ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 13 Οχτώβρη 2012 - 2η έκδοση
Σελ. /28
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΞΑΝΘΗ
Διογκώνεται η φτώχεια με θύματα μικρά παιδιά

Πλήρης κυβερνητική απραξία απέναντι στο πρόβλημα του υποσιτισμού των παιδιών

Πρόβλημα σίτισης αντιμετωπίζουν περίπου 400 παιδιά, μαθητές Δημοτικού, στην Ξάνθη. Αυτό προέκυψε από καταγραφή που πραγματοποίησε με τη βοήθεια των διευθυντών των Δημοτικών Σχολείων, η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης. Το πρόβλημα εντοπίζεται κυρίως σε παιδιά ευπαθών κοινωνικών ομάδων όπως οι ΡΟΜ, αλλά και σε εργατικές λαϊκές οικογένειες της μουσουλμανικής μειονότητας.

Οπως είπε ο διευθυντής της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σ. Μελισσόπουλος, οι διευθυντές των σχολείων κατέγραψαν τα παιδιά που αντιμετωπίζουν μικρό ή μεγαλύτερο οικονομικό πρόβλημα, προκειμένου να προσπαθήσουμε στη συνέχεια, με την εθελοντική βοήθεια - προσφορά αρτοποιών και πρατηρίων, να καταφέρουμε να τους δίνουμε ένα σουσαμένιο κουλούρι.

Κάποια από τα περίπου 400 παιδιά είναι υποσιτιζόμενα, όμως όχι το σύνολό τους. Ενδεικτικό στοιχείο της κατάστασης είναι το γεγονός ότι από τα σχολεία του κέντρου της πόλης της Ξάνθης έχουν δηλωθεί στη λίστα 210 μαθητές, από τους οποίους οι περισσότεροι φοιτούν στο σχολείου του οικισμού των ΡΟΜ στο Δροσερό.

Οι δάσκαλοι, βρίσκονται αντιμέτωποι με τον πολλαπλασιασμό των φαινομένων απόλυτης φτώχειας και αναζητούν τρόπους να στηρίξουν τα παιδιά των εργατικών λαϊκών οικογενειών που καταδικάζονται στην ανεργία και την εξαθλίωση.

Από πέρσι ακόμα, όταν άρχισαν να αποκαλύπτονται φαινόμενα υποσιτισμού στα σχολεία, το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε ότι εξετάζει τη δυνατότητα να δίνεται ένα μικρογεύμα στους μαθητές των 300 σχολείων που ανήκουν στις λεγόμενες «Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας».

Από τότε η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης υπέβαλε αίτημα ένταξης στο πρόγραμμα, όμως ποτέ δεν έλαβε απάντηση. Και όπως φαίνεται, από πληροφορίες και σε άλλες περιοχές της χώρας, το πρόγραμμα αυτό ποτέ δεν ξεκίνησε.

Το πρόβλημα του υποσιτισμού των μαθητών, διαρκώς μεγαλώνει και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί μέσω του εθελοντισμού. Είναι περισσότερο από αναγκαίο σήμερα, να δοθεί έκτακτο κρατικό κονδύλι για τους δήμους ώστε να παρέχεται ένα γεύμα σε όλα τα παιδιά των σχολείων. Η κυβέρνηση φέρει ακέραια την ευθύνη για την απραξία της απέναντι στο φαινόμενο των νηστικών παιδιών στα σχολεία.

ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Παιδιά καταδικάζονται σε αμάθεια, ανεργία, κοινωνικό αποκλεισμό

Μόνο ως τραγική μπορεί να χαρακτηριστεί η κατάσταση που διαμορφώνεται και στο χώρο της Ειδικής Αγωγής, οδηγώντας χιλιάδες οικογένειες σε αδιέξοδο.

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ) στο Αιγάλεω, όπου ο αγιασμός έγινε ένα μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Οι λόγοι ίδιοι με εκείνους που καθιστούν ανενεργά δεκάδες ειδικά σχολεία και δομές σε όλη την Ελλάδα, καταδικάζοντας χιλιάδες παιδιά με ειδικές ανάγκες στην αμάθεια, στην ανεργία, στον κοινωνικό αποκλεισμό.

Στο ΕΕΕΕΚ Αιγάλεω έχουν εγγραφεί περίπου 140 παιδιά από διάφορες περιοχές της Δυτικής Αθήνας (Περιστέρι, Ιλιον, Καματερό, Αγ. Αναργύρους κτλ.), χωρίς βέβαια να έχει εξασφαλιστεί η μεταφορά, αλλά και το απαιτούμενο ειδικό διδακτικό και βοηθητικό προσωπικό. Προχθές στο συγκεκριμένο ΕΕΕΕΚ εμφανίστηκε περίπου το 1/3 των παιδιών που είναι εγγεγραμμένα, δηλαδή πήγαν τα παιδιά εκείνα που οι γονείς μπορούσαν και ανέλαβαν να τα μεταφέρουν από και προς το σχολείο. Το μάθημα κράτησε για τρεις ώρες περίπου καθώς λείπει το 1/4 των εκπαιδευτικών, ενώ από το βοηθητικό προσωπικό οι ανάγκες απαιτούν 10 άτομα αλλά στο σχολείο έχουν διοριστεί μόλις 4. Κι όμως, την ίδια στιγμή το υπουργείο Παιδείας θεωρεί ότι το συγκεκριμένο ΕΕΕΕΚ λειτουργεί ...κανονικά, από τη στιγμή που είναι ανοιχτό.

Είναι η λογική του μικρότερου κακού που επιχειρείται να νομιμοποιηθεί στις συνειδήσεις ενός ολόκληρου λαού, απέχοντας έτη φωτός από τις πραγματικές ανάγκες του. Μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί έχουν ανάγκη το δικό τους σχολείο, το δικό τους μόνιμο δάσκαλο. Γιατί παιδιά με αναπηρία ανεκπαίδευτα σημαίνει πολλαπλασιασμό του βαθμού αναπηρίας και πλήρη εξάρτηση από την οικογένεια. Εχουν ανάγκη δημόσιες και δωρεάν δομές από την προσχολική αγωγή μέχρι την επαγγελματική εκπαίδευση, όσες έχει ανάγκη η χώρα, υψηλής ποιότητας με βάση τις κατακτήσεις της επιστήμης, μακριά από κάθε επιχειρηματική δράση. Αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας αποτελεί η μεταφορά των μαθητών, μέσα από τη δημιουργία ενιαίου κρατικού φορέα για αποκλειστικά δημόσιο, δωρεάν και ασφαλές σύστημα μεταφοράς των μαθητών από και προς τα σχολεία τους με κατάλληλα διαμορφωμένα και ασφαλή μέσα μετακίνησης, εξειδικευμένους μόνιμους οδηγούς και συνοδούς, με απευθείας κρατική χρηματοδότηση.

ΚΑΤΕΡΙΝΗ - ΚΑΒΑΛΑ
Πολλαπλές προσπάθειες τρομοκράτησης μαθητών

Στην Εισαγγελία Κατερίνης καλούνται να παρουσιαστούν μαθητές εκπρόσωποι 15μελών προκειμένου να «λογοδοτήσουν» για τις καταλήψεις των σχολείων τους. Σύμφωνα με πληροφορίες, μαθητές από τουλάχιστον 3 σχολεία έχουν πάρει στα χέρια τους τις κλητεύσεις με τις οποίες καλούνται «για συστάσεις για ειρηνική επίλυση διαφοράς».

Τη νέα επιχείρηση τρομοκράτησης των μαθητών και ποινικοποίησης των αγώνων τους, καταγγέλλει με ανακοίνωσή του το Συντονιστικό Αγώνα Σχολείων Πιερίας. Σημειώνει μεταξύ άλλων: «H νέα τρομοκρατική επιχείρηση, εξελίσσεται λίγες μόλις εβδομάδες μετά την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και αφού τα σχολεία έχουν πολλαπλάσια προβλήματα λειτουργικών αναγκών.

Στόχος είναι να ενοχοποιήσουν τους αγώνες του μαθητικού κινήματος, να τρομοκρατήσουν τους μαθητές, έτσι ώστε με "σκυμμένο" το κεφάλι, χωρίς διαμαρτυρίες, να αποδέχονται την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία και με δεδομένο ότι η σχολική χρονιά που βρίσκεται σε εξέλιξη θα είναι ακόμη χειρότερη.

Οι μαθητές με τις κινητοποιήσεις μας κάνουμε το χρέος μας απέναντι στη ζωή και έτσι πρέπει να συνεχίσουμε. Απαιτείται καλύτερη οργάνωση και μαχητικοποίηση του κινήματος, με ζωντανές μαθητικές κοινότητες που δε θα επιτρέπουν την παραπέρα υποβάθμιση της μόρφωσης και οτιδήποτε θίγει τη ζωή και την αξιοπρέπεια τη δική μας και των οικογενειών μας.

Συνεχίζουμε ακόμα πιο μαζικά, ακόμα πιο αποφασιστικά, οι μαθητές συντονίζουμε και οργανώνουμε τον αγώνα που έχουμε ανάγκη, έναν αγώνα που θα έρχεται σε σύγκρουση με την πολιτική που σαρώνει τα δικαιώματά μας στη δουλειά και τη μόρφωσή μας, έναν αγώνα με αντοχή και διάρκεια, στο πλάι του ταξικού εργατικού κινήματος, του ΠΑΜΕ».

Τη στάση του διευθυντή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Καβάλας, που την Τρίτη 9 Οκτώβρη, πήγε στο 2ο ΓΕΛ προκειμένου να «σπάσει» την κατάληψη των μαθητών, καταγγέλλει το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών Καβάλας. Μάλιστα αντιπροσωπεία του ΠΑΜΕ, την Τετάρτη, πραγματοποίησε παράσταση διαμαρτυρίας στον ίδιο το διευθυντή, ο οποίος διαμαρτυρήθηκε ότι τον συκοφαντούν, δέχτηκε όμως ότι ο ίδιος αφαίρεσε την αλυσίδα που είχαν βάλει οι μαθητές στην εξώπορτα του σχολείου.

Οι μαθητές του 2ου ΓΕΛ εδώ και μέρες ζητούσαν από τη Διεύθυνση να πραγματοποιήσουν γενική συνέλευση. Η συνέλευση μετατίθονταν συνεχώς από Δευτέρα σε Τετάρτη και από Τετάρτη σε Δευτέρα. Ετσι οι μαθητές, την Τρίτη, προχώρησαν σε κατάληψη του σχολείου προκειμένου επιτέλους να πραγματοποιήσουν τη γενική τους συνέλευση. Αυτή η απόφαση των μαθητών ενόχλησε τη Διεύθυνση του σχολείου, η οποία κινητοποίησε το διευθυντή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και την Αστυνομία προκειμένου να σπάσει την κατάληψη.

Οι μαθητές σταμάτησαν την κατάληψη το μεσημέρι της ίδιας μέρας και την επομένη πραγματοποίησαν εκλογές για την ανάδειξη του 15μελούς μαθητικού συμβουλίου, παρά την προσπάθεια τρομοκράτησης και εκφοβισμού.

Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών Καβάλας, με ανακοίνωσή του, καταγγέλλει τις Διευθύνσεις για τις προσπάθειες τρομοκράτησης των μαθητών και για τα τηλεφωνήματα που έγιναν σε γονείς ότι τα παιδιά τους πρωτοστάτησαν στην κινητοποίηση.

Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών στην ανακοίνωσή του εκτιμά ότι δεν πρόκειται για «μεμονωμένο» γεγονός, αλλά «...πρόκειται για περιστατικό εναρμονισμένο στο δόγμα "νόμος και τάξη" της τρικομματικής κυβέρνησης, ώστε να μην "κουνιέται" φύλλο. Είναι αποφασισμένοι να αντιμετωπίσουν διά πυρός και σιδήρου την οργή και την αγανάκτηση που δημιουργεί η πολιτική τους, πόσο μάλλον όταν αυτή εκφράζεται με οργάνωση της πάλης ενάντια στην πολιτική κυβέρνησης - τρόικας - πλουτοκρατίας, σε κάθε χώρο δουλειάς και μόρφωσης.

Η επιχείρηση τρομοκράτησης των μαθητών πρέπει να πέσει στο κενό!

Η υπεράσπιση του δικαιώματος των μαθητών για συλλογικές αποφάσεις και αγωνιστική διεκδίκηση πρέπει να γίνει υπόθεση κάθε τίμιου εκπαιδευτικού που εκπληρώνει τον πραγματικό ρόλο του παιδαγωγού, κόντρα στις επιταγές κυβέρνησης και ΕΕ που θέλουν το δάσκαλο και τον καθηγητή με σκυμμένο το κεφάλι, να ανέχεται και γιατί όχι να προωθεί το σχολείο της αγοράς, των χορηγών, της επιχειρηματικής λειτουργίας, της αξιολόγησης και των ταξικών φραγμών»...

«Με τρομοκρατία και βία δεν γίνεται Παιδεία», καταλήγει το ΠΑΜΕ.

Συνεδρίαση του ΣΑΣΑ

Την πρώτη του συνεδρίαση για τη φετινή σχολική χρονιά πραγματοποιεί το Συντονιστικό Αγώνα Σχολείων Αθήνας, σήμερα στις 6 το απόγευμα στα γραφεία του Συλλόγου Εμποροϋπαλλήλων Αθήνας (Αγ. Φιλοθέης 5Β - πλ. Μητροπόλεως).



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ