Η διακοπή του δρομολογίου Αίγινα - Πόρτες έχει αποκόψει πέντε ορεινά χωριά
Ο δήμαρχος, παρότι ήταν ενήμερος για την κινητοποίηση της Τετάρτης, απουσίαζε, προκαλώντας τη δυσαρέσκεια των κατοίκων, οι οποίοι έλεγαν πως τους απαξιώνουν και τους εμπαίζουν. Μετά από πιέσεις, δυο μέλη της επιτροπής κατοίκων συναντήθηκαν με τον αντιδήμαρχο Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών, Βαγγέλη Δέδε. Σύμφωνα με τους εκπροσώπους των κατοίκων, ο αντιδήμαρχος υποσχέθηκε προφορικά ότι γίνεται προσπάθεια την Παρασκευή (και κάθε Παρασκευή) να εκτελεστεί δρομολόγιο, δηλώνοντας πως θα κάνει ο δήμος μια οικονομική πρόταση στον ιδιώτη του νησιού που έχει το ΚΤΕΛ, χωρίς όμως να υπόσχεται ότι αυτή η πρόταση θα γίνει αποδεκτή.
Οι κάτοικοι, από την πλευρά τους, δήλωσαν ότι δεν τους αρκεί το ένα δρομολόγιο τη βδομάδα, αλλά το δέχονται καταρχάς ως ένα πρώτο βήμα. Δήλωσαν επίσης ότι αν μέχρι σήμερα Παρασκευή δεν δουν λεωφορείο, θα συναντηθούν εκ νέου για να αποφασίσουν τις μελλοντικές κινήσεις τους, σχεδιάζοντας ακόμα και κατάληψη του δημαρχείου.
Τέλος, όπως ανέφεραν οι κάτοικοι, εκτός από τη δυσκολία στην τροφοδοσία και στη μετάβαση στις δημόσιες υπηρεσίες, με τη διακοπή του λεωφορείου αντιμετωπίζουν επίσης προβλήματα στην Υγεία (φάρμακα, γιατροί, συνταγογραφήσεις), καθώς στις Πόρτες δεν υπάρχει κάποιο αγροτικό ιατρείο, ενώ το αγροτικό ιατρείο του Κύλινδρα παραμένει κλειστό. Στην κινητοποίηση των κατοίκων συμπαραστάθηκε αντιπροσωπεία της ΚΟ Αίγινας του ΚΚΕ.
Διαχρονικό χαρακτηρίζει το πρόβλημα της οδικής συγκοινωνίας του νησιού η ΚΟ Αίγινας του ΚΚΕ, σημειώνοντας πως αυτή «βρίσκεται στα χέρια ιδιώτη, ο οποίος ουσιαστικά καθορίζει τις περιοχές και τον αριθμό των δρομολογίων ανάλογα με το κέρδος που αφήνει το κάθε δρομολόγιο». Και με αφορμή τη διακοπή του δρομολογίου Αίγινα - Πόρτες, στην ανακοίνωσή της σημειώνει ακόμα μεταξύ άλλων:
«Η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, συνεχίζοντας το έργο των προηγούμενων κυβερνήσεων, υλοποιεί τις αποφάσεις για την πλήρη απελευθέρωση των μεταφορών, δηλαδή την πλήρη ιδιωτικοποίηση αεροδρομίων, σιδηρόδρομων, αστικών και υπεραστικών συγκοινωνιών. Οι νόμοι που έχουν ψηφίσει διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις, είναι κομμένοι και ραμμένοι στις απαιτήσεις των επιχειρηματικών ομίλων και ιδιωτών που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των μεταφορών, δίνουν το πάτημα να διαμορφώνουν κατά το δοκούν τα δρομολόγιά τους, ανάλογα με το τι κέρδος τους αφήνει, με συνέπεια η βασική λαϊκή ανάγκη για συχνή, ασφαλή και φτηνή μετακίνηση με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς να πηγαίνει περίπατο...
Ευθύνες όμως έχει και η δημοτική αρχή της Αίγινας. Αντί να πάρει άμεσα μέτρα από τους πόρους του δήμου για την αντικατάσταση ενός παλιού και επικίνδυνου λεωφορείου, με στόχο την κάλυψη των ορεινών χωριών της Αίγινας με συχνή και ασφαλή συγκοινωνία, ουσιαστικά εμπαίζει τους κατοίκους με διάφορες δικαιολογίες, νίπτει τας χείρας της, λέγοντας ότι δεν ευθύνεται και ότι το κόστος των ζημιών είναι ασύμφορο. Δεν υπάρχει καμία δικαιολογία μετά από 5 μήνες.
Καλούμε εδώ και τώρα τη δημοτική αρχή της Αίγινας να ναυλώσει λεωφορείο για την εξυπηρέτηση του δρομολογίου Αίγινα - Πόρτες. Για όσο διάστημα οι κάτοικοι εξυπηρετούνται με ταξί ή άλλα μέσα, ο δήμος να καλύψει το κόστος μετακίνησης για τους κατοίκους των συγκεκριμένων χωριών που είναι ασύμφορο.
Καλούμε σε αγώνα και πάλη για φτηνό εισιτήριο για όλο το λαό και δωρεάν μετακίνηση ανέργων και μαθητών».
Επίκαιρη Ερώτηση για το θέμα κατέθεσε το ΚΚΕ στη Βουλή
Τη μόνιμη μεταστέγαση της 2ης ΕΜΑΚ Θεσσαλονίκης σε ένα πλήρως εξοπλισμένο κτίριο, ανάλογο των αναγκών και των υπηρεσιών που καλείται να προσφέρει, ζητά το ΚΚΕ με Επίκαιρη Ερώτησή του στη Βουλή προς τον υπουργό Εσωτερικών. Η Επίκαιρη Ερώτηση, που υπογράφεται από τον βουλευτή του ΚΚΕ Γιάννη Δελή, έχει ως εξής:
«Η 2η ΕΜΑΚ (Ειδική Μονάδα Αντιμετώπισης Καταστροφών) Θεσσαλονίκης από την ίδρυσή της (ΠΔ 394-ΦΕΚ 183Α/31.10.1994) στεγάζεται - προσωρινά (!) - στο αεροδρόμιο "Μακεδονία" σε ακατάλληλες συνθήκες, και παρά τις κατά καιρούς εξαγγελίες των αρμοδίων να μεταστεγαστεί η μονάδα μόνιμα σε ένα σύγχρονο και λειτουργικό κτίριο το οποίο να καλύπτει όλες τις επιχειρησιακές - λειτουργικές ανάγκες της 2ης ΕΜΑΚ. Αυτήν την απαράδεκτη κατάσταση στέγασης των ΠΥ των αεροδρομίων την επέβαλε από την έναρξη της λειτουργίας τους η "Fraport", όπως στα αεροδρόμια της Σάμου, της Μυκόνου, της Σαντορίνης και αλλού.
Είναι χαρακτηριστικό πως οι υφιστάμενες εγκαταστάσεις της παρουσιάζουν μια σειρά από σοβαρά λειτουργικά προβλήματα, όπως:
Μετά όμως από την ιδιωτικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, συμπεριλαμβανομένου και αυτού της Θεσσαλονίκης, προκύπτει η ανάγκη, κατόπιν απαίτησης της "Fraport", για μετεγκατάσταση της 2ης ΕΜΑΚ, προκειμένου ο χώρος του αεροδρομίου να ανακαινισθεί.
Σε σχετική Ερώτηση του ΚΚΕ (5778/8.5.2018), που αναδείκνυε το επείγον και σοβαρό θέμα της οριστικής επίλυσης της στέγασης της 2ης ΕΜΑΚ, το αρμόδιο υπουργείο απάντησε αόριστα, επικαλούμενο "...το άμεσο και ουσιαστικό ενδιαφέρον της πολιτικής και φυσικής Ηγεσίας του Σώματος", όσο και τη "συνέχιση των ήδη καταβαλλόμενων συστηματικών προσπαθειών, για την οριστική διευθέτησή του".
Σημειώνουμε πως σε ό,τι αφορά την οριστική επίλυση της στέγασης της 2ης ΕΜΑΚ είχαν προκύψει στο παρελθόν και οι εξής δυνατότητες:
Ερωτάται ο υπουργός:
Κινητοποίηση των αρχών προκλήθηκε χτες, λίγο μετά τις 6.30 το απόγευμα, όταν άγνωστος πραγματοποίησε απειλητικό τηλεφώνημα, ενημερώνοντας για τοποθέτηση εκρηκτικών μηχανισμών στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος». Το τηλεφώνημα έγινε στις 18.22 στα γραφεία της «Εφημερίδας των Συντακτών».
Σύμφωνα με το άτομο που τηλεφώνησε, είχαν τοποθετηθεί τρεις εκρηκτικοί μηχανισμοί, οι οποίοι ήταν προγραμματισμένοι να εκραγούν μέσω τηλεφώνου μέχρι τις 12 το βράδυ. Οι αρχές ερεύνησαν το αεροδρόμιο και δήλωσαν ότι δεν εντόπισαν κάτι.
Πυρκαγιά μαινόταν χτες στα Αχλάδια της Σητείας, κοντά στις ανεμογεννήτριες. Στο σημείο είχαν σπεύσει 30 πυροσβέστες με 14 οχήματα, 2 ομάδες πεζοπόρου τμήματος με 18 άτομα και 2 ελικόπτερα. Στην περιοχή έπνεαν σχετικά ισχυροί άνεμοι, που δυσκόλευαν το έργο των πυροσβεστών.
Η φωτιά εκδηλώθηκε στις 10 π.μ. και σύμφωνα με πληροφορίες ομάδα πυροσβεστών κυκλώθηκε από τις φλόγες, ωστόσο κατάφεραν να απομακρυνθούν λίγο πριν η φωτιά τούς εγκλωβίσει. Η πυρκαγιά έφτασε κοντά και σε οικισμό, χωρίς όμως να τον απειλήσει.
Το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε ότι έχουν αρχίσει να χορηγούνται βεβαιώσεις συμμετοχής για όσους συμμετείχαν στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις των ΓΕΛ ή των ΕΠΑΛ, και οι υποψήφιοι μπορούν να τις προμηθεύονται από το ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ στο οποίο υπέβαλαν την αίτηση - δήλωση για τις εξετάσεις.
Επίσης, τη Δευτέρα 16 Ιούλη όλα τα ΓΕΛ και ΕΠΑΛ της χώρας θα είναι ανοικτά προκειμένου να εξυπηρετήσουν τους υποψηφίους για το μηχανογραφικό δελτίο (είναι η τελευταία προθεσμία για την οριστική υποβολή των μηχανογραφικών), αλλά και να χορηγούν τις βεβαιώσεις συμμετοχής στους ενδιαφερόμενους.