Στα κείμενα όμως της ΕΕ οι τεχνοκράτες της, απαλλαγμένοι από την τρέχουσα πολιτική σκοπιμότητα, δεν κρύβουν λόγια και δίνουν την πραγματική σκοπιμότητα και διάσταση των ανατροπών. Ετσι, στην «Πράσινη Βίβλο» τονιζόταν: «Τα συνταξιοδοτικά συστήματα αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα των χρηματοοικονομικών αγορών, και ο σχεδιασμός τους μπορεί να προωθήσει ή να παρακωλύσει την ελεύθερη κυκλοφορία του εργατικού δυναμικού ή του κεφαλαίου».

Τι σημαίνει αυτό; Πρώτον, ότι τα αποθεματικά των Ταμείων και οι εισφορές στα επαγγελματικά ταμεία είναι ένα πρώτης τάξης «κομπόδεμα» που το κεφάλαιο μπορεί να αξιοποιήσει/επενδύσει για να αποκομίσει κέρδος. Και, δεύτερον, ότι στα εθνικά συστήματα Ασφάλισης θα πρέπει να κυριαρχήσει ολοκληρωτικά η ανταποδοτικότητα, προκειμένου ο εργαζόμενος να κουβαλάει τον ατομικό του λογαριασμό, όταν μετακινείται από χώρα σε χώρα, ή από κλάδο σε κλάδο, για να εξασφαλίσει το μεροκάματο.

Στο πλαίσιο αυτό οι νέες «συνταξιοδοτικές μεταρρυθμίσεις» θα πρέπει να «συμμορφωθούν» και με τη «στρατηγική "Ευρώπη 2020"». Ολα τούτα αποκαλύπτουν την πραγματική αποστολή τόσο των μέχρι τώρα αντιασφαλιστικών μέτρων, όχι μόνο στη χώρα μας αλλά και στο σύνολο της ΕΕ, όσο και αυτών που σχεδιάζονται. Καταρρίπτουν ταυτόχρονα μια σειρά από μύθους, για τη δήθεν «ιδιαιτερότητα» του ελληνικού ασφαλιστικού συστήματος, την «αναποτελεσματικότητά του» κ.λπ.

Συγκεκριμένα, η κοινή «ευρωπαϊκή συνταγή» που έδινε η «Πράσινη Βίβλος» για τη δεκαετία 2010 - 2020 ήταν:

  • Ενθάρρυνση περισσότερων ανθρώπων να εργάζονται περισσότερο και για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, προκειμένου να αποκτήσουν τα ίδια δικαιώματα που είχαν πριν: Αύξηση των ορίων ηλικίας για τη συνταξιοδότηση.
  • «Ανταμοιβή» όσων συνταξιοδοτούνται αργότερα και «τιμωρία» όσων συνταξιοδοτούνται νωρίτερα από το κανονικό όριο ηλικίας.
  • Υπολογισμός των συνταξιοδοτικών παροχών με βάση το μέσο όρο των αποδοχών ολόκληρου του εργασιακού βίου και όχι με βάση τις αποδοχές των καλύτερων ετών.
  • Κατάργηση ή περιορισμός των δυνατοτήτων πρόωρης συνταξιοδότησης. Λήψη μέτρων στην αγορά εργασίας για να ενθαρρύνονται - και να έχουν τη δυνατότητα - οι εργαζόμενοι μεγαλύτερης ηλικίας να παραμένουν στην αγορά εργασίας.
  • Μείωση του μεριδίου των δημόσιων διανεμητικών συντάξεων στη συνολική συνταξιοδοτική δαπάνη δίνοντας ενισχυμένο ρόλο σε συμπληρωματικά προχρηματοδοτούμενα ιδιωτικά συστήματα.

Ειδικά για το τελευταίο και την ενίσχυση της ιδιωτικής ασφάλισης, ήδη από τον περασμένο Μάη η Τράπεζα της Ελλάδας σε έκθεσή της θεωρεί τουλάχιστον απαραίτητα τα ιδιωτικά ασφαλιστικά συστήματα προεξοφλώντας τη μείωση των συντάξεων σε τέτοιο βαθμό (έως και 50%) που θα είναι αδύνατη η επιβίωση των συνταξιούχων!


Γ. ΖΑΧ.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ